Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko miehen pelaaminen "hyvä" syy erota?

Vierailija
12.04.2011 |

Vihaan tuota pelaamista yli kaiken. Vie aikaa aivan tuhottomasti enkä haluaisi että lapset muistavat isästään vain selän..

Ja kyllä, vietän itsekin aikaa täällä, mutta teen myös muita kotihommia ja vietän aikaa lasten kanssa.

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä se peliriippuvuus taida ikää katsoa.. se on yhtä paha siinä missä alkoholiriippuvuuskin.

ja täsmennän sitä vielä että mieheni ei ollut tuollainen kun tapasimme.. alkuaika ja taival meni liiankin hyvin.. en tiedä mitä tapahtu.

Vierailija
22/37 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilmaista oikeusapua? en nyt tiedä mistä sitä saa, mutta varmaan joku tietää täällä mihin voi soittaa? ja saat kyllä avioeron ilman miehen suostumusta. Jos vielä käy kiinni ja jää jälkiä niin heti lääkäriin ja rikosilmoitus, helpottaa mahdollista huoltajuuskiistaa. Ymmärtääkseni myös tuo, että olet jos puhunut miehesi ongelmista auttaa sinua saamaan tyttäresi huoltajuus. Onko sinulla mahdollista viedä tavarasi pois asunnosta kun miehesi on esim. töissä? Tietääkö hän tämän paikan mistä kerroit? Häivytte vaan tytön kanssa etkä puhu mitään hänelle etukäteen ja ensi tilassa haet avioeroja, varmasti on mahdollista vaikka sinulla ei suuria rahoja olekaan, kyllä täällä suomessa sentään vielä on järjestelmä, joka auttaa köyhiäkin! Ne pitää vaan osata kysyä oikeista paikoista, ei niitä ilmaiseksi suorastaan tyrkytetä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy sosiaalihuollosta apua? Sieltä voi saada rahallista apua ja neuvoja mitä voit tilanteessasi tehdä. Kuulostaa surulliselta tuo sinun tilanteesi, mutta jos miehesi ei apua halua, on jo tyttösi kannalta parempi, että muutatte pois. Tai jos muutatte ainakin joksikin aikaa, jospa miehesi tajuaa, että mitä on menettämässä ja ymmärtää että olet tosissasi? Kuulostaa siltä, että hän on jo sinut saanut hekisesti alistettua Taistele nainen! Ja ajattele pientä tytärtäsi, et varmaan halua hänelle tällaista lapsuutta? Vaikka on pieni vielä, ymmärtää ja vaistoaa kyllä kodin ilmapiirin. Voimia sinulle.

Vierailija
24/37 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosi ei ole pitkäkään aika. Menee vauhdilla.

enemmänhän hidastat eroa, jos et laita hakemusta edes vierille???

Vai oliko se ongelma rahan puute noihin hakemuksiin?

Avioero paperit niihin tarvitaan allekirjoitukset ja jos ei suostu kirjoittamaan avioero voi pitkittyä jopa vuodeksi.. ensimmäisen avioero hakemuksen vaihe maksaa n. 85euroa. harkinta ajan jälkeinen vaihe n. 45euroaNäistä olen perillä kun ystäväni haki avioeron miehestään ja tuomittiinkin avioeroon muutama viikko sitten.

Vierailija
25/37 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tutullesi. Mies ei varmaan huomaa yhtään mitään, vaikka kuskaisitte vaatteitasi ym lapsen rattaissa pääsiäisen aikana.

Älä kerro ukolle mitään!!!

Sitten maanantaina soitat heti aamulla sossuun!!! Heti! Ja vaadit päästä tapaamaan sossua. Kerrot hänelle kaiken mitä täällä!

Ja soita sinne kuntasi oikeusaputoimistoon nyt heti.

Missä kunnassa/kaupungissa asut, voin googlata numerot Sinulle tänne?

tai sitten lähdet jo tänään esim turvakotiin. Siellä auttavat eroasioissa, jos haluat.

Vierailija
26/37 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raha tilanne on sellainen että sen vuoksi tässä koittanut sitkutella ja niellä vaan paskan ja olla mahdollisemman taka-alalla. Varoen sanojani ja tekemisiäni. On meinaan maksuja kun pitänyt itse minun yksinäni koti tytölle tehdä ja siitäkin mies haluaa viedä erossa puolet.. (uhkailee erolla ja sitten ei tee sitä kun ehdotan) en jaksa edes miettiä koko ihmistä mietin vaan tyttöä ja itsenäni että kuhan rahatilanne kohenis niin voisi alkaa miettiin elämää alusta..

