Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen antanut yhdelle tutulleni käytettyjä lastenvaatteita

Vierailija
08.04.2011 |

kun piti saada lisää tilaa kaappeihin, niin tämä ei vaivaudu mitenkään korvaamaan niitä. Ei siis mitenkään muista millään vastalahjoituksella. MInusta aika epäkohteliasta eikö? Ja niitä vaatteita olen antanut hirveitä määriä.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et, saat syyttää vain itseäsi.

Vierailija
2/21 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakaan aineellista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä olet sopinut kun annoit vaatteita? Jos haluat niistä korvausta, se olisi kannattanut todella sopia ennen lahjoitusta.

Vierailija
4/21 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänen lapsilleen pieniksi jääneet vaatteet?

Vierailija
5/21 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastalahjaa. Jos haluaa vastinetta antamilleen vaatteille niin kannattaa myydä ne, on reilumpaa kaikille.

Vierailija
6/21 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

saada joltain käytettyjä vaatteita hirveitä määriä

Vierailija
7/21 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä olisit tehnyt vaatteille, jos et olisi antanut niitä tuttavallesi?

Vastapalveluksen odottaminen on tietysti luonnollista. Onko jotain mitä tuttava voisi tehdä sinulle? Ehkä hän ei kehtaa tarjoutua. Voisitko kautta rantain pyytää häntä vaikka vahtimaan lapsia?

Älä silti oleta, että tämä tuttava ilman muuta tulee, koska on sinulle "velkaa". Se voi edesauttaa asiaa, mutta ei sido häntä mihinkään.

Vierailija
8/21 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis annoitko ihan pois ilmaiseksi vai pyysitkö jotain maksua? Jos annoit ilmaiseksi, niin miksi ihmeessä odotat jotain vastalahjaa. Outoa!

Minä annoin lapseni vaatteita lainaksi jopa ystävän ystävällekin enkä kyllä mitään saanut palkkioksi, kun itsepä ne annoin (takaisin toki sain).

Toki olen sitä mieltä, että ystävä voisi jotenkin muistaa vaikka kutsumalla luokseen kahville tai tuomalla seuraavalla kerralla kukkia, mutta enpä nyt tiedä, tekisikö se ketään kovin paljon iloisemmaksi enkä ainakaan ymmärrä, että joku niitä vaatteita lahjoittaa pois kerjätäkseen kupin kahvia tai kimpun kukkia.

Vierailija
9/21 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tilanteessa, että saan toistuvasti lahjoituksena eräältä tutulta vanhoja lastenvaatteita, joista osa on jo valmiiksi ihan roskis-kamaa. niistä oikeaan käyttöön meillä päätyy n. 2%, loput vien uffille. mä en kehtaa sanoa, etten halua ko. rytkyjä. pitäiskö mun nyt korvata vaatteet, joita en halua ja jotka vien uffiin?

hohhoijjaa.

Vierailija
10/21 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kyllä oo tosiaankaan tullut mieleen, että pitäis joku vastalahja saada. hyvä kun on vaatteille käyttöä, eikä tarvii muuten niitä hävittää.

Vierailija
11/21 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hitto mä olen korviani myöten täynnä toisten antamia ryysyjä ja tavaroita. miehen sisko on yliveto: Se antaa kaikkea meille, rikkinäisiä ja ehjiä vaatteita esim. ja kaikki pitää antaa takaisin. Vaatteet on yli 8vuotta vanhoja ja kamalan värisiä, todella kuluneita ja osa rikki. Mun pitää säilyttää niitä yli 5vuotta jossain ja sit annan ne takaisin sille, kun ne on sitten "menneet pieneksi" meidän lapsille. En tosiaan laita niitä vaatteita lasteni päälle.

