Sinä joka puet lapsesi aina vimpan päälle
ja et voisi kuvitellakkaan että jossain ns. huonommissa tai ei niin sävysävyy vaatteissa voi esim.käydä mummolassakaan niin onko lapsesi ruma?
puetko lapsesi vimosen päälle koska yrität saada hänestä näyttökelposen?
niin vai kuulutko niihin joka on itse ruma ja niin iso ettei mikään vaate sinun päälläsi ole kaunis joten turvaat lapsiesi viimeistelyyn?
näitä on monia ja turha avaus mutta teinpäs silti kun tekis mieli kommentoida fb:ssä eräälle vaatehullulle äidille että "pue miten puet,ei ne sun lapses siitä kaunistu silti"
ja joo pahasti sanottu,siksi on hyvä kirjottaa se nyt anonyyminä tänne niin olo kevenee:D
Kommentit (31)
Kyllähän nyt jokainen saa pukea lapsensa sävy sävyyn.
Itse ihmettelen lähinnä sitä, miten joku viitsii uhrata niin paljon aikaa, rahaa ja energiaa lasten vaatteiden väreihin ja tyyleihin. Hirveä säätö siitä, että jokainen pipon tupsu on varmasti oikeansävyistä pinkkiä.
Mutta jos nämä ovat elämän ykkösprioriteetteja, niin mikäs siinä sitten.
Minä viis veisaan vaatteista. Ostan aina säkillisen käytettyjä vaatteita kaverilta ja kirpparit koluan, uutena ostan vain poistotangoissa myytäviä hajakokoja.
Merkkivaatteita en osta ikinä.
Tytär 6v. ottaa itse kaapistaan vaatteet ja välillä itsekin huomaan kuinka hassuja yhdistelmiä hänellä on päällään, mutta en puutu, tyttö saa toteuttaa itseään.
Minulle riittää vaatimukseksi se että vaatteet on puhtaat, ehjät ja tarkoituksen mukaiset.
Häkellyin kun sain taannoin päiväkodilta palautetta, että lapseni on aina niin kauniisti puettu :)
VAIN SEN TAKIA MITEN TÄMÄN ÄITI LAPSEN PUKEE!
Ainoa kellä vikaa on päässä olet sinä!
VAIN SEN TAKIA MITEN TÄMÄN ÄITI LAPSEN PUKEE!
Ainoa kellä vikaa on päässä olet sinä!
miksi ap arvostelee lasta vaatteiden vuoksi..
Mutta antakaa lasten olla lapsia.
Tänään näin lapsen, jonka äiti oli sanonut hoitajalle että lapsi ei saa leikkiä hiekalla ettei puku mene pilalle. Kurahousuja ei voi käyttää koska ne ovat liian rumia. märkä hiekka sotkee ja likaa joten lapsi istuu keinussa samalla kun toiset kaivaa.
"pue miten puet,ei ne sun lapses siitä kaunistu silti"
Puolustele ittees miten haluat mutta sä olet tyhmä kuin seinä etkä muuksi muutu!
Miten joku voi olla niin luihu että arvostelee jonkun lasta rumaksi...ja aivan sama vaikka ei tee sitä kasvotusten osoittaa hirveää luonnetta silti.
on kiva katsella kauniisti puettuja lapsia, eli on se enemmän positivinen kuin negatiivinen juttu. Mutta ymmärrän myös sen mitä ap varmaan yritti sanoa, että joillakin on mopo todellakin karannut käsistä lasten vaatetuksen suhteen... Perfektionisti-äidit pääsevät siinä toteuttamaan itseään kympillä! Mutta mikäs siinä joa haluaa laittaa paljon rahaa sellaiseen, toisaalta on sitä turhempiakin rahantuhlauskohteita ihmisillä!
Mä kuulun keskitienkulkijoihin lasten vaatetuksen suhteen, ulkohaalarit ja kengät ostan uutena ja nuukailematta, mutta monet vaatteet ostan käytettyinä, uutena lähinnä alesta tai vaikkapa Lindexistä. Sitten niitä sekalaisia vaatteita yhdistelen niin että käyvät yhteen. En halua että kotivaatteetkaan ovat ihan yhteensopimattomat!
Tosin en pue lasta "vimpan päälle", mutta kuitenkin.
tai pukea lastakaan rumasti! Ihan samalla rahalla saa kauniitakin vaatteita, jotka sopivat vielä yhteen!
