Mies väittää, ettei kortsua käytä ehkäisynä kukaan parisuhteessa oleva "aikuinen".
Onko oikeassa? Meillä ongelmaa asian tiimoilta, koska en halua hormoniehkäisyä ja raskaaksi en halua tulla.
Kommentit (95)
sopivat sinulle, ei se tarkoita, että ne sopisivat muille...
Mutta suurimmalle osalle kyllä.
ok. huomasin just, ettei sinun kaltaiseen ihmiseen kannata aikaa tuhlata sen enempään. tyhmä mikä tyhmä, eipä siitä mihinkään pääse.
Ja sillä lailla....
Kerro mitä ja miten ne muut lääkkeet vaikuttaa luontoon ja ympäristöömme? Ja mistä lääkkeistä on kysymys? Ja puhutaanko yhtä suuresta käytöstä kuin e-pillerieden kohdalla?
Mieti tosiaan sitä, että miehesi nautintojen takia joku eläinkunta muuttaa muotoaan tai kuolee sukupuuttoon. Mutta onhan se toki tärkeää, että miehesi saa nautinnon. Ja sulla on näköjään aivot rappeutuneet, kun olet niitä pillerietä syönyt.
Kerro mitä ja miten ne muut lääkkeet vaikuttaa luontoon ja ympäristöömme? Ja mistä lääkkeistä on kysymys? Ja puhutaanko yhtä suuresta käytöstä kuin e-pillerieden kohdalla?
Mieti tosiaan sitä, että miehesi nautintojen takia joku eläinkunta muuttaa muotoaan tai kuolee sukupuuttoon. Mutta onhan se toki tärkeää, että miehesi saa nautinnon. Ja sulla on näköjään aivot rappeutuneet, kun olet niitä pillerietä syönyt.
Vaikuttavat siten, että kun luontoon menee niitä niin julmetut määrät, niin niille mitä vastaan antibiootit kehitelty, tulevat vastustuskykyisiksi, jolloin eivät tehoa enää joko hyvin tai ollenkaan. ESIMERKIKSI.
Ja minulle on tärkeää (kuten tietty myös miehelle) että molemmat nautimme seksistä paljon.
Vaikuttavat siten, että kun luontoon menee niitä niin julmetut määrät, niin niille mitä vastaan antibiootit kehitelty, tulevat vastustuskykyisiksi, jolloin eivät tehoa enää joko hyvin tai ollenkaan. ESIMERKIKSI.
Ja minulle on tärkeää (kuten tietty myös miehelle) että molemmat nautimme seksistä paljon.
Joo. siinä on vana yks juttu. antibiotteja syödään terveyden takia, e-pillereitä syödään turhamaisuuden takia. Edelleenkin sun miehesi nautinto menee edelle kaikkea, vai? Mitei nyt hyvä nainen itseäsikin tai kanssasisaria. Ei ne pillerit kaikille käy! Ja on myös olemassa sterilisaatio, johon kaikki miehet voivat kyllä mennä. Ei tarvitse itkeä siitä kondomista stten.
ettei tuo ämmähysteria vaan leviää. Vitun pellet oikeesti. Noissa perusteluissa ei oo mitään perää! Lopettaa sitten wc-paprun käyttö (metsiä tuhoutuu), meikkien käyttö (ihan turhia kemikaaleja, kuormittaa luontoa), lopettakaa sähkön käyttö, veden käyttö yms kaikki muu! Ne kuormittaa vittu tätä luontoa! Ajatelkaa nyt kuulkaa kaikki muitaki ihmisiä femakkolehmät!
Mun mielestä kannattaa ehkäisymuotoa valitessa miettiä sitäkin, kuinka usein seksiä harrastaa. Kaikki pariskunnat eivät nai joka päivä monta kertaa kaniinien lailla, vaan esim. kerta viikkoon riittää hyvin. Silloin e-pillerit eivät ehkä ole kaikista järkevin vaihtoehto, varsinkin jos kierto on luonnostaan säännöllinen eikä muita ongelmia, joihin e-pillerit voisivat auttaa, ole. Jos harrastaa seksiä 4 x kuussa, miksi kannattaisi kaikkina niinä muinakin päivinä tunkea kroppaansa hormoneita?
On myös olemassa niitä, jotka eivät vakaumuksellisista syistä halua käyttää kierukkaa, joka saattaa estää hedelmöityneen munasolun kiinnittymisen kohtuun. Näitäkin immeisiä on, vaikkei teidän lähipiiriinne niitä kuuluisikaan.
