Jos ei edes tiedä, minä päivänä lapsilisä tulee tilille, ei silloin tarvitse sitä!!!
Tätä mieltä minä olen. Hyvätuloisten lapsilisät voisi lakkauttaa.
Kommentit (62)
tulee tililleni ja tarvitsemme senkin rahan. (Vaikka saammekin kuukaudessa aika paljon palkkarahaa ja muita tuloja).
Itse ottaisin kaikki tuet kotiäideiltä pois. Varsinkin lapsilisän. Kun on kotona niin ei mee lapsiin niin paljon rahaa. MIelstäni kotona olemista ei pitäisi tukea ollenkaan.
ei saa kunnollista julkista terveydenhuoltoa. Meillä on vakuutukset ja käymme vain yksityisellä.
Lähikoulumme on homeinen parakki, joten lapsemme käyvät yksityiskoulua, maksullista.
2
että tietää milloin raha tulee ja paljonko sitä tulee. ap
Jos et sen vertaa tiedä, mitä budjetti tarkoittaa niin jätä kommentoimatta.
Jos toiset meistä osaavat suunnitella asioita vähän eteenkin päin niin mitä pahaa siinä on?
T. Itsekin pienituloinen, mutta taloutensa hallitseva
Tästä syystä sinun täytyy tietää, milloin se on siellä. Mutta jos lapsilisä jää kuun lopuksi käyttämättä tai käytät sen johonkin extraan, et oikeasti tarvitse sitä. ap
Minä tiedän tarkkaan, paljonko saan rahaa kuuukaudessa kokonaisuudessa. En kyttää lapsilisäpäiviä koska tiedän muutenkin paljonko rahaa voin kuluttaa ja lapsilisät sisältyvät siihen. En siis törsää rahapäivinä vaan elän samalla budjetilla päivästä toiseen.
pienipalkkainen ja lapsilisät lasken meneväksi suoraan päiväkotimaksuihin, mutta silti en teidä, milloin ne tarkalleen tulee, koska hoidan rahaasiani niin, että tili ei koskaan mene ihan nollille, vaan aina on pientä puskuria.
Tästä syystä sinun täytyy tietää, milloin se on siellä. Mutta jos lapsilisä jää kuun lopuksi käyttämättä tai käytät sen johonkin extraan, et oikeasti tarvitse sitä. ap
Minä tiedän tarkkaan, paljonko saan rahaa kuuukaudessa kokonaisuudessa. En kyttää lapsilisäpäiviä koska tiedän muutenkin paljonko rahaa voin kuluttaa ja lapsilisät sisältyvät siihen. En siis törsää rahapäivinä vaan elän samalla budjetilla päivästä toiseen.
Saan palkan joka kuun 20 päivä. Se on 74% tuloistani, laskujen jälkeen siitä jää 30 % joten kyllä sillä kauemmin pitää pötkiä kuin 6 vuorokautta.
Jos osaa vähän suunnitella ja hallita raha-asioitaan niin tieto siitä, että se tulee kerran kuussa ja säännöllisesti riittää. Ei sillä päivällä ole väliä jos tajuaa sumplia asiansa niin, ettei tarvitse elää kädestä suuhun.
että tietää milloin raha tulee ja paljonko sitä tulee. ap
Sinulle voitaisiin maksaa jossain kuussa vaikka 500 euroa vähemmän, kun sillä ei ole merkitystä? ap
eli en tarvitse sitäkään? Asiat kannattaa hoitaa niin, että ei ole merkitystä, koska se raha ropsahtaa tilille.
Minulle on ihan yhdentekevää, tuleeko se raha kuukauden ensimmäisenä vai viimeisenä päivänä, kyllä oma talous on saatava sellaiseen kuntoon, että ei tarvitse päivän päälle elellä. Sillä maksupäivällä taas ei ole mitään tekemistä sen kanssa, osaanko tarkistaa asian. Vuokratulojen on oltava tilillä 5. päivä tai lähtevät perintään, mutta silläkään ei ole merkitystä rahankäytölleni vaan sille, että vuokralaisen kannattaa ymmärtää pitää kiinni sopimuksista.
Joten tiedän palkkani tarkkaan. Järkevä ihminen myös merkkaa ylös, mihin raha menee. Joten tiedän tarkkaan paljonko rahaa tilillä ainakin pitäisi olla. Jos siellä onkin satanen enemmän, tiedän lapsilisän tulleen. Vaikken tietäiskään tarkkaa lapsilisäpäivää, kunhan suunnilleen.
