#ituttaako ainainen siivoaminen?
Oon niin kypsä siivoamaan kaiken ajan viikonloppuisin että oksat pois. Tänään edessä mökin siivous ja kun kotiin päästään niin siellä imurointi, pyykinpesu ja mökkitavaroiden paikalleenlaitto. Koira josta lähtee karvaa koko ajan on yksi tekijä sotkussa mutta muuten en tajua miten koko ajan on jotain roskaa, murua ja sotkua vaikka koko ajan siivoan. Eilen siivosin täällä mökkisaunarakennusta viitisen tuntia - iso lasitettu terassi ja lasit piti pestä muun roskan ja siitepölyn lisäksi. - Yritän koko ajan karsia tavaraa, laittaa kaikelle selvät ja helpot säilytyspaikat mutta silti, ikinä ei ole siistiä :( Mökin jääkaapin pesin alle kuukausi sitten ja taas sielläkin on hyllyllä roskaa/tahroja. En vaan jaksa. Kohtalotovereita?
Kommentit (23)
Että mä vihaan näitä suorittajauhriutujamarttyyreita. Olet varmaan ihana perheellesi, sillä jos olisit yksin, et ottaisi vaivoiksesi pakollista mökkirumbaa etkä pitäisi karvaista koiraa.
En minä mitään mökkiä työleiriksi ikinä haluaisi. Koti pysyy siistinä rutiineillä. Yksi rutiini on se, että kotia ei ikinä jätetä sotkuiseksi yön yli tai kun lähdetään reissuun. Siivoan päivittäin jotainja ennen kuin on edes sotkua.
Miksi puolisosi ei siivoa?
Vierailija kirjoitti:
Kuka teillä sotkee?
Sitä sotkua ja roskaa vaan ilmestyy koko ajan. Imuroin joka päivä ja silti aina on likaista/sotkuista/liikaa tavaraa. Kerrostaloasunto on pieni ja esim. pyykinkuivaukseen ei ole mitään tilaa joten pyykkiteline käytännössä on aina jossain esillä.
Siivoaminen on loputon suo eikä sotkut lopu koskaan siivoamalla.
Vierailija kirjoitti:
En minä mitään mökkiä työleiriksi ikinä haluaisi. Koti pysyy siistinä rutiineillä. Yksi rutiini on se, että kotia ei ikinä jätetä sotkuiseksi yön yli tai kun lähdetään reissuun. Siivoan päivittäin jotainja ennen kuin on edes sotkua.
No arvaa onko kotitöiden jaosta tapeltu kohta 30vuotta. Enää en jaksa vääntää kun ei nähdä maailmaa samalla lailla, miestä tai lapsia ei sotkut häiritse. en huomannut on varmaan yleisin kommentti. Joskus vedän kilarit mutta ei sekään mitään muuta. Joskus harkitsen eroa mutta sama siivoaminen jatkuisi edelleen.
Vierailija kirjoitti:
Siivoaminen on loputon suo eikä sotkut lopu koskaan siivoamalla.
Meinaat et: :)))
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka teillä sotkee?
Sitä sotkua ja roskaa vaan ilmestyy koko ajan. Imuroin joka päivä ja silti aina on likaista/sotkuista/liikaa tavaraa. Kerrostaloasunto on pieni ja esim. pyykinkuivaukseen ei ole mitään tilaa joten pyykkiteline käytännössä on aina jossain esillä.
Tarkoitatko että sotku ja roska ja tavara ilmestyvät ihan itsestään, ilman ihmisen kosketusta? Ihmeellistä.
Muistan, miten monta vuotta torstaisin siivosin kotona, että on kiva tulla sunnuntaina siistiin kotiin, ja sunnuntaisin mökillä, että on sitten taas perjantaina mukava tulla siistiin mökkiin. Kun luovuimme mökistä, arki tuntui ihmeen helpolta. Kaikki roudauskin jäi pois.
Sama täällä, jatkuvaa siivoamista, muruja, pölyä, pyyhit, lakaiset, imuroit, moppaat, aaarrrggghh.
Heiluttelen rättiä hieman päivittäin ja jaan isompia siivouksia eri päiville ja viikoille. Tuo päivittäinen tiettyjen paikkojen pyyhkäiseminen tai vaikka pelkkä kuivaaminenkin auttaa pitämämään paikat siistimpinä etenkin keittiössä ja kylpyhuoneessa. Kun tarpeeksi kauan sinnikkäästi motkottaa esim. lattian kuivaamisesta lastalla suihkussa käynnin jälkeen, niin perheen miesväkikin alkaa siihen lastaan tarttua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No arvaa onko kotitöiden jaosta tapeltu kohta 30vuotta. Enää en jaksa vääntää kun ei nähdä maailmaa samalla lailla, miestä tai lapsia ei sotkut häiritse. en huomannut on varmaan yleisin kommentti. Joskus vedän kilarit mutta ei sekään mitään muuta. Joskus harkitsen eroa mutta sama siivoaminen jatkuisi edelleen.
Yksin asuessa ei juuri tarvitse siivota, kun elää siististi ja laittaa tavarat paikoilleen, joten sen suhteen ero helpottaa.
Ei niin paljon kuin jatkuva ruoanlaitto. Lapset vielä kotona niin on pakko. Siivouksen suhteen otan rennommin.
Mie siivoon kerran viikossa kunnolla mut sit tulee kyl päivittäin tyylii imuroituu ja lapsen huone siivottuu. Mut tosin nyt oon alkanu tekee sillai et laitan lapsen siivoamaan omat sotkut. Mut se päivittäinen imurointi niin se kyllä ärsyttää kun koko ajan tulee murui lattialle ja kissan hiekkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin jatkuisi? Viimeistään kun lapset muuttavat omilleen, pääset kaksioon, jossa siivoat vain omat sotkusi. Takaan, että on helpompaa.
Kyllä ahdistaa. Mutta kai tämä on vaan normaalia arkea.
Vierailija kirjoitti:
Mie siivoon kerran viikossa kunnolla mut sit tulee kyl päivittäin tyylii imuroituu ja lapsen huone siivottuu. Mut tosin nyt oon alkanu tekee sillai et laitan lapsen siivoamaan omat sotkut. Mut se päivittäinen imurointi niin se kyllä ärsyttää kun koko ajan tulee murui lattialle ja kissan hiekkaa.
Tyyliin, ei tyylii. MuruJA, ei muruI.
Kyllä. Siksi käytänkin siivouspalvelua.
Juu. Aina on muruja ja hiuksia ja pölyä lattialla, vaikka olisin muutama tunti aiemmin imuroinut.
LUOVUTA!
Älä suorita!
En ole ikinä voinut sietää siivoamista. EN siivoa.
Sitten kun alkaa tympiä niin sitte.
Anna olla!
Jos sulla on perhettä, delegoi, sulle toi sulle toi sulle toi...rahahanat on kii kunnes tapahtuu.
Kaverilla se systeemi. Eivät uskoneet.
Lopetti kaupassa käynnit, ruuan laiton, tyhjä jääkaappi siis, ei ollu kahvia, pyykit pysyi pyykkikorissa, pesi vain omat... jne!
Alkoivat oppia, koirakoulu opettaa!