Eihän liikunnalla kuluta paskaakaan kaloreita. Katsoin
taulukkoa, jossa oli esim. 45 min. kävely,n iin vaivaiset 200 kcal..
Kommentit (38)
tunnin reippaalla kävelylenkillä 527 kcal
vain 499 kcal, vaikka juoksin lähes 13 km 71 minuutissa. taitaa olla säädöt viturallaan.
mutta se ei olekaan liikunnan tarkoitus. Ei sekään näytä miltään, jos on laiha luikku, jolla ei ole yhtään lihaksia vaan on sellainen löysä läski. Jos siis vain ulkonäköä ajatellaan.
Mutta onhan se aina vähempänä,jos ei palkitse itseä esim.suklaalla yms... :)
että kaloreita kuluu päivän aikana paljon, kun kävellään/pyöräillään/juostaan töihin, kävellään portaat töissä/kotona hissin sijasta, käydään lenkillä/salilla/jumpassa, tanssitaan, harrastetaan seksiä jne.. Sen lisäksi kun syö terveellisesti(=ei turhia kaloreita) ja vain 5 kertaa päivässä, niin paino pysyy taatusti hallinnassa.
Mutta jos syö mitä vaan ja milloin vaan ja sitten käy puolen tunnin kävelyllä kaksi kertaa viikossa, niin ei kulu tarpeeksi kaloreita ei..
Se "vaivainen" 200kcal tekee 73000 kcal vuodessa jos tuon kolme varttia kävelet joka päivä. Eli 10kg. Pienistä puroista ne putouksetkin syntyvät.
Ei 200 kcal ole ehkä paljon kerrallaan mutta alkaa näkyä vyötäröllä jos tuon verran on joka päivä plussan puolella tuo kulutus.
Vielä tuon kävelyn lisäksi kun ihan hitusen muuttaa ruokavaliota että saa toisen 200kcal vuorokaudessa vähemmän kulutettavaa, ollaankin jo vuositasolla aika merkittävässä muutoksessa. Vai onko -20kg vuodessa jotenkin vähäteltävää.
Jos pysyvää painon pudotusta haluaa niin tuommoinen pienikin pysyvä muutos vuodessa on parempi kuin sahaaminen lyhyellä aikavälillä edes takaisin.
Mitään muita muutoksia en tehnyt, ruokavalio ja salitreenit oli jo ennestään mukana kuvioissa. Eli kyllä liikunnalla voi painoa pudottaa, jos ei samaan aikaan mässää kaikkea takaisin.
että liikkukaa aina ku mahollista!!Rasvaa palaa,lihasta tulee,jokainen kulutettu kalori on pop!muuten jää vyötärölle!Mä iloitsen siitä että nyt pääsen lapsen kanssa pitkille pyörälenkeille,siinä saa peppu ja reidet kyytiä=)samalla pää tuulettuu ja mieli virkistyy!Kun kehoon alkaa kertyä lihasta,peruskulutuskin nousee ja energiaa palaa enemmän vaikka makaisit sohvalla!Kauniisti lihaksia omistava hieman ylipainoinenkin nainen on hyvän näköinen!!MUOTOJA NAISET=)
Se "vaivainen" 200kcal tekee 73000 kcal vuodessa jos tuon kolme varttia kävelet joka päivä. Eli 10kg. Pienistä puroista ne putouksetkin syntyvät. Ei 200 kcal ole ehkä paljon kerrallaan mutta alkaa näkyä vyötäröllä jos tuon verran on joka päivä plussan puolella tuo kulutus. Vielä tuon kävelyn lisäksi kun ihan hitusen muuttaa ruokavaliota että saa toisen 200kcal vuorokaudessa vähemmän kulutettavaa, ollaankin jo vuositasolla aika merkittävässä muutoksessa. Vai onko -20kg vuodessa jotenkin vähäteltävää. Jos pysyvää painon pudotusta haluaa niin tuommoinen pienikin pysyvä muutos vuodessa on parempi kuin sahaaminen lyhyellä aikavälillä edes takaisin.
