Miten lopettaa opamoxin ja alkoholin käyttö?
Juon 1-4krt vkossa känniin, sekä otan 0-7krt vkossa 1-4tablettia kerrallaan :/
Kommentit (24)
pahimmassa tapauksessa saat deliriumin.
Äläkä ainakaan kannabista rupea käyttämään.
Itse ole ollut sairaalahoidossa bentsojen käytön lopettamiseksi. Tuli niin hirveä ahdistus, ettei paikallaan pystynyt olemaan vahvasta lääkityksestä huolimatta. Vieroitukseen meni muutama viikko ja valvonnan alaisena bentsot vähennettiin nolliin.
(Olin käyttänyt vuosia Tenoxeja, Ritalineja ja Opamoxeja ja ihan lääkärin määräyksestä)
kannattaa lopettaa toi, ilman apua tuskin selviät, toi vaan pahenee, kohta oot ihan deeku.. tsemppiä!
ja hanki hyvä tukihenkilö! Läheisen tukijan (mieluiten sellaisen joka tilanteen on kokenut) kanssa pystyy jakamaan katkaisun onnistumiset ja tuskan.
koko kroppa tärisee ja sydän hakkaa jos en ota alkoa tai lääkettä
näin mä joskus aloitin lääkitseä paniikkihäiriö
ap
Minnesota ehkä paras. Katkaisu, a-klinikka ja aa-kerhosta vertaistukea. Suosittelen täyraittiutta, tuskin tulet kykenemään kohtuukäyttöön enää. Psykologin vastaanotot olisivat myös hyödyksi. Jos sulla on kännikavereita, luovu heistä. Hae ystäviä harrastuksista tms.
voisi olla terapian paikka. Myös tasaava mielialalääkitys voisi olla paikallaan.
ja hae apua! Neuvoja sait jo. Kerran kysyit, nyt on aika toimia heti ja nopeasti jos haluat pelastaa elämäsi!
Jätä viina. Opamoxia tai ennemmin Diapamia voit syödä ahdistukseen ja viina-viekkuihin. Mene myös psykopolille ja pyydä pieni annos SSRI-lääkkeitä (eli nykyaikaisia masennuslääkkeitä) kuten Cipralex, Cipramil tms. Annos siis esim. 5-10mg, auttaa paniikkihäiriöön. (Ja mahdolliseen masennukseen, onko tutkittu sitä?)
Sitten, kun viina on varmasti veks ja olo tasaantunut, niin ala pikkuhiljaa vähentää bentsojen päiväkäyttöä. Ota niitä vain nukahtamiseen (tai silloin, kun on pakko). Vähennä annostusta pikkuhiljaa. Ala vaihtaa unilääkkeeksi nukahtamislääkkeitä kuten zopikloniinia (lääkeniminä esim. Imovane, Stillnocht...).
Kun saat nukkumis-asiat kuntoon, niin sit ollaan jo aika hyvässä kuosissa.
Siis:
1. Psykopolille hakemaan masennuslääkitys paniikkihäiriöön
2. viina veks (apuna rauhoittavat)
3. Opamoxin tilalle ennemmin Pamit
4. Yritä hivuttaa Pamien ottamista yhä enemmän kohti iltaa, ala käyttää niitä unilääkkeenä
5. Uniasiat pitää olla koko ajan ok, eli kun vieroitut viinasta, niin pamit takaa unen!
6. Vaihda Pamit nukahtamislääkkeisiin (Imovane)
7. Pikkuhiljaa Pameja veks
= Näin mä selvisin vähän vastaavasta tilanteesta. Suosittelen niitä masennuslääkkeitä. Ja itse asiassa viina on loppupeleissä vaarallisempi koukku kuin LIEVÄ bentso-koukku.
koko kroppa tärisee ja sydän hakkaa jos en ota alkoa tai lääkettä
näin mä joskus aloitin lääkitseä paniikkihäiriö
ap
Jos olet juonut jo useita kuukausia, on juomisen kotikatkaisu jopa vaarallista. Katkaisussa saat vieroitusoireita helpottavia aineita.
oletko valmis myös kohtaamaan tunnetilasi selvin päin ja lähteä ottamaan selvää miten paniikin voi saada hallintaan selvin päin?
kertokaa sen, jos haen lääkityksen paniikkihäiriöön, voinko itse lopettaa tai vähentää viinan? Onko vieroitusoire varallista? Voinko seota?
sinun pitää ensin päästä kuiville, jotta voi alkaa hoitamaan alkuperäistä ongelmaa. Sinun pitää vaan oppia sietämään sitä huonoa oloa joka sisältäsi nousee.
Mitäs sun puoliso on näistä mieltä?
Juomisen yhtäkkinen lopettaminen voi joskus olla vaaraksi sydämelle. A-klinikoiden ensimmäinen ohje on, että aletaan pitämään juomispäiväkirjaa. Sen avulla vähennät juomista pikkuhiljaa. Jos et pysty lopettamaan kokonaan, hae apua ammattilaisilta. Suosittelen kyllä psykiatrista vastaanottoa, ettet hae muita lääkityksiä nettianalyysien perusteella. Vääränlaisista lääkityksistä voi olla enemmän haittaa kuin hyötyä. Suomalaisten eniten käyttämä itsehoitolääke on alkoholi, joten mikään kummajainen et ole jos lähdet hakemaan apua itsellesi. Samalla voidaan halutessasi ottaa verikokeita, joista selviää elimistösi yleinen terveystila.
Elämä selvinpäin ei ole yhtään sen kamalampaa kuin kännissäkään. Oletko tutustunut netin AA-kerhojen sivuihin, tai vaikkapa kirjaan Selviytymistarinoita, löytynee kirjastostakin nykyään.
Paras tapa mistä tahansa vieroittautumiseen on ehdottomasti kannabis. Itsellä oli 3 vuotta pillereitä ja viinaa takana ja terveys todella koetuksella, jonka jälkeen kokeilin kannabista. viinan vieroitusoireet on todella pahat nm. kokemusta on. Kannattaa tuossa vaiheessa tehdä niin että alkoholi suoraan pois ja sinnitellä päivä iltaan asti ja sen jälkeen suo itselleen kunnon kukka paukut, mutta jos bentsokoukku on paha joutuu siihen luultavasti pienessä määrin alkuun jatkamaan niidenkin syöntiä, ja sama lääke auttaa myös tupakan viekkuihin jotka ovat myös jotain uskomatonta. alkoholia en ole käyttänyt puoleen vuoteen ja sama linja jatkuu. ainut päihde/lääke mitä voi kenellekkään suositella on kannabis, ja savut haittojen torjumiseksi kannattaa investoida vaporisaattori /(höyrystin) jolla kaikki terveysvaikutukset tulevat esiin. 2 vuotta on tullut pajauteltua lähes päivittäin, mutta silloinkin vaan illalla elokuvia katsellessa yms. mutta tarpeen vaatiessa viikko-pari taukoa ei tunnu missään.