Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mua ahdistaa kaikki maaalaiset.

Vierailija
07.04.2011 |

Värjäävät hiuksensa kaksivärikammotuksiksi.

Hölöttävät.

Ovat tyhmiä, eivät ymmärrä asioiden syitä ja seurauksia.

Eivät osaa pidätellä mitään - oli kyse loukkauksista tai pierusta. On myös vaikeampaa pidättäytyä seksistä, pakko panna mummon hautajaisissa liiterin takana.

Puhuvat Helsingistä Hesana. Tai lausuvat He'sá.

Kaikki Arabiat, Iittalat ja Marimekot ostettu Prismasta.

Ihmettelevät, ettei helsinkiläiset osta tarpeeksi elintilaa ympärilleen, kun haahuilevat 400 neliön omakotitaloissaan, joista maksoivat itse huikeat 120 000 euroa.

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
07.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kunhan vaan halusi saada ihmiset haukkumaan stadilaisia...

Vierailija
22/40 |
07.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

itä-helsingistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
07.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun voisivat hyvin lomailla vaikka hotelleissa. On aina helpotus syksyllä, kun kaupunkilaiset vetäytyvät rauhalliselta maaseudultamme pois. Ei me nyt hirveästi odoteta teitä tänne tyhmiä kysymyksiä esittämään. Olette vieraantuneet luonnosta, odotatte talkooapua ja osa valittaa hyttysistä ja kärpäsistä.

Ulkomailta tulevat sen sijaan arvostavat maaseutua, ovat ystävällisiä ja aidon kiinnostuneita maaseudun oloista sekä luonnosta.

Vierailija
24/40 |
07.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne kävelee kaupungilla hitaasti, sisustaa kotinsa Sotkasta, haisee oudolle, seisoo väärällä puolella rullaportaissa, pukeutuvat ankeasti, ovat estottoman kiinnostuneita ihan tyhjänpäiväisistä asioista, ovat uteiliaita ja kääntyilevät tuijottamaan erikoisia ihmisiä. Jos on pakko olla maalainen, niin pysyis sitten maalla.

se että jollain on näin kliseinen käsitys jostain ihmisryhmästä. Minä olen asunut ikäni kaupungissa- lapsena kesät maalla ja jahka saan omat lapseni kasvatettua aion muuttaa maalle koska en jaksa tätä tärkeilevää, nuivaa, tylsää ja koppavaa korviketoimintaelämää mitä niin monet kaupungissa elävät. Onhan hienoa kun on kulttuuria ja liikuntamahdollisuuksia ja helppoa arkea, mutta sitä oikeaa konkreettista elämää- mitä lapsetkin eniten kaipaavat- ei ole.

Seuraan paljon mieluummin vuodenaikojen kuin takkimuodin vaihtelua. Ehkä olen piilomaalaisjuntti.

Vierailija
25/40 |
07.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne kävelee kaupungilla hitaasti, sisustaa kotinsa Sotkasta, haisee oudolle, seisoo väärällä puolella rullaportaissa, pukeutuvat ankeasti, ovat estottoman kiinnostuneita ihan tyhjänpäiväisistä asioista, ovat uteiliaita ja kääntyilevät tuijottamaan erikoisia ihmisiä. Jos on pakko olla maalainen, niin pysyis sitten maalla.

se että jollain on näin kliseinen käsitys jostain ihmisryhmästä. Minä olen asunut ikäni kaupungissa- lapsena kesät maalla ja jahka saan omat lapseni kasvatettua aion muuttaa maalle koska en jaksa tätä tärkeilevää, nuivaa, tylsää ja koppavaa korviketoimintaelämää mitä niin monet kaupungissa elävät. Onhan hienoa kun on kulttuuria ja liikuntamahdollisuuksia ja helppoa arkea, mutta sitä oikeaa konkreettista elämää- mitä lapsetkin eniten kaipaavat- ei ole.

Seuraan paljon mieluummin vuodenaikojen kuin takkimuodin vaihtelua. Ehkä olen piilomaalaisjuntti.

teinitytön tasolle taantuneen naisen tuosta tekstistä jota vastaukseesi lainasit. Aikuiset ihmiset ovat onneksi yleensä ap:ta älykkäämpiä, avarakatseisempia ja ennakkoluulottomampia.

Vierailija
26/40 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos Helsinkiin osuisin, niin olisin siellä kyllä juuri sellainen haahuilija ja tuijottelija. Viimeksi kyllä oon käynyt Helsingissä ehkä 90-luvulla, eikä seuraavaa kertaa ole tiedossa.

