Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sympatiani ovat täysin teidän poikalasten kasvattajien puolella!

Vierailija
13.04.2011 |

Meillä on kaksi rauhallista tyttöä, ja sitten syntyi tämä poika.

Luoja auta, mikä vauhti ja meno päällä KOKOAJAN. Tänäänkin tippui tuolilta kahdesti, eikä se edes hidastanut vauhtia lainkaan.

Onko liikuntaharrastuksen mukaan tuominen ihan välttämätöntä mahdollisimman varhaisin? Miten te selviätte näiden poikien fyysisyyden ja liikunnallisuuden kanssa?

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
13.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vain keskimmäin on eloisa luonteeltaan. Kaksi muuta poikaa ovat todella rauhallisia ja "helppoja" kaikessa asiassa.

Eli mä väittäisin myös, että kyse on enemmänkin luonteesta kuin sukupuolesta. Tunnen myös todella vilkkaita tyttöjä.

Ei ole koskaan pojilta olleet huulet halki tai muuta vahinkoa. Rauhallisia puuhastelijoita ovat olleet perusluonteeltaan. Tytön synnyttyä tuli tunne, että on vaihdokas. Jumankekka, että se pimu veti uskomattomia raivareita uhmaiässä. Kiipeili katolle (en nimittäin uskonut sellaista tapahtuvan kun pojat ei tehneet), repi housunperseet puissa, tuli kolhuilla jatkuvasti kotiin. Kovaääninen ja erittäin näkyvä tyttölapsi:)

Nyt murrosiässä tytön huoneen karmit paukkuu aivan eri tavalla kuin poikien. Voi sitä kiekaisua ja kiljuntaa kun homma ei mene suunnitelmien mukaan. Todellinen pikkupeto. Ihana sellainen, mutta kaataa todella teorian, että tytöt on rauhallisia ja pojat villikkoja. Ei voisi tasaisempia lapsia hakea kuin meidän poikakolmikko on.

Minun serkkutytöt olivat tuollaisia, siis siskokset.Muita lapsia heillä ei ollut ja vanhemmat helisemässä...

Vierailija
22/43 |
13.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minustakin pojan kasvattaminen on ollut haastavaa juuri tuon loputtoman vilkkauden takia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
13.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen super-energisen, fyysisesti hyvin aktiivisen pojan, joka on AINOA lapsi, äiti. Itse olen yksinhuoltaja ja vieläpä liikuntavammainen.

Yritetään jaksaa kaikki...

Vierailija
24/43 |
13.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurit puuttuu jokaiseen asiaan. Pojat ei saisi edes majaa rakentaa lähimetsään, kun akat kiertää majaa ympäri ja sitten valittavat isännöitsijälle.

Pojat on rajumpia, kuin tytöt, mutta silti ihania.

Vierailija
25/43 |
13.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkona saa riehua mielin määrin, mutta sisällä ollaan rauhallisesti; luetaan, askarrellaan ja keskenään leikkivät. Mitään kiipeilyjä pöydillä tai tasoilla ei koskaan ole ollut, olen kieltänyt jo yritykset määrätietoisesti.

Vierailija
26/43 |
13.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse villi ja menevä, rauhallinen lapsi olisi kauhistus :D

Vilkkaudesta ja vauhdista huolimatta lapseni osaavat olla paikoillaan ja kauniisti kun on sen tarve.

Vierailija
27/43 |
13.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti et ajattele, että lapset ovat rauhallisia sisällä koska olet heitä osannut kieltää ja kasvattaa?!

Ulkona saa riehua mielin määrin, mutta sisällä ollaan rauhallisesti; luetaan, askarrellaan ja keskenään leikkivät. Mitään kiipeilyjä pöydillä tai tasoilla ei koskaan ole ollut, olen kieltänyt jo yritykset määrätietoisesti.

Vierailija
28/43 |
13.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

liity sukupuoleen.

terveisin, kolmen tavallisen ja rauhallisen pojan äiti

Vierailija
29/43 |
13.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tyttöni on "Peppi Pitkätossu & Vaahteramäen Eemeli" samassa pakkauksessa. Kepposia sekä vauhtia ja vaarallisia tilanteita riittää.

Poikani on rauhallinen tuumailija, joka katsoo ensin, miettii ennen kuin toimii, ja tekee sitten hallitun varmasti ja häsäämättä (mitä ikinä onkaan tekemässä).

Eikö sulta heruis sympatiaa vähän mullekin? :-)))

Joskus on kieltämättä haastavaa, kun tyttö vastaa luonteeltaan enemmin stereotyyppistä poikaa ja poika taas sitten tyttöä.

Vierailija
30/43 |
13.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

juuri noin se menee. Kun osaa kasvattaa ja on määrätietoinen, ja huolehtii siitä että lapset saavat purkaa energiaansa ulkona, harrastuksissa yms, niin lapset oppivat olemaan kotona sisällä kauniisti.

Toivottavasti et ajattele, että lapset ovat rauhallisia sisällä koska olet heitä osannut kieltää ja kasvattaa?!

Vierailija
31/43 |
13.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite olin pentuna kuulemma ihan samanlainen ku poika nyt ja onneks äippä pysyy vauhdissa mukana vielä ihan hyvin.

Vierailija
32/43 |
13.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pari kertaa päivässä, ovat pojat sisällä kiltisti. Toki on pitänyt kieltää ja komentaa ja vahtia, ettei kiipeillä ja satuteta itseä tai toisia. Lehmän hermoja se vaatii, mutta kannattaa kyllä.

