Teinpä taas jokatiistaisen kiusaukseni
Eli tungin uunivuokaan perunasipulisekoitusta, juuressuikaleita, kolmen juuston kermaa ja herkkupalvikinkkukuutioita.
180 astetta 45 min.
Maailman helpoin ja maukkain arkiruoka!
Kommentit (66)
joukkoon savuliharouhetta, mustapippuria ja pari purkkia kermaa. Lisukkeeksi punajuurisalaattia. Minusta tämä ruoka on varsin maukasta. Joskaan ei tietty värittömyydessään mikään kovin esteettinen näky. Mutta eihän hernekeittokaan ole.
Sisältää:
sakeuttamisaine E 407
stabilointiaineet (E 331, E 452)
hapettumisenestoaine E 301
arominvahvenne E 621
hydrolysoitu maissiproteiini
säilöntäaine E 250
aromit (savu, selleri)
juustoaromit
muunnettu maissitärkkelys
sakeuttamisaine guarkumi
- Pinaattikeitto (litra maitoa, pussi pakastepinaattia, 1dl vehnäjauhoja, voita/margariinia), kananmunia ja ruisleipää
TAI
- Kanakastike (kanafilettä, kesäkurpitsaa, kirsikkatomaatteja, kermaa, fetajuustoa, basilikaa, mustapippuria ym. mausteita) + täysjyväpasta
Nopeat arkiruokavinkit ovat aina tervetulleita. Kritisoijat, laittakaahan omat paremmat reseptinne!
te vihaatte mukavaa kíusaustani?
On se maukasta, ainakin omasta ja perheeni mielestä. Ja onhan niissä juureksissa väriäkin. Lisäksi vielä punajuurikuutioita, kurkkua ja tomaattia.
ap
Nopeat arkiruokavinkit ovat aina tervetulleita. Kritisoijat, laittakaahan omat paremmat reseptinne!
jos nopeita mössöjä toivot.
mutta miksi et mausta itse, vaan turvaudut johonkin kolmen juuston kermaan? Tuoreet, raastetut juurekset ehtivät hyvin kypsyä 45 minuutissa ja antavat paljon enemmän makua kuin pakasteet.
En edes halua ajatella millaista jätteistä prässättyä ainesta on "herkkupalvikinkkukuutiot".
te vihaatte mukavaa kíusaustani? On se maukasta, ainakin omasta ja perheeni mielestä. Ja onhan niissä juureksissa väriäkin. Lisäksi vielä punajuurikuutioita, kurkkua ja tomaattia. ap
jo tuollaisen kammottavan 3 juuston kerman käyttäminen ainakin saa minulla menemään inhon väreet. Mitä ihmeen sotkua se on, ilmeisesti uusavuttomille ja av-palstalla kiireisille mammoille? Itse en ostaisi koskaan moista. Juustoa ja kermaa voi kyllä käyttää muutenkin.
sakeuttamisaine E 407
arominvahvenne E 621
säilöntäaine E 250
aromit (savu, selleri)
Kolmen juuuston kerma näitä:
juustoaromit
sakeuttamisaine guarkumi
En edes halua ajatella millaista jätteistä prässättyä ainesta on "herkkupalvikinkkukuutiot".
Sisältää:
sakeuttamisaine E 407
arominvahvenne E 621
säilöntäaine E 250
aromit (savu, selleri)
juustoaromit
sakeuttamisaine guarkumi
sellaisen kokonaisen palan herkkupalvikinkkua ja kuutioin sen itse.
Ei se ole prässättyä.
ap
Osa "kermassa", osa "kinkussa".
kermassa vai perunasekoituksessa?
Sisältää: sakeuttamisaine E 407 stabilointiaineet (E 331, E 452) hapettumisenestoaine E 301 arominvahvenne E 621 hydrolysoitu maissiproteiini säilöntäaine E 250 aromit (savu, selleri) juustoaromit muunnettu maissitärkkelys sakeuttamisaine guarkumi
En syö suurin surminkaan noita pakaste"peruna"valmisteita, ne maistuu pahalta eikä ne suinkaan ole pelkkää perunaa, samaten kaikki puolivalmiit lihajalosteet on mulle no-no.
