Miksi kuravaatteiden hankkiminen lapselle päiväkotiin on joillekin äideille kynnyskysymys?
Olen törmännyt täällä ja blogeissa ajatukseen, että on ihan kamalaa, kun päiväkodista toivotaan, että kaikilla lapsilla on kurahousut ja kumisaappaat. Joillekin mammoille on kunnia-asia, että sellaisia ei käytetä, kun Gore-texit ja Tec-haalarit ajaa saman asian.
Mikä siinä on niin kamalaa, että lapselle hankkisi ne kurahousut ja kumisaappaat, kun päiväkodista sitä toivotaan? Käsittääkseni syy on se, että se toimii parhaiten, kun iso joukko rapaisia lapsia siirretään ulkoa sisätiloihin: kurahousut ja kumisaappaat on helppoa ja nopeaa suihkuttaa puhtaaksi.
Mun mielestä on kummallista, että tällaisesta asiasta vängätään o_O
Kommentit (32)
syy kurahousuille olis, että Mikko ei halua laittaa kurahousuja jos Villenkään ei tarvitse. Tuo nyt ei ole mikään syy minusta joten kieltäydyin.
Itse muutenkin vierastan ajatusta jossa muut kertovat mitä lapsellasi pitää olla päällä jne.
Usean lapsen äitinä tiedät itse mikä on lapsilleni parasta. Toimitin myös varahaalarin vaikka lapseni ei osallistunutkaan kuin yhteen ulkoiluun ja haalarin olisi saanut laittaa vaikka toimittamaani muovikassiin. Tosiaan on helppo suihkuttaa puhtaaksi. Meillä on kotona kuraeteinen jossa suihkutan pihalta tulevat lapset haalareineen päivineen (on tosi hauskaa lasten mielestä) ja ihan kuivina ovat pysyneet niin lapset kuin vaatteetkin haalarin alla, ja tästä jo kahdeksan vuoden kokemus. Kuriksia ei ole eikä tule.
Lisäksi kuriksissa on ikävä olla, eivät hengitä ja ovat kankeat. Jos lapsi on touhukas ja hikoilee niin on tosi epämukava olo. Eiköhän moni äiti suosi kuriksia ihan vaan laiskuuttaan ja haluavat kalliden haalareidensa "jälleenmyyntiarvon" säilyvän. Ihan sama, mutta älkää pakottako muiden lapsia kärsimään epämukavasta vaatetuksesta.
Viime keväänä tytölläni oli 100€:n Travallen vk puku, toisella pojalla saman hintaluokan reima tec ja kolmannella 30€ maksanut cirafin tec -puku.
Keli ei ollut erityisemmin märkä, joten olivat pelkillä haalareilla ulkona.
Lapsi jolla oli reima tecin haalari, joutui vaihtamaan koko vaatekerran kun oli kaikki märkänä, Travallen haalarissa ollut tyttö joutui vaihtamaan päällimmäisen vaatekerran Cirafin haalarissa ollut poika vaihtoi sukat, kun kumpparin suu oli haukannut vettä, muuten vaatteet oli kuivat.
70€ halvemmat haalarit voitti meidän laatutestin ja sillä säästyneellä rahalla saisi kymmenet kurahousut.
ja mua naurattaa tuo "en ala rahojani tuhlaamaan kuriksiin" :D :D Jos halvalla haluaa ni niitähän saa..! esim 7e/takki ja housut tokmannilla. Hirveetä tuhlausta :D
Miksi se naurattaa? Minua ei kiinnosta minkäänlainen TURHA tuhlaus ja sitähän kuravaatteiden osto on. Joko kuravaatteet tai vedenpitävä puku. Molemmat on tuhlausta.
hengittävä alusasu, joka siirtää kosteutta seuraavaan vaatekerrokseen. Ihan siis paita ja kalsarit. Samanlainen kuin aikuisillakin, mutta pienempää kokoa :).
