Laihdutus ja imetys
Olenko ihan hullu? Välillä tuntuu, että hermo menee kotona, kun olen täällä uhmaikäisen ja 1-kuisen vauvan kanssa ja nälkä kurnii. Raskaudessa tuli noin 12 kg, joista lähtenyt jo yhdeksän, mutta haluan vielä laihtua viisi kiloa ja nopeasti.
En kiduta itseäni, koska mun ei varsinaisesti tee mielikään syödä, mutta huomaan olevani välillä tosi kireänä. Toisinaan en tahdo kestää uhmista ollenkaan, kun sitä saa pyytää, käskeä ja uhkailla vaikka miten kauan kaikkia pienimpiäkin juttuja tekemään. Olisinkohan rennompi äiti, jos söisin enemmän? Toisaalta vauvakin huolestuttaa välillä, pelkään ettei se saa tarpeeksi maitoa. Se oli vähän reilussa parissa viikossa kasvanut vain 400g, mikä on vähemmän kuin sisaruksensa vastaavassa iässä.
Nytkin kamala nälkä, en ole vielä syönyt iltaruokaa, kun odotan miestä, joka jossain juhlissa. En jaksa laittaa enää ruokaa. No eipä tässä viestissä ollut päätä eikä häntää.
Kommentit (5)
En tiedä, pakko on laihtua ihan jo senkin takia, että yhdetkään vanhat housut ei mahdu vielä päälle, enkä halua tai edes voi ostaa monia uusia tilalle. Mä myös haluan tuntea oloni hyväksi ja naiselliseksi ja seksikkääksi, eikä se näillä kiloilla multa onnistu. Mä lisäksi laihdun nyt aika kiitettävää vauhtia, vaikka esikoisen syntymän jälkeen paino ei tahtonut pudota millään.
ap
25 kiloa tajuisin, mutta sekin palaa hyvin muuttamalla tapojaan paremmiksi -ei laihduttamalla!
Sun tarttee saada paljon nesteitä, riittävästi tuokaa. Energian TARVE kasvaa parilla voileivällä kun tulee raskaaksi ja lisääntyy siitä kun imettää.
Saat osteoporoosin imetysajalla jos ravinto on perseestä!
Liikuntaa päivittäin: saat happea ja liikuntaa ja mieli pysyy virkeänä.
Jos 5 kilon laihdutus tarkoittaa seksikkyyden paluuta, niin uskallan väittää että syy ei ole sun kiloissa vaan siinä miten vaikka miehenmenoista kirjoitit. Parisuhde on tärkeämpi asia siihen miten seksikkääksi tuntee itsensä, ei se että läskiä on 2 kiloa. Ei se seksinappula painaudu kun saat 4 kiloa pois.
Juurisynnyttäneellä on tärkeämpiäkin asioita kuin seksikkyys ja 5 kilon laihdutus, ne menee pois ihan arjen rytmillä kun muutat tapojasi: syö, ulkoile, liiku. Mutta kaikista suurin on asennemuutos ja parisuhde. Jos pakotat itseäsi, suhde mättää niin ei ne toimi niin ei se elämä 5 kilonkaan laihtumisen jälkeen helpotu.
Elimistöösi kertyneet ympäristömyrkyt liukenee maitoon ja sitä kautta vauvaan. Imettäessä energian tarve on n. 2500kcal. joten unohda laihtus nyt ja nauti vauvastasi.
Jos paino tippuu kun syöt tarpeidesi mukaan, se on ok. Mutta tietoinen panttaaminen ja nälässä oleminen ihan oikeasti vähentää maitosi määrää.
laihduttaa. Aika kovan hinnan maksat (tai te kaikki maksatte) viidestä kilosta, jos olet koko ajan pahalla päällä ja huonovointinen ja riskeeraat imetyksen.
Minä yritin laihduttaa esikoisen jälkeen, ja totesin, että jos haluan olla hyvä äiti, niin en laihduta. Olin niin pinna kireällä koko ajan etten nauttinut lapsestani yhtään, tunsin vaan syyllisyyttä ja riittämättömyyttä. Odotin kaikessa rauhassa melkein vuoden, ja sitten loput kilot lähtikin ihan rysäyksellä (minä en meinannut laihtua synnytyksen jälkeen millään, vaikka noudatin ohjeita ihan pilkuntarkasti).
Sinä elät ap nyt aivan ainutlaatuista aikaa elämässäsi. Relaa vähän ja nauti. Ei sillä ole merkitystä oletko viisi kiloa laihempi nyt toukokuussa vain vasta syyskuussa...