Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nähtävästi on taaperoimetys kannattanut

Vierailija
26.10.2005 |

Kuulin puolivuotisneuvolassa, että meidän taapero on _poikkeuksellinen_, koska ei ole vielä syönyt yhtäkään antibioottikuuria. Monilla on kuulema tässä vaiheessa jo putket korvissa tai kitarisat leikattuna. Olin hieman yllättynyt, että näinkö paljon niitä antibiootteja tosiaan syödään. Eihän sitä tietysti tiedä onko imetyksellä mitään tekemistä asian kanssa, mutta tuskin siitä ainakaan haittaa on ollut. Neuvolantäti kyllä oli yllättyneen (ja paheksuvan?) näköinen kun sanoin, että vielä imetän pari kertaa päivässä.

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
26.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva se on.

Eikä sen ikäisen imettäminen yhtään harvinaista.

Ymmärsin varmaan jotain väärin...

Vierailija
2/39 |
26.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

*ihmeissään*

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
26.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kolmetoistavuotias tuttelilla elämänsä ensimmäiset kuukaudet elänyt lapsi, joka ei ole vielä saanut yhtään antibioottikuuria. Lisäksi minulla on kymmenvuotias lapsi, jota imetin vuoden ja joka sairasti 30 korvatulehdusta ennen kahden vuoden ikää.

Näiden lisäksi minulla on kolmevuotias ja puolitoistavuotias, joista toista olen imettänyt pitkään ja toista vähemmän aikaa, eikä kumpikaan ole lääkkeitä syöneet.

Vierailija
4/39 |
26.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän " tuttelilapsi" ei nyt 1½ v ikään mennessä ole korvatulehduksista kärsinyt, ja vasta äskettäin sairasti ensimmäisen flunssan. Palaapa asiaan sitten, kun vauvasi oikeasti on taapero ;)

Vierailija
5/39 |
26.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä 1v10kk lapsi, imetin 1viikon, kiinteät aloitettiin 3kk.

Ja terve kuin pukki.

Toinen lapsi, 7kk, kolme korvatulehdusta takana. vielä yksi niin putkitus edessä.

Ja imetän edelleen.

Että ei se siitä tissistä kiinni ole!!!

Vierailija
6/39 |
26.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla 4-vuotias tyttö, jota imetin 2-vuotiaaksi. Eikä ole syönyt elämänsä aikana yhtään kuuria. Minulle myös lääkäri ihmetellyt tätä.

Vierailija
7/39 |
26.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Minulla on kaksi lasta ja niillä ollut näin ja näin, joten, kumotkaamme kaikki tutkimukset ja muut, imetyksestä ei ole mitään hyötyä/haittaa, ihan sama imettääkö vai ei!"

Vierailija
8/39 |
26.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kuopus on nyt 3 v 4 kk eikä yhtään antibioottikuuria ole saanut. Ensimmäisen mahataudin hän sairasti kuukausi sitten. Myös vanhemmat sisarukset ovat säästyneet antibioottikuureilta paitsi yksi lapsi, jolle jouduttiin 8-vuotiaana tekemään kitarisa- ja nielurisaleikkaus angiinojen takia. Kaikkia olen imettänyt yli vuoden, nuorinta lähes kolme vuotta.

Vierailija
9/39 |
26.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yhtään kuuria!

EN jaksa uskoa, että imetyksellä ja korvatulehduskierteellä on yhteyttä. Enempi se on mielestäni kiinni siitä, kuinka räkä liikkuu nuhavaiheessa. Tuleeko se ulos ja jääkö se kanaviin kiinni.... Meillä lapsi on aina antanut puhdistaa räät pois + on kova pärskimään, niin että räkä ' roiskuu' . Ei ole niin tukossa kanavat.

Vierailija
10/39 |
26.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

vesirokko... ei edes flunssia ole ollut.

Vierailija
11/39 |
26.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

EN jaksa uskoa, että imetyksellä ja korvatulehduskierteellä on yhteyttä.

Ensinnäkin, tutkimuksilla on tultu siihen tulokseen. Toiseksi, kaikilla (!) niillä vauvoilla mitä tiedän on putket korvissa ennen yhtä vuotta joita on imetetty korkeintaan kuukausi, joitain ei ollenkaan.

Vierailija
12/39 |
26.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

" Minulla on kaksi lasta ja niillä ollut näin ja näin, joten, kumotkaamme kaikki tutkimukset ja muut, imetyksestä ei ole mitään hyötyä/haittaa, ihan sama imettääkö vai ei!"

