Miksi ette tykkää tyttövauvojen ihanista prinsessavaatteista?
Kommentit (34)
kaverini tyrkyttää mulle aina tyttöjensä pieniksi jääneitä vaatteita enkä lehtaa sanoa etten todellakaan pue lapsilleni niitä rumia muodottmia farkkuja, kirkkaan punaisia liian leveitä t-paitoja tai lippalakkeja. Mä pidän enemmän tyttömäisemmästä linjasta mutta en ole kehdannut kaveria loukata vaan olen ottanut se rumat vaatteet ja salaa antanut punaiselle ristille...mitä tulee epäkäytännöllisyyteen niin en tajua mitä epäkäytännöllistä olis mekoissa? Saati että se pieni rimpsurivi siellä helmassa olis jotenkin ruma päinvastoin...mutta suuri osa suomalaisnaisistahan pukeutuu itsekin tosi rumasti epänaisellisiin huonosti istuviin vaatteisiin.
eikä siinä ole mtiään naisellista.
pukeutuminen näkyy edelleen lastenkin pukeutumisessa. Ei tarvi mennä kovin kauaksi rajan taakse kun näkee miten eroaa meikäläisistä. Totta kai vaatteen lapsella pitää olla käytännöllinen mutta tosiasia on ettei se mekko tarhassa ole yhtään sen epäkäytännöllisempää kuin lököttävät mutta tönköt farkut joilla ei pääse kunnolla edes kumartumaan.
REPS prinsessat kun ovat niin epänaisellisia meihin palstamammuleihin verrattuna...hih
mekkoja eniten kesällä. Yleensä legginsejä ja tunikoita
Mun tytöt ovat käyttäneet sellaisia Lumikki-pukuja naamiaisissa yms mutta tykkäävät kyllä ylipäänsä mekoista tunikoista yms. Itse en koskaan ostaisi tytöille mielestäni rumia poikamaisia vaatteita eli aina vain farkkuja ja jotain lököttäviä vaatteita ylipäänsä. Tai mikä karmeinta sellaisia kelta/puna/musta yhdistelmäpuseroita jotka eivät mitenkään istu. Ihanaa kun kaupoissa on niin herkullisia tyttömäisiä vaatteita. Meillä kuopuksella oli vauvana mekkobodeja ja muita ihania vaalenapunaisia ja valkoisia kauniita vaatteita. Kaverini käytti tyttölapsellaan näitä mun mielestäni ihan karmeita retrokuoseja jotka hyppivät silmille ja ovat muutenkin malliltaan kamalia. Tykkään myös pukea lapset niin että sukupuolen erottaa ja tykkään myös itse pukeutua niin. En käytä mieheni vaatteita!
Mun tytöt ovat käyttäneet sellaisia Lumikki-pukuja naamiaisissa yms mutta tykkäävät kyllä ylipäänsä mekoista tunikoista yms. Itse en koskaan ostaisi tytöille mielestäni rumia poikamaisia vaatteita eli aina vain farkkuja ja jotain lököttäviä vaatteita ylipäänsä. Tai mikä karmeinta sellaisia kelta/puna/musta yhdistelmäpuseroita jotka eivät mitenkään istu. Ihanaa kun kaupoissa on niin herkullisia tyttömäisiä vaatteita. Meillä kuopuksella oli vauvana mekkobodeja ja muita ihania vaalenapunaisia ja valkoisia kauniita vaatteita. Kaverini käytti tyttölapsellaan näitä mun mielestäni ihan karmeita retrokuoseja jotka hyppivät silmille ja ovat muutenkin malliltaan kamalia. Tykkään myös pukea lapset niin että sukupuolen erottaa ja tykkään myös itse pukeutua niin. En käytä mieheni vaatteita!
Ja tässä taas yksi, jolla ei toivottavasti ole poikia, jos poikamaiset vaatteet on kerran rumia...
Poikansa kauniisiin poikamaisiin vaatteisiin pukeva.
Tykkään pukea tyttöni tyttömäisesti eli istuviin linjakkaisiin vaatteisiin (tunikat ja leggarit) A-linja on POP, kauniit hempeät värit ja muutama rimpsukin siellä täällä.
Inhokit ovat liian leveät vaatteet, lököttävät ja jäykät farkut on ihan karmeita, räikeät värit on myös hirveitä, polvitaskuhousut hyi, tavis t-paidat myös hyi, lippikset yöks, retrokuosit hyi, retromallit hyi (täysin sukupuolettomia vaatteita) ja kaikki ylipäänsä pötkömäinen inhottaa.
mikään ei ole niin tylsää kuin pukea se vauva iänikuisesti ja aina sukupuolettomiin trikoohousuihin. Sitä en voi mitenkään tajuta että miksi joku käyttää vauvallaan jotain farkkuja tai vastaavia. Mikään ei ole niin epäkäytännöllistä vaippapepulla joka yrittää ryömiä tai kontata. Ne tönköt housut valuu aina vaipan kera sinne nivusiin! Ja ovat rumatkin.
farkkuja vauvalle, ei varmaan ole kovin mukavat päällä. Mutta sellaisia joustavia ja pehmeämpiä farkkulegginsejä olen kyllä vauvalle pukenut. Ja mekkoja aloin medän tytöllä pitää enemmän vasta sitten kun oppi kävelemään. Mekot oli nimittäin tosi epäkäytännöllisiä silloin kun vauva konttasi ja mekon helma jäi aina junnaamaan polvien alle.
Mä tykkään enemmän sellaisista reippaamman tytön vaatteista vauvalla, en mistään prinsessahörhöistä, yök.
Kamalia vaatteita ja hirveä väri se pinkki. Moni nainen käyttää sitä siksi että on epävarma naisellisuudestaan ja kuvittelee pinkin tekevän hänestä Naisen (usein vielä lihavana).
Kaikki lapset ansaitsevat tyylikkäitä vaatteita.
Lisäksi tyttövauvojen pinkkiin pukeminen lähtee alun perin siitä, että heidän haluttiin houkuttelevan hyönteisiä ja sairatsuvan, jotta heistä ei tulisi niin paljon vaivaa - poikaa kun taloon aina toivottiin ja heidät puettiinkin sitten vaaleansiniseen. Että silleen.
Pitää olla aika epävarma vanhempi, jotta käyttää niitä rusetteja ja pääpantoja vauvalla!
Onko se niin hirveää, jos joku sattuu luulemaan sitä kaljua ja pulleaa tyttövauvaa pojaksi?