Eka ja tokaluokkalaisten vanhemmat! Miten olette järjestäneet kesällä lasten hoidon?
Ovatko yksin kotona vai otatteko lomat perätysten? Leirejä tms? Mitä ootte kesäksi keksineet?
Kommentit (34)
Isällään kaksi viikkoa ja loppukesän isoisän kanssa. Lapsen mielestä odotetuinta on kesän vietto serkkujen kanssa isoisän luona :) Kiitos ihana isoisä.
Lapsi ei halua leireille, kesäkerhoon tms. koska saa nauttia kesästä isoisän ja serkkujen kanssa. Korvaamattoman hieno asia...
ja elokuun mies tekee etätyötä.Isovanhemmat haluavat lomailla rauhassa :)
on myös muusikko, joten hän on paljon keikoilla kesällä. Osalle niistä lapset lähtee varmaan mukaan ja osa järjestetään mun työvuorokikkailuilla ja isovanhempien hoidoilla. 4 viikkoa on yhteistä lomaa, joiden aikana miehelläkin vain kaksi keikkaa. Aika lailla päivä kerrallaan pitää suunnitella tämä paletti.
ekaluokkainen on kaksi ekaa viikkoa iltapäiväkerhon järjestämässä kesäkerhossa, sit viikon mummillassa, seuraavan mummollassa, heinäkuun alusta jäädään miehen kanssa lomalle, viimeisen lomaviikon on jumppaseuran päiväleirillä.
Tämä menee onneksi hyvin kivuttomasti, ja kaikin puolin hyvin. Isovanhemmat on hyvin tyytyväisiä saadessaan lapsen hoitoonsa :)
Nuo tytöt on jo niin hankalia ett saisin ihan hirveän stressin. Lisäksi oon huomannu ett perheillä on hirveen erilaisia sääntöjä, miten ne kaikki saisi huomioitua.
Nuo tytöt on jo niin hankalia ett saisin ihan hirveän stressin. Lisäksi oon huomannu ett perheillä on hirveen erilaisia sääntöjä, miten ne kaikki saisi huomioitua.
Siltä osin kun en ole lomalla lapsemme kiertää kotiäidiltä toisen luo. Olen ollut tarpeeksi ovela, niin että kukaan ei valita. Äitejä on kuusi. Sovin yhden leikkipäivän viikossa kunkin äidin lapsosten kanssa. Yksi äiti on ikäänkuin varalla, kun joku kuitenkin peruu, niin pyydän häneltä palvelusta.
mulla on 6v tyttö ja kovasti kaipaisi seuraa, joten erittäin mielelläni ottaisin mukavan lapsen meille päiväksi kesällä.
miksei siis näistä hoitotarpeista voisi tehdä ihan asiallisia ja kysyä ?
itse olen kotona , ja voisin täysin ilmatteeks lapselleni seuraksi ottaa toisen tytön
Ja ensi kesänä on mieheni vuoro. Myöhemmin pidämme lomat peräkkäin (mulla 5 vk, miehellä 5 vk, mahdollisista "irtopäivistä" mummut saa tapella).
Meillä lapsia 2, joten tämä ei ole vain 1-2 kesän pohdinta.
lappiin viikoksi. Sitten etätöitä mahd paljon ja isoin lapsista katsoo myös eka- ja tokaluokkalaisten perään. Ja sitten alkaakin lomat
saman asian kanssa. Pitäisi perustaa joku kaveririnki, että vanhemmat lomailee eri aikaan ja hoidetaan lapset yhdessä!
saman asian kanssa. Pitäisi perustaa joku kaveririnki, että vanhemmat lomailee eri aikaan ja hoidetaan lapset yhdessä!
En todellakaan ala lomallani hoitamaan muiden lapsia. Omat hoidetaan ja lomaillaan yhdessä.
Sukulaisten luona, kavereilla, leireillä..perinteisesti milloin missäkin. Hyväosaisten pullamössöjen juttuja noi palkattomat lomat..