Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia vesirokko rokotteesta.

26.10.2005 |

Onko kukaan teistä rokotuttanut lasta vesirokkoa vastaan?

Tuliko jotain reaktioita rokotteesta?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
07.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin selvittelin vuosi sitten vesirokkorokotuksen ottamista. Rokotus vaikutti hyvältä ajatukselta, mutta yhteen kysymykseen en saanut kattavaa vastausta. Minua kiinnosti se, onko mahdollista, että rokotettu lapsi saisi yhtäkkiä aikuisiällä vesirokon. Rokotusneuvonnasta kerrottiin, että oletettavasti suoja saattaa kestää koko eliniän. Mutta sitä ei ilmeisesti tiedetä. Tämä oli minusta liian epämääräistä.

Molemmat leikki-ikäiset poikamme saivat siis sairastaa vesirokon. Ajatus kammotti etukäteen, mutta Atarax-reseptilääkkeestä sai hyvän avun kutinaan. Jälkikäteen sairastamisviikko tuntuu aika vähäpätöiseltä. Näppyjä oli molemmilla paljon, mutta kaikki jäljet hävisivät lopulta kokonaan.

Vierailija
22/29 |
01.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mieti millaisen taudin esikoisesi olisi saanut ilman rokotetta!

Meilläkin lapset saivat lievän taudin, vaikka olivat rokotettuja, esikoinen yli 10 näppyä ja kuopus vain 2. Mietin itsekseni sitä, että ilman rokotusta esikoinen olisi varmaan sairastanut vaikean vesirokon eli olen tyytyväinen että rokotin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
03.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmettelen miksi ihmeessä rokotutatte lapsianne vesirokkoa vastaan.Sitähän on sairastettu iät ajat.Joka taudistahan voi saada huonolla tuurilla jälkiseurauksia jos sillä verukkeella rokotuttaa.meillä 3 kaveria sairasti vesirokon, joka ilolla otettiin vastaan. muutamat näpyt ja pieni kuumeilu ei ole vaarallista.

Meillä muutenkaan ei niin suosita rokotuksia. Karu totuus on, että rokotukset surkastuttaa kateenkorvaa, joka vaikuttaa ihmisen puolustusjärjestelmään.vauvalla kateenkorva painaa 10-20g, 30-40g murrosiässä ja alkaa sen jälkeen pienentyä niillä jotka on rokotettu.Rokottamattomilla se säilyy normaalikokoisena ja siten auttaa paremmin immuunijärjestelmässä. Eli kaikin puolin olemaan terveempänä.

omakohtaset kokemukset on osottanu, että terveempänä pysyy. lapsilla ei ole ollu yhtään ainutta korvatulehdusta, kitarisaleikkausta, astmakohtausta tms. joita nykyään tuntuu olevan melkein joka lapsiperheessä. polio ja jäykkäkouristus-kurkkumätärokotteet on annettu ja siinä ne taitaa olla mitä annetaankin. jos et halua kokonaan luopua rokotteista, niin antakaa ne ainakin paljon myöhemmin, vaikka 6kk iästä lähtien!

aihe kyllä on sellainen, joka herättää intohimoja puoleen ja toiseen.oliskin mielenkiintoiosta kuulla kokemuksia kaikilta.neuvolasta kun tuntuu saavan vain rokotteen puolesta puhuvaa tietoa, se toinen puoli on kaivettava itse.koliokolla kun on molemmat puolet.

tervettä elämää kaikille!

Vierailija
24/29 |
03.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole meidänkään lapsella ollut yhtään korvatulehdusta jne., vaikka on kaikki ohjelman mukaiset rokotukset saanut, sekä lisäksi hepatiitti- ja vesirokkorokotukset.

Itse olen (tavallisena äitinä, en alan ihmisenä) perehtynyt niin laajalti rokotusasioihin, kuin vaan olen keksinyt ja osannut. Lopputulos siis se, että ainakin kaikki virallisesti suositellut rokotukset annan lapselleni. Se, että tutustuu " rokotusnegatiiviseen" tietoon, ei välttämättä tarkoita sitä, että siitä vakuuttuisi enemmin kuin rokotusmyönteisestä tiedosta. Ja kenties on jopa niin, että jotkut meitä viisaammat ihmiset ovat ne suositukset tehneet, sellaiset, jotka tietävät mihin tiedonlähteisiin kannattaa luottaa :)

" verkkarit:

omakohtaset kokemukset on osottanu, että terveempänä pysyy. lapsilla ei ole ollu yhtään ainutta korvatulehdusta, kitarisaleikkausta, astmakohtausta tms. joita nykyään tuntuu olevan melkein joka lapsiperheessä. polio ja jäykkäkouristus-kurkkumätärokotteet on annettu ja siinä ne taitaa olla mitä annetaankin. jos et halua kokonaan luopua rokotteista, niin antakaa ne ainakin paljon myöhemmin, vaikka 6kk iästä lähtien!

aihe kyllä on sellainen, joka herättää intohimoja puoleen ja toiseen.oliskin mielenkiintoiosta kuulla kokemuksia kaikilta.neuvolasta kun tuntuu saavan vain rokotteen puolesta puhuvaa tietoa, se toinen puoli on kaivettava itse.koliokolla kun on molemmat puolet.

tervettä elämää kaikille!

Vierailija
25/29 |
03.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki voi kuolla minkä tahansa muunkin taudin jälkitautiin, mutta rokotuksella saan edes yhden taudin pois ja jälkitaudin myös.

Lisäksi kun menin töihin esikoinen oli vuoden ja halusin rokotuksen etten joudu olemaan 1-2 viikkoa pois töistä heti alkuun vesirokon vuoksi. Mies kun ei kuitenkaan olisi voinut olla kotona. Että näin itsekkäistä syistä meillä on rokotettu.

Vierailija
26/29 |
04.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hain juuri tällä viikolla rokotteen, ovh oli 66 euroa ennen Kelan korvausta.

Uusimpien tutkimustulosten (en referoi tarkasti kun en muista, anteeksi) n. 50% niistä joilla on ollut vesirokko, sairastuvat myöhemmin JONKINASTEISEEN vyöruusuun koska kyseessä on sama virus, joka vain jää " muhimaan" selkäytimeen. Koska rokotteessa taas ei anneta elävää virusta, se kehittää ainoastaan vasta-aineet mutta tuo vyöruusuriski ei sen myötä kasva. Toki jos sen vesirokon sitten joskus saa (lievempänä), sen jälkeen vyöruusu voi sitten taas tulla, mutta tod näköisyys sairastua vesirokkoon on joka tapauksessa pienempi rokotetuilla.

Ja vesirokon jälkitaudit ovat vakavia, puhumattakaan itse taudin epämiellyttävyydestä jos sen saa vakavana = satoja näppyjä (kuten itselläni oli, yöks sitä kutinaa)

Vierailija
27/29 |
04.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli se on se sama pöpö siinä taudissa ja rokotteessa

Vierailija
28/29 |
05.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

käykää lukemassa lisää rokotuskeskusteluja kohdasta luomuperheet ja otsikosta MPR-rokotus.. jos rokotuskeskustelut kiinnostaa enemmän

Vierailija
29/29 |
06.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska lapsella on nivelreuma ja siihen saa lääkitystä, jos saisi vesirokon, jouduttaisiin lääkityksessä pitämään taukoa ja se ei tee hyvää taas nivelille... Itse rokotuksesta ei tullut mitään oireita, lapsi oli tuolloin 1v3kk.