Viime syksynä maksoi Stadiumissa n. 10 €.
t. se itsensä ja lapsensa "tekniseen alusasuun" pukeva
Joo, käytän teknistä alusvaatetta kosteussuojatun takin alla, mutta sadetakki sen päällä olisi silti liikaa.
Lapseni ei ole päiväkodissa, mutta ulkoillessa hänelläkin tosiaan on tekninen alusasu tec-puvun alla.
Nyt mä putosin kärryiltä! :D
omg Mikä on tekninen alusasu lapselle? Laittaisitko linkin, missä niitä myydään? Mä en kyllä pärjää näissä lapsen vaatettamisen olympialaisissa ollenkaan! :D
Remun ja Lennen kosteussuojapukuja, joiden vesipilari on väh 5000mm (=vedenpitävä) saa nettikauppojen poistomyynneistä puoleen hintaan, joskus kun on tuuria, niin jopa 75% alennuksella. Itse olen ostanut Remua, Lennea, Rasavilia ja Cupcakea AINA alesta. Just bongasin tytölle ensi talveksi Cupcaken kosteussuojatun toppatakin 75% alennushintaan. Oli viimeinen kappale, ja koko sattui osumaan oikeaan.
Näin säästää, mutta joutuu monta kertaa viikossa pyörimään nettiputiikkien sivuilla... Arrgh. No, harrastus se on sekin.
En koskaan ole ostanut mitään tec-vaatetta tai merkkivaatetta täyteen hintaan. Kuka käskee ostamaan ne "Lennen ihanat kevät-uutuudet" sillä vähän päälle sadalla eurolla, kun talven tullen ne varastoon jää kuitenkin jotain ja ne saa sit todella edullisesti.
Ja kurahousu-kysymykseen: aina on kurahousut kosteussuojattujen pukujen päällä. Lisäksi vaihto-toppapuku päiväkodissa, niin ei tartte kuivatella kuivauskaapissa. Sama homma vk-pukujen suhteeen.
Kevääksi meillä on kaikkiaan neljä (!!!) vk-pukua,yksi on ostettu käytettynä. Ja ei ollut konkurssi lähelläkään, kun ostin suurimman osan jo alkutalvesta. Remun kosteussuojattu haalari on "pääpuku", sit Travallen käytettynä ostettu puku päiväkotiin varapuvuksi, jos tulee sisäinen tai ulkoinen kosteusvuoto... Sitten on Ticketin vuorillinen vk-takki Rosario ja -housut mallia Ontario. Tää on siis vaihtopukuna Remun haalarin kanssa, ja käy myös kauppa-asuna ja kaupungille mentäessä. Sitten on ihan lämpimille kevätkeleille ja viileisiin kesäiltoihin Ticketin Plain Rain.
Nämä kaikki on ostettu väh. -30% joten talous ei ole kaatunut. Kurahousut & sadetakki -settejä meillä on kahdet, Rukkaa molemmat. Toiset on päiväkodissa ja toiset kotona. (Kotona olevat, vähemmälle käytölle jäävät ostin Huuto.netistä. Eheät ovat, mutta tietysti käytetyt.)
lapset eivät koskaan istuskelleet lätäköissä. Leikkivät niiden reunoilla, uittivat niissä laivoja ja muuta, mutteivät koskaan istuneet kuralätäköissä. En tosin itsekään istuskellut.
Lisäksi kuriksissa on ikävä olla, eivät hengitä ja ovat kankeat. Jos lapsi on touhukas ja hikoilee niin on tosi epämukava olo.
Kuravaatteetkin ovat kahdeksassa vuodessa kehittyneet!
lapset eivät koskaan istuskelleet lätäköissä. Leikkivät niiden reunoilla, uittivat niissä laivoja ja muuta, mutteivät koskaan istuneet kuralätäköissä. En tosin itsekään istuskellut.
