Huvittaa BMI:tä tuijottavat ihmiset!
Yritetään uskotella itselle ja toisille olevansa normaalipainoisia ja jopa hoikkia, kun BMI on lähellä normipainon ylärajaa. Tosiasiahan on, että siinä vaiheessa yleensä näyttää jo läskiltä! Se indeksi on täysin turha - toisaalta jotkut kehonrakennusta harrastavat lihaskimppumiehet luokitellaan sen mukaan ylipainoisiksi, vaikka läskiä ei ole kropassa juuri lainkaan!
BMI:ssä on ihan liian laaja normaalipainon skaala. Jos itse olisin siellä normaalipainon yläpäässä, olisin kamala läski. Peili ja vaaka kertovat totuuden.
Kommentit (21)
Meepäs nyt vaikka ulkoilemaan, että saat raitista ilmaa ja vähän muuta mietittävää.
Mun bmi on 19 ja silti kroppani kaipaisi kiinteytystä.
Bmi ei kerro oikeastaan mitään kropan ulkonäöstä (timmi,löysä,siro,tukeva) mutta jos bmi on normaalirajoissa, ei ole vielä terveydellistä vaaraa.
TERVEYShän painoasioissakin on tärkeintä, ei ulkonäkö.
On lääkäreiden taulukko jolla arvioidaan sairastumisriskiä.Ulkonäköä ei oteta siinä huomioon.Kyllä kaikki tietää et ulkonäön kannalta lähempänä kahtakymmnetä ja jopa alle nainen on kauneimmillaan.Kun BMI ylittää sen 25 lääkärit osaavat puuttua tilanteeseen.Älä säkään ap haaskaa aikaas tollasen miettimiselle.
Jos on BMI vaikka isompi ja on terve on terve... DAA!
Mä avasin tän luullen et BMI on joku uus hieno auto jota ihmiset tuijottaa kun AP ajaa.Hihi...
vaan se on tarkoitettu terveydentilan arviointiin. Itse olen normaalipainon ylärajoilla, ja totta kai peilistä näen, etten ole missään mallinmitoissa. SILTI olen mielestäni normaali - erityisesti kadun tallaajien keskiarvoon verrattuna.
mä olen 165cm ja olen painanut pahimmillaan (ilman raskausaikaa) 66kg (68kg olisi bmi:n mukaan se normipainon raja). Ja kyllä, olin silloin tosi läski suoraan sanoen. Nyt olen laihduttanut 7kg, painan nyt 59kg, ja vieläkin on makkaroita. Laihdutan sinne 53-55 kiloon, siinä painossa näytän ihan oikeasti hoikalta (en kuitenkaan laihalta silloinkaan).
taas oon noin 167 cm pitkä ja painan noin 65-66 kg, enkä näytä yhtään ylipainoiselta. Kai se riippuu siitä, miten se paino jakautuu.
juu kyllä ap!juu ollaan samaa mieltä!no ni nyt voit mennä vaik päikkäreille!
Mutta terveys alan tilastointi ei ota tätä huomioon.
Minäkin olen rumentamassa miesten lihavuustilastoja vaikka farkut ovat tuuma kokoa 30". BMI kun on 27.
Varsinaista bodausta en harrasta. Voimailua/liikuntaa ilman tavoitteita kuitenkin.
mä olen 165cm ja olen painanut pahimmillaan (ilman raskausaikaa) 66kg (68kg olisi bmi:n mukaan se normipainon raja). Ja kyllä, olin silloin tosi läski suoraan sanoen. Nyt olen laihduttanut 7kg, painan nyt 59kg, ja vieläkin on makkaroita. Laihdutan sinne 53-55 kiloon, siinä painossa näytän ihan oikeasti hoikalta (en kuitenkaan laihalta silloinkaan).
minä olen 162 cm ja 59 kg ja minulla ei ole makkaroita... Eli ruumiinrakenteissa on eroa todella paljon.
minä olen 162 cm ja 59 kg ja minulla ei ole makkaroita... Eli ruumiinrakenteissa on eroa todella paljon.
esim. nyt kun painan 59kg, mulle menee 27 tuuman farkut. Monelle 5 kiloa kevyemmälle ei mene! Mä olen sellainen, että kun mulle tulee vähänkin painoa niin se näkyy heti, ja samoin, kun mulla lähtee painoa pois niin ulkonäköön tulee todella iso muutos. Joillakinhan ei edes huomaa, vaikka laihtuisivat tai lihoisivat 5kg. Mulla muutos on huomattava, sekä kropassa että kasvoissa. Ja tosiaan silloin 66 kiloisena makkarat tosiaan pursusi housujen päältä, yöks :/.
peili kertoo vaaka ei.
