Ostettiin tänään 9-vuotiaalle kurahousut (henkselimalli)
Itse halusi, kinusi jo monta päivää, onneksi hänen kokoa oli vielä henkelimallisena kun semmoset halusi. Kumma juttu muuten, että lapsille suurin koko Rukan henkselikuriksissa on 134, kun niitä kun sit kuitenkin aikuisillekin. Miksi ei siinä välissä oleville ole?
Kommentit (78)
Mun lasta ei kuriksien käytöstä kiusata, tosin se käyttää niitä ulkoillessaan parhaiden kavereidensa kanssa, ei koulussa. En usko, että lapseni niin kovasti kuriksia olisi halunnut, jos niiden käyttö olisi epämukavaa tai häntä kiusattaisiin niiden takia.
ap
Mun lasta ei kuriksien käytöstä kiusata, tosin se käyttää niitä ulkoillessaan parhaiden kavereidensa kanssa, ei koulussa. En usko, että lapseni niin kovasti kuriksia olisi halunnut, jos niiden käyttö olisi epämukavaa tai häntä kiusattaisiin niiden takia.
ap
Onko näillä kavereilla samanlaiset kurikset? Sehän selittäisi positiivisen suhtautumisen.
Onko lapsesi 3.luokkalainen?
3-luokkalainen on. En ole kiinnittänyt huomiota siihen mitä kavereilla on päällä, mutta paras kaveri on 4-luokkalainen naapurin tyttö. Taitaa olla niin kivat leikit siellä ulkona, että ei ole aikaa arvostella kaverin vaatteita.
ap
3-luokkalainen on. En ole kiinnittänyt huomiota siihen mitä kavereilla on päällä, mutta paras kaveri on 4-luokkalainen naapurin tyttö. Taitaa olla niin kivat leikit siellä ulkona, että ei ole aikaa arvostella kaverin vaatteita.
ap
Varmaan ainoa AV-mamma, joka ei vertaile (kateellisena) naapurin lasten vaatteita... :)
kurikset näin ihme "mörkö"? Hitsi, kun en muista yhtään omista vaatteistani, mutta sillonhan ei ollut mitään muuta vedenpitävää tai edes hylkivää, niin kai kouluikäistenkin oli pakko käyttää kuriksia, vai?
Ja tää siis vain vastauksena tähän. Mun mielestä on hienoa, että ap:n poika tykkää pukeutua kelin ja leikkien mukaan! Ja hyvä, ettei kiusata. Itse en kuitenkaan kurahousuja muista käyttäneeni tosiaan kouluikäisenä ja tämä oli 90-luvulla eli ei tainnut juuri teccejä olla vielä silloin.
Kun lapseni vaihtoi koulua toiseen ja oli märkä ja sateinen päivä. Lapsi laittoi kurikset ja sadetakin päälle.
Oli ollut ainoa jolla oli nuo ollut päällä. Sanoi kyllä, että oli myös ainut joka ei kastunut leikeissä.
Mutta eipä ole sen jälkeen kuriksia jalkaan laittanut. Oli siis 9-vuotias.
Entisessä koulussa monikin käytti kuriksia.
tää ei oo totta, eihän?
btw: on muitakin asiallisia varusteita estämään kastumista kuin kamalat muovihousut. Tajuatteko: MUOVI!
tää ei oo totta, eihän?
btw: on muitakin asiallisia varusteita estämään kastumista kuin kamalat muovihousut. Tajuatteko: MUOVI!
Muoviahan ne käytännössä on kaikki goretexitkin, eli mikä oli pointtisi?
tää ei oo totta, eihän?
Muoviahan ne käytännössä on kaikki goretexitkin, eli mikä oli pointtisi?
pointti on hengittävyys,
mutta senhän tajusit itsekin
tai jos et niin... voi voi
lääh läääh
Jos lapsi ei koe niitä "kamaliksi muovihousuiksi", niin oliko tässä joku ongelma?
Aloittaja olisi voinut kertoa, että missä päin Suomea eli on selvää, että maalla tarvitaan enenmmän sekä kumisaappaita että kurahousuja kuin asfaltoidussa kaupungissa.
Maalla missä etäisyydet ovat pitkiä, niin ei lähdetä joka ilta noin vain harrastuksiin vaan lapset saavat keksiä enemmän tekemistä kotipiirissä ja silloin ymmärrän hyvin kuristen tarpeellisuuden vanhemmallakin lapsella.
Kaupungeissa sen sijaan kävellään asfaltoidulla kadulla autoon ja ajetaan salibandy ym. harjoituksiin, niin ei siinä kukaan mitään kuriksia tarvitse.
