Tupakoinnin lopettaneita?
Yritän jälleen kerran lopettaa sauhuttelun ja kyselen nyt vinkkejä miten saitte ajatukset pois tupakasta ja miten tsemppasitte itseänne? Entä miten toimivat teidän kohtalla nikotiinipurkka tms?
Kommentit (14)
Tässä muutama päivä lakkoilua takana ja kyllä ottaa koville, kokoajan tupakka mielessä ja keksin syiät, miksi voisin yhden röökin vetäistä.
Purkasta en saa irti mitään, en taida osta käyttää, mutta sotin tuollasen inhalaattorin ja täytyy sanoa, että se ainakin hieman helpottaa olotilaa.
T. toinen yrittäjä :)
siis nikotiinilaastari lapaluuhun joka aamu, sen lisäksi nikotiinipurkka hädän tullen, ja lopulta kävin vielä hypnoosihoidossakin.
Näillä eväin se sitten kyllä lopulta onnistui.
Itse asiassa jossain vaiheessa tuli oikea inho tupakoinnin ajatustakin kohtaan, ja se säilyy edelleen - siis joskus pienen sekunnin ajan haaveilen savukkeesta, ja heti seuraavana hetkenä mielen täyttää sellainen "yöks ei hitto", kun kuvittelenkin sitä likaista makua suussa. Tulee sellainen lievä matkapahoinvointiolo. Mahtoikohan hypnoosilla olla osuutta asiaan?
sitten ensimmäisellä kolmanneksella vähensin n.10 tupakkaan/päivä. Nyt olen polttanut 5-8/pvä ja kun lapsi syntyy, yritän päästä imetysajaksi kokonaan irti. Vaikeaa on, mutta kyllä tästä selvitään!
Nikotiinipurkassa lukee, ettei suositella raskaanaoleville tai imettäville? Mihin riski perustuu? Onko enemmän myrkkyjä kuin tupakassa?
Kuulisin mielelläni muidenkin kokemuksia ja vinkkejä. Tsemppiä!
Tupakasta oli helppo päästä eroon purkan avulla, mutta purkasta ei meinannut päästä eroon.
Olin polttanut yli 25 vuotta ja nyt 1,5 vuotta erossa.
sitten ensimmäisellä kolmanneksella vähensin n.10 tupakkaan/päivä. Nyt olen polttanut 5-8/pvä ja kun lapsi syntyy, yritän päästä imetysajaksi kokonaan irti. Vaikeaa on, mutta kyllä tästä selvitään! Nikotiinipurkassa lukee, ettei suositella raskaanaoleville tai imettäville? Mihin riski perustuu? Onko enemmän myrkkyjä kuin tupakassa? Kuulisin mielelläni muidenkin kokemuksia ja vinkkejä. Tsemppiä!
valmiste kuin itse tupakka, näin sanovat. Valmisteissa on kuitenkin vain se nikotiini, tupakassa kaikki muukin myrkky. Tsemppiä kaikille yrittäjille! :)
T. vielä viime viikolla aski päivässä, nro 2. Koville kyl ottaa...
Tupakasta oli helppo päästä eroon purkan avulla, mutta purkasta ei meinannut päästä eroon. Olin polttanut yli 25 vuotta ja nyt 1,5 vuotta erossa.
vai onko se 2 millinen liian laimeaa, aloitanko 4 millisellä? Vai purenko väärin..?
Hienoa ja onnea sulle ihan hirveesti! Mun äiti on myös ollut reilu vuoden polttamatta yli 40 röökivuoden jälkeen, iso hatunnosto teille!
2
Toimii! Itse lopetin Champixin avulla kaksi kuukautta sitten, ja ainoa mikä harmittaa on se etten lopettanut jo aikoja sitten.
Ainoa haittavaikutus on paha olo lääkkeen ottamisen jälkeen, mutta nyt olen ollut kuukauden jo ilman lääkkeitäkin, eli voitaneen sanoa että olen lopettanut. Toisinaan voi tulla hetkittäisiä mielitekoja, mutta ne menevät nopeasti ohi.
