164 cm tytön normaalipaino?
Kommentit (59)
Jokainen saa painaa juuri sen mitä painaa, ei sitä voi toiset määrätä.
Itse olin tosi laiha mutta aina ollut täysin terve. Painoin kolmekymppisenä 44kg ja pituutta hieman enemmän kuin tuolla aloituksessa. Silti olin täysin normaali ja terve ihminen. No, ensimmäisen lapsen jälkeen paino karisi edelleen siihen 44kiloon mutta nykyisin hieman vanhempana ja monen lapsen jälkeen painoa lähes kaksinkertaisesti, eikä kukaan ole edes sanonut lihavaksi, niin me muotoudutaan erilailla.
Jos nyt sanon kummasta olen "kärsinyt" niin hieman siitä ylenpalttisesta hoikkuudesta kun ihmiset aina huomauttelivat, nyt on sellainen sopiva kukaan ei huomauttele että näytän niin laihalta tai lihavalta. Jokainen painakoon juuri sen mitä tykkää ja vartalo vaatii. Se ei ole ollenkaan muiden asia eikä siihen painoon tarvii koko ajan tuijottaa, peili näyttää!
[quote author="Vierailija" time="12.04.2011 klo 13:38"]
164 cm tytön normaalipaino?
[/quote]
48-51 kg
Meidän 13v on suunnilleen tuon pituinen, painoa noin 40kg. Hän on hyvin hoikka ja murrosikä ei ole alkanut vielä.
Vuotta vanhempi ja rotevamman rakenteinen siskonsa on 174cm/60kg, hän on sellainen lihaksikkaan hoikka.
n. 50 kg koulutyttönä ja noin täysikäisenä 50-65kg. Ylärajalla on lihastakin mutta jos rakenne ihan keiju niin voi normaalina painaa ala-ikäisenä himpun alle 50kg mutta 40-45kg on liian vähän.
Mun on pakko kommentoida tähän nyt. Itse oon pian kuustoista täyttävä teini ja puolivahingossa eksyin tänne, koska isä ja äitipuoli on saamassa vauvan ja aattelin käydä katsomassa netistä vähän juttuja, koska mulla ei pikkusisaruksia oo. Ja mitä vittua tulee vastaan, anteeksi vain?
Mä oon 163 cm pitkä ja painan 63kg enkä sanoisi itseäni lihavaksi. En todellakaan. Musta on sairasta, että äidit. ÄIDIT. On sitä mieltä, että mun pituisen teinin pitäisi painaa noin. 50 kg. Korkeintaan sen verran. Ihmisiä on erilaisia ja eri muotoisia. Jos mä esimerkiksi painaisin kymmen kiloa vähemmän, olisin todella törkeen näkönen. Luut törröttäis, koska niin ne törröttää nytkin lantiolta ja solisluut paistaa. Vaikka mulla on ihan terve itsetunto, niin te saitte mun kyllä ajattelemaan, että tuijotetaanko mua kadulla ja ajatellaan, että "onpa lihava teinityttö!" ja, että pitäiskö tästä nyt tiputtaa se kymmenen kiloa, koska muut niin ajattelevat.
Järki käteen. Ihan oikeasti tollainen asenne voi aiheuttaa vakavia syömishäiriöitä ja itsetunto-ongelmia nuorelle.
Olen tuon pituinen. Sanoisin 50kg-60kg välillä, ehkä ennemmin lähempänä tuota 60kg. Tosin kun itse painoin 52kg ihmiset epäilivät että mulla on anoreksia...En kyllä tiedä miten tosissaan olivat. Nyt painan ehkä 57-58kg kahden lapsen jälkeen, puoli vuotta synnytyksen jälkeen.
Ei tänne pelkät äidit kirjottele!
quote author="Vierailija" time="11.09.2013 klo 22:02"]
Mun on pakko kommentoida tähän nyt. Itse oon pian kuustoista täyttävä teini ja puolivahingossa eksyin tänne, koska isä ja äitipuoli on saamassa vauvan ja aattelin käydä katsomassa netistä vähän juttuja, koska mulla ei pikkusisaruksia oo. Ja mitä vittua tulee vastaan, anteeksi vain?
