Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ostettiin tänään 9-vuotiaalle kurahousut (henkselimalli)

Vierailija
08.04.2011 |

Itse halusi, kinusi jo monta päivää, onneksi hänen kokoa oli vielä henkelimallisena kun semmoset halusi. Kumma juttu muuten, että lapsille suurin koko Rukan henkselikuriksissa on 134, kun niitä kun sit kuitenkin aikuisillekin. Miksi ei siinä välissä oleville ole?

Kommentit (78)

Vierailija
61/78 |
18.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

9-vuotiaalla on jo fetissi!

Vierailija
62/78 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kurahousja käytetään edelleenkin, eikä siinä ole mitää häpeämistä. Täällä maalla tietysty vähän enemmän. Muistan nuoruudesta, että kun pyöräiltiin sateessa, oli aina päällä sekä kurahoust että kuratakki, ja ei me mitään kovin nuoria silloin oltu, vaan sellasia 15 v kolleja. Nyt aikuisena ymmärrän pukeutua sään mukaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/78 |
05.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän 11v lle mahtuu hyvin vielä 140cm kurikset pihaleikkeihin joten käyttää niitä ja ihan mielellään.

Vierailija
64/78 |
05.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli sellainen kurakeli että 8v 10v 12v laittoi kaikki kurikset ihan itse.

Vierailija
65/78 |
05.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa tänään todellinen kuriskeli.

Vierailija
66/78 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä huomattu että tuo 140-koko menee paljon isommillekin kun laittaa pitemmät henkselinauhat.

Vierailija
67/78 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Märillä keleillä hyvä pitää päällä kurikset.

Vierailija
68/78 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kurahousja käytetään edelleenkin, eikä siinä ole mitää häpeämistä. Täällä maalla tietysty vähän enemmän. Muistan nuoruudesta, että kun pyöräiltiin sateessa, oli aina päällä sekä kurahoust että kuratakki, ja ei me mitään kovin nuoria silloin oltu, vaan sellasia 15 v kolleja. Nyt aikuisena ymmärrän pukeutua sään mukaan.

Samoin, minäkin pyöräilin ja kävelin kouluun vielä noin 15 vuotiaana täysissä kuravaatteissa ja kumisaappaissa. Kurahousut olivat kunnolliset henkselihousut ja kumppareina Kontiot. Eikä hävettänyt, eikä hävetä vieläkään. Kurikset ja kumpparit edelleen käytössä.

Vierailija
69/78 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai lapsi pistää kurikset kun niistä on hyötyä eikä meillä ainakaan kulaan ihmettele mitään ja 14v poikakin on usein kuravaatteet päällä ulkohommissa. Maalla asutaan.

Vierailija
70/78 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

kukaan

Vierailija
71/78 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta kai lapsi pistää kurikset kun niistä on hyötyä eikä meillä ainakaan kulaan ihmettele mitään ja 14v poikakin on usein kuravaatteet päällä ulkohommissa. Maalla asutaan.

Olet järkevä isä.

Vierailija
72/78 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsistahan noita tosiaan saa kokoon 170 asti, Smilebutiken on hyvä verkkokauppa.

Vierailija
73/78 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän 10 v pojan kohdalla siirryttiin kalvovaatteista takaisin tavallisiin kuravaatteisiin. Olivat kaverinsa kanssa kiusanneet pari vuotta nuorempaa kaveria kurahousujen käytöstä ja tämän vanhemmat ottivat asiasta meihin yhteyttä. Totesimme yhdessä että paras opetus ja kurinpalautus pojalle ja loppu kiusaamiselle saadaan kun pistetään tekniset ulkoiluvaatteet myyntiin/hyllylle ja ostetaan perinteiset henkselikurikset, takki ja hanskat tilalle. Kapinointi ja itku asiasta tietysti tuli kun kun asia hänelle valkeni todeksi mutta nyt mennään ainakin tämän vaatekoon ajan näin ja sitten katsotaan tilannetta uudelleen. Kouluun ei tietenkään ole laitettu Eikä ole edes tarvetta, mutta kotona sekä partioharrastuksessa käyttää. Alkuun tuli kovasti kitinää mutta ne loppui kun huomasi ettei tästä asiasta neuvotella.

Vierailija
74/78 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

jos itse halusi. Mitäpä siihen on kenelläkään mitään sanomista.....lapsetkin niin erilaisia, johtuen useista asioista. Omani ei ikipäivänä laittaisi kuriksia jalkaansa enää, ihan pikkulasten kamaa on. Henkseleitä ei ole ollut enää muutamaan vuoteen housuissa, sanoo niiden tuntuvan ikäviltä.

Minulle ostettiin kunnon olkainkurahousut vielä 14 vuotiaana kun itse pyysin sellaisia.

Vierailija
75/78 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että on tällaisena päivänä järkevät vaatteet 14-vuotiaalla.

Vierailija
76/78 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on ollut märkä päivä ja meillä ei pääse mopoilemaan ilman sadevaatteita.

Vierailija
77/78 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä pojan kaveritkin laittaa sadevaatteet mopoillessa, vähän helpottaa pukemista :)

Vierailija
78/78 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

jos itse halusi. Mitäpä siihen on kenelläkään mitään sanomista.....lapsetkin niin erilaisia, johtuen useista asioista. Omani ei ikipäivänä laittaisi kuriksia jalkaansa enää, ihan pikkulasten kamaa on. Henkseleitä ei ole ollut enää muutamaan vuoteen housuissa, sanoo niiden tuntuvan ikäviltä.

Minulle ostettiin kunnon olkainkurahousut vielä 14 vuotiaana kun itse pyysin sellaisia.

Kun muut lapset kiukutteli niin minä käytin mielelläni kuravaatteita ja kumisaappaita, niissä oli jotenkin niin mukava olla. Olin 15 vuotias kun ostin omilla rahoillani uudet henkselikurahousut, sadetakin ja Kontiot. Äiti vähän ihmetteli kun noin iso poika ostaa tuollaiset lasten kuravaatteet. Kunnon varusteet kovalla vesisateella ovat nautinto.