Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

onko jonkun lapsi aloittanut kiinteät alle 3kk iässä, miksi?

Vierailija
12.04.2011 |

En tuomitse.. jos siis otsikko niin antoi ymmärtää :) Kuulin työkaverilta, että hän antaa maissivelliä ja perunaporkkanasosetta nyt 2,5kk ikäiselle vauvalle. Puheenaihe vaihtui pian toiseen enkä kehdannut alkaa enää udella tästä asiasta sen enempää.. Siis mitä varten joku aloittaa soseet jo noin pienellä?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin 1viikkon ikäinen kun äiti aloiti mannavellin ja neljäviljan vellin antamisen kun maito ei noussut. Ja ihan hyvin oon ollut elossa 28v

Vierailija
2/13 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvva nukkui näin vähän pidempään alkuyöstä. Olin niin väsynyt imettämään tunnin välein 2,5kk. Se auttoikin ja imetin sitten kaikenkaikkiaan 9kk.

seitkytluvulla on annettu viikon ikäisestä tuoremehua ja nekin ovat selvinneet hengissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja onkin ollut noista lapsista paras syömään. Silloin suositus oli 3 kk.

Muille olen antanut 3 ja 4 kk iässä.

Vierailija
4/13 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mehukiisseli kuukauden ikäisille.. :) omani on nyt 2,5kk ja jokohan siis voisi kokeilla iltapalalla velliä.. nukkuisikohan tuo yön heräämättä syömään.

Vierailija
5/13 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kolmikuisena, kun ei juonut tarpeeksi maitoa.

Vierailija
6/13 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut esikoisen jo silloin, kun kiinteät aloitettiin 3 kuukauden iässä ohjeidenkin mukaan. Nyt kuopuksen kohdalla neuvolassakin sanottiin, että yksilöllisesti voi aloittaa 3 - 4 kuukauden iässä, viimeistään on sitten aloitettava 5 - 6 kuukauden iässä. En mainosta asiaa, mutta pari päivää ennen 3 kuukauden ikää annoin jo maistaa banaania. Kun lapsia on näin monta jo, olen oppinut luottamaan omaan harkintaan. Vauva syntyi yliaikaisena ja on kookas. Hän ilmiselvästi jo halusi maistella pöydässä ollessaan ja heti osasi syödä. En siis kadu. :)

Vierailija
7/13 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mehukiisseli kuukauden ikäisille.. :) omani on nyt 2,5kk ja jokohan siis voisi kokeilla iltapalalla velliä.. nukkuisikohan tuo yön heräämättä syömään.

Uskomatonta mukavuudenhalua ja itsekeskeisyyttä.

Vierailija
8/13 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin veteli kunnon yöunet vellillä ja aamulla kun meinasi herätä kuudelta niin pantiin velli pulloon ja heräsi yhdeksältä.

Vierailija
9/13 |
13.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomatonta mukavuudenhalua ja itsekeskeisyyttä.

se oli pelkkä ajatus jota ei olisi pitänyt sanoa ääneen :D eihän tuo herää kuin kerran yössä ja nukahtaa syönnin jälkeen.

Vierailija
10/13 |
13.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

antoi lapselleen alle 3 kk ikäisenä kiinteitä. Syystä että maitoa ei tullut tarpeeksi ja se ei riittänyt nostamaan lapsen painoa, lisäksi lapsen pulauttelu oli aivan järkyttävää, siis määrää. Suurinosa maidosta tuli ylös. Eikä oo näyttäny kiinteiden aikainen alotus vauvan tahtia häirittevän. Kovaa vauhtia kasvaa ja terve 7 kk nappula on :)

Vierailija
11/13 |
13.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

perunaa alle 3kk iässä. Siis keitettyä perunaa, johon rintamaitoa sekaan. Alkoivat nukkua paremmin, sillä ennen perunan saantia olivat tissillä tiuhaan.

Vierailija
12/13 |
13.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiinteät 2,5 - 4 kk iässä. Koska heidän ravinnontarpeensa on suurempi ja pitää nopeammin saada lisäruoat kehiin. Mut käskettiin aloittamaan kiinteät kun vauva 3 kk, mutta seuraavalla kontrollikäynnillä annettiin lupa odottaa 3,5 kk ikään, koska kasvoi sen verran hyvin maidolla. Aloitin maissisoseet nyt viikko sitten, tyhmältä kyllä tuntuu noin pienelle tunkea jotain sosetta suuhun, mutta kai se on paras.

Vierailija
13/13 |
13.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli yötäpäivää 1-2 tuntia. Vauva oli kyllä isokokoinen syntyessään, että en ihan usko ettei maitoa tullut riittävästi multa, mutta saattoihan niinkin olla. Eli siksi aloitin kun toinen vain huusi nälkää eikä kukaan, edes vauva saanut riittävästi unta.