Vierailija
27/37 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi anna haluta, vieköön kaikki! Eihän mikään ole tärkeämpää kuin teidän molempien elämä ja terveys ja se vie nekin jos et toimi. Mikään materia ei korvaa menetettyjä vuosia. Jos oikeasti haluat lähteä niin sitten lähdet, sossu ja viranomaiset auttavat. Jos et halua lähteä niin sitten tyydyt vaan osaasi.

Vierailija
28/37 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottaikai lähdet sieltä miehen luota heti, etkä mieti tai murehdi menetettyä omaisuutta!! Menet sossuun, ne auttaa asunnon ja toimeentulon kanssa. Ja nuo "avioeromaksut", ne on niin pieni summa, että niitten takia ei kannata jättää avioeroa hakematta. Tai eihän sun tartte edes erota, kunhan viet lapsesi väkivaltaisen ihmisen luota pois!!

Vierailija
29/37 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin viestiketjua ja ajattelin kertoa omasta näkemyksestä ja elämäntilanteestani. Meillä on kohta 1-vuotias tytö tyllerö. Jo raskaus aikana mieheni pelasi suurimman osan vapaa-ajastaan. Pelaaminen on viimesen vuoden aikana on pahentunut seuraavanlaiseksi: ei malta mennä nukkumaan.. ja aamuun töihin klo kuusi menee töihin n. 4h unilla ja ajaa työkseen autoa. Iltavuorossa menee klo 16 ja pääsee joskus aamuyö yhden ja neljän välissä. Suihkussa malttaa käydä pikaisesi ja samointein tietokoneelle pelaamaan ja saattaa pelatava vielä aamu seitsemän ja taas pitäisi iltapäivällä mennä klo 16 töihin. Miehen luonne on muuttunut pelamisen myötä käyttää henkistä väkivaltaa kuten uhkailee pitävänsä minua nälässä heittävänsä minut tästä asunnosta.. mieheni uhkaukset kohdistuu myös tyttöön. Hän on alkanut olemaan vain minä itse. Mieheni on myös erehtynyt käymään minuun kiinni ja saanut aikaan minulle paljon mustelmia. Mieheni persoonallisuus on järkkynyt liiallisen poelaamisen takia. olen siis kotona kokoajan varuillani. Kun koitan ottaa asian puheeksi olen silloin vain ruikuttaja (useimiten itken hänelle tätä tilannetta) huutaa minulle viha silmissäään turpa kiinni ja älä nassuta. Hän ei nää kun pelin joka on todella koukuttava. Viikonloppu aamusinkin saattoi ottaa vaan kahvikupin ja pelit käyntiin. Olen itse ihan rikki enkä tiedä mitä tulisi tehdä ei suostu hakemaan apua ja perustelee sen sillä ettei ne voi auttaa ovat vaan paskan puhujia. Miehenkään äiti ei nää miten paha tilanne meillä on.. vaan minusta tehty se ilkeä. Mieheni sukulaiset eivät voi sietää minua ja se hehkuu heidän köytöksestään minua kohtaan. Mieheni on valehdellut äidilleen tästä pelaamisen tuottamista ongelmista ja sillä perustein minä olen se ongelma. Olen hukassa ja samoin tyttöni tuo pieni viaton joka kärsii tästä kaikesta.. ja kun olen ehdottanut jo avioeroa mies tokasi siihen ettei aio kirjoittaa nimeänsä paperiin. Miten tässä asiassa tulisi menetellä ei halua erota mutta ei myöskään halua olla (perheensä kanssa) minun kanssa.. hän ei kuulema tiedä mitä haluaa.. ja ei edes itsekkään tiedä mikä pelaamisen on laukassut. Kosketukseni kuulema ahdistaa häntä. Olen neuvoton ja olen iältäni alle 30 samoin mieheni miten tästä noustaan miten tulisi toimia mitä tulisi valita että olisi hyvä olla? olemme avioliitossa ja sekin vaikeuttaa eroamista.. mies uhannut vievänsä minulta kaiken. Olen tosi pahoillani heidän puolesta jotka kärsii samasta asiasta. :(

Lapsesi takia lähde. Se on ihan ensimmäinen toimenpide. Kun mies on töissä, hae tavaroitasi, vuokraa paku ja pyydä joku tuttu kuskiksi. Ja otappa lähtiessäsi mukaan myös se tietokone ja jätä sen tilalle kirje...

