Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä IHMEEN puoluetta meidän kannattais äänestää?? Ihan pihalla.

Vierailija
14.04.2011 |

KUn ei niin kiinnosta tuo politiikka. Joskus äänestänyt kokoomusta, joskus vihreitä, lähinnä vaan vähän mutu-tuntumalla henkilöön perustuen.

Meille tärkeää on että

- lapsilisiä ei leikata tulojen mukaan

- as.lainan verovähennysoikeutta ei leikata

- arvostamme hyvää terveyden- ja vanhustenhuoltoa

- en ole kauhean innostunut NATOsta mutta toisaalta en niin tiedä näistä asioista

Meillä on useita lapsia, eri-ikäisiä.

Miehen vuositulot brutto n. 58t eur. Omani OLIVAT ennen perhevapaita luontoisedut mukaan laskien brutto n. 46t eur, mutta nyt kotona ollessa ja kun palattauani teen lyhempää viikkoa, tulot tietty pienemmät.

Asumme pk-seudulla ihan hyvällä omakotialueella.

Tällä alueella taitaa ihmiset yleisesti aika paljon äänestää kokoomusta, näin muistelen lukeneeni.

Vaalikoneet antaa aina ihan ihme tuloksia ja eri koneet ihan erilaisia.

Nyt mietin keskustan ja Kokoomuksen välillä, en kyllä tykkä Kataisesta yhtään enkä niiden NATO-vouhauksesta, mutta Keskustaa en ole ikinä äänestänyt ja tuntuu joltain junttimaalaispuolueelta joka ei aja pk-seudun etuja.

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
14.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsiperhe äänestä sdp.tä tai vasemmistoa. Itse taidan äänestää tänä vuonna kristillisiä ja henkilön vuoksi,vaikka se onkin aika ristiriitaista

Vierailija
42/55 |
14.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

(miksi muuten joku luulee koko ajan että oli provo - voikun oliskin..)

Mutta ton linkin tekstin jälkeen, hmm.. edelleen epäilen kyllä SDP:tä kuten tähän asti!

Siis just tuo että panostetaan LIIKAA tulonsiirtoihin / sosiaalitukiin, niinhän nyt on tehty vuosikymmenet ja mikä tulos - passivoitunutta jengiä ja maahanmuuttajien hyysäystä. En mä sitäkään halua.

En muista oliko joku kokoomuslainen vai kuka, joka esitti, että TYÖNTEON pitäisi aina olla kannattavampaa kuin tuilla elämisen, eli verotus pitäisi säätää työhön kannustavaksi. Ja niin että esim. työttömänä ois kannattavaa tehdä edes osa-aikatöitä.

Kukahan tällaista nyt esittikään, vitsi kun en muista.

EN tiedä - siis SDP:n arvot ei oo mun, ei Kokoomuksenkaan, ei varmasti Persujen eikä Vasemmiston... keskustasta en saa ihan selvää, oisko se "neutraali" siinä välissä?? Mitä ne oikein edes kannattaa??

Haluaisin kyllä että pk-seutua kehitetään, en tykkää siitä että pitää tukea niitä pikkukuntia ylenmäärin - onko tää just sitä Keskustan juttua?

Siis ei noista puolueista MIKÄÄN ole oikeesti mun!! Onko mitään sitoutumattomia??

Mun on ihan pakko äänestää jotakin kuitenkin, en kehtaisi esim. töissä jne. keskusteluissa kun puhutaan "joo kävin äänestämässä" olla se, joka on vaan hiljaa tai sanoo ettei käynyt... (koska en halua valehdellakaan).

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
14.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinun on harvinaisen helppo tehdä äänestyspäätös!

Äänestämällä keskustaa tai kokoomusta, olet mukana ratkaisemassa Suomen tulevaa pääministeriä! (en henk . koht. usko, että Soini tai Urpilainen yltää ihan suurimmaksi puolueeksi asti.)

Ja jos et pidä Kataisesta, äänestä ihmeessä Keskustaa että saadaan tulevinakin vuosina edustava, kielitaitoinen ja vastuullinen Suomen edustaja maailmalle!

Vierailija
44/55 |
14.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsiperhe äänestä sdp.tä tai vasemmistoa. Itse taidan äänestää tänä vuonna kristillisiä ja henkilön vuoksi,vaikka se onkin aika ristiriitaista

jotka siis tossa alussa laitoin? Mä kun pelkään että meidät jossain tulolaskuissa kuitenkin katsotaan ihan hyvätuloisiksi.

