Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ostettiin tänään 9-vuotiaalle kurahousut (henkselimalli)

Vierailija
08.04.2011 |

Itse halusi, kinusi jo monta päivää, onneksi hänen kokoa oli vielä henkelimallisena kun semmoset halusi. Kumma juttu muuten, että lapsille suurin koko Rukan henkselikuriksissa on 134, kun niitä kun sit kuitenkin aikuisillekin. Miksi ei siinä välissä oleville ole?

Kommentit (78)

Vierailija
21/78 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei olis tarvinu isolle pojalle ostaa lapsellisia henkselihousuja..

just henkselimalliset.

ap

Vierailija
22/78 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei olis tarvinu isolle pojalle ostaa lapsellisia henkselihousuja..

Vaikka sitten henksellien käytön muodossa.

Nää henkselit taitaakin olla suurempi ongelma mammoille!

Hyvä ihme, onhan mun omissa toppahousuissakin henkselit! Olen varmaan tosi lapsellinen...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/78 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos itse halusi. Mitäpä siihen on kenelläkään mitään sanomista.....lapsetkin niin erilaisia, johtuen useista asioista. Omani ei ikipäivänä laittaisi kuriksia jalkaansa enää, ihan pikkulasten kamaa on. Henkseleitä ei ole ollut enää muutamaan vuoteen housuissa, sanoo niiden tuntuvan ikäviltä.

Vierailija
24/78 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos itse halusi. Mitäpä siihen on kenelläkään mitään sanomista.....lapsetkin niin erilaisia, johtuen useista asioista. Omani ei ikipäivänä laittaisi kuriksia jalkaansa enää, ihan pikkulasten kamaa on. Henkseleitä ei ole ollut enää muutamaan vuoteen housuissa, sanoo niiden tuntuvan ikäviltä.

Joo eihän niitä kannata isolle pakottaa. Mutta onhan sekin vähän hölmöä, että kaupoissa ei ole kokoja. Ehkä moni muukin 9-vuotias haluaisi kurikset, mutta ei olekaan kokoja. Ne vyötäröhousut kun ei välttämättä ole yhtään kivat jalasssa, kun valuvat.

Vierailija
25/78 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko nyt kamalaa, että lapsellani on kurahousut, vai se, että ne on henkselimalliset? On tuolla toppahousutkin olleet henkselilliset, ostin sille parit henkselittömätkin, mutta ei oo niitä pitäny kun ei oo kuulemma niin hyvät.

Lapseni ulkoilee paljon, siis useamman tunnin päivässä, joten on todellakin oleellista, miten pukeutuu. Muodin, kavereiden, vai sään mukaan. Lapsi itse saa päättää, on jo sen verran iso, että tietää itse, mikä päällä tuntuu hyvältä.

ap

Vierailija
26/78 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko nyt kamalaa, että lapsellani on kurahousut, vai se, että ne on henkselimalliset? On tuolla toppahousutkin olleet henkselilliset, ostin sille parit henkselittömätkin, mutta ei oo niitä pitäny kun ei oo kuulemma niin hyvät.

Kurikset on hyvä juttu, ei mitään kamalaa.

Jotkut mammat vaan on sellaisia, että ajattelee, että "meidän nico 5v on jo niin iso, että ei varmasti mitään lapsellisia kuriksia käytä". Ikävä kyllä. Mutta älä välitä näistä. Sään mukainen pukeutuminen ei voi olla huono juttu.

Miten muuten lapsen kaverit pukeutuu? Onko myös kurikset käytössä?

Vierailija
27/78 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni ulkoilee paljon, siis useamman tunnin päivässä, joten on todellakin oleellista, miten pukeutuu. Muodin, kavereiden, vai sään mukaan. Lapsi itse saa päättää, on jo sen verran iso, että tietää itse, mikä päällä tuntuu hyvältä.

ap

Jotkut äidit ajattelee, että kurikset ei ole osa normaalia pukeutumista, vaan joku pakollinen paha, josta pitää päästä mahdollisimman äkkiä eroon.

Omasta mielestäni taas Suomen ilmastossa kurikset on osa normaalia vaatetusta kuten pipot, hanskat, toppavaatteet jne jne. Eihän jostain pipon käytöstäkään tehdän numeroa, että kun meidän lapsi on jo 10v, niin eihän se tietenkään laita pipoa, vaikka on 10 astetta pakkasta... Eli pipo laitetaan itsestään selvästi päähän. Kai sama logiikkaa pätee kuriksissa? Kurakeli -> kurikset päälle. Eihän siitä sen suurempaa numeroa pidä tehdä.

Vierailija
28/78 |
09.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti oot tosissasi

Vierailija
29/78 |
09.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaatteita myyvän nettisivun, jossa oli myös kuriksia. Siellähän ei kuriksia kai käytetä silleen jokapäiväisesti kuten täällä esim. päiväkodeissa. Niin niissa mainoksissa oli ihan toinen asenne, eli nimenomaan mainostettiin, että hei, kurikset on hieno juttu ja ne jalassa voi leikkiä sellaisia leikkejä, mitä muuten ei voi tehdä.

Vierailija
30/78 |
09.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko nyt kamalaa, että lapsellani on kurahousut, vai se, että ne on henkselimalliset?

Miksi muuten laitoit jo otsikkoon, että olivat henkselimalliset? Eli oliko itselläsikin jo epäilys, että henkselimallissa olisi jotain kamalaa?

