Millainen nainen on sensuelli? Kerro kuka mielestäsi on tällainen?
Kommentit (75)
Mä olen aina tykännyt "sensuellista" kauneudesta. Mielestäni lähes miltä tahansa näyttävä nainen voi olla sensuelli, se ei edellytä täydellistä kroppaa tai huippumallin kasvojen luustoa. Tietty itsevarmuus ja se että on sinut naiseutensa/seksuaalisuutensa kanssa on tärkeintä. Sensuelli nainen kävelee pää pystyssä ja on seksikäs myös ilman meikkiä paksu toppatakki päällä.
[quote author="Vierailija" time="21.03.2014 klo 01:51"]
Mä olen aina tykännyt "sensuellista" kauneudesta. Mielestäni lähes miltä tahansa näyttävä nainen voi olla sensuelli, se ei edellytä täydellistä kroppaa tai huippumallin kasvojen luustoa. Tietty itsevarmuus ja se että on sinut naiseutensa/seksuaalisuutensa kanssa on tärkeintä. Sensuelli nainen kävelee pää pystyssä ja on seksikäs myös ilman meikkiä paksu toppatakki päällä.
[/quote]
Juuri näin! Mielestäni nainen voi olla sensuelli, vaikka kasvot eivät vastaisikaan kultaisen leikkauksen sääntöjä. Kyse on itsevarmuudesta, kypsyydestä ja rohkeudesta. Sensuelli nainen on itsevarma olematta tyrkky.
58/60
En jaksa lukea ketjua joten en tiedä joko mainittu, mutta mielestäni sensuelleja naisia ovat ainakin Kate Winslet, Catherine Zeta-Jones, Scarlett Johansson, Natalie Portman, Salma Hayek, Jessica Alba ja Drew Barrymore.
Myös sensuellia katsottavaa on Shakiran tietyt koreografiat hänen konserteissaan, ne vähemmän vauhdikkaat liikkeet...
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/7/7f/Shakira.JPG
Sensualismi (suom. aistillisuus) edellyttää mun mielestä itsetuntoa, älyä ja elämänkokemusta. Pari esimerkkiä: Susan Sarandon, Catherine Deneuve. Treme-sarjan kokki Janette Desautel (Kim Dickens) on mun mielestä myös aistillinen.
Parikymppiset, tyhjäkatseiset töröhuulet on korkeintaan "seksikkäitä" tai "hotteja". Onneksi ne kypsyy ja kehittyy.
http://chapternoise.files.wordpress.com/2013/01/tippi_the_birds_01.jpg
Tippi Hedren ainakin Linnut elokuvassa oli mielestäni sensuelli. Vaikka tässä ei kauneudesta nyt keskustellakaan, niin silti mainittava että tuossa elokuvassa mielestäni vetää hyvinkin vertoja Grace Kellylle.
Feminiininen, eteerinen, herkkä, elekieleltään naisellinen.
Eli vastenmielinen. Sellainen, johon itse en koskisi tikullakaan.
[quote author="Vierailija" time="21.03.2014 klo 02:33"]
Sensualismi (suom. aistillisuus) edellyttää mun mielestä itsetuntoa, älyä ja elämänkokemusta. Pari esimerkkiä: Susan Sarandon, Catherine Deneuve. Treme-sarjan kokki Janette Desautel (Kim Dickens) on mun mielestä myös aistillinen.
Parikymppiset, tyhjäkatseiset töröhuulet on korkeintaan "seksikkäitä" tai "hotteja". Onneksi ne kypsyy ja kehittyy.
[/quote]
Susan Sarandon on upea nainen, niin karismaattinenkin ja itsevarma...
Kun näin otsikon niin ekana tuli mieleen Nigella.
Ja sitten kaunareista Taylor ennen booxia. Täykkäreistä se...se, no se tumma nainen joka on nyt raskaana en muista nimeä.
Armi toivasessa on myös jotain sensuellia, jos unohtaa ne sketsihahmot :D
Omista tutuista kaikkein sensuellein on eräs yli 70v rouva. Hän on tosi lyhyt, ja vartalo on sen näköinen että edelleen varmasti jumppaa joka päivä, kurvit on kohdallaan ja pukeutuu jotenkin tosi naisellisesti aina, vaikka olis tyyliin perus farkut ja trikoopaita. Hän on aina valtavan ystävällinen ja hymyilevä kaikille, mutta olemuksesta huokuu kyllä kuitenkin ettei todellakaan ole mikään kynnysmatto ja jos aihetta on niin varmasti osaa sanoa kipakasti.
Ainiin ja tää kielinainen, Sara-Marie vai mikä nyt olikaan, on ehkä nuorin sensuelli mitä tiedän!