Ei lapseni siitä kaunistu, mutta on jo aivan tarpeeksi kaunis, muidenkin kuin minun mielestäni! Ja toivottavasti suurin osa lapsista olisi vähintään omien vanhempien mielestä kauniita, rumasti tai kauniisti puettuna.
Joku ihmetteli, ettei voi mennä rikkinäisen puvun kanssa puistoon. Noh, en mäkään menis! En sen takia, mitä muut ajattelis, vaan sen takia, että en mä halua pistää lastani risaisissa ryysyissä mihinkään, ei hän ole edes kotona rikkinäisissä vaatteissa! Eihän se ole kiva omaankaan silmään ja sitä paitsi voi häiritä leikeissä.
Ei rumia, eikä supernättejä - lapsia. Sellasia jotka rymyää pihalla ittensä kurasiksi ja kotona possuilevat vaatteensa ruoalla.
Kyläileen mennessä ja kaupungille mennessä puetaan vimpan päälle, koska niitä kauniita vaatteitakin on kiva joskus käyttää - ihan pienelläkin tekosyyllä. Näitä sävysävyyn - vimpan päälle ihqu vaatteita saadaan yleensä kummeilta ja sukulaisilta, mutta kyllä niitä joskus itsekin sorrutaan ostamaan. Ihanaa saada joku tekosyy vetää välillä ykköset niskaan koko sakille.
ja et voisi kuvitellakkaan että jossain ns. huonommissa tai ei niin sävysävyy vaatteissa voi esim.käydä mummolassakaan niin onko lapsesi ruma?
puetko lapsesi vimosen päälle koska yrität saada hänestä näyttökelposen?
niin vai kuulutko niihin joka on itse ruma ja niin iso ettei mikään vaate sinun päälläsi ole kaunis joten turvaat lapsiesi viimeistelyyn?näitä on monia ja turha avaus mutta teinpäs silti kun tekis mieli kommentoida fb:ssä eräälle vaatehullulle äidille että "pue miten puet,ei ne sun lapses siitä kaunistu silti"
ja joo pahasti sanottu,siksi on hyvä kirjottaa se nyt anonyyminä tänne niin olo kevenee:D
vastauksia tullut jonkun verran.
kateellinen,miksi? koska minulla ei olisi varaa tai silmää pukea lastani kauniisti? on. kyse ei ollut kateellisuudesta todellakaan.vaan hysteerisestä lastenvaate vimmasta.
minusta on aika tyhjä elämä jos suurin huolenaihe on mikä sopii minkäkin kanssa. nimenomaan jos se ei tule automaattisesti niinkuin jollain täällä tulee.yksikin tuntemani kysyi kaveriltaan voiko tämän paidan laittaa näiden sukkien kanssa tälle tytölle vai onko tyhmät. ja mihinkään eivät ollut edes menossa. ja lähipuistoon ei voi laittaa polvesta vähän rikki olevaa haalaria koska se on noloa. korvien välissä vikaa sellasilla.
mä puen lapseni aina kylään nätisti,mutta niin tavallaan kai kuuluukin. on eriasia olla siisti ja kauniisti puettu välillä kuin että hoitoonkin vietäessä lapsi on vimpan päälle puettu ja sitten vaihtovaatteet on lajiteltu mitkä kaikki pitää vaihtaa jos esim. housut kastuvat ni kaikki pitää vaihtaa ettei ole tyhmän näkönen. musta siinä on takana jotain horjuvaa epäluottamusta omaan elämään,ulkonäköön tai jotain..
ja kyllä olen jostain muuten kuullutkin että ruma nainen yrittää päteä kauniilla/kauniisti puetuilla lapsillaan kun itse ei siihen pysty.
Minusta tuollainen ei ole normaalin ihmisen puhetta.
Mitä huolen aiheita pitäisi olla että ei ole tyhjä elämä???
Ja rikkinäisiä vaatteita en pue itse niin en pue niitä myöskään lapselleni, minusta todellakin on noloa ja tyhmää pukea lapsi rikkinäisiin vaatteisiin kun parilla kympillä (ja joskus allekkin) saa uudet toppahousut.
