Työaika osittaisella hoitovapaalla, kun on ylimääräisiä vapaapäiviä (pyhäpäiviä)?
Olen osittaisella hoitovapaalla; teen 80-prosenttista työaikaa eli 31,2 h viikossa pakollisine ruokatunteineen. Olen torstaipäivät kotona ja muulloin teen normaalit työpäivät n. klo 8-16. Mites viikko, jolloin torstai on kaikilla vapaa helatorstain takia? Laskin, mikä on muiden työaika sillä viikolla => siitä 80 % => työaikani sillä viikolla on noin 25 h. Sehän täyttyy kolmessa päivässä (ma-ke). Voinko siis olla perjantain poissa (hoitovapaalla) sillä viikolla? Muuthan hakevat silloin perjantain saldovapaaksi (jotta saavat pienen loman siihen), mutta mun ei siis tartte, vaan voin siirtää hoitovapaapäiväni torstaista perjantaiksi...?? Vai voinko??
Kommentit (2)
Itse olen perjantaisin hoitovapaalla ja meidän työpaikalla kyllä siirretään vapaat. Ennen ei näin ollut mutta ilmeisesti perustuu lakiin. Kysy ihmeessä esimieheltäsi tai luottamusmieheltä!
hoitovapaapäivää pyhäpäivän takia. Eihän silloinkaan siirretä sunnuntaivapaata jos esim. loppiainen on sunnuntaina.
Olen itse perjantait osittaisella hoitovapaalla ja tavallaan menetän sen vapaan esim. joka vuosi pitkäperjantaina.