Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sain huomautuksen, kun valitin väsymystä Facebookissa.

Vierailija
15.04.2011 |

Olen päiväkodissa töissä. Laitoin viime viikon perjantaina Facebookiin viestin, jonka sisältö oli suurin piirtein että ihanaa kun on viikonloppu, eikä tarvitse kuunnella lasten kiljumista kahteen päivään.

Päiväkodin johtaja (jonka sisko on Facebook-kaverini) oli saanut kuulla tästä ja antoi minulle varoituksen. En saisi puhua mistään päiväkodissa tapahtuvista asioista julkisesti.

Hmm. Kaikille tuli varmaan yllätyksenä, että päiväkodissa on lapsia ja ne kiljuvat.. Ottaa kyllä päähän.

Ja lähti johtajan sisko kaverilistalta pois aika nopeasti.

Kommentit (79)

Vierailija
61/79 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoa ihanaa er tarvi katsella kamalia kakaroita vs ihanaa ei tarvi kuunnella kiljuvia kakaroita?

Jos ap olis laittanut, et ihanaa ei tari kahteen päivään katsella niitä kamalia kakaroita olis esimerkkisi osuvia.

Vierailija
62/79 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tiedänkin tapauksia.

Luuletteko, että joku miesesimies alkaisi moisesta nipottaa miesalaiselleen? Hui, hai, maailmaan mahtuu marinaa ja jokainen ihminen "vihaa" ajoittain duuniaan. Minä ap soittaisin kyllä liittoon. Ei taida ihan olla varoitus asiallinen tässä tilanteessa. Ehkä suullisesti olisi voinut ottaa puheeksi, jos nyt tuollaisista haluaa "akkamaisesti" natista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/79 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun työpaikassa yksi työntekijä irtisanottiin viikko sitten fb-päivityksen takia (miespomo irtisanoi naisalaisen, vaikkei sillä merkitystä olekaan).

Vierailija
64/79 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku työntekijä taisi saada vallan potkut / työsuhde purettiin kun haukkui työnantajaansa ja työpaikakansa FB:ssa.

Itse tein seuraavanlaisen virheen FB:ssa: pohdin

ystävyyttä ja kuuntelemisen taitoa.

Kerroin tästä päivityksestäni kaverilleni, jolla ei ole nettiä ja joka ei ole FB:ssa.

Pohdin varsin tuohtuneena aiheeseen liittyen ja muutenkin erästä yhteistöä ja siellä olevia ilmiöitä ja "ohittamista".

Kaverini sitten kertoi, että oli kertonut tämän minun FB-päivitykseni omalle kaverilleen, jonka minä myös tunnen (ja hän minut tietenkin) ja joka myös tuntee erittäin hyvin mainitussa yhteisössä olevat henkilöt ja yhteisön ideologian.

Jutun pointti on vain siinä, että kaverini kertomana minun FB-päivitykseni olikin vaihtunut ko. yhteisön ja sen jäseten haukkumiseksi.

Minä hieman loukkaannuin ja hämmästyin. Kaveri oli sitä mieltä, että hän voi kertoa sen eteenpäin, koska se on julkisesti fb:ssa kaikkien nähtävillä. Minulla on kuitenkin aika tiukat rajaukset fb:ssa. Ja ennenkaikkea, asia oli vääristynyt kaverini kertomana joksikin ihan toiseksi.

Sanoin kaverille, että minä en ole koskaan kertonut eteenpäin sinun asioita, en edes sellaisille, jotka eivät tunne sinua.

Sain monta anteeksipyyntö- katumusviestiä kaverilta.

Mietin pitkään tätä asiaa, enkä ole nyt vähään aikaan ollut kyseisen kaverin kanssa tekemisissä.

Vierailija
65/79 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoa ihanaa er tarvi katsella kamalia kakaroita vs ihanaa ei tarvi kuunnella kiljuvia kakaroita?

Jos ap olis laittanut, et ihanaa ei tari kahteen päivään katsella niitä kamalia kakaroita olis esimerkkisi osuvia.