Avioeroon ei tarvita miehesi nimeä alle, vain laitat hakemuksen postiin. Eropäätös maksaa n. 80 euroa, et kai sä sen summan takia jää sinne alistettavaksi? Sulla on mahdollisuus myös saada apua sossusta ja ilmaista oikeusapua. Lapsen tapaamisoikeuksista sovitaan lastenvalvojan luona. Jos sulla on nyt mustelmia, niin mene lääkäriin.

Älä anna tälle uhkailevalle miehelle lasta tapaamisiin, ennenkuin tapaamissopimus on allekirjoitettu! Niin kauan kuin lapsesta on yhteishuoltajuus ja tapaamissopimus puuttuu, mies voi laillisesti olla palauttamatta lasta sinulle.

Lapsesi on vielä pieni, nyt on helpompi erota kuin sitten kun hän menee kouluun ja saa kavereita ja harrastuksia!

Ei sinun tarvitse kärsiä. Ei todellakaan. Itse suunnittelen kesäkuulle avioeroa. Vuosi on ollut yhtä helvettiä, en tiedä, mikä miehelläni on nykyään. Apua hän ei suostu hakemaan eikä muuttamaan pois. Ja uhkailee samoin kuin miehesi vievänsä kaiken, no haistakoot paskan...Eilen oli taas riita, minkä alkusyytä en edes tiedä ja minua lyötiin nyrkillä olkapäähän, jälkeä ei jäänyt valitettavasti, uhattiin leipoa naamani. Nyt sitten aamulla pyydeltiin anteeksi. Teeskentelin antavani.

Meillä on kouluikäiset lapset, joista toinen on erityisluokalla, joten en voi repiä häntä pois sieltä kesken lukuvuotta. Olen pikkuhiljaa vienyt valokuviani ja tavaroitani siskoni ja äitini luo varastoon, ostanut ja vienyt mattoja, verhoja, peittoja, lasten leluja "kellariin" ja niin edespäin. Mä en tule ikävöimään huonekalujani ja sukulaisten nurkissa on aina jotain ylimääräistä.

Muutto: tiedän mieheni tulevat työvuorot, enoni ja siskonmies tulevat kantamaan pesutornini, elektroniikkani ja meidän fillarit ulos (minä olen ne ostanut). Olen tehnyt muistilistan, mikä on tärkeää ottaa mukaan. Suvun omistama asunto on jo odottamassa, ja osituspaperit hoidan asianajan ja pankin kanssa, niihin menee kaksi-kolme tuntia.

Tsemppiä sisko, nosta kytkintä, elämä voittaa vankilan!

Vierailija
30/37 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä sisko, nosta kytkintä, elämä voittaa vankilan!

kerrankin joku oikeasti tekee jotain tuollaista suunnitelmallista eronsa eteen eikä vaan murehdi täällä! hienoa!

Vierailija
31/37 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

älä hyvä ihminen ajattele sitä rahaa ja tavaroita. Oletan, että olet melko nuori vielä? Kyllä sinä ehdit omaisuutta hankkia myöhemminkin. Kommenttisi kuulostaa siltä, että miehesi on "aivopessyt" sinut uskomaan, että sinulla ei ole mitään mahdollisuuksia elää ilman häntä, koska hän käy töissä ja elättää sinut. Ilmeisesti hän on saanut sinun itsetuntosi ihan nolliin? Nyt ryhdistäydy ja lähde pois, sinulla ja tyttärelläsi on kokonainen elämä odottamassa nurkan takana. Ilmeisesti sinulla on ystäviä, jotka auttaa sinua? Ota apu vastaan, takaisinmaksua (rahallista ja muuta) voit miettiä sitten kun olet päässyt jaloillesi. Ja kyllä suomessa apua saa tuollaisessa tilanteessa!

Ja jos ei ole juttukaeria, tule tänne purkamaan tuntojasi, me kyllä kuunnellaan ja kannustetaan ja täällä on aina joku paikalla!

Vierailija
32/37 |
28.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää hyvät naiset alkako aikuisen vauvan hoitajiksi, tuollainen vauvamies vie naiselta kaiken energian, on kuin tieteiselokuvan örkki joka imee itselleen kaiken. Naiset passaavat poijistaan tuollaisia hoivatteja, katsokaa omaa asennettanne, valinta on teidän.

