Sain huomautuksen, kun valitin väsymystä Facebookissa.
Olen päiväkodissa töissä. Laitoin viime viikon perjantaina Facebookiin viestin, jonka sisältö oli suurin piirtein että ihanaa kun on viikonloppu, eikä tarvitse kuunnella lasten kiljumista kahteen päivään.
Päiväkodin johtaja (jonka sisko on Facebook-kaverini) oli saanut kuulla tästä ja antoi minulle varoituksen. En saisi puhua mistään päiväkodissa tapahtuvista asioista julkisesti.
Hmm. Kaikille tuli varmaan yllätyksenä, että päiväkodissa on lapsia ja ne kiljuvat.. Ottaa kyllä päähän.
Ja lähti johtajan sisko kaverilistalta pois aika nopeasti.
Kommentit (79)
Onko olemassa ainuttakaan ihmistä joka ei perjantaina sanoisi että voi luoja miten hieno kun työviikko on ohi, ja saa levätä muutaman päivän. Aivan niinkun se olisi jotenkin työpaikan haukkumista...älkää nyt viitsikö.
Onhan siinä nyt vissi ero sanooko vain nauttivansa viikonlopusta vai "arvosteleeko" samalla asiakkaitaan...
No jos tuo on asiakkaiden arvostelua niin olet aika natsi
Onko olemassa ainuttakaan ihmistä joka ei perjantaina sanoisi että voi luoja miten hieno kun työviikko on ohi, ja saa levätä muutaman päivän. Aivan niinkun se olisi jotenkin työpaikan haukkumista...älkää nyt viitsikö.
..todeta, että "ihanaa kun on viikonloppu" raskaan työviikon jälkeen kun, että "onneksi ei tarvitse katsoa kiljuvia lapsia kahteen päivään" kun on lastentarhassa töissä. Täysin eri asia. Jos mulla olisi meidän tarhantäti fb-kaverina ja hän kirjottaisi noin, niin miettisin kyllä suuresti henkilön työpanosta ja työssä viihtymistä, sekä sitä, miten motivoitunut on siellä päiväkodissa olemaan niiden "kiljuvien lasten" keskellä.
Inhoan sitä sievistelyä ja pokkurointia, mikä tunkee nykyään jo työpaikoilta sosiaaliseen mediaankin.
Eikö nyt jumalauta ihminen voi sanoa ihan rehellisesti, jos on saanut viikkokiintiön kiljumista täyteen ja haluaa olla viikonlopun rauhassa? Ei, kun pitää hehkuttaa nätisti ja pikkusievästi, että aurinkoinen viikonloppu luvassa ja pla-pla-pla... Tylsää!
Padotaan hei kaikki huonot fiilikset sisäämme tai korkeintaan puhutaan niistä läheisimmille ja vain neljän seinän sisällä, ettei vahingossa pomo tai sen kaveri tai vaikka joku naapuri kuule. Sillä tavalla saadaan mielenterveysasiat entistä paremmalle mallille, veikkaan.
Onhan siinä nyt vissi ero sanooko vain nauttivansa viikonlopusta vai "arvosteleeko" samalla asiakkaitaan...
No jos tuo on asiakkaiden arvostelua niin olet aika natsi
Mun mielestä (huom! MUN mielestä) ei ole asiallista laittaa päiväkodissa työskentelevänä statukseensa, että "onneksi ei tarvitse kuunnella kiljuvia lapsia kahteen päivään" jos päivitys näkyy kaikille kavereille. Ap sai siis ansionsa mukaan huomautuksen, ehkä miettii seuraavan kerran miten sitä statustaan päivittää!
ei todellakaan kannata sanoa kaikkea mitä ajattelee, varsinkaan mitään negatiivista. Useat ei kerta kaikkiaan tajua, kuinka urpon kuvan itsestään siellä antaa.. Tiesittekö, että useat ihmiset ovat saaneet kenkää, kun ovat haukkuneet työnantajaansa FB:ssä? Ja se joka kehoitti ottamaan liittoon yhteyttä.. Kamoon! Tosiaan, jos haluat joutua silmätikuksi ja huonoon valoon, niin eikun vaan. Eihän hän mitään kirjallista varoitusta kait saanut? Pomo vain sanoi asiasta.
