Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eka ja tokaluokkalaisten vanhemmat! Miten olette järjestäneet kesällä lasten hoidon?

Vierailija
11.04.2011 |

Ovatko yksin kotona vai otatteko lomat perätysten? Leirejä tms? Mitä ootte kesäksi keksineet?

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
11.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja osa lomasta lomittain. Lisäksi naapurin kanssa vuoroin vieraissa -sopimus eli 2 vkoa menee niin.

Vierailija
2/34 |
11.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. yh

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
11.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisäksi isovanhemmat hoitaa ja omat kesälomat. Vielä pitää elokuulle keksiä jotain....

Vierailija
4/34 |
11.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siltä osin kun en ole lomalla lapsemme kiertää kotiäidiltä toisen luo. Olen ollut tarpeeksi ovela, niin että kukaan ei valita.

Äitejä on kuusi. Sovin yhden leikkipäivän viikossa kunkin äidin lapsosten kanssa. Yksi äiti on ikäänkuin varalla, kun joku kuitenkin peruu, niin pyydän häneltä palvelusta.

Vierailija
5/34 |
11.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja loman alussa & lopussa mummolaan.

Pari vuotta pitää vaan "uhrata" perheen yhteinen loma. Ei voi mitään. Mielestäni eka- tai tokaluokkalainen on aivan liian pieni olemaan yksin kotona.

Vierailija
6/34 |
11.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on nyt, niinkuin kaikki ed kesätkin, koko kesä-, heinä- ja elo-kuun (kunnes koulut alkaa) kotona ja viettää kesälomaa. Isompia lapsia on 5, heillä kyllä jo kesätöitä, mutta joku pv he hoitavat. Sit molempien vanhemmat auttavat ja sen lisäksi pidämme eri aikoihin lomat. Yleensä max viikon yhtä aikaa.

Vierailija
7/34 |
11.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin haukutaan kotiäitejä saamattomiksi, huonosti koulutetuiksi,laiskoiksi ja huonoiksi äideiksi, mutta kun itse apua tarvii omien lastenhoidossa niin sinne vaan niille hoitoon hahah.

no joo, ei yleistetä. enkä tarkoita, että kyseinen henkilö edustaisi tuota mielipidettä.

tuota tuota...kinkkinen kysymys. Tietysti yrittäisin saada samaanaikaan mahdollisimman paljon lomaa, varmaan kyselisin mummuilta ja vaareilta heidän lomistaan ja jos ei ole ketään niin varmaan lapset jäis kotio yksin :P

Vierailija
8/34 |
11.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. luokanopeäiti

Niin, nuorempi menee viikkoa ennen koulun alkua päiväkotiin. Vanhempi (ekaluokkalainen) tulee minun kanssani koululle (siivoan ja järjestän luokkaa).

Vierailija
9/34 |
11.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi haluaisi jo olla yksin.

Vierailija
10/34 |
11.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heinä- ja elokuusta ei ole mitään tietoa, on varmaan osittain kotona yksin ja osittain kulkee meidän vanhempien mukana töissä. Lomaa ei ole kummallakaan.

Vierailija
11/34 |
11.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitopäiviä ehkä 1 viikossa ja pari parintunnin sessiota, kiitos vuorotyön :) Näillä mentiin viime kesäkin. Mies 3viikkoa llomilla ja itse viikon (eri aikoihin ollaan)

Vierailija
12/34 |
11.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai no, välissä teen joitakin etätyöpäiviä, mutta muuten näin.

Yrittäjyyden etuja.

Vierailija
13/34 |
11.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai onko se nyt sitten kotirouva oikeampi nimitys kun nuorinkin on jo 5v. Eli ei tartte järjestää mitään hoito- yms. kuvioita ekaluokkalaiselle - onneksi.

Vierailija
14/34 |
11.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ottamaan lopputilin. Totaali yh ja niin pienipalkkaisessa työssä ettei ollut varaa kustantaa mitään kerhoja ym. Sossukaan ei niitä maksanut. Tällä htekellä opiskelen ja kuopus aloittaa syksyllä koulun. Eli tänä kesänä olen vielä kotona, ensikesästä ei tietoa.

Vierailija
15/34 |
11.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siltä osin kun en ole lomalla lapsemme kiertää kotiäidiltä toisen luo. Olen ollut tarpeeksi ovela, niin että kukaan ei valita. Äitejä on kuusi. Sovin yhden leikkipäivän viikossa kunkin äidin lapsosten kanssa. Yksi äiti on ikäänkuin varalla, kun joku kuitenkin peruu, niin pyydän häneltä palvelusta.

et meille ei kannata ees yrittää.

Vierailija
16/34 |
11.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

2viikkoa ovat isällään, mulla 3viikkoa lomaa. Teen 30h/vko ja alku- ja loppukesästa teen varmaan yövuoroja, joten meillä joku aina kotona. Olen siis päivät kotosalla vaikkakin untenmailla.

Vierailija
17/34 |
11.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä aloitan sitten 13.6. ja olen lomalla heinäkuun loppupuolelle- yhtä aikaa ollaan lomalla nelisen viikkoa. MIes on sellaisessa työssä että on vain yhden arkipäivän viikossa töissä eli kolme arkipäivää on yhteensä kesällä "ongelmana". Luulen että mummola ja urheiluseuran päiväleirit hoitavat nuo muutamat päivät.

Vierailija
18/34 |
11.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tulevaisuudessa voi tulla ongelmia. En ollut tälläistä ongelmaa edes tajunnut ajatella, kun oma äiti oli aina kotona ja sain viettää kaikki kesät ihan kotosalla ja mennä leireille sitten vain huvin vuoksi.

Vierailija
19/34 |
11.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hoitaa lapset kotona. Sitä varten ne on tehtykin!

Säälin noita kiertopalkintoja, joita tuupitaan milloin mihinkin ja voivotellaan, mihin ne laittaisin. Miettikää vähän tarkemmin ja laittakaa asiat arvojärjestykseen!

Vierailija
20/34 |
11.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pidetään yhtäaikaa, että voidaan lomailla koko perhe ja sitten vuorotellen palkattomat jaksot, niin saadaan hoidettua lapset itse.