Nimim 25v polttanut
eikä tästä hemmetti tuu mitään. itse tiedän olevani enemmän koukussa siihen hetkeen, kun saat mennä ulos 5min ja nauttia tupakan poltosta, se on hetki omaa aikaa. myöskin se on sitä sosiaalisten paineiden alla tupakointia kun vielä olin töissä---> eli kaikki läheisimmät työkaverit tupakoi, ei käynyt mielessäkään jättäytyä niistä parhaista jutuista pois mitä olisi missannut olemalla tupakoimatta.
mutta siis nyt olen ä-lomalla, ja kaipaan vain sitä ihanaa hetkeä kun tupakoin. enkä koe ihan täyspäisen touhuksi mennä tuohon terassille vain seisoskelemaan ilman tupakkaa samaksi ajaksi :D vaikka eipä ne naapurit mua varmaan muutenkaan ihan täyspäisenä pidä... :)
toisekseen aina kun olen saanut vähennettyä esim 2 tupakkaan päivässä sitten on aina tullut joku älytön stressi jonka verukkeella olen sallinut itseni jatkaa polttamista, että kestän tilanteen selväjärkisenä...
helvetin vaikeaa on tämä!!!
toisekseen aina kun olen saanut vähennettyä esim 2 tupakkaan päivässä sitten on aina tullut joku älytön stressi jonka verukkeella olen sallinut itseni jatkaa polttamista, että kestän tilanteen selväjärkisenä... helvetin vaikeaa on tämä!!!
Minäkin keksin kokoajan veruketta mennä tupakalle, ihan kokoajan. Mulla on jemma, jossa sitä on saatavilla, jos oikeesti tulee hulluudenpuuska.
Mut hei, mä olen ollut inhalaattorin kanssa tossa rappusilla jo pari kertaa tänään. Tulee se pakkoliike tehtyä vaikkei siitä mitään savua tuukkaan, näyttäköön miltä näyttää :D
Tsempit sullekin!
2
olen kaksi kertaa jättänyt ostamatta kauppareissulla tupakat, tahallani ja ajatellut hitonmoisella sisullani, että prkl nyt loppu polttaminen, empähän ainakaan voi nyt keksiä syytä mennä tupakalle kun ei ole tupakkaa, no molemmat kerrat päättyi siihen että lähes raivonpartaalla kynsiä järsien soitin miehelle että tulee töistä vähä hiton kovaa ajaen kotiin ja tuo mulle tupakkaa ja ÄKKIÄ!!! :) mahtavaa, tosi mahtavaa. kyllä olin ylpeä itsestäni jälleen kerran. eikä silloin ollut muuta syytä siihen hermojen menetykseen kuin se, että tiesin että kotona ei ole tupakkaa, ja aloin stressata sitä jos tuleekin kauhea stressi jostain, enkä pääse mitenkään tupakalle... :D voi kuinka täyspäiselle kuulostankaan. hitonmoista myrkkyä se tupakka on, kun saa aikuisen ihmisen käyttäytymään näin.
koko raskauden ajan ilman että muut tietää. vielä en oo kertaakaan sortunnut, ja viikkoja jo reippaasti yli 30! Mulla toimii tämä, periaatteessa ne tupakat on siinä vieressä jos tarvitsee, eikä tule sitä pakonomaista himoa niitä ostaa, ja alkaa sauhutella. Siis kun mulla on mahdollisuus sauhutteluun en ole sortunut. Olen ylpeä että se viikolla 7 ostettu aski on vieläkin avaamaton.
Lopetin viime kesäkuussa ja nyt on vähän helpompaa. Ensimmäiset puoli vuotta oli vaikeaa. En käyttänyt nikotiinikorvausta, koska ajattelin sen pitkittävän kärsimystä.
Pää oli kyllä aika sekaisin. Ahdisti, itketti.. masensi. Ynnä muuta. Raivon valtaan sai kirjoitukset "tupakoinnin lopettaminen on helppoa".
Nyt 10kk ilman tupakkaa ja pikku hiljaa helpottaa.
Mulla kuusi viikkoa takana savuttomuutta :) Apuna ollu nikotiini-imeskelytabletit. Lisäksi Nicoreten sivuilla on sellanen tukiohjelma lopettamiseen, jossa alussa käydään päivittäin. Se auttoi ainakin mua tsemppaamaan. Lisäksi se lista eri myrkkyaineista, joita tupakka sisältää...:O 15 vuotta meni röyhytellessä.
..ja kieltämättä se "sosiaalinen häpeä", joka nykyään tupakointia kohtaan on haluttu luoda...
Tsemppiä kaikille lopettaneille ja sitä aikoville!!
tahdonvoimalla vaan,vauvan terveys on tärkeämpi kun oma tupakan himo.
lopettaminen kävi helposti myös siksi että en polttanut aikasemmin kun 1-5 tupakkia päivässä.
tzemppiä kaikille lopettajille :)