Mun elämäni on täyttä paskaa!!! Ja myös perheeni elämä =(
enkä jaksa nyt tässä alkaa asiaa vstvomaan mutta paskaa on!
Ja paskinta tässä on se että tiedän ettei se tule miksikään muuttumaan ilman lottovoittoa.
Kommentit (7)
Kun ei oo paljoa, oppii iloitsemaan pienistä asioista. Mun lapset on iloisia, kun vaikka paistan niille lättyjä ja päälle kermavaahtoa. Tai mennään uimaan. Tai katotaan Selviytyjiä ja on pop cornia. Ei oo varaa ulkomaanmatkoihin, viime kesänä päästiin perheneuvolan kautta ilmaiselle perheleirille järven rannalle. Hiihtolomalla oltiin tuetulla lomalla kylpylässä. Ei tarvi paljoo. Kunhan vaan on lasten kanssa läsnä ja hoitaa itseään liikkumalla ja syö terveellistä ruokaa. Terv 7
vaikkakin tilailen postimyyneistä paljon mutta silti.
Alkuaikoina hoidin mihen raha-asiat kuntoon ja 10 vuotta kitkuteltiin niiden takia, pari vuotta meni aika ok mutta sitten mies meni ja perusti yrityksen joka ihan parin kk:n sisällä menee konkkaan ja muuta ei jää ku vitusti velkaa eli mun palkalla eletään ja tosiaan taloa ei ostettu sillä perusteella että yhden ihmisen palkalla pystyttäis elämään.
Minä tyhmä taas sinisilmäsesti uskoin miestä kun sanoi että kyllä hän hoitaa =(
ap
jos et kerro enempää. Rahahuoletko ovat suurimmat huolet?
Varmasti on kauheaa olla todella köyhä (muistelen omaa opiskeluaikaa, puistattaa), mutta aina voisi varmaan olla huonomminkin. Monella ulospäin menestyvän oloisella ihmisellä voi olla kamala elämäntilanne, esim. väkivaltaisessa suhteessa tai jonkun sairauden takia. Sairauksia, joita ei ulkonäöstä aina arvaa ovat mm. syömishäiriöt ja mielnterveysongelmat, hiv... onhan noita. Ja lisäksi jos lapsilla tai puolisolla on vielä sairauksia niin tilanne voi olla ihan helvettiä.
Kannattaa ap yrittää pitää positiivinen asenne. On aika kurjaa jos lapsesikin alkaa ajatella että teillä on paska elämä...
varaa ostaa esim uusia lenkkareita lapselle tai uusia hanskoja tms...
Tai no, kyllähän ne on pakko ostaa mutta sitten täytyy jättää laskuja maksamatta.
Ei ole vielä koskaan 12 vuoden aikana ollut tilannetta etteikö olisi yhtään laskua ollut rästissä, ja kiitos mieheni niin ei tule sellaista meillä koskaan olemaankaan =(
Mutta ei kai raha-asiat ole mikään syy toista jättää?
ap
hoidan asiat hyvin, mies ei.aina on laskuja rästissä mun nimellä.v-ttaa ankarasti.
[quote author="Vierailija" time="16.04.2011 klo 21:06"]varaa ostaa esim uusia lenkkareita lapselle tai uusia hanskoja tms...
Tai no, kyllähän ne on pakko ostaa mutta sitten täytyy jättää laskuja maksamatta.
Ei ole vielä koskaan 12 vuoden aikana ollut tilannetta etteikö olisi yhtään laskua ollut rästissä, ja kiitos mieheni niin ei tule sellaista meillä koskaan olemaankaan =(
Mutta ei kai raha-asiat ole mikään syy toista jättää?
ap
[/quote]
Mulla on rahaa tilillä 40 euroa tiistaihin asti. Ja poika tuli koulusta ja sanoi, että kengät hiertää. Ne oli jääneet pieniksi, ei rahaa ostaa uusia. Jouduin mun vanhemmille soittamaan, että ostaisitteko mun pojalle kengät, maksan tiistaina takaisin. Lasten isä on haudassa eli ei siltä rahallista apua tuu.
Teen raskasta työtä ja ajoittain nukun tosi huonosti, tänään heräsin 4.50 ja sitten torkahdin aamupäivällä ja nyt joudun olla koko yön töissä.
Itselle ei oo rahaa ostaa mitään. Kadotin kevät hanskani ja joudun tiistaihin asti olla paljain käsin tai käyttää lapasia, jos en nyt eurolla löydä kirpparilta hanskoja.
Lapsilla on ajoittain vaikeaa koulussa, en nyt ala tässä kertomaan enempää, välillä vaan itken aamuisin, kun lapset lähteneet kouluun.
En oo moneen vuoteen seurustellut, en oo ees seksiä harrastanut. Asia surettaa minua ajoittain. Onneksi on pari ystävää, tosin toinen muutti 400 kilometrin päähän juuri :-(
Silti en koe, että elämäni olisi paskaa. Tänään toi iloa lasten tuikkivat silmät ja pojan ihana hiustupsu. Ja kun reippaasti pyöräilivät ulkona. Ja itse tein tunnin sauvakävelyn.
Elämään vaan kuuluu vaikeitakin asioita. Voimia ap! Itse olen menossa perheneuvolaan lasten kanssa, siellä saa puhua vaikeista asioita ja saa tukea. Oletko ajatellut, että menisit sellaiseen paikkaan?