Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies väittää, ettei kortsua käytä ehkäisynä kukaan parisuhteessa oleva "aikuinen".

Vierailija
07.04.2011 |

Onko oikeassa? Meillä ongelmaa asian tiimoilta, koska en halua hormoniehkäisyä ja raskaaksi en halua tulla.

Kommentit (95)

Vierailija
41/95 |
07.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muuten muita samoilla linjoilla, että mies on itsekäs sika jos ei suostu nipsastavaksi, sitten kun lapsiluku on täynnä?

mies on ehdottomasti tuota mieltä. Joskus sille vihjaisin että kyllä niitä sterilaatioita naisillekkin tehdään, mutta se oli sitä mieltä että olisi täysin naurettavaa tehdä se naiselle kun miehelle operaatio on helpompi.

Tietysti saattaahan tuon mieli muuttua kun lapsiluku on täynnä ja pitäisi operaatioon mennä..

Vierailija
42/95 |
07.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, onhan tässä tullut syötyä hormoneja ja synnyteltyä ja tehtyä kaikenmoista naispuuhaa, että oikeassahan se mies on.

Onko muuten muita samoilla linjoilla, että mies on itsekäs sika jos ei suostu nipsastavaksi, sitten kun lapsiluku on täynnä?

mies on ehdottomasti tuota mieltä. Joskus sille vihjaisin että kyllä niitä sterilaatioita naisillekkin tehdään, mutta se oli sitä mieltä että olisi täysin naurettavaa tehdä se naiselle kun miehelle operaatio on helpompi. Tietysti saattaahan tuon mieli muuttua kun lapsiluku on täynnä ja pitäisi operaatioon mennä..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/95 |
07.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä käytetään, ja ollaan oltu 5 v. naimisissa. Nyt tietty raskaana, joten ei tartte käyttää, yes!

Eihän se kortsun käyttö niin kivaa ole, mutta kun en halua hormoneita käyttää, niin se tuntuu järkevimmältä ratkaisulta. Miehelle sanoin heti alussa etten tule käyttämään pillereitä, koska olen huomannut ettei ne sovi mulle, mielialan muutosten takia. muutamia merkkejä olen kokeillut ja kaikki tekivät mulle tasapaksun ja ilottoman olon pidemmsässä käytössä.

Vierailija
44/95 |
07.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en halua hormoneja enää, eikä mies sterilisaatiota. Joten vaihtoehdot ovat kumi tai selibaatti... Aikuinen pariskunta, 2 lasta.

Ja kortongeilla mennään. Menty jo seitsemän vuotta. Sopii meille.

Vierailija
45/95 |
07.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ollaan aikuisia, kohta 4-kymppisiä

Vierailija
46/95 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kortsut on ollut ainoa ehkäisykeino jo yli 15 vuotta, ja hyvin on toiminut. Ei ole ollut ainuttakaan raskautta, joten se siitä epäluotettavuudesta. Ei varmaan olla sitten vielä(?) aikuisia ap:n miehen mielestä.

Vierailija
47/95 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pillerit ei minulle sopineet,kierukkaa en ole koskaan halunnut.

Miehelläsi on outo käsitys. Carmaankin aika tavallista on käyttää kortsua parisuhteessa, sillä eipä tule sivuvaikutuksia hormoneista naiselle.

Voihan miehesi ottaa steriloinnin, ellei kortsu kelpaa.

Niasenko asia on hoitaa ehkäisy vaikka oman terveyden kustannuksella ja mies vaan tulee valmiille pesälle?

Vierailija
48/95 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten st. jouduttaisi vaihdevuosia?

Eihän siinä hormonipuolen toimintoihin puututa mitenkään?

Vai tarkoititko kohdunpoistoa munasarjoineen?

Vierailija
49/95 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä olemme käyttäneet myös reseptittä saatavaa ehkäisypuikkoa, Patentex oval.