Vierailija
33/37 |
28.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä miten olen saanut kaksi pelaavaa miestä itselleni.

Exä pelas pokeria ja raha pelejä niin, että eron jälkeen hänen elämänsä meni täysin päin honkia (on masennusta, raha vaikeuksia, varastamista, luottotietojen menetystä...). Eli siis tämä mies jätti minut kun katsoi parhaaksi, että pääsen pois tuosta helvetistä...ja tosiaan sainkin aloittaa alusta ilman tuon suhteen fyysistä taakkaa.

Nykyinen taas pelaa noita hiivatin tietokone pelejä. Ja tästä syytän ihan täysin anoppia. Luulin aluksi miehen olevan atleettinen (puhui paljon jääkiekosta, lenkkeilystä ja lähti jopa minun ja koirankin kanssa lenkille). Muutettuamme yhteen jäin kakkoseksi tietokoneelle.

Edelleenkin mies viettää paljon vapaa-aikaansa koneella vaikka olen siitä maininnut useasti. Riita tilanteissa olen pari kertaa töksäyttänyt, että hän voi muutta tietokoneensa kanssa kaksin asumaan jos ei perheen leikkiminen kiinnosta.

Saas nähdä mitä tuleman pitää ku meille syntyy toinen lapsi ja tarvitsen enemmän apua.

(Ja se miksi tämä on anopin syytä tulee tässä. Useamman vuoden seurustelun jälkeen mies myönsi minulle, että lätkää oli harrastettava, jotta hän saisi pelata tietokoneella! Mun mielestä vanhempien olisi pitänyt puuttua asiaan jo varhain ja olla ostamatta niitä pelejä pojalleen. En ole jaksanut anopille kertoa totuutta hänen pojastaan, sillä tiedän saavani aikaan sodan. En ole tossukka, mutta mieluummin laiha sopu kuin lihava riita. Anoppi on meinaan sitä tyyppiä, joka asettaa poikansa jalustalle, eikä myönnä pojassaan minkäänlaisia virheitä!)

Vierailija
34/37 |
28.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli nyt keskustelette sen sopivan määrän minkä mies saa käyttää päivässä itselleen ja noudatatte sopimusta.

Ette te pelaamista vastaan ole. Jos mies uppoutuisi tuntikausiksi kirjan ääreen olisitte samalla jalalla.

Eikä teitä myöskään miellyttäisi se että mies pyörisi jatkuvasti teidän jaloissanne.

Mikään ei miellytä teitä. Onhan kaksi tuntia jo liikaa, mutta kohta on se tuntikin liikaa. Lopulta mies alistuu ja pelaa päivässä vain 15 minuuttia mielikki peliänsä mielitietty pelikonsolistaan.

Vierailija
35/37 |
28.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette te pelaamista vastaan ole. Jos mies uppoutuisi tuntikausiksi kirjan ääreen olisitte samalla jalalla.

Nimittäin mun pelaamisesta mussuttamiseni taustalla on se, että koen, etten ole miehelleni tärkeä. Minusta tuntuu, että hän välittää enemmän pelikoneestaan kuin minusta (tai lapsista). Tahtoisin huomiota, hellyyttä, rakkautta ja seksiä, ja siksi mussutan pelaamisesta. No, sanon kyllä suoraankin, että tarvitsisin kainaloa, enkä siksi halua hänen pelaavan.

Meillä mies on pahimmillaan pelannut 8-10 tuntia päivässä, nyt enää 2-3 tuntia. Parempaan on menty siis. Mutta edelleen hän mielummin pelaa kuin muhinoi kanssani, ja se on surullista. Saattaa olla kolme vuotta ilman seksiä, mutta ei kolmea päivää ilman pelaamista.

Vierailija
36/37 |
21.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin viestiketjua ja ajattelin kertoa omasta näkemyksestä ja elämäntilanteestani. Meillä on kohta 1-vuotias tytö tyllerö. Jo raskaus aikana mieheni pelasi suurimman osan vapaa-ajastaan. Pelaaminen on viimesen vuoden aikana on pahentunut seuraavanlaiseksi: ei malta mennä nukkumaan.. ja aamuun töihin klo kuusi menee töihin n. 4h unilla ja ajaa työkseen autoa. Iltavuorossa menee klo 16 ja pääsee joskus aamuyö yhden ja neljän välissä. Suihkussa malttaa käydä pikaisesi ja samointein tietokoneelle pelaamaan ja saattaa pelatava vielä aamu seitsemän ja taas pitäisi iltapäivällä mennä klo 16 töihin.

