työnhausta taas :(
pitääkö oikeasti ryhtyä yrittäjäksi kun järkeviä töitä ei meinaa saada? olisin parhaassa työiässä, lapset tehty, koulutus vissiin väärä (mutta kyllähän se jotain kertoo että millasen tutkinnon on suorittanut..)
muiden mietteitä?
Kommentit (30)
Meistä kaikista ei ole hoitoalalle. Melkein kuka tahansa sinne jo otetaan, mutta onneksi toivottomimmat tapaukset karsiutuvat.
Kaikista ei ole myöskään yrittäjiksi. Yrittäminen kun edellyttää asiakkaita, liikeideaa ja muutenkin tietynlaista yrittämishenkeä. Parempi olla sittenkin työttömänä kuin konkurssintehneenä yrittäjänä.
Täällä ilmoittautuu yksi, jolla tulee noin 30 vuotta aktiivista työnhakua sen jälkeen kun valmistuin ammattiin. Pätkätöitä on toisinaan ollut tarjolla ihan kohtuullisesti, mutta vakipaikasta ei tietoakaan. Nähtäväksi jää, ehtiikö sitä löytyä ennen eläkeikää. Jatka tässä nyt sitten työuraa, kun parhaassa työiässä, työhaluisena ja kohtuullisen työkuntoisenakaan ei kelpaa.
Miten yhteiskunnalla onkin varaa pitää minua työttömänä, vaikka on kalliisti kouluttanut minua kahteenkin ammattiin.
Mikä olet koulutukseltasi? Ehkäpä olisit voinut itsekin vaikuttaa asiaan esim vaihtamalla alaa ihan täysin,jos siis työnteko sattuisi kiinnostamaan? Kaikista ei ehkä ole juu hoitoalalle mutta oletko edes kokeillut?
Meistä kaikista ei ole hoitoalalle. Melkein kuka tahansa sinne jo otetaan, mutta onneksi toivottomimmat tapaukset karsiutuvat.
Kaikista ei ole myöskään yrittäjiksi. Yrittäminen kun edellyttää asiakkaita, liikeideaa ja muutenkin tietynlaista yrittämishenkeä. Parempi olla sittenkin työttömänä kuin konkurssintehneenä yrittäjänä.
Täällä ilmoittautuu yksi, jolla tulee noin 30 vuotta aktiivista työnhakua sen jälkeen kun valmistuin ammattiin. Pätkätöitä on toisinaan ollut tarjolla ihan kohtuullisesti, mutta vakipaikasta ei tietoakaan. Nähtäväksi jää, ehtiikö sitä löytyä ennen eläkeikää. Jatka tässä nyt sitten työuraa, kun parhaassa työiässä, työhaluisena ja kohtuullisen työkuntoisenakaan ei kelpaa.
Miten yhteiskunnalla onkin varaa pitää minua työttömänä, vaikka on kalliisti kouluttanut minua kahteenkin ammattiin.
työtä, niin ihmisessä on kyllä jotakin vikaa.
ja kyllä, kuten työtön FL sanoi, tuo on juuri ongelma. ylikoulutettua ei monesti valita siksi että kuvitellaan että se etsii kokoajan eri tyyppisiä hommia.
ajan parempia hommia.
Tähän on pakko sanoa, että jos onnistuu 30 vuotta välttelemään
työtä, niin ihmisessä on kyllä jotakin vikaa.
Kirjoittaja kertoi tehneensä pätkätöitä 30 vuotta. Ei olleensa työttömänä 30 vuotta.
Alunperin olen kouluttautunut ammatilliseksi opettajaksi, mutta kun mua alettiin pyydellä luennoitsijaksi työajan ulkopuolella otin virkavapaata vuoden verran ja päätin kokeilla, kantaisivatko koivet itsenäisenä yrittäjänä.
Mun onneks täytyy sanoa, että onneksi Suomessa on tuhoton määrä huonoja työpaikkoja, joiden asiat ovat solmussa - ja määrä vaan lisääntyy koko ajan. Ongelmia ei haluta käsitellä, vaan kuvitellaan että järjestämällä kivoja virkistyspäiviä ja koulutusta, ne katoavat jotenkin itsekseen.
Mä aloitin työhaun viime keväänä hoitovapaan jälkeen. Työkokemusta löytyy jo useampi vuosi mutta myös niitä kotona vietettyjä vuosia.
Etsin "oman tasoisia" töitä ja pääsinkin muutamaan haastatteluun. Mutta töitä en saanut. Sitten kokeilin ihan kepillä jäätä ja etsin vähän vaativampia töitä kuin mitä olin tehnyt. Ja tärppäs! Koulutukseltani olen tradenomi.
Eli tämä myös sille, joka käski alentamaan rimaa, voi olla, että sitä rimaa pitää nostaa.
vaikka mitä väliä sillä kellekään täällä on
mun ala on luonnontieteet
jos taloudellinen asemasi on turvattu, tai jos sulla on varmasti hyvä liikeidea, johon liittyen olet ehkä jo tutustunut omalla alallasi tai muuten.
Hyödyt voivat olla työntekijyyttä isommat, mutta myös riskit.
Mun alalla (hoitoala) töitä olisi vaikka kuinka ja valitakin saa nyt jo.
olis saatava töitä just omalta alalta. aika monissa työpaikoissa kuitenkin työn voi oppia tekeämällä..
tai sit yksi vaihtoehto on opiskella jotain muuta.
ei oo valmista liike-ideaa, sehän tässä yrittäjäksi ryhtymisessä mietityttääkin.. ellei siitten siivousta.
ap
eikä ne mene kaikki työnantajalle. Suosittelen lämpimästi. Olen itse freepohjalta työskentelevä koulutus- ja henkilöstökonsultti ja töitä riittää. Tulot ovat paremmat kuin koskaan toisen palveluksessa olisivat.
Eli haluisit olla enemmän kuin mihin sinusta on, ja muut kyllä huomaavat sen. Laske vähän rimaasi..
Eli haluisit olla enemmän kuin mihin sinusta on, ja muut kyllä huomaavat sen. Laske vähän rimaasi..
mihin se rima lasketaan? :D
t.ap joka ei mielestään kuvittele itsestään liikoja.
eikä ne mene kaikki työnantajalle. Suosittelen lämpimästi. Olen itse freepohjalta työskentelevä koulutus- ja henkilöstökonsultti ja töitä riittää. Tulot ovat paremmat kuin koskaan toisen palveluksessa olisivat.
mihin se rima lasketaan? :D
t.ap joka ei mielestään kuvittele itsestään liikoja.
joku ylipäänsä haluaa palkata sut yhtään mihkään hommiin. Esim. ei terveydenhoitajalle tarjota töitä kirurgina....
että kyllä se rima on siellä missä pitääkin..
sekä myös mielellään tietää mikä sun koulutus on?
psykologi?