En löydä sellaista viestiä mistään. Jokainen näkyy kertoneen omat kokemuksensa ja kertoneen, että heidän kohdallaan imetys on joko vaikuttanut tai sitten ei ole. Jännä, että tutkimustuloksista poikkeavat kokemukset leimataan tutkimuksia vastustaviksi. Tässä tapauksessa lapset ovat siis olleet jo pienestä pitäen aktiivisia tutkimusten tutkijoita, jos jo imeväisikäisinä ovat osanneet joko lähteä tukemaan tai vastustamaan näitä tuloksia =)

Vierailija
13/39 |
26.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen imettänyt molempia lapsia 2kk eikä kummallakaan ole ollut minkäänlaisia antibioottikuureja ennen 2vuotta, jolloin menivät päiväkotiin.

Minua imetettiin 5vk ja ensimmäinen korvatulehdus oli lukiossa =D .

Kaveri imetti lapsiaan 1,5v ja vanhemmalla alkoi korvatulehduskierre 4kk iässä, nuoremmalle putket 1vuotiaana.

En ole imetystä vastaan, mutta ei se nyt ihan kaikkivoipainen lääke ole.

Kyllä korvatulehdusalttius on jonkinverran perimästä kiinni.

Vierailija
14/39 |
26.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

...eikä sitä, kuinka terveitä ovat ;D

Himmeitä olette, kun jostain pitää oikeutusta repiä sille pervoudelle, mitä edustatte... Pitäkää ne paidat päällä lastenne lähettyvillä! Vauvalle kuuluu rinta, ei isommalle lapselle.

Vierailija
15/39 |
26.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

nuoremmalla kohta kolmivuotiaalla ollut yksi kuuri! molempia olen imettänyt vajaan vuoden. Itse tiedän sekä pulloruokittuja että imetettyjä lapsia suurin piirtein yhtä monta jotka ovat sairastelleet paljon!

Vierailija
16/39 |
26.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksittäistapaukset ovat asia erikseen. Minä imetin 1,5 vuotta, korviketta ei kuunaan saanut ja flunssia on ollut runsaasti. Alle vuoden ikäisenä neljä antibioottikuuria korvatulehduksista, pari tulehdusta ilman kuuria. Kaikki olivat onneksi melko lieviä, eli kuurin alettua oireet hävisivät oikeastaan kokonaan.

Olen tosi iloinen puolestasi, ap. Ehkä imetys on vaikuttanut teillä, ehkä muut asiat, ehkä kokonaisuus. Hyvä juttu joka tapauksessa. :)

Vierailija
17/39 |
26.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

lääkäri kysyi onko vanhemmilla ollut lapsena usein korvatulehduksia. Miehellä on ollut pienenä jatkuvasti. Lääkäri sanoi että no sieltä se syy sitten löytyi...eli kuten joku aiemmin jo sanoi perinnöllistä varmaankin on.

toisaalta kotona hoidetut ei ole niin sairaita lapsena kuin hoidossakäyvät.

Vierailija
18/39 |
26.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempaa imetin 3 kk, nuorempaa 1v9kk. Molemmilla ollut yksi korvatulehdus elämänsä aikana. Eiköhän ole enemmän kiinni geeneistä ts. siitä miten korvat ja nenät tukkeutuvat flunssan aikaan ja miten pöpöjä pääsee korvaan.

Vierailija
19/39 |
26.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiasia on, että toisilla on taipumus korvatulehduksiin ja toisilla taas ei.

Esikoista imetin 6 kk täysimetyksellä ja sen jälkeen osittaisimetin - 8-vuotiaanakin on lapsella vielä putket korvissa ja lääkärin mukaan saattaa olla vielä aikuisenakin, sillä korva-nenäseutu vaan sattuu olemaan ahdas. Allergioita ei ole.

Kuopusta imetin pari viikkoa, jonka jälkeen sai pullomaitoa. 2-vuotiaaksi mennessä on ollut yksi korvatulehdus (sekään ei ihan varma) eikä putkista tietoakaan. Allergioita ei ole.

Eli eipä nyt kannata kauheasti käyttää tuota imetystä minään krediittinä - kyllä muut tekijät ovat ratkaisevammassa osassa korvatulehduksia selitettäessä.

Vierailija
20/39 |
26.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija: