Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko "vastuunkanto" sitä, että syydetään miljardeja toisensa perään uppovaan laivaan?

Vierailija
08.04.2011 |

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
09.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan turhaa, Kiina rules. Eurooppaa pn turha pelastaa.

Antaa Kiinan lunastaa kaikki eurooppalaiset pankit. Se on meidän tulevaisuus.

Vierailija
2/12 |
09.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on se että niissä on vasurihallitukset.

He lupaavat ja lupaavat ja ottavat lisää ja lisää velkaa. Sitten huomataan että tämä ei toimikaan.

Hmmm.... suuremmassa mittakaavassa tämä sosialistinen ihme nähtiin jo aikaisemmin... ja sen tuhoutumisesta viimeksikin seurasi Suomelle lama.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
09.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kukaan tuskin riemuitsee siitä, että pankit ja muut yksityiset rahoituslaitokset eivät ole mukana näissä talkoissa. Mutta kerro mikä on vaihtoehtosi? Kauhistella ja tuomita voi (a la persut), mutta kun se ajatus pitäisi ajatella loppuun asti. Jos ei syydetä miljardeja uppoavaan laivaan, niin mitä sitten tapahtuu? Toteutuuko tuo toisen kirjoittajan Kiina-skenario? Mitä mieltä olet siitä, ap?

Vierailija
4/12 |
09.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mieltä olet siitä, ap?

Annetaan koko mädän laivan upota! Eihän tässä nyyisessä mallissa ole edes ulospääsyä ongelmasta. Portugalin jälkeen markkinat jo arvelevat seuraavaa avustettavaa...koka 110% varmuudella on sekin edessä.

Luovutaan eurosta, otetaan markkinareaktiot vastaat, kärsitään korkeista koroista hetki. Suomen oma talous on kuitenkin rakenteiltaa terve ja toipuu nopeasti. Rakennetaan uusi uljas ja vastuullinen Suomi tälle pohjalle! Saksassa tätä vaihtoehtoa myös varmasti mietitään.

Vierailija
5/12 |
09.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajoivat "vastuullista politiikkaa" josta seurasi tämä kriisi.

Mielestäni olisi oikein jos sosiaalidemokraatit nyt myös korjaisivat tämän kriisin.

Vierailija
6/12 |
09.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On helppo huudella epärealistisia vaihtoehtoja ja kritisoida kun ei itse oikeasti ole tekemässä päätöksiä, neuvottelemassa EU:ssa eikä tunne sitä koko koneistoa miten se toimii tämän asian kohdalla. Vastuullisuuden ymmärrän niin, että jonkun on vaikeat ja ikävät päätöksetkin tehtävä ja oikeasti vallassaolevana ottaa vastuu kannoistaan. Joskus on valittava kahdesta huonosta vaihtoehdosta se vähemmän huono.

Vierailija
7/12 |
09.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Itse asiassa Euroopasta on tullut Suomelle pelkkä rasite. Me emme tarvitse sitä enää mihinkään. Tottahan meikäläiset firmat saavat myydä sinne tavaroitaan ilman tullimaksuja ja muuta sietämätöntä byrokratiaa ikään kuin olisivat kotimaassa, mutta onko niillä siellä Euroopassa enää rahaakaan, niin kuin meillä täällä menestyvässä Pohjolassa. Eikös se Kiinakin ole nykyään nousussa? Miksi emme myy tavaraa mieluummin sinne?"

Käykää lukemassa loppu täältä http://www.hs.fi/juttusarja/kiiskinen/artikkeli/Rooman+suuruudesta/1135…

Omassa mahtavuudessanne piehtaroivat persut ja demarit

Vierailija
8/12 |
09.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On helppo huudella epärealistisia vaihtoehtoja ja kritisoida kun ei itse oikeasti ole tekemässä päätöksiä, neuvottelemassa EU:ssa eikä tunne sitä koko koneistoa miten se toimii tämän asian kohdalla. Vastuullisuuden ymmärrän niin, että jonkun on vaikeat ja ikävät päätöksetkin tehtävä ja oikeasti vallassaolevana ottaa vastuu kannoistaan. Joskus on valittava kahdesta huonosta vaihtoehdosta se vähemmän huono.

