Jotkut naiset eivät koskaan tankkaa autoaan ??
Miksei? Laittavat miehensä tankkaamaan...En ymmärrä.
Mitä vaikeeta siinä tankkaamisessa oikein on? Jos ajaa autoa, niin miten se voi olla niin äärimmäisen vaikeeta tankata itse?
Tiedän monta tälläistä tapausta..
Kommentit (52)
Niin tyypillist ettei kyetä edes tankkaamaan. Jos olisi halua oppia asia niin ei se voi olla ylivoimaista.
"Kuinka monessa perheessä on muuten työnjako sellainen, että vain toinen puoliso maksaa laskuja? " Tyypilinen palstaWT ei maksa penniäkään asuntovelasta ja asuu ilmaiseksi.
Tai miehen auton, jos satun olemaan sillä liikenteessä ja se vaatii lisää menovettä. Mies tankaa mun auton, jos on tarvis. Jos ollaan yhdessä liikenteessä, mies on herrasmies ja tankkaa auton, ettei mun tarvitse nousta lämpimästä autosta pihalle.
Mä vaihdan myös itse renkaat autooni. Yleensä mies on kaverina mukana. Tänä keväänä saan tehdä sen ihan itse, koska mies on menossa isoon leikkaukseen, enkä todellakaan anna hänen heti leikkauksen jälkeen riehua pihalla renkaanvaihdossa.
Työnjaosta vielä sen verran, että mies on nytkin keittiössä laittamassa ruokaa ja mä vaan täällä koneella. Eli molemmat teemme myös kotitöitä, pihatöitä ja kodin kunnostustöitä.
Sitten joku aika sitten ostin uuden auton ja menin tyytyväisenä tankkaamaan. Mutta, sepä ei sujunutkaan kuten oli ennen sujunut, se bensatankki tuossa autossa oli ihan omituinen (se letku piti jotenkin vääntää sinne oikeaan asentoon, ei vaan laittaa sitä sinne). Tankkasin varmaan 10min ja sain ehkä 10 eurolla tankattua, bensantulo vaan kokoajan lakkasi ja lakkasi. Sen jälkeen en ole enää uskaltanut tankata, sain kammon!!! Mies saa tästä lähtien mun puolesta kyllä tankata, mä en enää tankkaamaan mene.
koska hänellä on TB:n luottokortti.
Mäkin opin ymmärtämään autoista aika paljon, kun seurustelin 12 v autonasentajan kanssa. Koska eihän suutarin lapsilla ollut kenkiä, niinpä meillä autot kirjaimellisesti hajos alta.
Onneks nuo ajat on takana ja nykyinen mies huolehtii perheestään myös siten, että takaa turvallisia ajokilometrejä.
t: se jonka lapset ihmetteli osaako äitikin tankata (joka omistaa myös C-kortin)
jos joku ei osaa laittaa letkua reiästä sisään ja painaa sormella liipaisinta. Ja ilkeää vielä tunnustaa, että moinen ranne- ja sormiliike ei onnistu!! Sama juttu lampun- tai sulakkeenvaihdon kanssa.... noloa, jos joku nykypäivänä on niin bimbo.
Autonrenkaan vaihtaminenkin on niin yksinkertaista, etten oikein tajua, miksi sekään ei onnistu monelta. Jos osaa avata limsapullon, pitäisi osata avata myös bensatankin korkki, lamppu valaisimesta, sulake rasiasta ja pultti renkaasta... Naurettavaa pönkittää miesten itsetuntoa tuolla "voi kun mä olen nainen, en osaa kiertää mitään missä on jengat" -shitillä.
Sitten joku aika sitten ostin uuden auton ja menin tyytyväisenä tankkaamaan. Mutta, sepä ei sujunutkaan kuten oli ennen sujunut, se bensatankki tuossa autossa oli ihan omituinen (se letku piti jotenkin vääntää sinne oikeaan asentoon, ei vaan laittaa sitä sinne). Tankkasin varmaan 10min ja sain ehkä 10 eurolla tankattua, bensantulo vaan kokoajan lakkasi ja lakkasi. Sen jälkeen en ole enää uskaltanut tankata, sain kammon!!! Mies saa tästä lähtien mun puolesta kyllä tankata, mä en enää tankkaamaan mene.
etkä ole laittanut sitä pistoolia kunnolla sinne tankkausaukkoon, eli ohittanut sulkuläppää.
jos joku ei osaa laittaa letkua reiästä sisään ja painaa sormella liipaisinta. Ja ilkeää vielä tunnustaa, että moinen ranne- ja sormiliike ei onnistu!! Sama juttu lampun- tai sulakkeenvaihdon kanssa.... noloa, jos joku nykypäivänä on niin bimbo.