Mulle ei käy hormonit. Menee seksihalut täysin (todellakin ehkäisee!), olen ihan hirveä koko ajan. Sellaisia raivareita sain ennen kun älysin pillerit lopettaa, että kohta olisi tapahtunut oikeasti hirveitä :/ Lisäksi kun olen pariin otteeseen elämässäni pillereitä käyttänyt on ollut verenpaineen kanssa ongelmia. Lisäksi sain paniikkihäiriöoireita. Nyt ei mitään näistä em.

Vierailija
50/95 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei hormonit sovi, enkä halua niitä elimistööni.

Vierailija
51/95 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja toinen ihmetyksen aihe nousi: miksi ihmeessä kondomin käytön vaatiminen mieheltä pitkässä suhteessa olisi epäreilua miestä kohtaan? Kyllä mun mielestä joku seksuaalinen ongelma on, jos ei kortsun kanssa tunne mitään niin mies kuin nainenkaan.

Vierailija
52/95 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kortsu on ollut toimiva ehkäisy jo 10 vuotta

Vierailija
53/95 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikää 32 ja 34 vuotta. Ehkäisynä kondomi.

Vierailija
54/95 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä käytetään kortsua. Minä en halua syödä hormoneja, enkä myöskään halua ylimääräisiä esineitä kroppaani (kierukka). Sterilisaatioon ollaan vielä liian nuoria/lapsia ei ole tarpeeksi.

Meille tuo kortsu sopii oikein hyvin =)

Vierailija
55/95 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeassa on

Aika noloa käyttää jotain kortsua.

tämmösten vatipäävastausten (ja ihmisten) takia niillä parisuhteessa olevilla "aikuisilla" on sukupuolitauteja kun käyvät kiksauttamassa vierasta ja kappas, ilman kortsua.

Mulla ehkäisynä kierukka, mutta taidan ottaa pois kun ikäviä oireita aiheuttaa. Seuraava vaihtoehto olisi kortsu tai sterilisaatio.

Vierailija
56/95 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

41 -vuotias nainen ja en suostuisi käyttämään kortsua missään tapauksessa. Minulle sperma on äärettömän tärkeä elementti seksissä.

Harmi teidän takia, jotka joudutte käyttämään, vaikka ette haluaisi.

Kierukkaa en ole koskaan voinut edes kuvitella sisälleni laitettavan ja pillereitä söin jo riittävän pitkään, nuoruudesta lastentekoon asti ja lasten välissäkin vähän aikaa. Hetki mentiin niillä myös toisen lapsen jälkeen ja sitten päädyin laittamaan "piuhat poikki".

Helppo toimenpide, titaaniklipsit minulla munanjohtimissa. Päiväkirurgisella nukutuksessa tehtiin, 3 päivää saikkua. Parani hyvin.

Varmaan vielä helpompi tehdä miehelle, mutta jotenkin oli minulle itsestään selvää, että minulle se tehdään.

Kuukautiset tulee kuin kello 31 päivän kierrolla.

Kortsu ei vaan tunnu hyvältä. Eihän karkkiakaan syödä paperi päällä ;)

Vierailija
57/95 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmaankin ainakin noin 7 vuotta jo (josta iso aika asuttu yhdessä ja oltu naimisissa). Yksi lapsi on tänän aikana hankittu suunnitellusti. Miehesi ei vain tykkää kondomista luulen. Itsestänikään ei itse tilanteessa mukavin ehkäisyväline mutta niin kätevä ja minä olin täysin kyllästynyt hormoniehkäisyyn kun sen lopetin. Kannatta kenties kokeilla eri kondomimerkkejä, kalliimmat ovat parempia (eivät haise niin pahalle, ärsytä ihoa yms.)

