Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä IHMEEN puoluetta meidän kannattais äänestää?? Ihan pihalla.

Vierailija
14.04.2011 |

KUn ei niin kiinnosta tuo politiikka. Joskus äänestänyt kokoomusta, joskus vihreitä, lähinnä vaan vähän mutu-tuntumalla henkilöön perustuen.

Meille tärkeää on että

- lapsilisiä ei leikata tulojen mukaan

- as.lainan verovähennysoikeutta ei leikata

- arvostamme hyvää terveyden- ja vanhustenhuoltoa

- en ole kauhean innostunut NATOsta mutta toisaalta en niin tiedä näistä asioista

Meillä on useita lapsia, eri-ikäisiä.

Miehen vuositulot brutto n. 58t eur. Omani OLIVAT ennen perhevapaita luontoisedut mukaan laskien brutto n. 46t eur, mutta nyt kotona ollessa ja kun palattauani teen lyhempää viikkoa, tulot tietty pienemmät.

Asumme pk-seudulla ihan hyvällä omakotialueella.

Tällä alueella taitaa ihmiset yleisesti aika paljon äänestää kokoomusta, näin muistelen lukeneeni.

Vaalikoneet antaa aina ihan ihme tuloksia ja eri koneet ihan erilaisia.

Nyt mietin keskustan ja Kokoomuksen välillä, en kyllä tykkä Kataisesta yhtään enkä niiden NATO-vouhauksesta, mutta Keskustaa en ole ikinä äänestänyt ja tuntuu joltain junttimaalaispuolueelta joka ei aja pk-seudun etuja.

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
14.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse esimerkiksi löydän kokoomuksesta vaikka kuinka monta hyvää ehdokasta, mutten voi äänestää heitä, koska pelkään, että ääneni menee vaalimatematiikan takia joille willerydmaneille.

Siksi valitsen puolueen, joiden kaikkien ehdokkaiden tiedän jakavan suuurin piirtein ajavan samat arvot kanssani.

Joku tyyppi voi olla vaikka oman vaalipiirinsä ääniharava, muttei silti pääse eduskuntaan, kun vertailuluku jää puolueelta niin pieneksi. Mun näkemyksen mukaan siinä menee kyllä ääni hukkaan, jos sellaista äänestää.

Sikäli on ihan syytä miettiä myös puoluetta.

Vierailija
22/55 |
14.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

osaavat räksyttää, mutta kun tulee tosipaikka niin eivät pysty esittämään mitään järkevää

Kerrohan älyn jättiläinen, MISSÄ JA MILLOIN on tullut tuollainen TOSIPAIKKA, jolloin persut eivät ole pystyneet esittämään mitään järkevää? Vai hatustako tuon revit? Vaiko luit populististen lehtien sivuilta, että noin on tapana persujen yhteydessä sanoa?

Itse kuullostat varsin populistiselta ja järjettömältä mussutuksinesi :)

Mutta ok, jos olette tyytyväisiä nykyhallituksen EU- ja turvapaikkapolitiikkaan, niin ääni ilman muuta Kokoomukselle, Kepulle, Vihreille ja RKP:lle. Saatte seuraavat neljä vuottakin tätä samaa "turvallista ja vastuullista" sontaa :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
14.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Urpilainen puhuu yhtä, mutta kulisseissa on vahvoja miehiä (Tuomioja, Lipponen, Heinäluoma jne...)joiden puheet ovat toista.

Paavo Lipponen on pikimusta oikeistolainen, rahan ja eliitin juoksupoika reippaasti EU:hun päin rähmällään.

Urpilainen yrittää lainata Perussuomalaisten vaaliohjelmasta senverran, että saisi demareille ääniä. Mihinkään Urpilainen ei sitoudu yhtä selvästi, kuin Soini sitoutuu.

Jos muutosta haluaa, niin PerSut on vaihtoehto. Ja jos isompaa muutopsta haluaa, niin tiukka Halla-ahon lista on silloin se paikka, mistä ehdokas kannattaa valita. Nämä ehdokkaat ovat allekirjoittaneet ns. Nuivan Vaalimanifestin.

Linkit:

Nuiva Vaalimanifesti

http://www.vaalimanifesti.fi/

Manifestin allekirjoittaneet ehdokkaat

http://www.vaalimanifesti.fi/index.php/allekirjoittajat

Vierailija
24/55 |
14.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olemme molemmat ylempiä toimihenkilöitä.