Valitettavasti on perustelematon poliittinen vastaus eikä kestä kriittistä tarkastelua.

Vierailija
9/12 |
09.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitatko, että annetaan huonolla taloudenpidolla olevien Euroopan maiden kaatua, samoin pankkien? Saksan ja Ranskan pankit ovat lainoittaneet raskaasti näitä ongelmamaita, joten sielläkin mädän laivan uppoaminen aiheuttaisi ison taloudellisen kriisin. Saksa on Suomelle merkittävä kauppakumppani. Suomi sitten porskuttaisi kurjistuneen Euroopan raunioilla - en oikein usko että se on mahdollista.

Ja sanon vielä: kannatan Vasemmistoliittoa ja olen kauhuissani tästä yleiseurooppalaisesta talouspolitiikasta. Mun on vain vaikea nähdä realististista vaihtoehtoa tälle tilanteelle, kun eletään faktisesti "Euroopan Yhdysvalloissa", eli EU:ssa.

Kaikkein pahinta tässä on se, että meidät = eurooppalaiset veronmaksajat pannaan pelastamaan yksityisiä rahoituslaitoksia, jotka eivät joudu vastuuseen myöntämistään, ongelmavaltioiden huonosti hoitamista lainoista.

Mitä mieltä olet siitä, ap?

Annetaan koko mädän laivan upota! Eihän tässä nyyisessä mallissa ole edes ulospääsyä ongelmasta. Portugalin jälkeen markkinat jo arvelevat seuraavaa avustettavaa...koka 110% varmuudella on sekin edessä.

Luovutaan eurosta, otetaan markkinareaktiot vastaat, kärsitään korkeista koroista hetki. Suomen oma talous on kuitenkin rakenteiltaa terve ja toipuu nopeasti. Rakennetaan uusi uljas ja vastuullinen Suomi tälle pohjalle! Saksassa tätä vaihtoehtoa myös varmasti mietitään.

Vierailija
10/12 |
09.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

syntyy jotain uutta ja parempaa. Vähän vertauskuvana: mulla on hometalo ja jatkuvasti fiksaan sitä sieltä täältä. Vaihdan puunpalasta, maalailen homeita peittoon jne. Auttaako se? Ei auta. Lopuksi talo on edelleen homeessa ja asuinkelvoton + olen upottanut taloon tolkuttomat summat rahaa ensin. Olisko kannattanut niellä se tappio vaan siinä vaiheessa, kun tajusi talon korjauskelvottomuuden?

Mä en hyväksy vaihtoehdottomuuden politiikkaa. Eniten mua ärsyttää se, että taas kerran unohtuu se vanha sanonta, että "jos jossain tapahtuu jotain, mitä et ymmärrä, niin mieti, kuka siitä hyötyy..." Kuka tästä kaikesta hyötyy? Isot pankit, suurpääoma! Kuten Urpilainen ja Jungner eilen sanoivat, niin ne asiantuntijatkin pakkaa olemaan pankkien palkkalistoilla... Ne siis, joiden mielestä näin on pakko toimia.

Vierailija
11/12 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Italian ja Espanjan vajeita ei saada pakotettu umpeen. Maat eivät itsekään siihen pysty. Rahaliitto ei kerta kaikkiaan voi kestää tätä, vaan hajoaa ennemmin tai myöhemin. Nyt vaan tilkitään aina uutta reikää, mutta itse laivan rakenteissa olevia vikoja ei saada korjattua.

Vierailija
12/12 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainaa 948 miljoonaa, jo nostettu

-Islanti 160 me

-Kreikka 788 me

Lainapäätökset 1176 miljoonaa, päätös tehty, ei nostettu

-Islanti 160 me

-Latvia 324me

-Kreikka 692 me

Takauspäätös 741 miljoonaa