Ja sitten kohta pudotaan kaikilta vähiltäkin tuilta pois (kotihoidontuki, lapsilisät). JOtka siis ihan elinehto meille (kun on noita asumiskuluja niin paljon...)

Mutta en siis uskalla äänestää noita sdp:tä tms. kun en koe että olemme pienituloisten joukkoa kuitenkaan.

Mutta en samaistu Kokoomukseenkaan sikäli että emme ole varakkaita, ei ole varaa yksityislääkäriin tms.

Ja mitään pääomatuloja meillä ei ole.

Olemme siis NIIN taviskeskiluokkaa varmaan kun voi olla. Köyhästä perheestä mutta itse päässyt ihan kivalle leivälle, omaisuuksia ei ole karttuntu kuin talo (puolet velkaa).

ap

Vierailija
45/55 |
14.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua että rakas kotimaani on kohta samassa paskassa kuin tämä maa. Erittäin epäonnistunut maahanmuuttopolitiikka Euroopan ulkopuolisista maista.

Vierailija
46/55 |
14.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun on ihan pakko äänestää jotakin kuitenkin, en kehtaisi esim. töissä jne. keskusteluissa kun puhutaan "joo kävin äänestämässä" olla se, joka on vaan hiljaa tai sanoo ettei käynyt... (koska en halua valehdellakaan).

ap

Tyhjä äänikin on kannanotto ja ihan samalla tavalla äänestyspäätös; sehän vaan kertoo sen, että politiikka nykyisellään ei sytytä.

Eikä äänestää välttämättä kannata sen takia, että se kuuluu asiaan.

Arvostan AP sitä, että vaikka olet turhautunut/äänestyspäätös ei tunnu helpolta; yrität tehdä sen! Ja muutenkin kuin mennä joukon mukana Soinin kelkkaan.

Ja älä välitä PROVO-huutelijoista. Aivan sama. Politiikasta puhuminen on aina tervetullutta.

Vierailija
47/55 |
14.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

äänesi menee ainakin joukkoliikenteelle, jota tekin varmasti pienituloisina arvostatte.

Vierailija
48/55 |
14.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua että rakas kotimaani on kohta samassa paskassa kuin tämä maa. Erittäin epäonnistunut maahanmuuttopolitiikka Euroopan ulkopuolisista maista.

että ne on nyt lähes rasistisella kiihkolla ottaneet esille vain tämän maahanmuuttopolitiikan.

IHan kun se nyt olisi isoin juttu ja ongelma.

Eiköhän niitä asioita ole muitakin, vielä tärkeämpiäkin.

Ja toisaalta - onhan ihmisellä moraalinen ja eettinen velvoite auttaa hädässä olevaa. Eli vaikken itsekään kannata sitä että tänne lappaa mutista ja raiskaajaa jne. sosiaalituilla elämään, niin silti en olisi se, joka olisi päättämässä että emme auta hädässä olevia vaikeista oloista tänne tulevia.

(Mitä jos joudummekin joskus vaikka itse joskus ilmastopakolaiseksi jonnekin Afrikkaan, jos joku tulivuorenpurkauksen aiheuttama jääkausi täällä toteutuu tms. katastrofia :).

Mutta kaipaisin siis että jollain olisi SELKEITÄ laskelmia ja suunnitelmia, mitä tehdään ja miten se rahoitetaan.

Kaikki vaalilupaukset on kuin jotain markkinointiporukan keksimiä kivoja iskulauseita- tyhjää puhetta kuin mainokset. ARvostaisin tässä kohtaa enemmän "talouspäällikön ja insinöörin" antamia faktoja, kuin markkinointi- ja mainosväen kivoja kuvia, noin työelämän rooleista lainaten...

Ja voisin äänestää tyhjääkin mutta kyllä haluisin silti äänestää oikeasti jotain.

Teenköhän itselleni pk-seutulaisena hallaa jos äänestän sitten Keskustaa, löysin yhden aika hyvän ehdokkaan joka asuu vielä vähän samoilla suunnilla.

ap

Vierailija
49/55 |
14.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

äänesi menee ainakin joukkoliikenteelle, jota tekin varmasti pienituloisina arvostatte.

ja täytyy sanoa että meillä on 2 autoa ja niitä enemmän käytetään, ja tarvitaan töihin palattuani vielkin enemmän... (jollei työpaikka vaihdu).

Mutta vihreissä ärsytti se, että ovat valmiita leikkaamaan as.lainan vähennysoikeutta!!! Eli ei niitä!

ap

Vierailija
50/55 |
14.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja täytyy sanoa että meillä on 2 autoa ja niitä enemmän käytetään, ja tarvitaan töihin palattuani vielkin enemmän... (jollei työpaikka vaihdu).