On se kumma, että nykyaikana työntekijöille ei saisi sanoa mitään, mutta työntekijät kyllä saavat sanoa vaikka mitä ja vaikka kuinka julkisesti tahansa..
Todellakin tuollaiset asiat jutellaan oikeiden ystävien kanssa puhelimessa tai ei julkisesti.
..todeta, että "ihanaa kun on viikonloppu" raskaan työviikon jälkeen kun, että "onneksi ei tarvitse katsoa kiljuvia lapsia kahteen päivään" kun on lastentarhassa töissä. Täysin eri asia. Jos mulla olisi meidän tarhantäti fb-kaverina ja hän kirjottaisi noin, niin miettisin kyllä suuresti henkilön työpanosta ja työssä viihtymistä, sekä sitä, miten motivoitunut on siellä päiväkodissa olemaan niiden "kiljuvien lasten" keskellä.
Onko se teille joku yllätys että se teidän Liisi-Justiina kiljuu sielä tarhassa? Se on jumalauta aika yleistä että ne lapset tuottaa ääntä ja ne hoitajat joutuu sitä kuuntelemaan. Ei se ole mitään haukkumista jos sanoo että hienoa kun ei tarvitse kuunnella sitä meteliä. Se on yksi työpaikan ominaisuuksista.
Jos minä sanon että hienoa kun ei tarvitse kuunnella sitä toimistoympäristön meteliä niin onko se jotian haukkumista? Hienoa kun ei tarvitse kuunnella sitä helvetin ilmastointonetta joka pauhaa pitkin päivää.
Se on täysin yksi ja sama asia
FB pitää rinnastaa face-to-face -kommentteihin. Eli teidän mielestä olisi ihan ok päiväkodin tädin valittaa ympäriinsä, että "ihanaa, kun on viikonloppu eikä tarvitse kuunnella lasten kiljumista kahteen päivään".
Huomaa, että teilläkin on joku ihme harhaluulo, että FB:ssä voi kirjoitella mitä sattuu, että se ei ole ns. elävää elämää...pitää kantaa vastuunsa omista sanomisistaan...tai siis kirjoitteluistaan.
Itellä oli joskus sellanen parisuhde tilanne että meni vähän päin puuta (kolmas pyörä yritti tulla kuvioon) ja olin laittanu sit statukseen ett "on hyvillään kun pahoitti erään lehmän mielen"Tein selväksi siis kolmannelle ett meidän väliin et tule. No työpaikalla oli sit yks väliaikainen henkilö kuvitellu ett sitä tarkotan ja tulostanu statukseen liittyvän keskustelun ja vieny sen pomoille..No kukaan ei uskonu ett tarkotin toista henkilöö josta johtuen minuun ei työpaikalla enää luoteta niin kuin ennen.. Olin kuulema levittänyt työpaikkaan liittyvää tietoa..
Onko se teille joku yllätys että se teidän Liisi-Justiina kiljuu sielä tarhassa? Se on jumalauta aika yleistä että ne lapset tuottaa ääntä ja ne hoitajat joutuu sitä kuuntelemaan. Ei se ole mitään haukkumista jos sanoo että hienoa kun ei tarvitse kuunnella sitä meteliä. Se on yksi työpaikan ominaisuuksista.
Jos minä sanon että hienoa kun ei tarvitse kuunnella sitä toimistoympäristön meteliä niin onko se jotian haukkumista? Hienoa kun ei tarvitse kuunnella sitä helvetin ilmastointonetta joka pauhaa pitkin päivää.
Se on täysin yksi ja sama asia
Siis verrata lapsia ilmastointilaitteeseen...