Kiljuva ja kamala eivät ole synonyymejä. Se kertoo sinusta jotain jos kiljuva lapsi on kamala.

Vierailija
66/79 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tein seuraavanlaisen virheen FB:ssa: pohdin

ystävyyttä ja kuuntelemisen taitoa.

Kerroin tästä päivityksestäni kaverilleni, jolla ei ole nettiä ja joka ei ole FB:ssa.

Pohdin varsin tuohtuneena aiheeseen liittyen ja muutenkin erästä yhteistöä ja siellä olevia ilmiöitä ja "ohittamista".

Kaverini sitten kertoi, että oli kertonut tämän minun FB-päivitykseni omalle kaverilleen, jonka minä myös tunnen (ja hän minut tietenkin) ja joka myös tuntee erittäin hyvin mainitussa yhteisössä olevat henkilöt ja yhteisön ideologian.

Jutun pointti on vain siinä, että kaverini kertomana minun FB-päivitykseni olikin vaihtunut ko. yhteisön ja sen jäseten haukkumiseksi.

Olisit voinut pohtia samaa asiaa ihan vaanä ääneen ja joku olisi kertonut siitä eteenpäin.

Eli jos haluaa olla tarkkana, niin ei puhu kuin säästä!

Vierailija
67/79 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta myös varomaton päivitys, mutta ei todellakaan mikään varoituksen arvoinen. Toivottavasti kuulut liittoon ja otat asian tiimoilta sinne yhteyttä.

Vierailija
68/79 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiljuva ja kamala eivät ole synonyymejä. Se kertoo sinusta jotain jos kiljuva lapsi on kamala.

Vierailija
69/79 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonoa mainetta työpaikalle!

Vierailija
70/79 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisekseen se tuli ihan aiheesta. Ap valitsee seuraavan kerran sanansa paremmin tyyliin: ihana hiljainen viikonloppu tulossa, jne..

Vierailija
71/79 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen ymmärtäisin, että johtaja suullisesti muistuttaisi sinua, että työasioista ei saa puhua, mutta en suoraa varoitusta.

Mutta onneksi tällä palstalla kaikki ihmiset rakastavat työpaikkojaan, eivät koskaan valita ja pesevät vielä matotkin.

Vierailija
72/79 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saitko ap kirjallisen varoituksen? Siis sellaisen jolla ihan oikeasti on merkitystä. Vai mainitsiko pomo vaan asiasta suullisesti?

Mun mielestä kirjallinen varoitus olisi liikaa. Mutta jos oma alainen laittaisi vastaavan fb päivityksen, huomauttausin kyllä, ettei ole sopivaa.

Vierailija
73/79 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaatteko lukea ees?

Vierailija
74/79 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

huomautus oli täysin aiheellinen.

Tuossa on negatiivinen sävy, eikä ole asiallista sanoa noin. En käyttäisi vastaavaa edes rajattuna päivityksenä. Ihmettelen näitä jotka täällä ovat sitä mieltä että täysin aiheetonta..

Vierailija
75/79 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tekstissä varoitus

Vierailija
76/79 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta huomautus ei ole varoitusta nähnytkään, vaikka se kuinka tulisi kirjallisena...

Vierailija
77/79 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ties vaikka joku av-äiti kuulee sen.. :-)

Tuossa on negatiivinen sävy, eikä ole asiallista sanoa noin. En käyttäisi vastaavaa edes rajattuna päivityksenä. Ihmettelen näitä jotka täällä ovat sitä mieltä että täysin aiheetonta..

Vierailija
78/79 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Negatiivinen sävy ei ole minkäänlainen syy huomaitukseen tai varoitukseen. Ja se negatiivinen sävy on muutenkin mielipide kysymys. On se kumma kun ei ihmisillä ole tuon vertaa huumorintajua. Aina vedetään se herne nenään..."ei meidän pikku Pekka-Antero ainakaan metelöi".

Vierailija
79/79 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yksi