Ne lätäköt on kuin magneetteja, joihin läjähdetään polvilleen lotkottamaan hanskoilla vettä. Kontataan edestakaisin lätäkköä, istutaan siinä, eikä vahingossakaan poistuta lätäköstä kuin korkeintaan suurempaan.
=D
Viime keväänä tytölläni oli 100€:n Travallen vk puku, toisella pojalla saman hintaluokan reima tec ja kolmannella 30€ maksanut cirafin tec -puku.
Keli ei ollut erityisemmin märkä, joten olivat pelkillä haalareilla ulkona.
Lapsi jolla oli reima tecin haalari, joutui vaihtamaan koko vaatekerran kun oli kaikki märkänä, Travallen haalarissa ollut tyttö joutui vaihtamaan päällimmäisen vaatekerran Cirafin haalarissa ollut poika vaihtoi sukat, kun kumpparin suu oli haukannut vettä, muuten vaatteet oli kuivat.
70€ halvemmat haalarit voitti meidän laatutestin ja sillä säästyneellä rahalla saisi kymmenet kurahousut.ja mua naurattaa tuo "en ala rahojani tuhlaamaan kuriksiin" :D :D Jos halvalla haluaa ni niitähän saa..! esim 7e/takki ja housut tokmannilla. Hirveetä tuhlausta :D
Miksi se naurattaa? Minua ei kiinnosta minkäänlainen TURHA tuhlaus ja sitähän kuravaatteiden osto on. Joko kuravaatteet tai vedenpitävä puku. Molemmat on tuhlausta.
Minäpä en olekaan ikinä ostanut 100 euron kevätpukua enkä osta. 30 euroa cirafin puvusta kuulostaa ihan helvetilliseltä tuhlaukselta kun halvemmalla on ostettu tämänkin kevään vedenpitävä puku.
Lisäksi kuriksissa on ikävä olla, eivät hengitä ja ovat kankeat. Jos lapsi on touhukas ja hikoilee niin on tosi epämukava olo.
Kuravaatteetkin ovat kahdeksassa vuodessa kehittyneet!
ja kaksi nuorempaa päiväkodissa. Nykyisessä päiväkodissa (jossa ei ole kurahousupakkoa) on muutenkin rennompi ja vapaampi meno eikä monilla niitä olekkaan. On mukava hakea lasta hoidosta niin kuulee mitä kaikkea kivaa on puuhattu ennen kun se oli usein vaan natinaa ja kitinää kuriksista tai niiden puutteesta. Oli vaikeaa arvostaa vanhan päiväkodin henkilökuntaa kun ajatukset ja keskustelut kulkivat akselilla kurahousut-vesilammikot. Olen toki tutustunut kuravaatteisiin ja minusta ainoa mikä on kehittynyt on värit jotka ovat iloisia ja värikkäitä.
takia äidit ei halua kuriksia, kun muuten sieltä alta ei erottuisi ne molot, ticketit sun muut hirvitykset. Se on sitten enemmän kunnia-asia esitellä niitä merkkihaalareita, jotka ovat kurassa, koiranpaskassa yms mällissä, kunhan merkit vaan näkyy=D
kosteussuojattu puku että kuravaatteet.
Kerran tosin vein päivystävätä tarhasta ne pois kun olivat laittaneet suprafill puvun päälle kurikset. Oipa lapsella kiva olla tupla kuriksilla :(
Yleensä eivät päiväkodissa laittaneet noita kuriksia ollenkaan kosteussuojatun puvuun päälle,
vaikka sellaiset siis oli toimitettu tarhaan.
Kurikset on kurakeleillä ihan loistavat. Jos on vain kosteeta niin ne on suht turhat kosteussuojattujen pukujen kanssa.
Nyt mä putosin kärryiltä! :D
Mikä on tekninen alusasu lapselle? Laittaisitko linkin, missä niitä myydään? Mä en kyllä pärjää näissä lapsen vaatettamisen olympialaisissa ollenkaan! :D