Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Auttakaa pikaisesti, mikä tytölle nimeksi!! Vera vai Veera?

Vierailija
15.04.2011 |

Hei,

Mielipiteitä kaivattaisiin, mikä suloiselle tyttövauvalle nimeksi? Onko Vera vai Veera kauniimpi? Lausutaan samoin, mutta Vera kansainvälisempi. Veera taas "helpompi" käytössä.

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se todellakin nimi...Vera Hmmm

Veera on ruotsiksi Vera. Ja ruotsinkielellä konsonantti lausuttaisiin pitkänä. Ruotsinkielisyyden vuoksi olisi siis Vera.

http://www.sanakirja.org/search.php?id=1230534&l2=17

Vierailija
2/42 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos sukunimi on suomalainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehdottomasti!

Vierailija
4/42 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun nimeä johonkin kysytään. Itse olen lyhytvokaalisella vesiolla varustetttu (nimi tosin ei ole Vera) ja kyllä olisi ollut paljon helpompaa toisin. Ja tosi usein nimi on kuitenkin kirjoitettu väärin ja korjaamisessa oma vaivansa.

Vierailija
5/42 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kansainvälisyys ei ole nimestä kiinni, vaan ihan muista asioista.

Vierailija
6/42 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos annat nimeksi Vera niin ihmiset lausuu sen Vera. Jos haluat että lausutaan Veera niin anna nimeksi Veera!

Vierailija
7/42 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ne englantilaiset tai kiinalaiset sitä Veraa osaa kuitenkaan lausua niin kuin sinä toivoisit. Ajattele vaan että suomalaiset osaavat lausua, jos kerran Suomessa asutte, se on ainoa tärkeä asia!

Vierailija
8/42 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se lapsi ei haluakkaan ennää aikuisena olla tavallinen suomipulliainen, vaan olla edes jonkin verran tekemisissä ulkomaiden kanssa niin sitten sillä on siellä selittelemistä että joo mun nimi kirjotetaan kahella e:llä... Sivistyneempää ja tyylikkäämäpää olisi Vera.

Vierailija
9/42 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se lapsi ei haluakkaan ennää aikuisena olla tavallinen suomipulliainen, vaan olla edes jonkin verran tekemisissä ulkomaiden kanssa niin sitten sillä on siellä selittelemistä että joo mun nimi kirjotetaan kahella e:llä... Sivistyneempää ja tyylikkäämäpää olisi Vera.

Vierailija
10/42 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja toiseksi nimeksi tulisi Josefina. Eli joko;

Vera Josefina tai

Veera Josefiina

Kommentteja kaivattaisiin puolesta ja vastaan!! :)

Itse olisin kallistumassa Vera Josefina, kun 2- kielisestä perheestä ja tulevaisuutta ajatellen olisi kansainvälisempi. Toisaalta voi vaikeuttaa elämää, kun täytyy aina täsmentää, että Vera 1 e:llä..

Ja varsinkin Verat ja Veerat vastailkaapa tähän! :)

Vierailija
11/42 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

...takia valitsisin itse Veeran. Muuten sitä joutuu sitten aina sanomaan "Veera yhellä eellä" kun vaikka johonkin läystäkkeeseen kysytään tietoja. Ja kun molemmat kerran sanotaan samalla tavalla, niin eikös sitä voi otta tuon perinteisen version :)

Vierailija
12/42 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin olla väärässä, mutta ajattelin, että Vera voisi olla ehkä "aikuismaisempi" kuin Veera. Siis ajatellen sitten kun lapsi on 20-kymppinen.

Lisäksi Vera olisi vähän erikoisempi. Toisaalta Veera olisi helpompi lapselle, ettei tarvi aina täsmentää.

Josefina miellyttää enemmän kuin Josefiina (josta tulee mieleen justiiina). Sen perusteella 1. nimikin olisi lyhyt vokaalinen eli Vera. Lausuttaisiin kuitenkin Ve[e]ra.

Lisää kommentteja kaivattaisiin plussat ja miinukset tervettulleita!!

Vierailija
13/42 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veran voi IHAN HYVIN lausua yhdellä E:llä! Silloin ei ole ongelmia nimen kirjoittamisessakaan. Kai te sen Josefinankin lausutte yhdellä i:llä?

Itse valitsisin Veran. En pidä Veera nimestä.

Vierailija
14/42 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kansainvälisyyteen tulee, niin jenkeissä on presidentti, jonka nimi on Barak... ei ihan heti tuu kansainvälisyys mieleen... että kyllä sillä Veeralla pärjää ulkomaillakin jos on pärjätäkseen

Vierailija
15/42 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veran voi IHAN HYVIN lausua yhdellä E:llä! Silloin ei ole ongelmia nimen kirjoittamisessakaan. Kai te sen Josefinankin lausutte yhdellä i:llä?

Itse valitsisin Veran. En pidä Veera nimestä.

Hyvä pointti. Jos nimi olisi Vera niin lapsi voisi sitten teininä koulua vaihtaessaan vielä päättää haluaako lausuttavan Vera vai Veera. Veerassa tätä mahdollisuutta ei ole..

Vierailija
16/42 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kansainvälisyyteen tulee, niin jenkeissä on presidentti, jonka nimi on Barak... ei ihan heti tuu kansainvälisyys mieleen... että kyllä sillä Veeralla pärjää ulkomaillakin jos on pärjätäkseen

Kaksikielisestä perheestä (suomi ja ruotsi)

Vierailija
17/42 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksikielisestä perheestä (suomi ja ruotsi)

Jos menee suomenkieliseen kouluun niin Veera.

Jos menee ruotsinkieliseen kouluun niin Vera

Vierailija
18/42 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://inogolo.com/pronunciation/Vera

Jenkit kai lausuisi nimen Vera jotekin noin, siis "VEER-ruh"

Vierailija
19/42 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mikä on sukunimi? Veera Laaksonen mutta Vera Strandberg. Ehdottomasti. Veera Strandberg ja varsinkin Vera Laaksonen näyttävät idiooteilta. Mä lausuisin Veran kyllä ihan Verana. Ja olen ehdottomasti samaa mieltä Josefina/Josefiina-asiasta! Lisa Pauliina ja Liisa Paulina näyttävät idiooteilta. onko Ve(e)ralla sisaruksia, minkä nimisiä?

Vierailija
20/42 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

<a href="http://inogolo.com/pronunciation/Vera" alt="http://inogolo.com/pronunciation/Vera">http://inogolo.com/pronunciation/Vera</a&gt;

Jenkit kai lausuisi nimen Vera jotekin noin, siis "VEER-ruh"

Kansainvälisyys ei ole se juttu, vaan Vera olisi kirj.asultaan kauniimpi ja erikoisempi.

Veerassa ei poikkeavaa, vaan olisi sitten ihan Veera "vaan", mitenkään väheksymättä Veera nimeä, joka on myös tosi kaunis (sitähän harkitsen pienokaiselle). Veera taas "helpompi" vaihtoehto. Molemmissa puolensa..