En mäkään tiedä, minä päivänä lapsilisä tulee. Josku loppukuusta, kai? Ja tosiaan menee ihan tarpeeseen. Niin persaukisia ei kuitenkaan olla, että jotain 210 Euroa odotettaisiin kuin kuuta nousevaa, että saadaan vaippoja ostettua...
elanto on kiinni lapsilisästä (= hyvätuloisten suurista veroista) pitää hankkia toinen työ tai parempi koulutus, jotta voi elättää perheensä omalla työllään eikä toisten selästä repimällä.
Mun ehdotukseni: lopetetaan koko lapsilisäjärjestelmä Suomesta. Kukin elättäköön itse perheensä.
t: hyvätuloinen
lapsilisää, kannattaisi jättää lapset tekemättä.
että tienaa tarpeeksi.
Jos oikeasti perheen elatus on niin kiikun kaakun, että satanen ratkaisee, on lapsiluku väärin mitoitettu elatuskykyyn nähden.
2.
meille tulee 21. päivä ja lähtee suoraan mun tililtä sentilleen lapsen tilille. Tällä hetkellä miehelläni ja minulla sellaiset tulot, että voidaan hyvin kustantaa kaikki lapsen menot, mutta kuka nykyaikana tietää, miten on muutaman vuoden kuluttua? Jos vaikka joutuisimme työttömäksi, voitaisiin silti hankkia lapselle kaikenlaista tarpeellista ja ehkä jopa jotain pientä tarpeetontakin. Olimme yli nelikymppisiä esikoisen syntymän aikoihin, joten halutaan ajatelle vähän eteenpäinkin...
Ja jos rahoja ei tarvita ennen kuin lapsi on 18, onpahan ainakin pesämuna opintoja tai muuta oman elämän aloittamista varten. Luultavasti 15 - 16 vuoden kuluttua kun opiskelu ei ole enää ilmaista.
Meistä on siksi reilua, että lapsilisä menee lapsen tulevaisuutta turvaamaan.
Eli mitä väliä, jos olemme nyt ns. hyvätuloisia?
mutta mä tarviin lapsinlisän. ei ole edes suuria tuloja.
Neljän äiti, ja ihan supisuomalaisia ovat lapset ja vanhemmat.
Silti ei tipu:(
Toimeentulotuessa lapsilisä ei saisi vaikuttaa tuen määrään.
Neljän äiti, ja ihan supisuomalaisia ovat lapset ja vanhemmat. Silti ei tipu:(
Jos meillä laitetaan lapsilisän verran joka kuukausi syrjään siksi että voidaan joskus hankkia jotain isompaa tai lähteä lomalle me ollaankin hyvätuloisia eikä ap:n mielestä olla oikeutettuja lapsilisään.
Jos taas eletään velaksi ja reissataan ensin tai ostellaan ja sitten maksellaan pikavippejä niin oikeus ap:n mielestä lapsilisään olisi.
Just.
Me saadaan 515e lapsilisää kuukaudessa. Vuodessa siitä saa jo aika hyvän pesämunan matkalle. En todellakaan olisi valmis siitä luopumaan! Brutto meillä miehen kanssa yhteensä on muuten noin 5000e, millä täällä maseudulla tulee kohtuullisesti toimeen. Lapsilisät mahdollistaa mukavuudet. Joihin meillä olisi varaa ilman lapsia, mutta ei lapsellisina. Olemme koulutettuja ja vuosikymmenien työuran tehneitä. Ap:n mielestä meillä ei saisi olla asiat paremmin kuin hänellä, jos hän ei saa sitä kaikkea just heti kun hän haluaa.
tiedä koska lapsilisä tulee, enkä kotihoidontuen maksupäivääkään ja ovat ainoat säännölliset tulot minun tililleni. Tarpeeseen tulee kuitenkin, joka kuukausi jotuu lapselle ostamaan vaatteita ja vaippojakin, sinne menee varmasti koko summa.
Kääntäisin ap:n ajatuksen nyt näin; jos taloutesi on lapsilisistä kiinni, niin oletko ajatellut etukäteen yhtään kuinka monta lasta sinulla on varaa kasvattaa?
Sinulle voitaisiin maksaa jossain kuussa vaikka 500 euroa vähemmän, kun sillä ei ole merkitystä? ap