68:lla on pointtia: botoxilla ja sensualismilla ei ole mitään tekemistä keskenään. Sensuelli nainen ei pyri olemaan sileä ja ikinuori, vaan ottaa elämän vastaan sellaisena kuin se tulee. Sophia Loren on siitä hyvä esimerkki, todella upea päälle 7-kymppisenäkin. Sensualismi on varmaan ennenkaikkea sisäinen ominaisuus. Ja makuasia, koska mun mielestä ne koleat ns. Hitchcock-blondit Grace Kelly, Tippi Hedren tai Eva-Marie Saint eivät ole mun mielestä erityisen sensuelleja, vaikka monia muita hyviä ominaisuuksia heillä onkin.
[quote author="Vierailija" time="21.03.2014 klo 09:25"]
68:lla on pointtia: botoxilla ja sensualismilla ei ole mitään tekemistä keskenään. Sensuelli nainen ei pyri olemaan sileä ja ikinuori, vaan ottaa elämän vastaan sellaisena kuin se tulee. Sophia Loren on siitä hyvä esimerkki, todella upea päälle 7-kymppisenäkin. Sensualismi on varmaan ennenkaikkea sisäinen ominaisuus. Ja makuasia, koska mun mielestä ne koleat ns. Hitchcock-blondit Grace Kelly, Tippi Hedren tai Eva-Marie Saint eivät ole mun mielestä erityisen sensuelleja, vaikka monia muita hyviä ominaisuuksia heillä onkin.
[/quote]
Tämä. Nuo vaaleat blondit edustavat toista tyyliä. Viileää femme fatalea tai Eva-Marie enemmän naapurityttöä. Sensuelli: Ava Garder, Gene Tierney, Audrey Hepburn (eli myös laihat ihmiset voivat olla sensuelleja), Audrey Tatou, Kate Winslet, Juliette Binoche.
sitte on se yksi sensuellisuuden alalaji jonka paras edustaja on ehkä Valeria Golino Hot Shots -elokuvassa
http://www.qnm.it/bellezze/attrici_italiane/valeria_golino/valeria_golino_1264462389.jpg
Valokuvissa se ei vaan oikein tule esille. Vähän samaa on Huippumalli haussa ohjelman Anna-Sofiassa, vaikka hän on ihmisenä kaikkea muuta kuin sensuellin oloinen.
http://static.iltalehti.fi/mallit/annasofia_j290911pP_244_mp.jpg
Jokin sellainen järjen vievä seksikkyys näin ihan heteronaisenkin näkökulmasta.
Sherilyn Fenn, eli Twin Peaks -sarjan Audrey.
Satu Silvo on liian kova ollakseen sensuelli. Ennemmin edellä mainituista Juliette Binoche ja Nigella. Marilyn on tietysti omaa luokkaansa. Entäs Leila joka leipoo telkkarissa?
Satu Silvo tuli täälläkin heti ensimmäisenä mieleen.Sadussa on sopivasti diivaa.
Monacon prinsessa Charlotte, Nigella Lawson muttei ikinä satu silvo:)
Erittäin naisellinen ja tyylikäs nainen, jolla erittäin matala ääni, mikä olisi miehinen ominaisuus.
[quote author="Vierailija" time="07.04.2011 klo 20:48"]
Mullekin tuli heti muiden kommentteja lukematta mieleen Satu Silvo... Onko hän meidän naisten käsitys sensuellista naisesta...:) Silvo on kaunis, rehevä, viekoitteleva nainen, jolla on selkeät piirteet, sänkykamari-silmät, kurvikkaat muodot mutta pukeutuu samalla klassisen naisellisesti, ei mitään teinirytkyjä tai tätivaatteita tai liian paljastavaa. Seksikäs voi olla myös "tyylittömällä tavalla", mutta sensuelli on aina tyylikäs.
[/quote]
Silvo tuli minullekin mieleen - Maria Sid voisi olla ulkoisesti mutta on liian - jotenkin äänekäs ja "rehevä". Vaikea löytää oikeaa sanaa, ehkä hieman "hyvä jätkä" tyyppinen mikä ei tosiaan ole sensuellia.
Itse olen sensuelli miesten mielestä. Olen naisellinen olematta "blondi", minulla on paksut taipuisat hiukset aina siististi laitettuna, hyvin kevyt meikki, pukeudun klassisen tyylikkäästi ja välillä jopa nuorekkaasti menemättä koskaan yli, hymyilen paljon! Se kuulemma on miesten mielestä ihan ehdotonta... pilke silmäkulmissa ja suloinen hymy:)
Ulkomaisista tulee myös mieleen Julia Roberts, Portia de Rossi ennen kauneusmuokkauksia tai vaikka Emmerdalen Katie.
Alex Kingston!! (ellet tunne niin pelkkä kuvien googlaus ei avaa asiaa ollenkaan - katso ennemmin video)
Audrey Tautou!
Ulkonäöltään sensuelli nainen on todennäköisesti klassinen kaunotar tai originelli näköinen muodokas ja näyttävä nainen.
Moni on maininnut erityisesti tummahiuksisten kaunotarten olevan sensuelleja. Mielestäni vaaleitakin on, kuten Scarlett Johansson tai Catherine Deneuve. Suomalaisista Regina Linnanheimo.