Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kuravaatteiden hankkiminen lapselle päiväkotiin on joillekin äideille kynnyskysymys?

Vierailija
09.04.2011 |

Olen törmännyt täällä ja blogeissa ajatukseen, että on ihan kamalaa, kun päiväkodista toivotaan, että kaikilla lapsilla on kurahousut ja kumisaappaat. Joillekin mammoille on kunnia-asia, että sellaisia ei käytetä, kun Gore-texit ja Tec-haalarit ajaa saman asian.

Mikä siinä on niin kamalaa, että lapselle hankkisi ne kurahousut ja kumisaappaat, kun päiväkodista sitä toivotaan? Käsittääkseni syy on se, että se toimii parhaiten, kun iso joukko rapaisia lapsia siirretään ulkoa sisätiloihin: kurahousut ja kumisaappaat on helppoa ja nopeaa suihkuttaa puhtaaksi.

Mun mielestä on kummallista, että tällaisesta asiasta vängätään o_O

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
09.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan siksi että en rupea rahoja tuhlaamaan kuravaatteisiin kun on jo vedenpitävät vaatteet.

Vierailija
2/32 |
09.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ne kalliit merkkihaalarit eri näy sieltä kuriksien alta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
09.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapselle on ostettu kalliit ulkoiluvaatteet, eikä tarhassa ole laitettu kuriksia.

Sit ne kalliit vaatteet on likaiset, ai kamala.

Muuten, eikö olisi helpompaakin laittaa ne kurikset? Varsinkin iltapäiväksi. Moni kun hakee hienoilla autoillaan lapset niin kurikset vois ottaa pois eikä nahkapenkit menis likaseks!

;)

Vierailija
4/32 |
09.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On meilläkin tekniset haalarit, mutta jos lapset makaavat ja istuvat lammikoissa pk:n pihalla, niin ei ne tecit ihan semmoista meininkiä kestä. Eikä kyllä goretex-kengätkään, jos seistään nilkkaan asti lätäkössä.

Kirpparilta saa kyllä aika edullisesti, ja kaupastakin edukkaampia merkkejä.

Vierailija
5/32 |
09.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

haalarit joissa on yhtenä ominaisuutena vedenpitävyys ja sen lisöksi ne on suunniteltu niin etteivät ole hiostavat ja niissä on hyvä leikkiä, ne eivät ole kankeat ja ovatpa vieläpä kauniin näköiset.

Sitten tarhantädin toiveesta minun pitää peittää se hengittävä kangas kura-asulla joka ei hengitä, sen kanssa tulee kuuma, se on kankea ja onpa vielä aika ankean näköinenkin.

Kerrotko sinä ap minulle että miksi? Helppo on se kurapuku suihkuttaa mutta niin on se vedenpitävä haalarikin, vai ?

Vierailija
6/32 |
09.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on litimärät ja niitä haalareita joutuu pesemään päivittäin, moni nuori äiti nöyrtyy ostamaan kumpparit ja kurikset. Jotkut vaan haluaa itse oppia kantapään kautta nämä asiat...

Itse olen vanha mamma ja päiväkodin täti ja meillä on niiden kosteutta kestävien gorejen ja tickettien lisäksi myös kuravaatteet kurakelille. Ei se elämä oo aina niin mustavalkoista!

Mulle on ihan sama töissä onko kurikset vai ei, vanhemmat ne puvut pesee. Lasten vuoksi on vain harmillista kun esim. lahkeet ja hihansuut on litimärät ja nenä valuu kun ei ole asiallista säähän sopivaa vaatetusta.Vaikka kuinka se tylsä täti pyytäisi tuomaan kumpparit ja laittaisi kunnolla lahkeet gorejen päälle...

Vierailija
7/32 |
09.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitää kotona jos kurikset ketuttaa.