Vierailija
58/95 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en voi hemiplegisen migreenin vuoksi käyttää yhdistelmäpillereitä, lisäksi osa vähensi halun kokonaan pois, osa vähemmän. Kuparikierukka oli kolme kuukautta, sinä aikana en harrastanut seksiä kuin muutaman kerran. Suurin piirtein puolet ajasta oli vuotoa ja kohtu supisteli liikaa (alamaha kipeä, kuin menkat alkamassa suurimman osan aikaa). Seksi sattui konkreettisesti. Tuona aikana ultrattiinkin kohtu pari kertaa, että mikä siinä vikana on, että on niin herkkä. Ei tiedä mikä on syynä, ei vain käy.

Hormonikierukka ois yksi, mutta kun tuo kuparikierukka oli niin kamala, ei tee mieli koettaa + se hormonien määrä.

Nyt on minipillerit, näissähän ei ole estrogeeniä, että ilmeisesti sopivat migreeniselle paremmin (en ole tosin sata% varma). Nämä käy kohtuu hyvin. Paljon on meillä käytetty kortsuakin eri ehkäisymuotojen välillä ja imetyksen aikana aina, yksi keino muiden joukossa.

Kyllä varmana minä olen ehkäisystä enemmän meillä joutunut kärsimään, saati sitten 3 lapsen maailmaan fyysisesti tekemisestä. Aika helppoa miehellä ollut. En oikein ymmärrä, että jos aletaan sanomaan, että mies kärsii kortsusta... aikamoista liioittelua. Noinko sanovat vaikka hiv miehetkin? Aika itsekästä. aivan täydellistä ehkäisyä kun ei olekaan. Ehkä paras on se sterilisaatio sitten, kunhan lapset on ensin tehty.

Vierailija
59/95 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne yhtään miestä, jonka mielestä kortsun kanssa olisi sama kuin ilman. En ole sellaista vielä tavannut, en kaksikymppisenä tai nyt nelikymppisenä. Jos joku mies väittää, ettei se haittaa yhtään, niin valehtelee. Tietenkään se pieni haittaus ei ole koko seksi ja asiassa on muitakin puolia, mutta vaikuttaa kuitenkin. Naiselle se nyt vaan on hidaste ja vie hiukan spontaaniutta, mutta muuten se ei tietenkään vaikuta naisen tuntumaan.

Mulle sopii hormonaalinen ehkäisy ja halua sängyssä antaa ja saada maksimaallisen hyvää seksiä. Odotan miehen tekevän mun eteen kaikkensa ja olen valmis popsimaan hormoneja, jotta miehen ei tarvi turruttaa itseään kumilla. Jos hormonit ei sopisi, tilanne olisi toinen.

Sterilisaatio on jokaisen oma päätös ja siihen painostaminen asiatonta. Meillä mies on jonotellut pian kaksi vuotta ja odotellaan kutsua parhaillaan. Pari vuotta on kuulemma täällä jono. Tämä lähti miehestä ja en tosiaan ole ehdotellut sitä edes. Miestä oli edellinen avopuoliso painostanut sterilisaatioon, koska hormoniehkäisy ei sopinut. Asiasta oli tapeltukin. Onneksi ei mennyt, olisi jäänyt noi ihana lapsoset saamatta....

ja toinen ihmetyksen aihe nousi: miksi ihmeessä kondomin käytön vaatiminen mieheltä pitkässä suhteessa olisi epäreilua miestä kohtaan? Kyllä mun mielestä joku seksuaalinen ongelma on, jos ei kortsun kanssa tunne mitään niin mies kuin nainenkaan.

Vierailija
60/95 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsiluku täysi ja kohta nelikymppisiä ollaan. Koskaan ei ole kumi hajonnut. En halua enää pumpata hormoneja kroppaani kuten nuorena pillereitä syödessä. Olo on todella paljon parempi kun oma luonnollinen kierto pelaa. Ei mielialavaihteluita eikä tiputteluvuotoja. Kierukkaa kokeiltiin myös, mutta miestä häiritsivät ne langat liikaa.