Autonrenkaan vaihtaminenkin on niin yksinkertaista, etten oikein tajua, miksi sekään ei onnistu monelta. Jos osaa avata limsapullon, pitäisi osata avata myös bensatankin korkki, lamppu valaisimesta, sulake rasiasta ja pultti renkaasta... Naurettavaa pönkittää miesten itsetuntoa tuolla "voi kun mä olen nainen, en osaa kiertää mitään missä on jengat" -shitillä.
eli ensin suoraan ja sitten jotenkin oudosti alas, mä en vaan saa sitä siihen oikeaan asentoon, sitä bensaa ei vaan tule, vaan se katkeaa kokoajan. Tiedä sitten onko tankissa vika vai missä, mun mies kyllä on oppinut jo tankkaaman sen, alkuun sekin sitä ihmetteli. 47
etkä ole laittanut sitä pistoolia kunnolla sinne tankkausaukkoon, eli ohittanut sulkuläppää.
Pelkäättekö siinä tankkaamisessa jotain, muutankin kuin bensanhajua ja migreeniä?
Jos perheessä on sekä bensa- että dieselauto, niin sitä saattaa sattua, että tulee tankanneeksi väärää ainetta. Käy sellaisia vahinkoja miehillekin, eikä se ole mitenkään epätavallista, että samalla viikolla tulee useampi auto johonkin korjaamolle tankinpesuun.
Niille, joiden mielestä se on niin hankalaa ja ikävää, voisin suositella paria siedätysharjoitusta: käykää tankkaamassa moottorisaha, myös teräketjuoöljy. Sen jälkeen auton tankkaaminen on niin ihanan helppoa.
Jos se ei riitä, niin käväiskää heittämässä noin 900 litraa polttoöljyä jonkun työkoneen tankkiin. Se homma kun saattaa sattua konefirman kirjanpitäjälle= omistajan vaimolle, jos vakituinen kuski ja tankkaaja onkin joskus yllättäen estynyt.
Mitä muuten lapsenne oppivat miesten ja naisten rooleista ja työnjaosta, jos se noin menee: isä tankkaa auton ja äiti pesee vessan. Mulla yksi tyttö oli pienenä olevinaan poika siksi, että piti enemmän kaikesta sellaisesta, jota miehet tekivät. Äiti kun oli pienten lasten kanssa enimmäkseen pirtissä. Sitten on kuitenkin päättänyt olla tyttö kun selvisi, että naisetkin voivat metsästää, sahata, ajaa moottorikelkalla.
onko teillä vain yksi auto perheessä vai kaksi (tai jopa useampia)? Ajatteko todella auton kotiin ja sanotte miehelle että bensa on lopussa, tankkaatko? Tuo on minulle jotenkin vierasta, itse tankkaan autoni (tai miehen auton jos satun olemaan "sopivasti" sillä liikenteessä) kun on tankkauksen aika. Jos joskus käy niin että mies lähtee minun autolla ja siinä on tankki tyhjä, niin käsken kyllä tankata, ihan samalla tavalla minä tosiaan tankkaan sitä miehen autoakin tuollaisessa tilanteessa.
ja meillä on kolme autoa. Miehen yrityksen auto, ja sen lisäksi kaksi autoa joita minä käytän vähän niinkun vuorotellen tai jotain... Ja juu, minä vaan sanon että jommasta kummasta autosta on bensa loppumassa, käytkö tankkaamassa. Ja jos sattuu niin että miehellä on rahaa vain firman tilillä, ei omallaan, niin annanpa miehelle vielä oman pankkikorttini mukaan!
Olen kerran elämässäni tankannut kun mies oli unohtanut ja halusin mennä shoppailemaan, silloinkin soitin äidilleni joka selosti minulle puhelimessa livenä kuinka homma tapahtuu. Eli osaisin luultavasti uudelleenkin mutta kun en tahdo.
t. Kahden automekaanikon ja muutenkin autoharrastajan lapsi... :DD
Miksei? Laittavat miehensä tankkaamaan...En ymmärrä. Mitä vaikeeta siinä tankkaamisessa oikein on? Jos ajaa autoa, niin miten se voi olla niin äärimmäisen vaikeeta tankata itse? Tiedän monta tälläistä tapausta..
Siihen alkuperäiseen kysymykseen ap on saanut monta vastausta. Vain muutama ollut sellainen ettei osaa, suurin osa osaa, mutta ei vain tankkaa (perheen sisäinen työnjako).
Itse tankkaan joskus harvakseltaan, mutta usein pyydän myös miehen tankkaamaan. Tankki kestää hyvin viikon työajot, mutta yleensä viikonloppuna pitäisi tankata. Meillä mies käy usein erikseen tankkaamaassa ja ostamassa maitoa lähimmältä huoltoasemalta, johon on reilu 1km matkaa.
koska hänellä on TB:n luottokortti.