Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tekisitkö ls-ilmoituksen, jos näkisit, että naapurin pojalla 13 v.

Vierailija
10.04.2011 |

ja hänen kavereillaan on kaljatölkit käsissä la-iltana?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
10.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan hakisin vanhemmat paikalle.Jos jatkuisi vaan niin sitten( tai vanhemmista asia olisi ok).

Vierailija
2/19 |
10.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

saman ikäisenä olen itse seisonut lähimetsässä kaljapullo kourassa ja ihan kunniallinen kansalainen minustakin tuli : )

Järkkyä jos joku jonkun ilmon olisi tehnyt, mutta onneksi silloin 30 vuotta sitten ei näin naapureita kytättykään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
10.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuiseksi kasvaminen näkyy siinä, että ei hyväksy teinien juopottelua, vaikka olisi itse lapsena kaljoitellut.

saman ikäisenä olen itse seisonut lähimetsässä kaljapullo kourassa ja ihan kunniallinen kansalainen minustakin tuli : )

Järkkyä jos joku jonkun ilmon olisi tehnyt, mutta onneksi silloin 30 vuotta sitten ei näin naapureita kytättykään.

Vierailija
4/19 |
10.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en eka kerralla vaan hakisin vanhemmat paikalle.Jos jatkuisi vaan niin sitten( tai vanhemmista asia olisi ok).

Vierailija
5/19 |
10.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

...muotoilisin sen fiksusti... Ja toivoisin että vanhemmat reagoi itse.

Vierailija
6/19 |
10.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laiminlyöt vastuusi, mikäli et puutu asiaan!

Vierailija
7/19 |
10.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tokalla tekisin kyllä lastensuojeluilmoituksen.

Vaikka joillakin on toisenlainen oma kokemus, ei todellakaan ole "normaalia", että 13-vuotias kittaa kaljaa. Voi kasvaa kunnon kansalaiseksi silti, mutta selvät riskit muuhunkin ovat olemassa.

Vierailija
8/19 |
10.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmille kyllä sanoisin. Jos näky olisi toistuva, voisin sitten harkita.

Tehtiinköhän muuten 80-luvulla lastensuojeluilmoituksia, kun nähtiin 13-vuotiaita kaljatölkin kanssa?

Vierailija
9/19 |
10.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole ton ikäisiä, vielä ovat pieniä mun lapset, mutta toivoisin että vastaavassa tilanteessa naapuri tulis mulle sanomaan... Ja meillä reagoitaisiin kyllä asianmukaisella tavalla.

Vierailija
10/19 |
10.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei teinien pitäisi juoda, ja vain puuttumalla teinien juomiseen asiaan voidaan vaikuttaa. Mutta jotenkin on vaikea puuttua toisten lasten tekemisiin, omaani kyllä vahdin tarkemmin.

Ja joo, itsekin join tuon ikäisenä, ja senpä vuoksi tiedän, että siitä ei ole mitään muuta kuin haittaa lapselle itselleen, aikuisten täytyy puuttua asiaan.

P.S. jos joku näkisi oman lapseni jossain juomassa, niin toivoisin siihen puututtavan, ehdottomasti

Vierailija
11/19 |
10.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ootteko ihan tosissanne, paljon suurempi trauma se lapselle on, jos sosiaalitantat mukaan sekoitatte. Normaalia nuorten touhua.

Vierailija
12/19 |
10.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

omatkin lapset tekee sitä ja se on ihan ok, koska on itsekin tehnyt. Kriteereitähän on monia, omasta mielestään hänestä on ihan kunnon kansalainen kasvanut. Hullunkurista! Vastuutonta höpinää..

Vierailija
13/19 |
10.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kertoa eka vanhemmille. Jos eivät tiedä ja oven taakse pärähtää ls-viranomaiset, niin voi olla aika... mielenkiintoista.

Vierailija
14/19 |
10.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

omatkin lapset tekee sitä ja se on ihan ok, koska on itsekin tehnyt. Kriteereitähän on monia, omasta mielestään hänestä on ihan kunnon kansalainen kasvanut. Hullunkurista! Vastuutonta höpinää..

meinaatko, että musta tuli alkkis ja lapsetkin alkoholisoitui, kun 13 v juotiin kaljaa? Sisu pastilli vaan suuhun ja kotiin yhdeksäksi.

Heh, heh, joskus mua naurattaa tuo teissä asuva pikku sosiaalitantta..

Vierailija
15/19 |
10.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti vanhemmat eivät tiedä mitä lapset tekee ja heitä ei voi vahtia 24/7. Jos vanhemmista asia on ok tai dokaavat nuorten kanssa yhdessä, niin sitten on eri asia.

Vierailija
16/19 |
10.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka niille huomauttaisi lasten alkoholin käytöstä. Niillä on tärkeämpääkin tekemistä kuin huolehtia saati ojentaa jälkikasvuaan.

Vierailija
17/19 |
10.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmille kyllä ilmoittaisin asiasta, en jaksa uskoa, että tuon ikäiset vanhempien luvalla ryyppäävät. Vanhemmat osaisivat varmasti puuttua asiaan.

Samalla tavalla toivoisin myös meidän lasten kohdalla toimittavan. Mun mielestä on aika ylireagointia sotkea heti lastensuojelua tuollaiseen teinien touhuun. Mä osaan kyllä sitten itse hakea apua lapsilleni, jos en itse saisi tilannetta kuriin.

Mä olen ryypännyt 14v:sta lähtien itse, enkä hyväksy lasten alkoholin käyttöä, mutta en mä heti lastensuojeluun ilmoittaisi.

Vierailija
18/19 |
10.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja käsittämätöntä että kaikilla onkin mahdollisuus lisääntyä... jos tuollaisesta vanhempi sanoo että "normaalia"... järkyttävää!

Eri asia kyllä tuo ilmon teko. Jos vanhemmat eivät ymmärrä ja tilanne toistuu, sitten tekisin ilmon. En muuten.

Vierailija
19/19 |
10.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tavoittaisin vanhemmat, menisin heidän juttusilleen. Jos en, soittaisin poliiseille. No he kyllä tekevät sen ilmoituksen sitten, mutta itse asiassa tämä kyllä lain mukaan ON ls-asia eikä sen todellakaan pitäisi olla KENENKÄÄN mielestä normaalia!!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan neljä