Sitten nämä tavarat: rikkinäisiä polkupyöriä, kaivinkoneita, turvaistuimia mitä vaan. Kerran sanoin, et en minä tuota turvaistuinta kyllä voi lapsellani enää käyttää, siitä oli styrox ihan murtunut rikki. En usko, et se on enää turvallinen. Sit kysyin, et laitanko sen täällä meillä roskiin, vai haluuko se sen takaisin? Hän halusi sen takasin! Heille kuulema sopii! Uskomatonta! Tänä talvena taas saatiin sukset, sauvat rikki ja monot rikki. Lähde siihen metsästämään monoja ja vauvoja. Voi ei! Nyt olen sanonut, että saan muualta niinpaljon vaatteita, etten tarvii enää niiden vanhoja. No nyt se antaa niitä anopille ja anoppi tunkee niitä lasteni päälle, jos lapset ovat siellä hoidossa. Nytkin poika tuli alushoisuissa, joista on kuminauha rikki, mut mummo korjaa sen joskus!

Joten ohjeeksi ihan, älä todella odota maksua vanhoista ryysyistäsi ja kysy vielä haluaako hän oikeasti niitä edes vastaanottaa!

Vierailija
12/21 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että voisiko maksaa vaatteista jotain, sanoin ettei tietenkään tarvitse, mutta ajattelin että kohteliasta on nyt antaa joku viinipullo tms.

ap

Vierailija
13/21 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

noin käy kun sipistelee

Vierailija
14/21 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olet sanonut ettet tarvitse mitään. Turha määkiä nimettömänä täällä tuttusi selän takana.

Vierailija
15/21 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Siis tämä ihminen kyllä kysyi minulta että voisiko maksaa vaatteista jotain, sanoin ettei tietenkään tarvitse, mutta ajattelin että kohteliasta on nyt antaa joku viinipullo tms. ap"

Olisitko voinut sanoa hänelle tämän? Siis, että "ei maksua, mutta vaikkapa joku viinipullo kelpaisi".

Mä olen itse saanut lahjoituksena monta muovikassillista hyvää lastenvaatetta. Olen tarjonnut rahaa. Mutta on vastattu, että ei halua rahaa. En tiedä, käytävätkö alkoholia, en tiedä pitävätkö kukista jne. Olisi ihan mukavaa, jos suoraan sanoisivat, mitä voisin ostaa kiitokseksi.

Itse olen absolutisti ja lapsella on allergia huonekasveille. Eli itse en ainakaan ilahtuisi viinipullosta tai kukista. Toiselle on vaikea keksiä mitään, jos ei tunne tarpeeksi hyvin. Ja jos taas tuntee tarpeeksi hyvin, odottaa, että toinen sanoo suoraan, mitä toivoo.

Vierailija
16/21 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuntuisi kivalta, että kirjoittelisit täällä näin, vaikka tarjosin rahallista korvausta. Olisit sanonut silloin, että haluat viinipullon. Toki olisin sen ostanut.

Vierailija
17/21 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole ihmisiä, jotka odottavat ns lahjoituksesta jotakin korvausta... Huh huh! Oot kyllä erittäin omituinen tyyppi.

Vierailija
18/21 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti mä en ole tuo tuttusi.Ei tuntuisi kivalta, että kirjoittelisit täällä näin, vaikka tarjosin rahallista korvausta. Olisit sanonut silloin, että haluat viinipullon. Toki olisin sen ostanut.

Mekin ollaan paljon saatu vaatteita ja eipä ole tullut mieleen, että pitäis jotain viedä vastalahjaksi. Olen kyllä kysynyt mitä niistä olen velkaa ja on sanottu, että ei mitään.

Vierailija
19/21 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun piti saada lisää tilaa kaappeihin, niin tämä ei vaivaudu mitenkään korvaamaan niitä. Ei siis mitenkään muista millään vastalahjoituksella. MInusta aika epäkohteliasta eikö? Ja niitä vaatteita olen antanut hirveitä määriä.

Sinun piti saada naapurikin tilaa joten hän otti rytkysi vaivoikseen. Olisit kiitollinen.

Vierailija
20/21 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että voisiko maksaa vaatteista jotain, sanoin ettei tietenkään tarvitse, mutta ajattelin että kohteliasta on nyt antaa joku viinipullo tms. ap

Mä oon sanonut ihan suoraan, etten mitään rahaa noista kaipaa mut viinipullo tai kahvilassa joku kerta tarjottu kahvikupponen. Eipä sit jää epäselvyyksiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä yhdeksän