Kortsu on ihan oivallinen ehkäisykeino.
ettei tuo ämmähysteria vaan leviää. Vitun pellet oikeesti. Noissa perusteluissa ei oo mitään perää! Lopettaa sitten wc-paprun käyttö (metsiä tuhoutuu), meikkien käyttö (ihan turhia kemikaaleja, kuormittaa luontoa), lopettakaa sähkön käyttö, veden käyttö yms kaikki muu! Ne kuormittaa vittu tätä luontoa! Ajatelkaa nyt kuulkaa kaikki muitaki ihmisiä femakkolehmät!
ei voi sinun kaltaselta ihmiseltä muuta odottaa, kun että alat toisia naisia haukkumaan lehmiksi. etkö sinä tajua, että suurin osa kondomin puoltajista haluaa pitää naisten puolta ja parantaa naisten asemaa? ei naisen tarvitse kestää ihan mitä tahansa.
Juuri tuollaisten sinun kaltaistesi surullisten naiskohtaloiden takia naisen asema on vielä tänäkin päivänä mitä on.
Mua melkeen itkettää, kun luen tätä ketjua. Ei miehet koskaan alkaisi tappelemaan toisiaan vastaan naisten takia.
Mä olen ainakin ylpeä feministi ja jatkossakin aion pitää toisten naisten, mutta myös toisten ihmisten(myös miesten) puolta niin, että oikeus tapahtuu!
ikää 32 ja 36 ja kortsuja käytetään. Lapset on jo tehty, lisää ei haluta. Minulle ei käy hormonaalinen ehkäisy, joten vaihtoehtona on sterilisaatio tai kortsu. Minä en sterilisaatioon mene, koska minulla on perussairauksia sekä ylipainoa, niin koen että toimenpiteessä olisi minulle suuremmat riskit kuin miehelle. Mies pelkää/ujostelee toimenpidettä eikä siksi halua sterilisaatiota. Lisäksi olen sen verran pikkumainen, että mielestäni mies joutais jonkun verran kipua tuntea tämän suhteen takia(jos siis päädytään siihen että jommalle kummalle sterilisaatio tehdään), minä olen kuitenkin tenavat maailmaan pukannut ;)
Käytin pillereitä synnytyksen jälkeen, mutta vei halut täysin, ja mies itse ehdotti, että jospa lopettaisin pillerit ja ruvetaan käyttämään kumia.
Nyt on halut tulleet takaisin ja seksielämä erittäin hyvää, eikä kumi haittaa menoa yhtään! :)
3 lasta ja yli 30 v. Opittiin piilottamaan niitä joka paikkaan, niin ei tarvinnut lähteä hakemaan aina jostain yöpöydän laatikosta, kun niitä tarvittiin. Joku aika sitten löysin yhden kortsun jopa suihkun päältä. =)
En pysty käyttämään hormonaalista ehkäisyä. Ensinnäkin se tekee minut erittäin masentuneeksi (juu on kokeiltu merkki toisensa jälkeen ja kaikenmaailman renkaatkin sun muut) ja vaikka ei tekisikään, niin se myös pahentaa migreenikohtaukseni uusiin ulottuvuuksiin. Kyllä mies ilomielin käyttää kumia, kun vaihtoehtona on katsella migreenistä kärsivää naista, joka itkee kivusta ja oksentelee. Ei sellainen nainen kovin mielellään annakaan :)
lähipiiristäni tiedä ketään kumin kanssa pelleileviä pariskuntia... Ja jos et tiedä, niin se kortsu vie osan miehen nautinnosta seksistä pois! Että jospa aattelisit sit sitä miestäki.
Meillä niin henkilökohtaiset asiat kuin ehkäisy eivät ole ihan tavanomaisimpia keskustelunaiheita.
Siksi meidänkään tuttavapiirissä ei tiedetä, mitä meillä käytetään.
Mistä johtuu, että niitä ei-hormonaalisia menetelmiä ei enää ilmeisesti paljon käytetä, kun tässäkään keskustelussa ei kovin moni ole niitä maininnut.
Ei se ole mitenkään liikaa pyydetty, että käyttäisi niitä pillereitä tms, koska se kortonki tosiaan vie mieheltä osan nautinnosta pois!
Heh, niin se vie mieheltä OSAN nautinnosta pois, naisella taas pillerit voivat viedä sekä halun, mielenterveyden että nautinnon pois ja lisätä veritulppariskiä. Niin että todellakin monissa tapauksissa se ON liikaa pyydetty. Onko se liian monimutkaista ymmärtää, että kaikille ne vaan eivät käy. Monille ne käyvät aluksi, mutta vuosien kuluessa alkaa ongelmat kasaantua...
ok. huomasin just, ettei sinun kaltaiseen ihmiseen kannata aikaa tuhlata sen enempään. tyhmä mikä tyhmä, eipä siitä mihinkään pääse.