Voisi siis ajatella että tän hetkisen elämäntilanteen mukaan äänestäisimme esim. kokoomusta.

Mutta lapsuustaustalta tulemme kyllä köyhistä kouluttamattomista perheistä, tosin niissä perheissä ei edes äänestetty eikä seurattu politiikkaa.

Muakaan ei politiikka juuri kiinnosta enkä ole vaalikeskusteluja seurannut, pari vaalikonetestiä tehnyt vain ja vähän kuunnellut sieltä täältä ja silmäillyt paria lehtijuttua.

Siksi kiva kysyä täältä varsinaisilta "asiantuntijoilta" =D.

Täältähän se kansan "totuus" löytyy...

ap

Vierailija
25/55 |
14.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät ole leikkaamassa lapsilisää eivätkä poistamassa asunnon korkojen verovähennysoikeuttakaan. Välittävät myös terveyden huollosta ja vanhuksista eivätkä ole liittymässä natoon.

mutta tuntuisi tosi oudolta äänestää niitä kun emme muuten ole uskonnollisia emmekä kuulu kirkkoon.

ap

Vierailija
26/55 |
14.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

etkä tykkää Kataisesta ja haluaisit pysytellä pois NATOsta, niin asia alkaa näyttää aika selvältä! Stereotypiat Keskustasta maalaisten junttipuolueena eivät ole kovinkaan relevantteja tänä päivänä; on totta, että Keskustan johtoajatus lähtee siitä, että ajetaan KOKO Suomen etu on KOKO Suomen etu :D Mutta ei varmaan itselläsikään sitä vastaan ole mitään? Vertailujen tueksi vielä vähän lisää pohdittavaa; 1. Sukupuolineutraaliavioliitto (tämä ei niinkään ole puoluekysymys, vaan henkilön valinta kysymys, sillä Puolueet antavat edustajiensa äänestää omantunnon mukaan) 2. Ydinvoima -voimakkaasti puoluesidonnainen tämän vaalikauden kysymys. Kokoomus on valmis antamaan lisäydinvoimalupia esim. Fortumille, Keskusta ei.

- en kannata sukupuolineutraalia avioliittoa, vaikkei mulla muuten ole homoja vastaan mitään. Mutta koska siinä saisi adoptio-oikeuden, niin se tuntuisi kyllä oudolta, liian rankkaa sille adoptiolapselle, jolla muutenkin hankala tausta.... PAITSI jos mun omista pojista tulisikin aikuisena homoja, niin sitten oisin kyllä ihan eri mieltä :).

- ydinvoima: en suoraan vastusta, jos ei muita järkeviä keinoja löydy tuottaa tarpeeksi energiaa. mutta vain harkiten ja vain just sen verran voimaloita kuin tarvitaan.

ap

Vierailija
27/55 |
14.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

PerSujen tavoite on laittaa suomalaisten hyvinvointi etusijalle ennen maailman mustalaisia, turvapaikkaturisteja ja ulkomaisia pankkitallettajia. Ei kuullosta epärealistiselta vaan järkevältä ja terveeltä minun korvaani.

Ja sitten tähän perään populismin määritelmä suoraan wikipediasta... Ole hyvä! Populismi (lat. populus, kansa) tarkoittaa kansansuosioon varsinkin kansankiihotuksellisin keinoin tähtäävää poliittista toimintaa. Jos vielä paljastan, että Timo Soini on tehnyt maisterin työnsä ylläolevasta aiheesta, niin varmaan sinäkin ymmärrät, että jokainen ajatus, jokainen mielipide joka perussuomalaisilla on, on nostettu kansan syvistä riveistä ja mielipiteistä. Eikä ole vaivauduttu hetkeksikään pohtimaan, onko asia ollenkaan toteutettavissa, kuten Soinin lupaukset neuvotella Britannia EU-jäsenmaksuasioissa yms..

Ei mitään faktoja ja suunnitelmia ja laskelmia, miten ne asiat hoidetaan.

Esimerkki jonka jopa itse luin:

omakotiliitto haastatteli puolueiden edustajia ja kysyi kuka kannattaa että kiinteistökauppojen varainsiirtovero pitää alentaa.

