Saamarin ukko oli luvannut MINUN autoni siskolleen käyttöön neljäksi päiväksi!!
Minulta mitään kysymättä!
Miehen sisko siis tulee perheineen käymään suomeen lyhyelle visiitille. Ovat lauantai-sunnuntai luonamme, ja maanantaiaamuna lähtevät MINUN autollani vanhempiensa luo sadan kilometrin päähän, minne ei bussi kulje. Ja palaavat vasta torstai-iltana jälleen meille ja kotimatkalle sunnuntaina.
Rakas mieheni oli tuumannut siskolleen, että ottakaa vain tuo "Leenan" auto käyttöön niin ei tarvitse vuokrata turhaan, "Leena" voi ihan hyvin kulkea bussilla töihin nuo päivät.
Saamari että korpeaa! Vihaan julkisia!
Kommentit (53)
Ilmankos miehennekin pettävät teitä :D Tuskinpa tilanteeseen auttaa tuollaiset ehdotetut kostotoimenpiteet. On se nyt aivan kamalaa lainata autoa ja mennä bussilla töihin!
autoa, jotta miehen eksän ei tarvi mennä bussilla kotiin... Siis autoa, jonka minä maksan yksin ja myös bensat. Siitä nousi ihan metelikin, kun kesken työpäivän miehen 18v. tuli työpaikalleni ja haki kauhealla härdillillä auton multa lainaan. Mulla oli palaveri kesken ja en oikein saanut selvää, mihin tarvii sitä, mutta oli kauhean tärkeää. Menin sitten itse bussilla kotiin. Illalla selvisi, että äitinsä ei jaksanut mennä bussilla kotiin ja teini halusi kuskata äitinsä. Suomennettuna: mun autolla, mun bensoilla, mut tungettiin bussiin, jottei rouvan tarvi.:) No, mies piti kyllä sellaista koirakoulua illalla asiasta, ettei tuollaista ole enää tapahtunut.
En kaipaa takuuvarmoja naarmuja Volvoni pintaan.
Mies saisi lainata omaansa ja kulkea menonsa vaikka sykkelillä.
Meillä tuo nyt olisi kyllä muutenkin mahdoton ajatus...
Kaikkein paras oli kun kaverini pyysi autoani lainaksi, koska hän oli ajanut omansa katon kautta ympäri.
Joo, en lainannut (yllättäen!).
Harkitsen hyvin tarkkaan, että kenelle lainailen autoani.
ja meidän perheen toinen auto oli heidän käytössään koko ajan. Meillä oli välillä melko sumplimista, että selvittiin yhellä autolla, mut menihän tuo.
Et varmaan 4 päivää menee aika kivuttomasti.
on eri asia, että mies lupaisi auton exälleen kuin että lapsi haluaa kyyditä äitinsä. Oliko ajokortti uusi? Ymmärrän kyllä teiniä, ei ne ajattele, että kenen vanhemman rahat nyt on käytössä :)
autoa, jotta miehen eksän ei tarvi mennä bussilla kotiin... Siis autoa, jonka minä maksan yksin ja myös bensat. Siitä nousi ihan metelikin, kun kesken työpäivän miehen 18v. tuli työpaikalleni ja haki kauhealla härdillillä auton multa lainaan. Mulla oli palaveri kesken ja en oikein saanut selvää, mihin tarvii sitä, mutta oli kauhean tärkeää. Menin sitten itse bussilla kotiin. Illalla selvisi, että äitinsä ei jaksanut mennä bussilla kotiin ja teini halusi kuskata äitinsä. Suomennettuna: mun autolla, mun bensoilla, mut tungettiin bussiin, jottei rouvan tarvi.:) No, mies piti kyllä sellaista koirakoulua illalla asiasta, ettei tuollaista ole enää tapahtunut.
Oltiin siis itse mökillä ja miehen sisko perheineen majaili meidän huushollissa. Vitutti siiheksi että meinas mennä koko loma pilalle.
Joten sympatiat ap:lle! Ymmärrän täysin että vituttaa.
Toi ikävästi mieleen mieheni siskon. Hyi mikä ihminen.