Vierailija
8/32 |
09.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että päiväkodissa toimii parhaiten halpa puku+kuravaatteet. Ei voi mitään. Yksikään kohtaamani puku EI pidä lasta kuivana, kun istuu iltapäiväulkoilun ihan oikeasti siinä pihan suurimmassa kuralätäkössä ja sitten en saa sitä MILLÄÄN niin puhtaaksi, että istutaessani autoon säästyisi turvaistuimen kangas...

Parhaassa tapauksessa tädit eivät ole saaneet niitä litimärkiä haalareita kuivaksi iltapäiväulkoiluun, koska eivät ole uskaltaneet laittaa kuivuriin. Vaikka pieniä lämpötiloja hyvä kosteussuojattu pitääkin, niin ei sitä täyttä hönkyä, jonka läpimärillä vaatteilla täpötäydeksi lastattu kuivuri tarvitsee.

Hyvä edullinen puku+ kunnolliset ja etenkin riittävän suuret kurakamppeet. Välikeleille vuorilliset kumpparit. Niillä on oikeasti helpointa, parasta ja rahaakin säästyy.

Vierailija
9/32 |
09.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tehnyt asiasta kynnyskysymystä, mutta en silti käsitä, miksi kuravaatteet pitää ostaa erikseen.

Kosteussuojatun haalarinkin saa mun (ja valmistajan) puolesta suihkutta ja panna kuivauskaappiin. Ja itse putsaan monta kertaa mieluummin kosteussuojahaalareita, joista kuran saa pois harjaamalla ja pyyhkimällä kuin kuravaatteita, jotka pitää suihkuttaa tai pestä.

Kosteussuojatuista haalareista vesi ei toistaiseksi ole mennyt läpi, mutta kuravaatteista kyllä.

Ja korostan vielä lopuksi, että olen tästäkin huolimatta vienyt lapselle päiväkotiin kuravaatteet.

Vierailija
10/32 |
09.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne alkaa haista, pakko pestä usein kuten ne kuravaatteetkin. Siis nimeomaan kun leikitään lätäköissä ja kuraojissa.

Vierailija
11/32 |
09.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän pojalla on reimatekki-puku ja jalassa mahdolisimmsn pitkävsrtiset Tretornin vuorillisrt, kiristettävät kumpparit JA Rukkan Kurahousut. Jotenkin poika onnistuu vaan saamaan vettä lahkeiden välistä silloin tällöin niin että sisäcaatteetkin on märät. Uusi tekki päästää kosteuden joskus harvoin läpi käsivarsistakin, kun 3 v poika velloo kuralammikossa, istuu siinä keskellä, lapioi vettä sankoon ja kaataa päälleen. Ei tulis ikinä, ikinä päästää ilman kuriksia poikaa tarhaan. Meillä on kaikki puvut tekkiä ja Rukkan kura-asu päälle ja oon tyytyväinen. Tekki menee yksinään kuivilla keleillä, koska silloinkin yleensä poika löytää jonkin ainoan lätäkön, johon menee kättä uittamaan.

Vierailija
12/32 |
09.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mua naurattaa tuo "en ala rahojani tuhlaamaan kuriksiin" :D :D Jos halvalla haluaa ni niitähän saa..! esim 7e/takki ja housut tokmannilla. Hirveetä tuhlausta :D

Vierailija
13/32 |
09.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joten ei liity siihen mitenkään.

Ei tämä kynnyskysymys ole, mutta kurikset on hankalat ja TURHAT. On lapsenkin mukavampi olla pelkissä haalareissa.

Vierailija
14/32 |
09.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei taida olla kovin kuumaverisiä?

Itse en pystyisi plussakeleillä (mitä nuo kurakelit yleensä tuppaa olla) pitämään kosteussuojatun takin päällä sadetakkia. Mutta tiedän kyllä, että toiset hikoavat helpommin kuin toiset...

Meillä on kaikki puvut tekkiä ja Rukkan kura-asu päälle ja oon tyytyväinen.

