G: Missä iässä uskaltaisit vielä tehdä lapsen?
Itse oon pitänyt takarajana 37 v, jolloin riskit lähtevät huimaan nousuun.
Kommentit (46)
Enpä tiedä. Olen saanut ensimmäisen lapsen parikymppisenä ja toisen 26-vuotiaana. Kolmatta tässä kovasti toivotaan ja väkerretään :)
Ei meillä mitään ikärajaa ole, mutta raja tulee vastaan siinä että mies ei kolmea enempää lapsia halua.
Eli ehkä sitten en päälle kolmekymppisenä tule lapsia saamaan jos vauva tulee tässä parin vuoden sisällä. Sekään kun ei itsestään selvää ole meille ollut.
Mutta ei meillä mitään sellaista ikärajaa ole.
ensimmäistäkään lasta
ei noin voi elää, mun kaikki tutut on saaneet ensimmäisensä yli 30 v eikä kellään ole koskaan ollut mitään ongelmia, ei raskauksissa eikä lapsissa. ite sain kuopuksen 41 v, enkä koskaan ikinä ajatellutkaan mitään riskejä.
ja teinkin, olin 2 vkoa vaille 40 v, kuntyttö syntyi
ensimmäistäkään lasta
ei noin voi elää, mun kaikki tutut on saaneet ensimmäisensä yli 30 v eikä kellään ole koskaan ollut mitään ongelmia, ei raskauksissa eikä lapsissa. ite sain kuopuksen 41 v, enkä koskaan ikinä ajatellutkaan mitään riskejä.
Ensimmäiset kaksi sain nyt 25-vuotiaana ja voipi olla, että lapsiluku on nyt täysi. En tiedä uskallanko ottaa riskiä, että tulee uudestaan kaksoset :) 30 vuotta olen aina ajatellut omaksi takarajakseni. Aika näyttää, innostuuko sitä vielä esikoispojille sisarusta yrittämään.
Omalla kokemuksella ja tietämyksellä. Se oli ehdoton takaraja ja siitä pidin kiini.
Sait vammaisen lapsen tai oli muita isoja ongelmia?
Lapset tehtynä ennen tuota ikää.Silloin on itse riittävän nuori jaksamaan kaikkea. Ja on itse edelleen "nuori", kun lapset isoja.
Nuorin nyt 2v. ja itse 32v. Onneksi meidän kohdalla meille annettiin lapset "nuorella" iällä ja nyt pääsemme nauttimaan elämästä heidän kanssaan. Lapsia 4.
Vauva-ajat eivät ole olleet mitään helppoja yö eläjien/sairastumisien kanssa, mutta nyt on jo vähän helpottunut. En usko, että olisin jaksanut tuollaista menoa jos olisin ollut lähempänä 40v.
ellei vahinko nyt satu käymään. Siis JOS elämä menee niinkuin luulen ja toivon sen menevän, ollaan edelleen yhdessä mieheni kanssa ja meillä on nämä kolme yhteistä lasta.
Menen sterilisaatioon heti kun sen saan, vielä en ole saanut.
t.26v.
olisi takaraja, yli 4-kymppinen alkaa olla jo aika vanha vauvan äidiksi.
Ainahan se jännittää toki. Äitini sai minut 38-vuotiaana ja siskoni 42-vuotiaana. Ihan kiva kun uskalsi!
jos se vain onnistuisi.
Tuo on vuosi jolloin a) mun kierukkani menee vanhaksi ja b) kuopus aloittaa koulun, joten siinä vaiheessa jos ei vauvakuume erityisemmin vaivaa niin pistän piuhat kiinni.
Omalla kokemuksella ja tietämyksellä. Se oli ehdoton takaraja ja siitä pidin kiini.
Sait vammaisen lapsen tai oli muita isoja ongelmia?
Lapset tehtynä ennen tuota ikää.Silloin on itse riittävän nuori jaksamaan kaikkea. Ja on itse edelleen "nuori", kun lapset isoja.
Sitten ei löytynytkään miestä ja kun löytyi, mies ei vielä halunnut. Joten niinpä vain jouduin siirtämään takarajaa eteenpäin.
esikoisen sain 32 vuotiaana ja nyt toista on yritetty tuloksetta kolme vuotta. Täytän kesällä 37 ja syksyllä tehdään koeputkihedelmöitys.
Eikä ole tarkoitus tehdä enää yhtään lapsia! :)
tehdä tehdä tehdä...hohhhoi.
toiset todellakin vaan tekee. Eipä o tarvinnut kauaa ootella.
Ja tekemistä se kai on mitä siellä sängyssä puuhastellaan vai suoritukseksiko sitä teillä kutsutaan? Vaiko kenties velvollisuus? ;)
vosin harkita 35v, jos haluan vielä iltatähden...Mut yleisesti takarajani on 30v.
Kyllä mä riskejä ajattelin, mutta ei ne multa yöunta vieneet. Ja terveen lapsen sain.
27 vuotiaana, raja on kyllä ehkä 37 vuotta milloin voisin tehdä vielä lapsen. Ihan oman jaksamisen takia en tuon myöhempaan.
Nyt 33 ja tuskimpa enää toista lasta tehdäänkään.