Mitään muita muutoksia en tehnyt, ruokavalio ja salitreenit oli jo ennestään mukana kuvioissa. Eli kyllä liikunnalla voi painoa pudottaa, jos ei samaan aikaan mässää kaikkea takaisin.
Eli ei se mikään pikkumuutos olekaan.
kärryillä kiertää kentän :)
mutta kasvattakaa hyvät ihmiset myös lihasmassaa! Se kuluttaa kaloreita ja kiinteyttää kroppaa. Olen 167 cm ja 65 kg, rasva% on 22. Perusaineenvaihduntani kuluttaa n. 1500 kcal päivässä. Rankalla kahvakuulatunnilla kulutan yleensä n. 600 kcal, alle tunnin hölkkälenkillä n. 400-500 kcal. Tarkkailen kyllä syömisiäni, vaikka liikunkin kohtalaisesti. En todellakaan voi syödä mitä vain. Viime viikkoina olen syönyt hiukan huolimattomasti ja sen kyllä huomaa, heti alkaa kertyä höttöä vyötärölle.
kärryillä kiertää kentän :)
Urheilua se on silloin, kun sen tekee vaikkapa Tiger Woods kilpailumielessä - kärryn kanssa tai ilman.
kilometrin hiihtolenkkejä talvelle ja kesällä. Kesällä tietysti rullasuksilla. Polar näyttää yleensä kelistä ja säästä riippuen kulutukseksi 1700-2200 kaloria.
Pari hyvänkokoista sokerimunkkia kun kotiin tultuaan nielaisee, niin kulutus on nolla.
Paino putoaa AINOASTAAN vähentämällä syöntiä
10 km aikaan 54 min. Kulutin 528 kaloria nike + rannekkeeni mukaan. Mun mielestä se on kyllä ihan hyvä määrä? Olen normaalipainoinen, 54 kg / 160 cm ja aina urheillut siksi että se on niin kivaa. Taidan myös olla snadisti riippuvainen liikunnasta mutta sehän on vaan hyvä asia :)
Itse olen sitä tyyppiä, joka lihoo ihan tajuttomasti jos ei liiku. Hoikkana pysyn päivittäisellä puolen tunnin...tunnin hikiliikunnalla.
Paino alkaa nousemaan todella hurjaa vauhtia jos en liiku (esim. sairauden aikana).
Ihan kuin aineenvaihdunta menisi jumiin jos on liian pitkään levossa ö.ö
vaikkapa tuo 200 kcal on vähän. Kai sen nyt jokainen tajuaa, ettei yhdellä pienellä lenkillä lähde kilokaupalla painoa pois.
Mutta kun käyt joka päivä kuluttamassa tuon 200 kcal, niin kyllä se vaan kummasti tuntuu ja kaloreita kertyy (eli vähenee).
Onhan tuo 200:kin melkoinen prosenttiosuus naisen päivittäisestä kaloritarpeesta. Jos syöt 1500 kcal, ja lenkki kompensoi niistä 200 pois, niin saanniksi jää vain 1300 kcal. Onhan tuossa nyt eroa!
molemmilla kerroilla liikunnalla.
Liikunta sai aikaan myös tarvittavia muutoksia ruokavaliossa, vaikken niitä tietoisesti tehnyt.
EI esim voinut syödä mitä tahansa lenkkipäivinä jotta olisi hyvä juosta. Olin yleensäkin pirteämpi ja aktiivisempi joten peruskulutus sitä myöden suurempi ja lohtu/tunnesyöminen vähempänä.
Olen sitä mieltä että liikunnan merkitystä laihdutuksessa väheksytään kun tuijotetaan pelkkiä kulutettuja kaloreita!
Ainoa toimiva painonpudotuskeino on _syödä vähemmän kaloreita_. (Missä puolestaan auttaa karppaus, mutta se nyt ei liity tähän ;D )