Jotenkin myös tässä samaa mieltä. Olen seurannut tosi paljon kaikkia lahdutus ohjelmia ja siellä näyttää 70kg painava 164cm pitkä nainen (nyt sanon vähän rumasti) todella lihavalta. Itsellä pituutta saman verran ja synnytyksen jälkeen paino jäänyt päätähuimaavaan 78kg, mutten vieläkään näytä mitenkään lihavalta, saati niin isolta kun nuo naiset telkkarissa. Mistä tälläinen voisi johtua?
Onko se paino sitten vaan jakautunut niin tasaisesti, ettei sitä huomaa? Tokihan huomaan että reiteni on hieman isommat kuin ennen ja lantiokin levinnyt, sekä tietysti maha on vielä tuonlainen pömppö kun ei sektion vuoksi voi kuntoilla.. Olen myös miettinyt sitä, että kun kuppikokoni on kasvanut D:stä G:en niin voisiko siitä tulla noita "piilokiloja" :D
Ennen paino kuitenkin oli 62kg paikkeilla ja olin kyllä hoikka runkoinen...
Nimimerkillä: mikä tässä kropassa on vialla?
peili kertoo vaaka ei.
Jotenkin myös tässä samaa mieltä. Olen seurannut tosi paljon kaikkia lahdutus ohjelmia ja siellä näyttää 70kg painava 164cm pitkä nainen (nyt sanon vähän rumasti) todella lihavalta. Itsellä pituutta saman verran ja synnytyksen jälkeen paino jäänyt päätähuimaavaan 78kg, mutten vieläkään näytä mitenkään lihavalta, saati niin isolta kun nuo naiset telkkarissa. Mistä tälläinen voisi johtua?
Onko se paino sitten vaan jakautunut niin tasaisesti, ettei sitä huomaa? Tokihan huomaan että reiteni on hieman isommat kuin ennen ja lantiokin levinnyt, sekä tietysti maha on vielä tuonlainen pömppö kun ei sektion vuoksi voi kuntoilla.. Olen myös miettinyt sitä, että kun kuppikokoni on kasvanut D:stä G:en niin voisiko siitä tulla noita "piilokiloja" :D
peili kertoo vaaka ei.
Kyllähän minä nyt huomaan, ettei kroppa ole yhtä timmissä kunnossa kuin ennen, mutta kun vaate kokonikin on vain 1 koon isompi kuin ennen (mahdun vanhoihinkin, muttei niissä ole kovin mukava olla vielä :D)
Lantio on leveämpi kuin ennen ja maha vielä vähän pömppö, mutta tuntuu että nuo televisiossa olevan naiset (niissä laihdutusohjelmissa) on ihan oikeasti tosi lihavia kun painavat sen reilu 70kg ja itse näen kyllä etten samaa kokoluokkaa ole.
Hitto mikä hirviö säkin olet, painu takas sinne luolaas mistä olet ryöminyt.
Aika säälittävää kyllä miten joidenkin täytyy pönkittää sitä omaa pahaa oloaan sillä että yrittää tehdä muille pahan mielen.. Naurettavaa :D
no ei lähelläkään jos on normaalipainon ylärajalla. Onkohan ap nähnyt läskiä ihmistä.
Bmi "syrjii" pitkiä ihmisiä ts. sama painoindeksi hoikalla on pyöreämpi kuin pitkällä.
on ihan turha juttu, mutta koska se kuitenkin on painon ja pituuden suhdeluku, niin eihän tuo sanomasi silloin voi pitää paikkaansa.
peili kertoo vaaka ei.
Sun täytyy sit olla tosi levee tapaus tai jotain..romuluinen tms..Ja kyllä siltikin näytät muiden silmissä varmasti hiukan pullukalta:)
Mä olen sua 11cm pidempi ja kun painoin synnytyksen jälkeen 75kg ja mielestäni näytin kyllä aika lihavalta!
Jos sulle on tullu kilot tasaisesti niin tuskin hirveeltä läskiltä näytät, mutta luultavasti oot sellanen "iso tyttö".
Rintoihin on tullut ainakin muutama kilo..
Mut pääasia, et tunnet itse olosi hyväksi eikä sua haittaa liikakilosi:) Sitäpaitsi mitä vikaa siinä jos ihminen onkin vähän läski? Ei se tee ihmisestä sen huonompaa tai rumaa.
vaaka ei.