Jotkut naiset eivät koskaan tankkaa autoaan ??
Miksei? Laittavat miehensä tankkaamaan...En ymmärrä.
Mitä vaikeeta siinä tankkaamisessa oikein on? Jos ajaa autoa, niin miten se voi olla niin äärimmäisen vaikeeta tankata itse?
Tiedän monta tälläistä tapausta..
Kommentit (52)
En vain tykkää siitä hommasta. Paha haju. Mieskin nauraa, että mikä siinä voi olla niin vastenmielistä, mutta on niin kiltti, että käy tankkaamassa jos vain ehtii. Mies taas ei pese koskaan vessanpönttöä. Hänen mielestään pöntönpesu on ällöttävin kotityö.
Just nimenomaan näin! :)
T. nro 9
pihasta sen auton jossa on on bensaa. Käytännössä mies siis tankkaa molemmat autot.
Olen kai laiska enkä jostain syystä tykkään tankkaamisesta.
Mutta mies tekee sen meillä, käy siis tankkaamassa ja pesettämässä ihan vaan minun käytössä olevan auton omansa lisäksi, vaihtaa tietysti myös renkaat. Musta vaan on kiva heittäytyä sen verran ladyksi etten moisia juttuja tee. Mies huolehtii muutkin auton korjaushommat, minä olen kyllä valinnut autoni ihan itse ostohetkellä mutta siihen loppuu mielenkiinto autojen suhteen. Sama pätee kotonakin, en vaihda edes lamppuja omakotitalossamme mutta siivouksen ja sisustamisen kyllä hoidan.
Sinkkuna tankkasin ja vaihdoin jopa renkaat itse. Mutta nyt on ihana mies, joka tekee kaiken. Ja paljon muuta!
Osaan tankata ja tein sitä ennen useammin kuin mies. Jotenkin se on vain lipsahtanut siihen, että mies tankkaa. Olen niin laiska etten jaksa nousta autosta etenkään talvella, joten jätän sen miehelle, joka mielellään tankkaa.
Mies saa siis tankkaa autoni. Siis miten joku jolla on mies haluaa alentua tekemään miesten "töitä". Ei minun miehenikään tarvi leikkiä mitään neitiä ja kuoria perunoita.
Sama asia jos nainen ajaa ja mies istuu kyydissä.
Olen sanonut miehelleni että sitten kun minun täytyy alkaa tekemään miesten juttuja niin mies saa laittaa ruuat ja hoitaa kotia.
Osaan kyllä tankata ja teenkin sen jos on pakko.
Mä tankkaan koska myös ajan paljon. Joskus täytyy tankata reissun päälläkin.
Jos jollain on sellainen työnjako että mies tankkaan, ok.
Mutta se että ei osaisi tankata on musta hiukan säälittävää. Jos kuitenkin autolla ajaa, voi tulla tilanteita että täytyisi osata/uskaltaa.
Kateudella nyt ei ole tämän kanssa mitään tekemistä. Ei tankkaaminen mitään ydinfysiikkaa ole.
Tuolla laillahan mies varmistaa ettei akka pääse kovin pitkälle karkuun...
Minun autolle pitää tehdä jotain vähän enemmän jos aikoo lähdön estää, irroitella johtoja ja sellaista.
Isäntä on autonasentaja, mutta tässä perheessä ovat tytötkin alle kouluikäisenä vaihtaneet renkaita. Öljyn, nesteen ja renkaiden ilmanpaineen tarkistus onnistuu jokaiselta talon naiselta, paitsi mummolta, jolla ei ole koskaan ajokorttia ollutkaan.
Missä ammatissa ovat ne miehet, joiden vaimot eivät osaa edes tankata?
Veikkaan, että eivät ainakaan autonasentajia.
On myös perheitä, joissa on itsestään selvää, että se on aina mies joka ajaa. Ei meillä, oli kyydissä sitten mitä tahansa. Raja menee siinä, että tytöt ja minä emme aja C-korttia. Syyn ymmärtäisitte, jos näkisitten sen meidän c-korttia vaativan ajoneuvon.
siis teistä ei varmaan kukaan käy töissä autolla? Vai käytte, ja sitten kun bensa alkaa olla loppu niin mies lähtee erikseen käymään tankilla? Tulee aika helkkarin kalliiksi, meillä lähimmälle tankille 11 km.
Kyllähän suurin syy on se, että nämä naiset jotenkin tuntee sen vaikeaksi tai sitten ajavat tosi vähän. En enää ihmettele näitä tapauksia että nainen jää välille kun bensa loppuu eivätkä edes ymmärrä mikä autoon tuli :(
Ja sekin, että kylläpä täältä NYT löytyy naisia, joiden mielestä on olemassa erikseen miesten ja naisten työt..
ja tankkasinkin autoa jonkun aikaa. Raskaaksi tultuani en kuitenkaan enää uskaltannut. Sitten kun oli mennyt näin pitkä aika en vaan saanut enää aikaiseksi. Eniten pelottaa että mokaan jotenkin vaikka rahan tai kortin kanssa ja taakse tulee jonoa. Aika tyhmää ehkä.