Minä en päde lapseni vaatteilla mutta niinkuin joku sanoikin että samalla vaivalla pukee rumat kuin kauniitkin vaatteet niin miksi sitten pukea rumat ja rikkinäiset? Mulla on silmää pukea itseni kauniisti ja lapseni kauniisti, en ymmärrä mikä sun päässä on vikana kun tarvii sen vuoksi arvostella, ei mun onneksi tarvikkaan. Saat säälini.
voi sen niinkin päin kysyä että miksi ostaa uudet toppahousut parilla kympillä jos edelliset on muuten loistokunnossa mutta ovat vähän polven kohalta mennyt rikki?
mitä jos menee heti ekalla ulkoreissulla rikki,menettekö ihan oikeasti ostamaan heti uudet?
(vois sitä rahaa fiksumminkin käyttää)
voi sen niinkin päin kysyä että miksi ostaa uudet toppahousut parilla kympillä jos edelliset on muuten loistokunnossa mutta ovat vähän polven kohalta mennyt rikki?
mitä jos menee heti ekalla ulkoreissulla rikki,menettekö ihan oikeasti ostamaan heti uudet?
-en arvostele LASTA vaatteiden perusteella vaan äidin joka jaksaa vääntää itkua vaatteiden valinnassa
-moni ymmärsi väärin näköjään,jos puet sillon tällön kauniit vaatteet tai vaikka aina niin pue, pointti oli se että jos sinun ykkösasiasi on pukea lapsi aina niin viimesen päälle ja sävysävyyn niin elämäsi on aika tylsää jos kerkeät noin miettimään pinnallista turhaa asiaa.mikä sekin on kunkin oma elämä.mutta mä en sitä vaan ymmärrä. mutta eipä mun tarviikkaan,siksi sanoinkin että turha avaus mutta teimpä silti.
puen lapseni ns. vimpan päälle koska olen esteetikko. En liiku itseään rytkyissä, miksi lapsen pitäisi? Toisekseen, äitini oli myös tarkka käytöstavoista (sisältäen pukeutumisen), joten olen oppinut hyvän pukeutumisen jo nuorena enkä koskaan ole kokenut sitä vaivaksi.
puen lapseni ns. vimpan päälle koska olen esteetikko. En liiku itseään rytkyissä, miksi lapsen pitäisi? Toisekseen, äitini oli myös tarkka käytöstavoista (sisältäen pukeutumisen), joten olen oppinut hyvän pukeutumisen jo nuorena enkä koskaan ole kokenut sitä vaivaksi.
niinhän ap tuossa on sanonut että jos ei koe vaivaksi vaan tulee luonnostaan niin eri asia.
taitaa olla taas niitä hyvätuloisia äitejä täällä.
terveisin yksi joka puhee lapsen ehjiin ja mukaviin vaatteisiin,mutta ei varaa eikä halua ostaa aina uusia.
kuluneet että kangas on haurastunut ja siksi menee lapsen kaatuessa rikki?
Meidän 6- vuotias on rymynnyt ties missä pusikoissa ja kaatunut monta kertaa, laskenut peffa mäkeä ja pari viikkoa sitten kului polvesta puhki. Ja nyt kun muutenki ollaan vaihtamassa välikausiasuun niin heitin kyllä roskiin.
Ja mä en kyllä edelleenkään ymmärrä ap:n arvostelua, ja mistä hän ylipäätänsä tietää mitä huolia perheessä on, että noin voi kirjoittaa? Se että miettii lapsen vaatetusta ei tarkoita sitä että se oli pääsisältö elämässä. Ja sitä paitsi tuon tapaiselle ihmiselle ei varmaan kerrota yhtään mitään "syvällisempiä" juttuja. Itse en ainakaan puhuisi.
niinhän ap tuossa on sanonut että jos ei koe vaivaksi vaan tulee luonnostaan niin eri asia.
taitaa olla taas niitä hyvätuloisia äitejä täällä.
terveisin yksi joka puhee lapsen ehjiin ja mukaviin vaatteisiin,mutta ei varaa eikä halua ostaa aina uusia.
lapseni vaatteita uutena, mutta kirppareiltakin löytyy hyväkuntoista ja nättiä vaatetta! En haluaisi pukea lastani rumiin vaatteisiin, saati ostaa sellaisia. Ja vaatteiden on mielestäni oltava siistejä ja hyväkuntoisia, ei tahraisia ja rikkinäisiä, eikä aivan nukkaisia.
Siskoni on aina toitottanut kuinka apinan näköinen tyttärensä on yms. ja juu ei ole hellittelynä sanottu. Enkä suin surminkaan usko, että siskoni on ainoa.
Eräs äiti ei lastaan rumaksi ole sanonut, mutta jo 6 vuotiaalle marisee tytön ylipainosta.