Mutta vihreissä ärsytti se, että ovat valmiita leikkaamaan as.lainan vähennysoikeutta!!! Eli ei niitä!

ap

Vierailija
51/55 |
14.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

noille afrikkalaisille poloille, äänestin Kokoomusta.

t.kukkahattutäti

Vierailija
52/55 |
14.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se mikä keskusteluja leimaa on mikä on "suurituloinen" missäkin tilanteessa. Meillä perheen tulot yli 100 000 vuodessa ja en pidä meitä suurituloisina. Lisäksi duunarit tienaavat nykyään aika hyvin, meilläkin mies on aidosti duunari ja työtulot ovat 70 000 vuodessa (ei ole yrittäjä).

Kuunnellessani radiossa Urpilaisen haastattelua, jossa nostaisi suurituloisten verottamista, mutta keinona kohdistaisi sen verotuksen pääomatuloon. Tosin SDP:ssä minua häiritsee juuri naisten ajaminen työelämään lasten hyvinvoinnin kustannuksella.

Toisaalta taas itse ehdokkaani osalta pidän hänen näkemyksiään. Tärkeä seikka minulle on myös se missä hän asuu. Kun puhutaan aluepolitiikasta ja liikenteen linjauksista, niin parempi että vetäisikin kotiinpäin.

Itse olen päätynyt siihen ettei täydellistä puoluetta minulle ole, mutta yritän löytää suht sopivan ehdokkaan, joka on puolueesta jonka kanssa minulla ei ole niin erilaisia näkemyksiä.

Vierailija
53/55 |
14.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se mikä keskusteluja leimaa on mikä on "suurituloinen" missäkin tilanteessa. Meillä perheen tulot yli 100 000 vuodessa ja en pidä meitä suurituloisina. Lisäksi duunarit tienaavat nykyään aika hyvin, meilläkin mies on aidosti duunari ja työtulot ovat 70 000 vuodessa (ei ole yrittäjä). Kuunnellessani radiossa Urpilaisen haastattelua, jossa nostaisi suurituloisten verottamista, mutta keinona kohdistaisi sen verotuksen pääomatuloon. Tosin SDP:ssä minua häiritsee juuri naisten ajaminen työelämään lasten hyvinvoinnin kustannuksella. Toisaalta taas itse ehdokkaani osalta pidän hänen näkemyksiään. Tärkeä seikka minulle on myös se missä hän asuu. Kun puhutaan aluepolitiikasta ja liikenteen linjauksista, niin parempi että vetäisikin kotiinpäin. Itse olen päätynyt siihen ettei täydellistä puoluetta minulle ole, mutta yritän löytää suht sopivan ehdokkaan, joka on puolueesta jonka kanssa minulla ei ole niin erilaisia näkemyksiä.

ja MINÄ en pidä meitä suurituloisina, mutta olen vaan huomannut, että aina kun jotain keskustelua käynnistetään milloin mistäkin (kotihoidontuki / kuntalisä ketkä saa, lapsilisä ketkä saa), niin ne tulorajat kyllä on paukkuneet meidän kohdalla jo paljon aiemmin

SDP:ssä epäilen kanssa sitä, että mitä URpilainen puhuu, mitä oikeasti tekevät. Siis ei oikein saa selvää mikä on koko puolueen yhteinen kanta, jos sitä edes on.

Mielestäni esim. tämä kotihoidontukisysteemi täytyisi pitää ennallaan just näin kuin nyt.

Voisi tehdä helpommaksi työpäivän/viion lyhentämisen, jos pieniä lapsia. En tiedä onko tämä sdp:n linja.

ap

Vierailija
54/55 |
14.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

äänestää oikeistoa. Kannattaa aina muistaa omat lähtökohdat. Olette korkeakoulutettuja, en usko, että oikeistopuolueet ovat ensimmäisenä antamassa esim. ilmaista korkeakouluopetusta eli ne, joilla ei varaa ole, putoavat suoralta kädeltä pois. Ei paljon pojasta polvi parane, jos huonot lähtökohdat.

Vierailija
55/55 |
14.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tee pari vaalikone-testiä niin kyllä se siitä selvenee. Itse asun ulkomailla enkä enää seuraa suomalaista päivänpolitiikkaa, joten tein HS:n ja YLE:n (vai oliko IS:n?) vaalitestit ja sain samat ehdokkaat molemmista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi neljä