Miehen luonne on muuttunut pelamisen myötä käyttää henkistä väkivaltaa kuten uhkailee pitävänsä minua nälässä heittävänsä minut tästä asunnosta.. mieheni uhkaukset kohdistuu myös tyttöön. Hän on alkanut olemaan vain minä itse.

Mieheni on myös erehtynyt käymään minuun kiinni ja saanut aikaan minulle paljon mustelmia. Mieheni persoonallisuus on järkkynyt liiallisen poelaamisen takia. olen siis kotona kokoajan varuillani. Kun koitan ottaa asian puheeksi olen silloin vain ruikuttaja (useimiten itken hänelle tätä tilannetta) huutaa minulle viha silmissäään turpa kiinni ja älä nassuta. Hän ei nää kun pelin joka on todella koukuttava. Viikonloppu aamusinkin saattoi ottaa vaan kahvikupin ja pelit käyntiin. Olen itse ihan rikki enkä tiedä mitä tulisi tehdä ei suostu hakemaan apua ja perustelee sen sillä ettei ne voi auttaa ovat vaan paskan puhujia. Miehenkään äiti ei nää miten paha tilanne meillä on.. vaan minusta tehty se ilkeä. Mieheni sukulaiset eivät voi sietää minua ja se hehkuu heidän köytöksestään minua kohtaan.

Mieheni on valehdellut äidilleen tästä pelaamisen tuottamista ongelmista ja sillä perustein minä olen se ongelma. Olen hukassa ja samoin tyttöni tuo pieni viaton joka kärsii tästä kaikesta.. ja kun olen ehdottanut jo avioeroa mies tokasi siihen ettei aio kirjoittaa nimeänsä paperiin.

Miten tässä asiassa tulisi menetellä ei halua erota mutta ei myöskään halua olla (perheensä kanssa) minun kanssa.. hän ei kuulema tiedä mitä haluaa.. ja ei edes itsekkään tiedä mikä pelaamisen on laukassut. Kosketukseni kuulema ahdistaa häntä.

Olen neuvoton ja olen iältäni alle 30 samoin mieheni miten tästä noustaan miten tulisi toimia mitä tulisi valita että olisi hyvä olla? olemme avioliitossa ja sekin vaikeuttaa eroamista.. mies uhannut vievänsä minulta kaiken.

Olen tosi pahoillani heidän puolesta jotka kärsii samasta asiasta. :(

Mikä peli on noin koukuttava ja hyvä? Pitää kokeilla!

Vierailija
37/37 |
21.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Ikää minulla tulisi nyt kesällä huimat 25 vuotta..

Ja olenkin jo alaknut itselleni toteamaan päähän että minulla menee tuollaisen ihmisen kanssa vain elämä hukkaan. Hän ei tunne mitään sympatiaa saati sitten empatiaa minua tai lastaan kohtaan mutta pelejä kohtaan kyllä.. erityisesti tähän joka tän helvetin on aikaan saanutkin. Runescape netti online peli.. kaiken huvittavinta siinä on se että sitä mättää teoriassa 13-16kesäiset. Miten voikin ihmis mieli olla jäänyt niin vajalle tasolle että tuhotaan perhe tuollaisen pelin takia.. ja mies on jo 24vuotta!

mitä helvettiä hänen päässä liikku kun halusi lasta ja perheen..?! ja nyt näemmä on sen valmis heittämään pois yhden pelin takia. Hänellä kulkee työ ja peli(t) käsikädessä!

Kerran erehdyin kysymään mikä sulle elämässä tärkeintä ja tokasi työ ja sitten oma vapaa aika (pelit) ei tullu missään vaiheassa sinä ja tyttö meidän perhe. Ihmetyttää miksi hänestä tuli tollainen koska tollainen hän ei ollut meidän alkutaipaleella kaikki oli hyvin ja vietettiin aikaakin yhdessä yms. sitä mitä terve parisuhde on.

Turhauttavaa katsoa vierestä kun nuori ihminen jolla on jälkikasvu tuhoaa itsensä ja siinä samalla myös muut ja keksii valheita jotka uskoo jo itsekkin. Nukumme tällähetkellä eri huoneissa.. ja olen koittanut elää ihan kun häntä ei olisi olemassakaan. Olen yrittänyt alkaa kovettaan itseäni ja kasvattamaan henkistä luonnettani ja vahvuuttani takasin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kolme