Mistä Laura Närhen "Mä annan sut pois...-biisi" mielestänne kertoo?
kuulin sen eka kerran (osittain) luulin sen kertovan salarakkaasta ja salaisesta rakkaudesta luopumisesta.
Kerrotaaks siinä kuitenkin pitkästä liitosta?
Kommentit (39)
Käsitän tämän nuoren parin eroksi. Ihmisiä, jotka eivät sittenkään sopineet toisilleen eikä pitkää liittoa siis tullut. Yritettiin,mutta riideltiiin liikaa, oli liikaa ongelmia.
luopuu rakkaastaan ja antaa hänen olla vapaa
Minusta laulu kertoo kuolemasta. Hitaasti tappavasta taudista ja luopumisesta. Uupunut omaishoitaja lupasi itselleen ja puolisolle, että kaikki kääntyy vielä hyväksi, mutta joutuu päästämään toisen rajan tuolle puolen.
[quote author="Vierailija" time="11.10.2013 klo 21:52"]
Käsitän tämän nuoren parin eroksi. Ihmisiä, jotka eivät sittenkään sopineet toisilleen eikä pitkää liittoa siis tullut. Yritettiin,mutta riideltiiin liikaa, oli liikaa ongelmia.
[/quote]
Mulla kanssa sama tunne, mutta sitten kun mietin autioksi jääneitä huoneita, tuntuu että lapset ovat lentäneet pesästä yksi kerrallaan ja sitten vanhemmatkin eroavat kun huomaavat kasvaneensa erilleen.
biisi kertoo henk koht. tarinan Lauran oman koiransa menetyksestä
Sopisi myös Alzheimer tautiin sairastuneen puolison suuhun . Mä päästän sut pois...
Niin kuin joku jo sanoikin hienon laulun sanat sopii moneen tilanteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Tosi kaunis mutta niin surullinen kappale, jostain syystä tulee mieleeni, että toinen osapuoli on tekemässä itsarin ja toinen tietää sen, mutta ei voi asialle mitään. Toisella on joku vakava syy miksi ei enää halua elää. Ehkä tää on outo ajatus mut... eikä mulla ole KETÄÄN itsari tuttua tai muuta, et en tiedä miks tää mun mielestä tuntuu siltä.
Itsaria suunnittelevalle voi todellakin tehdä jotain, hänet voi ja ehdottomasti pitää ohjata hoitoon. Masentunut ei enää pysty näkemään tilannettaan selvästi vaan kokee sen epärealistisen synkkänä ja toivottomana. Älkää romantisoiko itsemurhaa.
Mä olen aina ajatellut tämän biisin niin, että on pitkä yhteinen historia takana ja rakastetaan yhä edelleen toisiaan mutta yhdessä oli sattuu. On tehty virheitä joita on mahdoton korjata... Tuo mulle mieleen oman ensimmäisen suuren rakkauden... Olimme yhdessä pitkään, mies Petri kerran, annoin anteeksi, Petri toisen kerran, annoin anteeksi mutten voinut enää unohtaa. Ystävinä erottiin vaikka mies vannoo nuuttuneensa. Halusin uskoa mutta sydän ei enää voinut luottaa. Sen jälkeen pelastin vielä tämän eksän varmalta itsemurhalta, onneksi ehdin ajoissa. Nyt, yli kymmenen vuoden jälkeen, nykyisin kahden lapsen äitinä ja onnellisena aviovaimonakin tiedän että hän oli se elämäni rakkaus ja sielun kumppani. Mutta niin joiduimme luopumaan, antamaan toisemme pois, vaikka sattui.
Vierailija kirjoitti:
Kun rakas sairastaa ja kuolema on lähellä. Mitään ei voi enää tehdä, on aika luovuttaa.
Mitenkäs tuohon istuu "Luulin meistä aina liikaa"?
Mielestäni laulu kertoo erilleen kasvaneesta pariskunnasta.
Lapsen menetys tulee mulle siitä mieleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun rakas sairastaa ja kuolema on lähellä. Mitään ei voi enää tehdä, on aika luovuttaa.
Mitenkäs tuohon istuu "Luulin meistä aina liikaa"?
Mielestäni laulu kertoo erilleen kasvaneesta pariskunnasta.
Ehkä rakkauden huumassa korskeasti kuviteltu ettei mitään voi sattua, kaikki olisi ikuista. Kunnes toinen sairastuu .
Tavallaan luultu liikaa.
Pariskunra, jonka lapset lähteneet kotoa maailmalle ja huomataan, että yhteistä elämää ei enää ole.
Pitemmän liiton loppu, kukin toki sovittaa sanojaan itselleen mutta jos ajattelee laulun sanat niin tämä on se tarina. Ja hyvin tulkittu, sanat osuvat ihan kohdilleen siihen tunnelmaan. Rakkaus ei riittänyt mutta erossa on kypsyyttä ja haikeutta, ei riitaa eikä vihaa. Huomattu ettei enää olla "me".
Kertoo siitä kuinka parisuhteen toinen on niin sairas, että menehtyy siihen ja on pakko päästää irti.
Vierailija kirjoitti:
Sama tunne tuli minulle kun kuulin ekan kerran. Kuoleman läheisyys ja rakkaasta luopuminen. Käy varmaan parisuhteen loppumiseenkin vaikka rakastaa edelleen.
Niin ja tosiaan Närhi kertoi silloin Vain elämää sarjassa tehneesä biisin ystävälleen joka menetti kumppaninsa sairaudelle.
Vierailija kirjoitti:
Vanha viesti, mutta haluan kommentoida.
Sopii myös hyvin murrosikäisen tyttären ja äidin tilanteeseen, kun joutuu antamaan/päästämään tyttären pois. Minulla tyttö halusi lähteä, koska lupauksistani huolimatta en saanut asioitani kuntoon. Murrosikäisen kanssa valot sammuvat ja huoneet ovat autioita, koska lapsi/lapset ei tule kotiin. Kun tulee ei puhuta. Äiti lupaa aina liikaa, kaikkea ei voi toteuttaa. Pakko antaa/päästää lapsi pois, luopua toisistamme.
Näin erilaisiin tilanteisiin hyvä laulu sopii.
Meillä onneksi taas kaikki hyvin, mutta nyt tytär haluaa muuttaa pois kotonta ihan itsenäisesti. Eli taas pitäisi antaa pois ja luopua...
Minulla laulun sanat osuu huumeisiin sekaantuneen nuoren äitinä. Tämä on luopumista pahimmillaan. Kipuilua. Mä lupaan korjaa kaiken, onnellisia vain unissaan.
Vanha viesti, mutta haluan kommentoida.
Sopii myös hyvin murrosikäisen tyttären ja äidin tilanteeseen, kun joutuu antamaan/päästämään tyttären pois. Minulla tyttö halusi lähteä, koska lupauksistani huolimatta en saanut asioitani kuntoon. Murrosikäisen kanssa valot sammuvat ja huoneet ovat autioita, koska lapsi/lapset ei tule kotiin. Kun tulee ei puhuta. Äiti lupaa aina liikaa, kaikkea ei voi toteuttaa. Pakko antaa/päästää lapsi pois, luopua toisistamme.
Näin erilaisiin tilanteisiin hyvä laulu sopii.
Meillä onneksi taas kaikki hyvin, mutta nyt tytär haluaa muuttaa pois kotonta ihan itsenäisesti. Eli taas pitäisi antaa pois ja luopua...