Vierailija
15/32 |
09.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mua naurattaa tuo "en ala rahojani tuhlaamaan kuriksiin" :D :D Jos halvalla haluaa ni niitähän saa..! esim 7e/takki ja housut tokmannilla. Hirveetä tuhlausta :D

Miksi se naurattaa? Minua ei kiinnosta minkäänlainen TURHA tuhlaus ja sitähän kuravaatteiden osto on. Joko kuravaatteet tai vedenpitävä puku. Molemmat on tuhlausta.

Vierailija
16/32 |
09.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojalla on silloin tällöin selkä nihkeä, muuten ei ole hionnut vaikka koko päivän häärää ja touhuaa. Niin ja yleensä on siis pelkät kurahousut. Sadetakki vain silloin kun sataa. Sen takia tiedänlin ettei ne tekkivaatteet ylenmäärin kosteutta kestä kun joskus on olleet käsivarret märät.

ei taida olla kovin kuumaverisiä?

Itse en pystyisi plussakeleillä (mitä nuo kurakelit yleensä tuppaa olla) pitämään kosteussuojatun takin päällä sadetakkia. Mutta tiedän kyllä, että toiset hikoavat helpommin kuin toiset...

Meillä on kaikki puvut tekkiä ja Rukkan kura-asu päälle ja oon tyytyväinen.

Vierailija
17/32 |
09.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en pystyisi plussakeleillä (mitä nuo kurakelit yleensä tuppaa olla) pitämään kosteussuojatun takin päällä sadetakkia.

itselläni ihan tosi laadukas tec-takki. Ja hikoan siinä jo 0-asteessa kävellessäni ihan järkyttävästi. Syy on kuulemma se, että mulla on puuvillainen paita alla. pitäisi olla tekninen vaate myös alla. siis kävellessä.

Kai sun lapsilla on myös tekniset vaatteet siellä kosteussuojahaalarin alla päiväkodissa? Eihän se muuten toimi se kostessuoja vaate, vaan lapsi hikoaa kuin sika, kun vähän liikkuu.

Ne kurahousut ei siinä konkurssissa tunnu yhtään missään.

Vierailija
18/32 |
09.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja minulle on toki helpompaa jos en joudu kuravaatteita lapsen niskaan vetämään. Sitten vain, kun lapsi on läpimärkä "kosteussuojapuvusta" huolimatta, niin minulle on turha rutista.

Meidän pk:n piha lainehtii. Lapset rakastavat lätäkköleikkejä ja pihasta suurempi osa on näillä keleillä lätäkköä kuin kuivaa. En todellakaan kiellä lapsia leikkimästä lätäköissä, varsinkin kun asia ei kunnolla pukeutuneilla ole mikään ongelma.

Vierailija
19/32 |
09.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytän teknistä alusvaatetta kosteussuojatun takin alla, mutta sadetakki sen päällä olisi silti liikaa.

Lapseni ei ole päiväkodissa, mutta ulkoillessa hänelläkin tosiaan on tekninen alusasu tec-puvun alla.

Itse en pystyisi plussakeleillä (mitä nuo kurakelit yleensä tuppaa olla) pitämään kosteussuojatun takin päällä sadetakkia.

se vika on siinä kosteussuojavaatteessa itselläni ihan tosi laadukas tec-takki. Ja hikoan siinä jo 0-asteessa kävellessäni ihan järkyttävästi. Syy on kuulemma se, että mulla on puuvillainen paita alla. pitäisi olla tekninen vaate myös alla. siis kävellessä.

Kai sun lapsilla on myös tekniset vaatteet siellä kosteussuojahaalarin alla päiväkodissa? Eihän se muuten toimi se kostessuoja vaate, vaan lapsi hikoaa kuin sika, kun vähän liikkuu.

Ne kurahousut ei siinä konkurssissa tunnu yhtään missään.

Vierailija
20/32 |
09.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksaa hirveästi, ja edullinen hengittävä puku+ kuravermeet ovat VÄHINTÄÄN yhtä hyvät... alle kolmanneksella "laatupuvun" hinnasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä viisi