... ja asia on helpompi ehkä senkin takia kun olen huomannut että pihapiirissämme kavereillakin on sadevaatteita kurahousuja myöten. Ei siis ole häpeällistä tai kammoksuttavaa pukeutua fiksusti kun menee vielä leikkimään mäörkään lumeen ja loskaankin
Meille tarvittiin kurahousut 46/152 cm vanhemmalle ja nuoremmallekin 130 cm alkaa jäädä pieneksi. Netistä on tilattu nämä isommat kuravaattet ihan näistä osoitteista mitä palstoilla on suositeltu.
Edellisessä tekstissä meni kurahousujen koko väärin. Ykkönen jäi edestä pois , tarkoitin tietysti 146 cm ja 152 cm kokoja.
lapsuuttani 70 luvun lopulla ja 80-luvun alussa ja inhosin kuriksia yli kaiken: niissä oli hankala liikkua ja ennen kaikkea ne hiosti.
Kouluiässä en juurikaan juurikaan mennyt pihalle, jos satoi, joten henkselikuriksia ei mulla enää silloin tainnut olla. Partio- yms. retkiä varten oli housumalliset kurikset ja sadetakki.
Musta tuntuu kuin taivas olisi auennut, kun olen aikuisiällä löytänyt GoreTex- yms. vedenpitävät tai vettähylkivät vaatemateriaalit. Mäkin haluan taas ulkoilla sateellakin :).
Muistaako joku, oliko meidän lapsuudessa kurikset näin ihme "mörkö"? Hitsi, kun en muista yhtään omista vaatteistani, mutta sillonhan ei ollut mitään muuta vedenpitävää tai edes hylkivää, niin kai kouluikäistenkin oli pakko käyttää kuriksia, vai?
Nyt toista viikkoa jo kurahousut joka päivä käytössä vielä pihaleikeissä koulun jälkeen.
Tarpeelliset ovat ja helpompaa suostutella lapset niitä pitämään kun kavereillakin on.
Käyttäjien iät 8-11 vuotiaita
Joku kun kysyi, että missä kaupungissa. Aamupäivällä lapsi lähti ulos, ja tänään kun on aurinkoinen ja kuiva keli, niin tietysti ilman niitä kuriksia. Äsken se tuli vaihtamaan vaatteita, kun housut oli ihan märät. Ja laittoi siis ne kurikset.
ap
Kyllä meillä käytettiin kurahousuja. Muistan selvästi että mulla oli kurahaalarit ainakin alaluokilla. Yleensä niitä käytettiin kotona ja mökillä mutta muistan pyöräilleeni kouluun joskus ne ja sadetakki yllä kun vettä satoi kaatamalla. Ei niissä mitään kamalaa ollut eikä niissä sen kummemmin kuuma tullut kun tajusi mitä laittaa alle. En muista läähättäneeni ne jalassa eikä omatkaan lapseni ole tuskailleet niitä. Oiskohan jollakulla aineenvaihduntahäiriö jos heti tukehtuu kun kurahousut pukee jalkaansa???
kurismuistot" ovat ajalta, jolloin olin 4-6 -vuotias. Ei sen ikäinen voi kauheasti vaikuttaa siihen, mitä aikuiset päättää kuristen alla pukea. Eikös tällä palstallakin aina korosteta, että aikuiset päättää, mitä lapset pukee :).
Aineenvaihduntahäiriötä ei ole todettu :P.
t. #59
Ei niissä mitään kamalaa ollut eikä niissä sen kummemmin kuuma tullut kun tajusi mitä laittaa alle. En muista läähättäneeni ne jalassa eikä omatkaan lapseni ole tuskailleet niitä. Oiskohan jollakulla aineenvaihduntahäiriö jos heti tukehtuu kun kurahousut pukee jalkaansa???
Mun 4v poika 115cm pitkä, tarhassa 122cm kurikset ja kotona käytössä isoveljeltä käyttämättä jääneet 128cm henkselimalliset kurikset. Tänään oli keväthaalarin päällä eikä olleet yhtään liian isot pojalle.
Ihannemaailmassa ei tietenkään kiusaisi. Mutta reaalimaailma on valitettavasti toinen. Ja vaikka kuriksien käyttö olisi kuinka järkevää tahansa, niin olen varma, että siitä myös voi joutua kiusatuksi. Ei nää aina ole niin yksinkertaisia juttuja...
Toki jos lapset rohkeammin käyttäisi niitä ja vaikka jossain etolan mainoksessa olisi 2-vuotiaan sijasta 9-vuotias kurikset jalassa, niin aseneet ehkä muuttuisi...