Ihminen tekee töitä työpaikalla, meteliä tulee kummastakin...lapsista vähän enemmän. Ei se ole sen lapsen haukkumista, kyse on vain työpaikalla vallitsevista olosuhteista.
tuon päiväkodin työntekijät ovat innostuneita, ainakin vaikuttavat siltä. Jos minä saisin kuulla päiväkodin työntekijän kirjoittaneen tuollaisen päivityksen, harkitsisin kyllä vakavasti että laittaisin lapseni jonnekin muualle hoitoon.
kun jos gynekologi postais "ihanaa ei tarvitse katsoa niitä haisevia ja karvaisia toosia kahteen päivään" tai lääkäri "ihanaa ei tarvitse katsoa niitä tautisia potilaita kahteen päivään" tai kaupan kassa "ihanaa ei tarvitse katsoa niitä nyrpeitä asiakkaita kahteen päivään" tai opettaja "ihanaa kun ei tarvitse opettaa niitä tyhmiä lapsia kahteen päivään" jne jne... Kyllä varmaan loppuis hommat aika lyhyeen jos nämä kiirisi niiden asiakkaiden korviin.
Ihminen tekee töitä työpaikalla, meteliä tulee kummastakin...lapsista vähän enemmän. Ei se ole sen lapsen haukkumista, kyse on vain työpaikalla vallitsevista olosuhteista.
vaan hän on päiväkodissa se tärkein henkilö. Se henkilö, jonka vuoksi päiväkoti on olemassa. Päiväkoti ei ole mikään säilytyspaikka ja lapsi ei ole vain joku välttämätön paha, jota hoitajan vain pitää sietää.
Eikös tuo osoita sitä että kyseessä on vain työtään tekevä ihminen. Onko se jotenkin yllätys että siihen haisevaan toosaan tuijjottaminen voi joskus kyllästyttää? Ei se tarkoita sitä että niissä asiakkaissa olisi jotain vikaa.
Luuletko tosiaan ettei se kaupan kassa ajattele päänsä sisällä miten vitun ärsyttävää sinuakin on palvella. Jotkun vaan kirjoittavat siitä facebookkiin.
Pelottavaa olisi se että joku jaksaa päivästä toiseen hymyillä osoittamatta pienintäkään ihmisyyden piirteitä. Silloin kannattaa epäillä jotain.
vaan hän on päiväkodissa se tärkein henkilö. Se henkilö, jonka vuoksi päiväkoti on olemassa. Päiväkoti ei ole mikään säilytyspaikka ja lapsi ei ole vain joku välttämätön paha, jota hoitajan vain pitää sietää.
Lapset ei ole olosuhde mutta niistä lähtevä meteli on. Ei sitä tarvitse ottaa henkilökohtaisesti jos joku sanoo että helvetti miten kakarat tuottavat ääntä
Kavereina ainakin minulla on ystävien lisäksi, sukulaisia, vanhoja koulukavereita ja entisiä sekä nykyisiä työkavereita.
Omalla työpaikallani on annettu lupa Facebookin käyttöön työaikana, mutta pelisäännöt tehtiin hyvin selkeiksi. Työnantajasta ei saa sanoa pahaa sanaa.
Itse joskus rajasin niin, että nykyiset työkaverit eivät päässeet lukemaan seinääni lainkaan. En halunnut todisteita siitä että olen työpäivän aikana jotain kommentoinut. (vaikka luen ja kirjoitan facebookiin työpäivänä vain tauolla tai ruokatunnilla)
Lapset ei ole olosuhde mutta niistä lähtevä meteli on. Ei sitä tarvitse ottaa henkilökohtaisesti jos joku sanoo että helvetti miten kakarat tuottavat ääntä
minun lapsestani hoitaja niin sanoo.
joskus kyllästyttää ja väsyttää mutta silti se on niin että hoitaja joka puhuu hoidettavistaan/lääkäri joka puhuu potilaistaan jne negatiiviseen sävyyn antaa huonon kuvan itsestään ja työpaikastaan.
Luulisi jokaisen tämän verran tajuavan. Vai lauotteko tosielämässäkin ihan mitä mielessä sattuu liikkumaan ihan kenelle vaan? Missä tilannetaju?
Pelottavaa olisi se että joku jaksaa päivästä toiseen hymyillä osoittamatta pienintäkään ihmisyyden piirteitä. Silloin kannattaa epäillä jotain.