En tiedä ketä äänestää.Jos joku asiasta tietävä haluaa vaikuttaa,saa sen tehdä.
En tiedä politiikasta tarpeeksi joten on melkein paree etten äänestä ollenkaan mut jos joku haluaa vaikuttaa asiaan ja "käännyttää" mut niin kiitos siitä.Olen ns.tavallinen tällä hetkellä hoitovapaalla oleva perheenäiti pääkaupunkiseudulta.Lapsuudenkotini oli köyhä jopa suomen oloihin nähden joten en kunnioita ihmisiä jotka rikastuu käyttämällä muita hyväksi mutta en myöskään hyväksy toimeentulon hankkimista muiden kustannuksellakaan koska yh äitini kasvatti meidät siivoojan työllä ilman tukia.Olen tehnyt vaalikone juttuja mut uskon et tulos on aina vääristynyt kun en ihan ymmärrä kaikkien kysymysten seurausta suomelle.Ei noista telkkarin keskusteluista tule hullua hurskaammaks kun kaikkihan yrittävät esiintyä edukseen.Ketä mä äänestäsin?
Kommentit (32)
Persujen tuoreutta arvioidessani. Vaan siihen vanhoillisuuteen! Onko sana konservatiivinen liian vaikea ymmärtää? ;)
on muuten kovasti nuorentumassa. Sieltä jää kansanedustajia nyt kasa eläkkeelle ja toivottavasti äänestyksen jälkeen näkyy paremmin puolueen kannattajien sukupuoli- ja ikäjakauma!
Arhinmäki on kyllä mun mielestä ainakin uutta ja tuoretta, kun vertaa noihin joihinkin puolueenjohtoihin. Uudet tuulet siis käyvät Vasemmistoliitossa ja mä todella pidän tästä linjauksesta! Taitaapi olla nuorin puoluejohtajista?
Ja kannatus muuten gallupeissa on nousujohteinen! ;)
Persujen tuoreutta arvioidessani. Vaan siihen vanhoillisuuteen! Onko sana konservatiivinen liian vaikea ymmärtää? ;)
Vanhoillisuus on suhteellista. Juho Eerola tai Halla-aho himself tuskin ovat "vanhoillisia" vai millä silmällä asioita oikein katselet?
Jos Soini on katolinen eikä hyväksy sikiöiden tappamista niin tuskin siitä kantsii vetää mitään johtopäätöksiä koko muunkin persuporukan "vanhoillisuudesta", vai mitä?
Tuosta putkinäköisyydestä kannattaa rimpuilla irti ja nähdä asioita vähän edes laajemmin.
By the way, islam jos mikä on vanhoillinen, suorastaan kivikautinen poliittis-uskonnollinen ideologia. Kumma juttu, että näitä vanhoillisia, rasistisia naisvihaajia tänne haluaa haalia nimenomaan naiset, jotka pitävät itseään varsin moderneina ja suvaitsevina :D
Arhinmäki ei ole nuorin puoluejohtaja, vaan Muutos 2011:n pj. Jiri Keronen on Suomen nuorin puolueen puheenjohtaja.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Jiri_Keronen
Just joo. Kommarit ovatkin jotain ihan uutta ja tuoretta vaihtoehtoa :D :D Ja hyvin toimiva vaihtoehto, kuten historiakin osoittaa. :D :D :D
Onko sitä sitten päästy kunnolla kokeilemaan jossain historian aikana? Esim. Neuvostoliitto oli paranoidi pakkovaltio, jossa kuka tahansa saattoi milloin tahansa joutua vankileirille mistä tahansa syystä. Ei se yhteiskunta vastannut kommunismin teoriaa. Jos jossain on kokeiltu yhteisomistukseen perustuvaa taloutta ilman totalitaarisia sivumausteita ja epäonnistuttu, kerro.
Riittävä koulutus ja talouden tuntemus ovat ainoita asioita, jotka takaavat, että pystyy hoitamaan tämän maan asioita. Perheellinen nainen taas käyttää myös "maalaisjärkeä" ja tunteita päätöksenteossaan. Itse löysin erinomaisen ehdokkaan Kokoomuksesta (Elina Lepomäki) ja olen varma, että jos tälaisia fiksuja ja ajattelevia ihmisiä pääsisi eduskuntaa, Suomesta tulisi kaikille parempi paikka elää. Persut eivät valitettavasti ymmärrä maan saati maailmantaloudesta tarpeeksi ja ovat muutenkin liian konservatiivisia saadakseen todellista muutosta aikaiseksi. Toki he osaavat pupua populat puolellee vetoamalla vaikka maahanmuuttajiin tai pakkoruotsiin, mutta ihan niin yksinkertaista tämä ei ole. Tyhmät ja yksinkertaiset, höynäytetyt ihmiset ainoastaan äänestävät persuja!