Kaikki muut vastasi että joo, tässä on suuri epäkohta, mutta nyt ei ole vain kertakaikkiaan varaa tähän veronalennukseen ja siitä tulisi niin ja niin suuri vaje.

Soini vastaa että "joo väärin on ja ei voi tuottaa isoa vajetta jos tämä laitetaan alemmaksi".

Eli vastaa vaan sitä mitä ihmiset haluaisi kuulla, mutta ei mitään perehtymistä aiheeseen, että onko se oikeasti mahdollista!

Voin mäkin lapsilleni sanoa kun he mankuvat, että "joo saat uuden polkupyörän ja radio-ohjattavan auton ja koiran", ja saan ne hetkeksi tyytyväiseksi.

No kun tulee sen aika että nuo pitäisi hommat - oho ei ole rahaa pyörään, auto pitää ostaa halpa rimpula, koiraan ei varsinkaan ole varaa eikä edes mahdollisuuksia hoitaa sitä.

Ihan sama fiilis mulla on nyt persuista, että lupaavat mitä kansa tahtoisi.

Mä arvostan enemmän sitä, että ne ikävätkin asiat kerrottaisiin rehellisesti, ja suunnitelma miten pärjätään.

Sitä kanssa pidän outona, jos joku edustaja ei kannata vaalikoneessa lisälainan ottoa, mutta ei verojen nostoakaan. Ja kohta kuitenkin haluaa panostaa peruspalveluiden kehittämiseen, niitä ei saa leikata.

Anteeksi vaan, mutta MILLÄHÄN hän on ajatellut kaiken rahoittaa....

Mulla ei ole selkeää mielipidettä siihen, onko parempi nostaa veroja vai ottaa lisälainaa, ehkä maltillinen yhdistelmä ois paras + säästöt missä voi, mutta terveydenhuoltoa pitäisi parantaa.

ap

Vierailija
28/55 |
14.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vasemmistolaiselta. Ääni kuuluisi siis SDPlle tai jopa vasemmistoliitolle; asuntolainan verovähennysoikeus siirtäisi äänesi demareiden laariin. Ihmetteln kovasti miksi äänestäisti tai olet äänestänyt noista lähtökohdista kokoomusta - he ovat kaikessa kanssasi eri mieltä.

siis tuntuu että ne ei ole keskituloisen asialla ollenkaan. siis meidätkin monessa asiassa kai luokitellaan suurituloisiin.

Taannoin Espoossa Guzenina keksi kaikkia ihme juttuja, jotain kotihoidontukiin liittyvää (ettei saisi jos tietyn rajan yli tulot). Ja me oltiin just siinä rajoilla...

Mä en saa selvää demareista mitä ne oikeen on, eikös ne ole ns. "punaiset", siis työläisiä jne. En mä kannata mitään sellasita paapomistakaan että hyysätään toimeentulotukiluusereita jne.

ja eikös demarit halua että kaikki naiset töihin vaan?

eikös kokoomus arvosta kuitenkin perinteisiä arvojakin, eli esim. myös kotiäitiyttä?

Oonko mä ymmärtänyt ihan väärin vai onko nää lukiossa opitut "kärjistykset" jo vanhentuneita?

ap

Vierailija
29/55 |
14.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

17 on oikeassa - eduskuntavaalit eivät todellakaan ole henkilövaalit

Löysin kokoomuksen listalta oikein kivan ehdokkaan, mutta sitten mietityttää onko se oikea puolue, kun en ole varma tuosta natosta, ja en halua että ihan liikaa markkintalouden ehdoilla vain mennään.

Kokoomuksen "keulakuvia" on Kataisen ja Stubbin tyyliset ihmiset, ja pidän niitä ärsyttävinä, vähän liian kovia arvoja.

Toisaalta en tykkää mistään sosialismi-meiningistäkään.

ap

Vierailija
30/55 |
14.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et tahdo äänestää arvojesi mukaisesti, äänestä sitten sitä kokoomusta, joka ei nyt vain sitten aja niitä asioita, joita tahdot.

Vierailija
31/55 |
14.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et tahdo äänestää arvojesi mukaisesti, äänestä sitten sitä kokoomusta, joka ei nyt vain sitten aja niitä asioita, joita tahdot.

siksihän mä täällä kysyn, kun mä en TIEDÄ mikä puolue oikeasti olisi meidän arvojen mukainen!