Minä tein eilen tuossa samassa ajassa ihanan, fetalla kuorrutetun lohifileen uunissa ja selleripyreen sen seuraksi, ja ehdinpä tekaista salaatinkin vielä. 45 minuutissahan ehtii tehdä vaikka mitä, ihan oikeista ja rehellisistäkin aineksista...
laittamalla siihen puoli kiloa perunaa, 400 gr pakastemaissia, 300 gr salamia kuutioituna, maustan pippurisekoituksella, paprikalla ja kevyesti suolalla, sitten päälle purkki kermaa ja toinen kasvirasva"kermaa" ja juustoraastetta. 225 astetta ja tunti. Sillä välin pihalle lasten kanssa.
Tähteeksi ei jää koskaan mitään!
Osa "kermassa", osa "kinkussa".
kermassa vai perunasekoituksessa?
Sisältää: sakeuttamisaine E 407 stabilointiaineet (E 331, E 452) hapettumisenestoaine E 301 arominvahvenne E 621 hydrolysoitu maissiproteiini säilöntäaine E 250 aromit (savu, selleri) juustoaromit muunnettu maissitärkkelys sakeuttamisaine guarkumi
lisäaineita on.
pyydän sitten anteeksi, minä ja kuvottava kiusaukseni vetäydymme takavasemmalle.
Toivottavasti mies ja lapsi eivät tukehdu oksettavaan tekoseeni.
ap
Kiesauksesi kuulosti tosi hyvältä, meilläkin on saman tyylinen kinkkukiusaus, jota koko perhe syö ja kehuu.
Näihin aloituksiin vastaa aina näitä E hysteerikkoja ja/tai gourmeepellejä. Heidän mielestään ei ole temppu eikä mikään kasvattaa yrttitarhaa ja kanoja takapihalla ja tehdä niistä maittavaa ruokaa ;-) Harvemmin näihin onneksi oikeassa elämässä törmää.
pyydän sitten anteeksi, minä ja kuvottava kiusaukseni vetäydymme takavasemmalle. Toivottavasti mies ja lapsi eivät tukehdu oksettavaan tekoseeni. ap
Kiesauksesi kuulosti tosi hyvältä, meilläkin on saman tyylinen kinkkukiusaus, jota koko perhe syö ja kehuu.
Näihin aloituksiin vastaa aina näitä E hysteerikkoja ja/tai gourmeepellejä. Heidän mielestään ei ole temppu eikä mikään kasvattaa yrttitarhaa ja kanoja takapihalla ja tehdä niistä maittavaa ruokaa ;-) Harvemmin näihin onneksi oikeassa elämässä törmää.
pyydän sitten anteeksi, minä ja kuvottava kiusaukseni vetäydymme takavasemmalle. Toivottavasti mies ja lapsi eivät tukehdu oksettavaan tekoseeni. ap
eivät myöskään sorru koskaan ostamaan edes lohifilettä kapuasta, sillä heillähän on omayt pilkkivehkeet kotona. Koko perhe suuntaa Reimateceissään hakemaan luomulohet lähi-Vantaanjoesta. Kohtuus kaikessa. Joskus on hyvä tehdä puolieineksistä ruokaa, joskus taas perusraaka-aineista.
laittamalla siihen puoli kiloa perunaa, 400 gr pakastemaissia, 300 gr salamia kuutioituna, maustan pippurisekoituksella, paprikalla ja kevyesti suolalla, sitten päälle purkki kermaa ja toinen kasvirasva"kermaa" ja juustoraastetta. 225 astetta ja tunti. Sillä välin pihalle lasten kanssa.
Tähteeksi ei jää koskaan mitään!
Kiesauksesi kuulosti tosi hyvältä, meilläkin on saman tyylinen kinkkukiusaus, jota koko perhe syö ja kehuu. Näihin aloituksiin vastaa aina näitä E hysteerikkoja ja/tai gourmeepellejä. Heidän mielestään ei ole temppu eikä mikään kasvattaa yrttitarhaa ja kanoja takapihalla ja tehdä niistä maittavaa ruokaa ;-) Harvemmin näihin onneksi oikeassa elämässä törmää.
eivät myöskään sorru koskaan ostamaan edes lohifilettä kapuasta, sillä heillähän on omayt pilkkivehkeet kotona. Koko perhe suuntaa Reimateceissään hakemaan luomulohet lähi-Vantaanjoesta. Kohtuus kaikessa. Joskus on hyvä tehdä puolieineksistä ruokaa, joskus taas perusraaka-aineista.
älä välitä ap;ee ja kiusaus! hyvältä kuulosti!
Nopeat arkiruokavinkit ovat aina tervetulleita.
Kritisoijat, laittakaahan omat paremmat reseptinne!