Pakko vielä mainita, että mainitsemaani henkilöä en tunne enkä ole nähnyt kasvokkain, jottei joku taas syytä mainostamisesta tms!
Riittävä koulutus ja talouden tuntemus ovat ainoita asioita, jotka takaavat, että pystyy hoitamaan tämän maan asioita. Perheellinen nainen taas käyttää myös "maalaisjärkeä" ja tunteita päätöksenteossaan. Itse löysin erinomaisen ehdokkaan Kokoomuksesta (Elina Lepomäki) ja olen varma, että jos tälaisia fiksuja ja ajattelevia ihmisiä pääsisi eduskuntaa, Suomesta tulisi kaikille parempi paikka elää. Persut eivät valitettavasti ymmärrä maan saati maailmantaloudesta tarpeeksi ja ovat muutenkin liian konservatiivisia saadakseen todellista muutosta aikaiseksi. Toki he osaavat pupua populat puolellee vetoamalla vaikka maahanmuuttajiin tai pakkoruotsiin, mutta ihan niin yksinkertaista tämä ei ole. Tyhmät ja yksinkertaiset, höynäytetyt ihmiset ainoastaan äänestävät persuja!
Pakko vielä mainita, että mainitsemaani henkilöä en tunne enkä ole nähnyt kasvokkain, jottei joku taas syytä mainostamisesta tms!
Tahdon löytää ehdokkaan, joka olisi näistä edes suht samaa mieltä:
* Ei enempää muslimeja Suomeen mamuiksi
* Pienellä palkalla tultava paremmin toimeen, mutta isotuloisia ei voi pelkästään rangaista kaikesta (EI perintöverolle, varallisuusverolle ym.)
* Suomen ei tule yrittää ratkaista muiden maiden ongelmia, pitää olla rohkeutta tehdä muiden maiden linjasta eroavia ratkaisuja
* Ehdokkaalla oltava puhdas tausta, mielellään koulutusta enemmän kuin ylioppilashatun verran ja realistiset mahdollisuudet saada äänensä kuuluviin
Lisäksi suomalaisia tulisi mielestäni kannustaa vauvatalkoisiin eikä hakea ratkaisua ulkomaalaisista. En kannata työkkärin ilmaisia harjoitteluita, mutten hyväksy sitäkään että ollaan kotona ja juopotellaan. Perusturvaa kannatan, mutta en ole kuullut vielä yhtään vakavasti otettavaa ratkaisumallia siihen.
Ehdokkaan ei tarvitse olla nainen, koska näillä harvoin on järkeä päässä mamu-kysymyksissä. En ole kuitenkaan homovastainen, kannatan todellista tasa-arvoa ihan kaikille.
no mitenkäs Ruotsissa, Hollannissa ja Ranskassa on alkanut käymään? lähiö kerrallaan islamisoituvat.
Näin Göteborgissa Ruotsissa: <a href="http://www.youtube.com/watch?v=y-SowWl_Oyk" alt="http://www.youtube.com/watch?v=y-SowWl_Oyk">http://www.youtube.com/watch?v=y-SowWl_Oyk</a> Ja näin Malmössä: <a href="http://www.youtube.com/watch?v=l0nKZg4u6Eo" alt="http://www.youtube.com/watch?v=l0nKZg4u6Eo">http://www.youtube.com/watch?v=l0nKZg4u6Eo</a> Repikää muijat näistä ja valehdelkaa vähemmän. Monikulttuuri on epäonnistunut kaikkialla ja epäonnistuu Suomessakin. Mikään maa ei onnistu kotouttamaan näitä apinoita. Ruotsi jos joku on rahaa pumpannut näiden kotouttamiseen eniten maailmassa! Ääni maahanmuuttokriittiselle Perussuomalaiselle näissä vaaleissa on Suomen viimeinen toivo!
Mulla on kova sisäinen kriisi. Vihreät on aina ennen olleet mun puolue; silloin kun olin vielä sinisilmäinen, maailmaa ja kansoja syleilevä ihminen... Nyt vihreiden puolesta puhuu pelkästään ympäristö- ja eläinoikeusjutut, mutta valitettavasti aion skipata ne seikat näissä vaaleissa. Mamu-ongelma on nyt akuutimpi.
Ydinvoiman puolesta en silti voi äänestää, ja muutenkin tuntuu vaikealta vaihtaa puoluetta. Kenen kelkkaan hyppäisin? Kokoomus ja Keskusta ovat ihan out, ikävä kyllä myös persut. Olen käsityksessä, että SDP olisi tiukentanut mamu-linjaansa, onko mielestänne näin? Muutoin se olisi sopivan "neutraali" puolue muihin arvoihini.
Apuva. :/
ketä äänestäisi, kannattaa hyödyntää VAALIKONEITA! Mars mars. Sieltä minäkin löysin omiin aatteisiini sopivan ehdokkaan! Ja oli muuten perussuomalainen. :) Saletisti natsas.
t. persuja äänestänyt demari ;)