Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kävin turhaan kauppakorkean,hain pankkiin enkä läpäissyt psykologisia testejä.

Vierailija
08.04.2011 |

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuliko kovakin kriisi? T:ylpeä pankkiirin vaimo.

Vierailija
2/15 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai oletko kukkakauppias mies psykologien mukaan J?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ekstrovertti.

Vierailija
4/15 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

-

Vierailija
5/15 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin kävit turhaan kauppakorkeakoulun. Testeissä arvioidaan soveltuvuutta juuri kyseiseen positioon kyseisessä yrityksessä. Sill ei ole mitään tekemistä kyvykkyyden kansaa. Kauppakorkean käyneenä sinulle hurjasti mahdollisukksia sijoittua eri aloille ja eri työpaikkoihin. Jo se , että olet saanut suoritettua KTM tutklnnon kertoo jotain sinusta..nimittäin kaikki ei siihen pysty. Jos pankkiala ei ole sinulle tarkoitettu niin käytä hyödyksi testin arvointi ja mieti uudelleen mitä sinä ihan oikeasti haluat ja missä sinun kykysi pääsisivät kukoistamaan. Kaikkia ei ole tarkoitettu tylsiksi pankki-ihmisiksi. Olen itsekkin KTM ja ikinä en pankkipuolelle ole hakenut enkä haluaisi. Tsemppiä uuteen uraan.

Vierailija
6/15 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noita testejä ei kannata ottaa liian vakavasti...

Vierailija
7/15 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin kävit turhaan kauppakorkeakoulun. Testeissä arvioidaan soveltuvuutta juuri kyseiseen positioon kyseisessä yrityksessä. Sill ei ole mitään tekemistä kyvykkyyden kansaa. Kauppakorkean käyneenä sinulle hurjasti mahdollisukksia sijoittua eri aloille ja eri työpaikkoihin. Jo se , että olet saanut suoritettua KTM tutklnnon kertoo jotain sinusta..nimittäin kaikki ei siihen pysty. Jos pankkiala ei ole sinulle tarkoitettu niin käytä hyödyksi testin arvointi ja mieti uudelleen mitä sinä ihan oikeasti haluat ja missä sinun kykysi pääsisivät kukoistamaan. Kaikkia ei ole tarkoitettu tylsiksi pankki-ihmisiksi. Olen itsekkin KTM ja ikinä en pankkipuolelle ole hakenut enkä haluaisi. Tsemppiä uuteen uraan.

Todennäköisesti ovat myös testanneet esim. kolme paperien perusteella vahvinta hakijaa. Ei silloin ole kyse siitä, että kaksi muuta ei olisi läpäissyt testejä, vaan siitä, että valikoivat sen sopivimman.

Esimerkiksi pääsykokeissakin, joissa tehdään psykologisia testejä, vain pieni prosentti on todella epäsopivia kyseiselle alalle (esim. hoitoala). Lopuista valitaan parhaiten soveltuvat ja seuraavana vuotena voi joku sellainen päästä sisään, joka ei edellisenä vuonna päässyt.

Vierailija
8/15 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse pankissa töissä. Tutkintoni on tradenomi. Minut valittiin, koska valisijat epäilivat, että toinen hakija, joka oli KTM ei viihtyisi toimihenkilönä kovin pitkään.

Pankkialalla on ikäjakauma pääosin aika vääristynyt 90-luvun laman seurauksena. Omalla työpaikallani pääosa työntekijöistä on noin 50-vuotiaita naisia, jotka ovat olleet samassa paikassa töissä koko uransa, pohjakoulutus kauppaopisto tai vastaava.

Se, että työntekijät ovat noin homogeenisiä tuntuu jotenkin hämärtäneen valitsijoiden käsitystä tämän päivän työelämästä. En minäkään aio jäädä tästä toimesta eläkkeelle vaikka vain AMK-tutkinto onkin.

Älä siis ajattele epäonistuneesi vaan välttäneesi paikan jossa et viihtyisi.

Vierailija
9/15 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos kerran ei läpäise testiä niin seuraavalla kerralla voi hyvinkin onnistua paremmin. Pankkeja on useita, ei kannata lannistua jos yhteen ei päässyt. Sitä paitsi on paljon pieniä pankkeja, pankkiiiriliikkeitä, varainhoitajia, rahastoja yms, jotka ei tee isoja testuksia, voithan hakea sellaiseen, jos testit pelottaa.

Vierailija
10/15 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

esimerkiksi googlettaa mahdollisia eri vastauksia ja mitä niistä tulkitaan, tietoa löytyy palasina, mutta se voi auttaa. Usein niissä saattaa itselle tulla mieleen erilaisia vastauksia, ja tuollainen itseopiskelu auttaa valitsemaan mielikuvistaan aina sen neutraaleimman.

Ymmärrän, että joillain aloilla testit voivat olla tärkeitäkin, mutta toisaalta ne ovat hakijalle todella epäreiluja, koska niistä ei edes saa mitään parannusehdotuksia, vaan pelkästään tiedon, että et ole soveltuva - mitä siinä sitten voi tehdä, jos ei tiedä, että miksi ei sovellu?

Vierailija
11/15 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä edellisen kirjoittajan kanssa, että testit vaativat harjoittelua. Sitä saa parhaiten aiemmista testikokemuksista. Itse olin vast'ikään soveltuvuusarvioinnissa ja heti testipäivän jälkeen tuli sellainen olo, että seuraavalla kerralla sitten menee paremmin. Aika kipsissä testini tein kokemattomana.

Vierailija
12/15 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja en tiedä, onko se mikään ktm:n paikka. Kuitenkin melkein kaikki aloittavat ihan toimihenkilönä ja se saattaa olla ktm:lle niin haasteiltaan kuin palkaltaan vähän huonoa hommaa. Toki pankkeja ja paikkoja on erilaisia.

Itse olen tradenomi. Onneksi mulle ei tehny psykologisia testejä, en olis niitä varmaan itsekään läpäissyt..

Vierailija
13/15 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatko mielelläsi kalliilla autolla?

vastasin, että en koska auto ei ole mulle niin tärkeä juttu että käyttäisin siihen ylettömän paljon rahaa. En tiedä mikä olis ollut oikea vastaua, kyllä vai ei. Jos 'kyllä' olisi oikea vaihtoehto, eikä ole vaikka ajokorttia ja siksi vastaa ei, niin onko se sit väärin. En kyllä älynnyt mikä järki niissä kysymyksissä oli. Loppu tulos oli, ettei vastauksistani voi päätellä mitään koska olin vastannut ristiriitaisesti. Samoja kysymyksi oli vähän eri tavalla kysytty monta kertaa.

Vierailija
14/15 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pankkiin? ktm -koulutuksella sulla on aivan järjettömästi työmahdollisuuksia! paras koulutus ever! (tiedän sillä käyn sitä itsekin ;D) eli uutta tulta myllyyyn vaan! :))) tsemppiä :)

Vierailija
15/15 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen toimii talousjohtajana isossa pk-seudun yrityksessä, toinen tilintarkastajana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kaksi