Mä oon 163 cm pitkä ja painan 63kg enkä sanoisi itseäni lihavaksi. En todellakaan. Musta on sairasta, että äidit. ÄIDIT. On sitä mieltä, että mun pituisen teinin pitäisi painaa noin. 50 kg. Korkeintaan sen verran. Ihmisiä on erilaisia ja eri muotoisia. Jos mä esimerkiksi painaisin kymmen kiloa vähemmän, olisin todella törkeen näkönen. Luut törröttäis, koska niin ne törröttää nytkin lantiolta ja solisluut paistaa. Vaikka mulla on ihan terve itsetunto, niin te saitte mun kyllä ajattelemaan, että tuijotetaanko mua kadulla ja ajatellaan, että "onpa lihava teinityttö!" ja, että pitäiskö tästä nyt tiputtaa se kymmenen kiloa, koska muut niin ajattelevat.
Järki käteen. Ihan oikeasti tollainen asenne voi aiheuttaa vakavia syömishäiriöitä ja itsetunto-ongelmia nuorelle.
[/quote]
Meillä noin 40 kg, mutta pituuskasvu on kesken, ei kasvupyrähdystä vielä. siis ei vielä naisen muotoja.
eiköhän normaali ole sellainen kuin on, kilojahan tulee usein ylimääräisiä siinä vaiheessa tytöille kun pituuskasvu päättyy, yleensä. kyllä ne siitä karisevat kun muuttaa omilleen opiskelemaan ja joutuu omia ruokia syödä.
Jos tyttö painaa enemmän kuin 40kg pituuden ollessa 164cm. On hänellä riski tulla ylipainoiseksi, joku 38kg olisi ihanteellinen paino. Silloin ihminen on terve ja hyvinvoiva.
Olen 164 senttinen ja olen painanut 47-67 kiloa eli aina ollut normaalipainoinen - ikään katsomatta
16-38 vuotiaana painoin n 55 kiloa ja nyt 16 vuotta myöhemmin 63 kiloa.
No olen 164cm ja painan 50kg. Joinain päivinä näytän aivan luurangolta (selkäranka ja kylkiluut tuntuvat ohien takin läpi), jos olen jättänyt yhdenkin aterian välistä tai muuten vain syönyt vähemmän. Silloin saatan painaa pahimmillaan 47,5kg. Joskus taas kylkiluut ja selkäranka näkyvät vain vähän ja silloin painan max 50,6kg. Kun viimeksi olin terkkarilla niin sanottiin että jos vielä laihdun (olin 48kg silloin) niin pitää ruveta tutkimaan syytä. En ole erityisen kapea, mutta hieman normaalia pienempi.
Itse olen saman pituinen.
15v:nä 47 kg
16-38v 52 kg 3 lapsen jälkeenkin
Molemmat lukeman normaaleja mutta alakanttiin. 55kg olisi teinille sopiva
Meillä 15-vuotias tyttö on 164/55. Oikein sopusuhtainen. Pituuskasvu on jo loppunut.
Olen tuon pituinen, 20v painoin 47kg. Nyt ikää lähes tuplasti ja 51kg. Riippuu varmaan paljon luustosta, onko kapeampi vai rotevampi. Minä olen hyvinkin kapea ja "pieni" kenkä on 36, kädet kuin 10v lapsella jne. Mutta lantio ja rinnat kyllä ihan muodokkaat, onneksi. Joten en ole vielä liian hoikka, rasvaa kyllä on vielä esim reisissä. Ja 47kg en kyllä luuranko ollut. Ja ei ole yhtään sen fiksumpaa kommentoida hoikkien painoa, että kuin ovat luurankoja jne. Etenkään nuorena se paino vaan ei kaikilla tartu, vaikka kuinka söisi. Ja minä ainakin olen tyytyväinen näin, en haluaisi olla edes isompi. Syön kyllä mitä tahdon.
Mä oon 13 v (seiskalla) 165 cm ja 44 kg