Vierailija
31/78 |
09.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko nyt kamalaa, että lapsellani on kurahousut, vai se, että ne on henkselimalliset?

Miksi muuten laitoit jo otsikkoon, että olivat henkselimalliset? Eli oliko itselläsikin jo epäilys, että henkselimallissa olisi jotain kamalaa?

että tein avauksen provotakseni asialla, joka kuitenkin on täysin totta. Eli tästä oli jo pari päivää sitten jossain ketjussa puhetta, että olemme noita kuriksia 9-vuotiaalle menossa ostamaan. Ja jo silloin asiaa kauhisteltiin, joten tiesin jo valmiiksi miten käy, kun asiasta kerron. Ja oikeassa olinkin.

ap

Vierailija
32/78 |
09.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti oot tosissasi

luulin että aloitus on läppä, ei kai kukaan normaali terve 9 vuotias pukeudu kuriksiin

ai niin eihän ap kertonut onko lapsi terve vai vammainen

Vierailija
33/78 |
09.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tein avauksen provotakseni asialla, joka kuitenkin on täysin totta. Eli tästä oli jo pari päivää sitten jossain ketjussa puhetta, että olemme noita kuriksia 9-vuotiaalle menossa ostamaan. Ja jo silloin asiaa kauhisteltiin, joten tiesin jo valmiiksi miten käy, kun asiasta kerron. Ja oikeassa olinkin.

ap

Jaa. Siis oliko tämä kurahousujen osto provo vai onko sillä pojalla nyt ne henkselikurahousut?

Vierailija
34/78 |
09.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Jaa. Siis oliko tämä kurahousujen osto provo vai onko sillä pojalla nyt ne henkselikurahousut?

joka sana minkä kirjoitin on totta, eli 9v. halusi henkselikurahousut, ja semmoset sille ostimme. Mutta tiesin jo valmiiksi muiden mammojen asenteen noita kuriksia kohtaan, joten sen takia ylipäätään tein koko avauksen.

ap

Vierailija
35/78 |
09.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti oot tosissasi

luulin että aloitus on läppä, ei kai kukaan normaali terve 9 vuotias pukeudu kuriksiin

ai niin eihän ap kertonut onko lapsi terve vai vammainen

Mun muistaakseni täällä joku mamma sanoi joskus, että hänen 10 vuotiaalla tytöllä on heppojen hoitohommissa henkselikuriset.

Eli kai niitä nyt muutkin käyttää.

Vierailija
36/78 |
09.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka sana minkä kirjoitin on totta, eli 9v. halusi henkselikurahousut, ja semmoset sille ostimme. Mutta tiesin jo valmiiksi muiden mammojen asenteen noita kuriksia kohtaan, joten sen takia ylipäätään tein koko avauksen.

ap

No hyvä. Huomenna sitten kurikset jalkaan ja kevätsäässä puuhailemaan!

Yhden asian vielä uteliaisuuttani kysyisin: jos menette johonkin kauemmaksi ulkoilemaan, niin että pitää kävellä tuolla asutuksen halki, tai käytte vaikka kaupassa matkalla puistoon tms. niin onko lapsestasi silti ihan OK olla kurikset jalassa? Eli tuleeko mitään "nää on lapselliset" juttua edes siinä vaiheessa, jos menette vaikka kauppaan sisään ja siellä voi olla koulukavereita?

Vierailija
37/78 |
09.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

JOS poikaa ei kiusata vaatteistaan ja JOS äiti ei pakota/painosta kuriksien pukemiseen, niin mun mielestä tässä asiassa ei ole mitään ongelmaa.

Tuollainen ulkona viihtyvä lapsi kuulostaa tervehenkiseltä ja jos itse tosiaan osaa valita järkevän vaatetuksen, niin mun mielestä tämähän on vaan hieno juttu. Anna pojan nauttia lapsuudestaan kurikset jalassa, jos hän niin haluaa.

Vierailija
38/78 |
09.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset ovat näköjään todella erilaisia. Oma 9-vuotias poikani haluaisi laittaa jalkaan vain skeittikengät (merkistäkin on tarkka) ja farkut. Kurahousut olisivat pahin mahdollinen rangaistus. Itse tosin pukisin hänet mielelläni vielä kuriksiin ja kumppareihin, mutta en viitsi pakottaa. Sählypeleihin pihallle suostuu sentään laittamaan vanhat skeittarit ja ulkohousut, kun uhkailen kotiarestilla :)).

Vierailija
39/78 |
09.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kurikset näin ihme "mörkö"? Hitsi, kun en muista yhtään omista vaatteistani, mutta sillonhan ei ollut mitään muuta vedenpitävää tai edes hylkivää, niin kai kouluikäistenkin oli pakko käyttää kuriksia, vai?

Vierailija
40/78 |
09.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

JOS poikaa ei kiusata vaatteistaan ja JOS äiti ei pakota/painosta kuriksien pukemiseen, niin mun mielestä tässä asiassa ei ole mitään ongelmaa.

millä ihmeen oikeudella jotkut kiusaisivat kuristen käytöstä? Se pitää aikuisten kitkeä pois, mutta mitä isot edellä sitä pienet perästä?

Eihän jos poika harrastaa balettia, se lopeta sitä jos sen takia kiusataan.

Hei haloo aikuiset, missä on teidän vastuu?