Vierailija
33/43 |
13.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 poikaa kun leikkii, niin ennen pitkää veri roiskuu. Sormia on murtunut, nenästä tulee useinkin verta, hammas on lohjennut, hammas on irronnut jne. Mites muutenkaan, kun lempileikkejä voivat olla esim kerrossängystä hyppääminen, polkupyörillä crossiajo metsässä, puukapuloilla miekkailu tai sitten ihan muuten vaan keskenään painiminen

Osaan kuvitella sinä menoa ja meininkiä! =)

Otsikko olisi ehkä pitänyt (vastauksista päätellen) muotoilla, että sympatiseeraan _villien_ lasten vanhempia; mutta oma (ja lähipiirin) kokemus kirvoitti tuon otsikon. ;)

Mukavaa kuulla, että muillakin on vauhtia ja menoa, ja että siitä yleensä kuitenkin suurin piirtein ehjänä selvitään! Hienoa!

Ap.

Vierailija
34/43 |
13.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joista yksi on melko rauhallinen, yksi vilkas ja yksi ehkä jopa jo ylivilkas niin nämä erot johtuvat siitä, että emme ole osanneet kasvattaa kuin tuota yhtä lasta? En tiedä mitä tuolle yhdellä pitäisi virikkeiksi tarjota, kun on muutenkin liikkeessä aamusta iltaan teki sitten mitä tahansa. Ja liiat virikkeetkin saavat lapsen levottomaksi ja rauhoittuminen on vielä vaikeampaa.

Taidat olla provo tai ehkäpä yhden vauvan äiti?

Kyllä se kokemus opettaa sinuakin ja ehkä huomaat, että kaikki lapset ovat erilaisia.

juuri noin se menee. Kun osaa kasvattaa ja on määrätietoinen, ja huolehtii siitä että lapset saavat purkaa energiaansa ulkona, harrastuksissa yms, niin lapset oppivat olemaan kotona sisällä kauniisti.

Vierailija
35/43 |
13.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset saa tehdä ja mitä ei. En ymmärrä lainkaan, jos lapset juoksevat ja kiipeilevät sisällä pitkin poikin. Tai tappelevat jatkuvasti.

Kaupassakin näkee joskus pikkuriiviöitä, poikia tai tyttöjä, jotka käyttäytyvät todella huonosti.

Ote lapsiin, turvallisuutta ja syliä rauhoittamiseen, toistoja, kieltoja, mutta myös yhteistä naurua ja hauskuuttelua.

Ei se niin vaikeaa ole. Aikuisen vaan on tiedettävä, kuinka toimitaan, lapsihan ei rajaa toimintaansa mitenkään.

Vierailija
36/43 |
13.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen super-energisen, fyysisesti hyvin aktiivisen pojan, joka on AINOA lapsi, äiti. Itse olen yksinhuoltaja ja vieläpä liikuntavammainen. Yritetään jaksaa kaikki...

Toivoopi; ap.

Vierailija
37/43 |
13.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vilkkaiden lasten vanhemmat toimi juuri näin?

Temperamentti on se mihin kannattaa perehtyä enemmänkin... Voit oppia aika paljon uutta.

lapset saa tehdä ja mitä ei. En ymmärrä lainkaan, jos lapset juoksevat ja kiipeilevät sisällä pitkin poikin. Tai tappelevat jatkuvasti.

Kaupassakin näkee joskus pikkuriiviöitä, poikia tai tyttöjä, jotka käyttäytyvät todella huonosti.

Ote lapsiin, turvallisuutta ja syliä rauhoittamiseen, toistoja, kieltoja, mutta myös yhteistä naurua ja hauskuuttelua.

Ei se niin vaikeaa ole. Aikuisen vaan on tiedettävä, kuinka toimitaan, lapsihan ei rajaa toimintaansa mitenkään.

Vierailija
38/43 |
13.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi vilkas, toinen rauhallisempi, mutta äänekäs, kolmas siltä väliltä.

Samat säännöt on kaikilla, tosin vilkkaalle niitä joutuu toistamaan useammin.

Vierailija
39/43 |
13.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ote lapsiin, turvallisuutta ja syliä rauhoittamiseen, toistoja, kieltoja, mutta myös yhteistä naurua ja hauskuuttelua

Joka pisti pakan ihan sekaisin.

Tämä todellakin j u o k s e e paikasta toiseen yhä uudestaan toistuvista poisnostamisista huolimatta, kiipeää pöydille ja tuoleille (jatkuvasti - väsymättä), ottaa kiellettyjä esineitä; kiskoo ja repii, vaikka kuinka monta kertaa nostaisi pois ja kieltäisi ym.

Toki tämä meidän poika on vielä pieni, mutta villeys ja tietynlainen "kovapäisyys" on nyt jo nähtävissä ihan eri tavalla, kun kahdesta ensimmäisestä lapsesta.

En tiedä sitten miten paljon sukupuolella on vaikutusta, mutta meidän lähipiirissäkin tuppaa olemaan näin, että pojat ovat fyysisiä ja melko villejä - tarvitsevat paljon aktiviteetteja; tytöt ovat melko rauhallisia ja viihtyvät omissa rauhallisissa leikeissään vrt. nukkeleikit tmv.

Ap.

Vierailija
40/43 |
13.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja antavat lasten meuhkata miten vain missä tahansa. Isät etenkin naureskelevat lasten huonolle käytökselle, mikä yllyttää lapsia toimimaan vielä huonommin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi yksi