Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

"saisiko tämä isosiskokin tulla synttäreille"?

Vierailija
11.04.2011 |

Siis oikeasti...meillä on lähipiirissä perhe, joka toimii...tavallaan (vähän joka asiassa).

Yksi asia jota en voi ymmärtää on se, että äiti puhuu ekaluokkalaisen tytön isosiskon mukaan kaikille ekaluokkalaisen kaverisynttäreille.

Tämä isosisko ei siis tunne näitä synttärisankareita, mutta kun äidin mielestä isosiskonkin on päästävä mukaan juhliin...hänellä kun ei omia kavereita ole. Aargh!!!

Ei niitä kavereita noin ainakaan saa. Olen kuullut ekaluokkalaisten suusta (omani samalla luokalla) kuinka he itse eivät haluaisi tuota kaverin isosiskoaan juhliinsa, mutta äiti on mennyt antamaan luvan kun tämän "isosiskon" äiti on asioikseen soittanut ja buukannut tyttöään synttäreille.

Voin sanoa, että meille ei tule yksikään isosisko...neliöitä vähän ja kutsuttu koko luokan tytöt (10kpl.) Mutta kenenkään sisaruksia ei kutsuta...eikä oteta mukaan!

Mitä olette mieltä tällaisesta tilanteesta?

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka parisen vk sitten kirjoitin siitä kun se parivuotias poika tungettiin mukaan synttäreille.

Vierailija
42/53 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sääliksi käy varsinkin isosisko.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun äiti laittaa pikkulasten sekaan aina. Tuossa iässä 3 vuotta on iso asia.

Veikkaisin, että 10 vuotiaskaan ei välttämättä nauti noista synttäreistä.

Perhettä tuntematta en voi ottaa kantaa mistä lapsen kaverittomuus johtuu. Mutta meidän tuttavapiirissä on yksi lapsi jolla ei enää kavereita ole ja se johtuu siitä, että lapsen äiti pisti nokkansa joka ikiseen lasten juttuun. Jos heillä leikkimässä, oli koko ajan ohjaamassa leikkejä, samoin ulkona oli päällepäsmärinä ja jos jotain pientä kinaa tuli, oli äiti aina vinkumassa paikalla ettei meidän **** tehnyt mitään jne. En sitten ihmettele, etät kaverit alkoi pikkuhiljaa hiipua.

Henk.kohtasesti en edes kehtais kutsumattomia juhliin ängetä.

Vaikea tilanne siinäkin, et jos yhden sisarus saa tulla, kohta on änkeemässä muitakin sisaruksia.

Eli olen aika pitkälle sillä kannalla, että vain kutsutut juhliin. Aina voi olla tietenkin poikkeustapauksia.

Vierailija
44/53 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kaikki vanhemmat, jotka haluaa. Usein kutsunkin jo valmiiksi sisarussarjoja.

Vierailija
45/53 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs sitten kun se kysely kuuluukin, että saako toi sisko tulla mukaan häihin? Tai siskon kaveri ettei tule niin yksinäistä juhlissa?

Joo, ei saa!!!

Vierailija
46/53 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ylimääräinen ei välttämättä mahtuisi, mutta toivottaisin yksinäisen isosiskon jonain muuna kertana tervetulleeksi leikkimään pienempien kanssa.

Vierailija
47/53 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis oikeasti...meillä on lähipiirissä perhe, joka toimii...tavallaan (vähän joka asiassa).

Yksi asia jota en voi ymmärtää on se, että äiti puhuu ekaluokkalaisen tytön isosiskon mukaan kaikille ekaluokkalaisen kaverisynttäreille.

Tämä isosisko ei siis tunne näitä synttärisankareita, mutta kun äidin mielestä isosiskonkin on päästävä mukaan juhliin...hänellä kun ei omia kavereita ole. Aargh!!!

Ei niitä kavereita noin ainakaan saa. Olen kuullut ekaluokkalaisten suusta (omani samalla luokalla) kuinka he itse eivät haluaisi tuota kaverin isosiskoaan juhliinsa, mutta äiti on mennyt antamaan luvan kun tämän "isosiskon" äiti on asioikseen soittanut ja buukannut tyttöään synttäreille.

Voin sanoa, että meille ei tule yksikään isosisko...neliöitä vähän ja kutsuttu koko luokan tytöt (10kpl.) Mutta kenenkään sisaruksia ei kutsuta...eikä oteta mukaan!

Mitä olette mieltä tällaisesta tilanteesta?

Ei ihme että kyseisellä lapsella ei ole kavereita,koska äiti tuollainen.Saanko udella että minkä ikäinen tämä lapsi on?

Itselläni oli sama ongelma,kun olin pieni äitini sanoi että oli mun sisarenkin päästävä mukaan synttäreille(hän mua nuorempi tosin,ollaan kaksoset) Ja se pilas koko juhlat.Se söi melkein koko kakunkin.Kukaan ei enään halunnut kutsua mua mukaan koska siskonikin olisi päästävä.

Vierailija
48/53 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai sitten esimerkiksi nyt kaikki oman ja rinnakkaisluokan tytöt.

Kutsussa on maininta, että sisaruksetkin voivat tulla ja että vanhemmillekin on kahvit, jos haluaa jäädä.

Parhaimmillaan täällä on ollut noin 30 lasta ja sitten sylivauvasisaruksia ja vanhempia. Ei ole yhtään haitannut.

Ja yllättäen - meidän lapsille satelee leikkikutsuja ja synttärikutsuja...

Vierailija
49/53 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

välillä vähenpikin riittäis:)

Mut ei me olla silti tuollaisia lahjontabileitä koskaan järjestetty.

Vierailija
50/53 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ongintaa tms.?

tai sitten esimerkiksi nyt kaikki oman ja rinnakkaisluokan tytöt.

Kutsussa on maininta, että sisaruksetkin voivat tulla ja että vanhemmillekin on kahvit, jos haluaa jäädä.

Parhaimmillaan täällä on ollut noin 30 lasta ja sitten sylivauvasisaruksia ja vanhempia. Ei ole yhtään haitannut.

Ja yllättäen - meidän lapsille satelee leikkikutsuja ja synttärikutsuja...

Vai varaudutko aina vähintään 20 ylimääräiseen kilpailijaan ja teet tarjottavia kymmenille ylimääräisille..?

Vierailija
51/53 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on aina paljon erilaista ylimääräistä lahjatavaraa.

Eikä meille tule mitään ylimääräisiä yllätyksiä, koska tiedän noiden vieraiden sisarusmäärät ennalta. Ja tiedän kuka ajaa kauempaa ja jää siksi mielellään vauvan kanssa myös meille juhlien ajaksi.

Vierailija
52/53 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarjoilut vaativiksi? Kuka "tekee" niille tarjottavia? Ei ole mitään järkeä.

Karkit, keksit, jätski, sipsit ovat kuitenkin ne mitä lapset itse haluaa. Ei mitään mamman pullia ja muita väkeröitä.

Vierailija
53/53 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli sanoisin TERVETULOA!

Hauskaa, jos pystyy joskus auttamaan jotenkin :)

ja kulkevat yhdessä kavereillaan ja synttäreillään. Mutta näkyy olevankin harviaisia tyttöjä meillä kun pystyvät olemaan porukassa kavereita, eikä vain pareina (ja hauku sitä poissaolevaa sitten yhdessä)