Jos naapuris lupaisi tuttavilleen teidän auton käyttöön? Siis kysymättä teiltä?
Tässä on kuitenkin kyse siitä, että mies on luvannut toisen omaisuutta kolmannen osapuolen käyttöön, kysymättä josko se sopii omistajalle...
ja meidän perheen toinen auto oli heidän käytössään koko ajan. Meillä oli välillä melko sumplimista, että selvittiin yhellä autolla, mut menihän tuo.
Et varmaan 4 päivää menee aika kivuttomasti.
kysymättä lupaa vaimolta. Ihmeen vihamielistä porukkaa, kun noin suuri juttu nostetaan auton lainaamisesta siskolle. Tietenkin olisi ollut korrektia, että mies olisi vaimonsa kanssa asiasta keskustellut, mutta ihan oikeasti: ei julkisilla kulkeminen neljän päivän ajan ole mikään maailmanloppu!
Jos naapuris lupaisi tuttavilleen teidän auton käyttöön? Siis kysymättä teiltä? Tässä on kuitenkin kyse siitä, että mies on luvannut toisen omaisuutta kolmannen osapuolen käyttöön, kysymättä josko se sopii omistajalle...
ja meidän perheen toinen auto oli heidän käytössään koko ajan. Meillä oli välillä melko sumplimista, että selvittiin yhellä autolla, mut menihän tuo. Et varmaan 4 päivää menee aika kivuttomasti.
Jos naapuris lupaisi tuttavilleen teidän auton käyttöön? Siis kysymättä teiltä? Tässä on kuitenkin kyse siitä, että mies on luvannut toisen omaisuutta kolmannen osapuolen käyttöön, kysymättä josko se sopii omistajalle...
ja meidän perheen toinen auto oli heidän käytössään koko ajan. Meillä oli välillä melko sumplimista, että selvittiin yhellä autolla, mut menihän tuo. Et varmaan 4 päivää menee aika kivuttomasti.
mutta vaimon auton lupaaminen neljäksi päiväksi siskon käyttöön ei todellakaan ole mikään iso juttu.
oletan että ukkosi tietää että vihaat julkisia?
Jos hän ei ole tippaakaan pahoillaan aiheuttamastaan mielipahasta, niin ilmoita että kun kerta ukko lupasi siskolleen auton, niin luopukoon omastaan - ihan hyvin hän voi itse kulkea bussilla töihin nuo päivät.
Seuraavalla kerralla ei lupaa sinun autoasi muille. Vetoa myös siihen että joko sovitte että sinulla on yhtäläinen oikeus luvata miehesi auto tutuillesi lainaan useammaksi päiväksi välittämättä siitä sopiiko miehelle vai ei, tai sitten kumpikin lainailee toisille ainoastaan omaa autoaan.
Suomalaiset on sisäänpäinlämpeneviä eikä hevin jaa omistaan jos joku tarvitsisi apua. Minusta suomalaisten huonoin ominaisuus vaikka muuten ovatkin oikeudenmukaisia.
sitä mieltä, että ap on itsekäs, kun ei ilman muuta ole valmis lainaamaan autoaan kun miehensä on jalosti sen luvannut siskolleen. Kyllä minuakin korpeaisi juuri tuo, että lupasi kysymättä auton omistajalta mitään. Ja ehkä ei ole kovin paha kulkea bussilla 4 päivää töissä (sekin kyllä minua korpeaisi ja vielä enemmän siksi että autoni on suorastaan varastettu), mutta mitäs sitten jos sisko perheineen ajaa autolla kolarin? Kuka sen korvaa? Ja vaikka ap:lla olisikin täydet vakuutukset, mutta jos kolari siskon vika, niin bonukset menee ja vakuutusmaksut nousee, tai vaikka vika olisikin jonkun muun niin ap joutuisi olemaan ilman autoa vielä pidempään. Enkä nyt tarkoita välttämättä mitään kuolonkolaria, pieni peltikolari risteyksessä tms. riittää, niin auto on ainakin kuukauden peltikorjaamolla, tai lunastuksessa.