Kun en ole ikinä politiikkaa niin seurannut.

Tuntuu että melkein kaikki lupaa aika samoja asioita - siis LUPAA. Eikä mulla ole selkeää käsitystä melkein mistään, että miten on paras. (ydinvoima, nato, pakolaiset, laina vai verot... mistä MÄ tiedän!?)

Ainoa mitkä on selkeät, niin nuo lapsilisät ja as.lainan korkovähennykset - säilyttävä!! Mutta näin kai haluaa nää kaikki 3 isoa ainakin.

OIkeasti oisin mieluusti äänestämättä, mielestäni se olisi todella parempi, kun en jaksa aiheeseen perehtyä...

kuin että äänestään vaan "Jotain" tavan vuoksi.

Mutta pakkohan se on mennä äänestämään, ois ihan luuserimeininkiä olla äänestämättä.

ap

Vierailija
32/55 |
14.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

PerSujen tavoite on laittaa suomalaisten hyvinvointi etusijalle ennen maailman mustalaisia, turvapaikkaturisteja ja ulkomaisia pankkitallettajia. Ei kuullosta epärealistiselta vaan järkevältä ja terveeltä minun korvaani.

Ja sitten tähän perään populismin määritelmä suoraan wikipediasta... Ole hyvä! Populismi (lat. populus, kansa) tarkoittaa kansansuosioon varsinkin kansankiihotuksellisin keinoin tähtäävää poliittista toimintaa. Jos vielä paljastan, että Timo Soini on tehnyt maisterin työnsä ylläolevasta aiheesta, niin varmaan sinäkin ymmärrät, että jokainen ajatus, jokainen mielipide joka perussuomalaisilla on, on nostettu kansan syvistä riveistä ja mielipiteistä. Eikä ole vaivauduttu hetkeksikään pohtimaan, onko asia ollenkaan toteutettavissa, kuten Soinin lupaukset neuvotella Britannia EU-jäsenmaksuasioissa yms..

Ja vielä sinulle tiedoksi demokratia tarkoittaa kansanvaltaa - eli mitä pahaa siinä on, jos kansan syvät rivit tulevat kuulluksi? Suomi on demokraattinen valtio; pidetään se sellaisena jatkossakin, jooko.

Vierailija
33/55 |
14.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jospa nyt sitten kokeilisit kerran äänestää puoluetta, joka ajaa niitä asioita, joita tahdot.

Siksi mä kysynkion täältä.

Nyt näyttää että monikin lupaa samoja asioita. Mutta sitten myös jokainen puolue kannattaa sellaisiakin asioita joista olen eri mieltä!

Ja ehdokkaat vastaa miten sattuu, oudoin sanakääntein joihin jää porsaanreikiä, ja osa omin mielipitein joka ei ehkä olekaan puolueen tarkka kanta.

Mä en saa noista puolueista SELVÄÄ, enkä tiedä voiko niihin LUOTTAA!

ap

Vierailija
34/55 |
14.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä, että miten tämä maa on kehittynyt viimeisen 40 vuoden aikana. Samat isot puolueet ovat olleet hallituksessa vuoroillaan.. Oletko tyytyväinen nykytilanteeseen vai haluaisitko muutosta?

Jos haluat muutoksia äänestä oppositiopuoluetta tai jotain ihan muuta.

Vierailija
35/55 |
14.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai jopa Vasemmisto.

Vierailija
36/55 |
14.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai jopa Vasemmisto.

SDP nyt olisi meidän arvojen mukaista, eli mitkä meidän arvoissa on just nimenomaan niitä lähellä?

Sikäli en kaipaa ikinä mitään muutosta mihinkään, harvoin ne on hyvästä, aina ne muutokset on vieneet huonompaan. Eli en kaipaa muutosta nytkään.

ap

Vierailija
37/55 |
14.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsikko tyyliin vaaliuurnille ennen menoa kannattaa lukaista.. Ihan hyviä pointteja.

Vierailija
38/55 |
14.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsikko tyyliin vaaliuurnille ennen menoa kannattaa lukaista.. Ihan hyviä pointteja.

Vierailija
40/55 |
14.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni meni retkuun..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yksi