Meillä tankkaa se joka sattuu olemaan liikkeellä silloin kun tankkauksen tarve tulee. Ja myös kotityöt hoidetaan samalla logiikalla. Mies osallistuu paljon kotitöihin, mm pyykkää ja keittiössä häärää paljon minua enemmän. Meillä ei siis ole naisten töitä ja miesten töitä. No joo autonrenkaat mies vaihtaa, tosin osaan sen kyllä itsekin ja sinkkuna teinkin. Isä opetti autonhuollon perusasiat jo silloin kun ajokortin sain.
en myöskään tankkaa ollenkaan... Musta se on vaan niin inhottavaa puuhaa!! Mies siis tankkaa aina. Meillä yksi auto, jolla ajetaan suht vähän. Kumpikaan ei tarvitse työmatkoihin autoa ollenkaan.
Ja ihmettelin kanssa samaa. Monessa oli perusteluna, että kun mies lähtee vaikka harrastamaan, lähtee mielellään perheen kakkosautolla ja tankkaa sen samalla jos on tarvetta.
Meillä on 2 autoa ja minä oikeastaan ajan jopa enemmän ja tankkaan "oman" autoni. Meillä kai menee aika tasan nuo auton käytöt kun lapset puhuu äidin autosta ja isin autosta.
Hankalaa olis vaihdella kun molemmilla työpaikkojen parkkiluvat ja turvaistuimet/korokkeet jne. laitettu tietyn rutiinin mukaan.
Eli se joka ajaa ko. autoa, myös tankkaa sen.
ei kaikissa toisissa perheissä toimita samoin kuin juuri teidän perheissänne. Ei kaikilla ole huoltsikalle matkaa 11km eikä teiltä kysytä onko se ok meidän perheessä toimia eri tavoin kuin teidän perheessä. Tämän tosiasian kanssa teidän on nyt vain opittava elämään.
ja kyllä kumpikin tankkaa oman autonsa.Niin ja teen myös ne "miestenhommat" eli vaihdan renkaat,öljyt,tulpat jne,pesen ja vahaan oman autoni.
Haluan itse tehdä koska tykkään pelata autojen kanssa.Niin ja olen myös ylimaalannut autoni.
Mutta jokaisessa perheessä tehdään niin kuin parhaimmaksi nähdään.Kerroin vaan miten meillä tehdään.Itse en miestä noihin hommiin tarvitse.
ei kaikissa toisissa perheissä toimita samoin kuin juuri teidän perheissänne. Ei kaikilla ole huoltsikalle matkaa 11km eikä teiltä kysytä onko se ok meidän perheessä toimia eri tavoin kuin teidän perheessä. Tämän tosiasian kanssa teidän on nyt vain opittava elämään.
että miksei nainen, joka osaa ajaa autoa, ei osaisi myös tankata, kun autolla ajaminen on sentään paljon vaikeampaa oppia ja hallita kuin tankkaaminen.
No meillä onkin kyllä vain yhteinen auto, mutta ei kyllä tulisi mieleenikään mennä tankkaamaan sitä, jos ei ole ihan pakko.
Mies ajaa sillä myös viikottain ja hoitaa niin, että tankki ei pääse koskaan vajoamaan kovin alas.
Tottakai osaan tankata, ei ole todellakaan siitä kiinni! Meillä nyt mies kuitenkin muutenkin hoitaa ja maksaa kaikki autoon liittyvät (huollot, pesut, renkaiden vaihdot, tankkaukset, tuunaukset..). Enkä pidä tankkaamista mitenkään mukavana puuhana, värjötellä siellä ulkona bensanhajussa!
että miksei nainen, joka osaa ajaa autoa, ei osaisi myös tankata, kun autolla ajaminen on sentään paljon vaikeampaa oppia ja hallita kuin tankkaaminen.
Kaikki syövät päivittäin, mutta läheskään kaikki eivät osaa sitä ruokaa tehdä;)
Itse kukin elää valitsemallaan tavalla. Se on sitten ihan oma päätös, jos on niin riippuvainen toisesta, että ei pärjää omillaan, kun "ei tarvitse osata". Aikansa silläkin, mitä voi olla suorastaan ylpeä miehestään (tai vaimostaan) kun huolehtii kaikesta sellaista, josta minä en pidä.
Mutta mitä sitten, jos autossa syttyy joku punainen valo kesken ajon ja mies on ulkomailla?
Kuinka monessa perheessä on muuten työnjako sellainen, että vain toinen puoliso maksaa laskuja?
eikö?