Eikä tulisi mieleenkään hävetä maalaisuuttani. Ihan ylpeydellä osaan varteni kantaa. Musta on ihan selvää, että tottahan mulla menee sormi suuhun rullaportaissa tai metron portilla. Mulla kun taas ei mene sormi suuhun viljelykierron suunnittelussa, kyntöaurojen säätämisessä tai utaretulehduksen toteamisessa.

Kukin on kuningas omalla tontillaan.

Vierailija
27/40 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapinlahden Linnut: Ohje landelle (1990)

:))))

Vierailija
28/40 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsilla on kasvurauha, oppivat tuntemaan luontoa ja pärjäämään siellä.

Helsingissä nuoret äidit maleksivat kauppakeskuksissa naamat pakkelissa lasten kanssa aikaa viettämässä, ostavat eineksiä ja kilpailevat markkivaatteista.

Naisen pitää näyttää ikinuorelta, ikääntyä ei saa luonnollisesti.

Nuoret naiset ovat pinnallisia, hankitaan silikonit, irtoripset ja lävistykset.

Varusmiespalveluksen aloittavat nuorukaiset ovat rapakunnossa, kun liikunta ja psyykkinen vointi on heikoilla. (tätä olen valitettavasti saanut läheltä seurata)

Olen asunut useita vuosia Helsingissä, mutta muuttanut maaseudulle kaupungin kupeeseen.

Asuin myös Keski-Euroopassa ja siellä ei ollut vastaavaa pintaliitoa kuin Helsingissä.

Missä vika?

Ainahan selitetään suomalaisella heikolla itsetunnolla käyttäytymistä, mutta ei kai kaikki voi sen piikkiin mennä?

Tiedän kyllä, että maallakin on väkeä laidasta laitaan, ikäviä juoruakkoja, jotka voisivat sivistää itseään muulla keinolla kuin puhumalla oletuksia kanssaihmisistään, mutta kenties resurssit ovat rajalliset.

Helsingissä on joskus kiva käydä, mutta mukava on päästä poiskin.

Vierailija
29/40 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Värjäävät hiuksensa kaksivärikammotuksiksi.

Hölöttävät.

Ovat tyhmiä, eivät ymmärrä asioiden syitä ja seurauksia.

Eivät osaa pidätellä mitään - oli kyse loukkauksista tai pierusta. On myös vaikeampaa pidättäytyä seksistä, pakko panna mummon hautajaisissa liiterin takana.

Puhuvat Helsingistä Hesana. Tai lausuvat He'sá.

Kaikki Arabiat, Iittalat ja Marimekot ostettu Prismasta.

Ihmettelevät, ettei helsinkiläiset osta tarpeeksi elintilaa ympärilleen, kun haahuilevat 400 neliön omakotitaloissaan, joista maksoivat itse huikeat 120 000 euroa.

Mä en värjää hiuksia ollenkaan.

En hölötä.

En ole tyhmä, luultavasti ymmärrän asioiden syyt ja seuraukset paremmin kuin sinä, joka teet tällaisia vähämielisiä aloituksia.

Osaan pidätellä, en muista, koska olisin viimeksi tahallisesti loukannut jotakuta.

En ole koskaan pannut liiterin takana kenenkään hautajaisissa tai muutenkaan.

En puhu Helsingistä Hesana. Sivistyneen ihmisen pitäisi tietää, ettei maaseutu ole yksi paikka, jossa puhutaan yhtä murretta, joten vaikka sanoisinkin Hesa, ei mun murteeseen kuulu sanoa sitä tuolla tavalla.

Mun Arabiat, Iittalat ja Marimekot on lähinna saatu lahjaksi, en tiedä, mistä on ostettu. Ehkä Prismastakin.

Mun omakotitalo on vähän yli 100 neliötä, josta maksoin alle 70 000 euroa, mutta en ihmettele helsinkiläisten elintilan puutetta, asuinhan siellä itsekin yli 10 vuotta.

Eiköhän ap ole tässä se todellinen juntti.

Vierailija
30/40 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Montakos sukupolvea sulla on helsinkiläisyyttä takanasi?

Vierailija
31/40 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ostoksesi apteekista ja alkosta. Terveyskeskus käyntisi ja laskusi, jotka postilaatikkoon saat ovat myös julkista tietoa. Jos ostat jotain uutta, joka näkyy (esim.auton) niin sekin on yleinen puheenaihe. Maalla kohtaat enemmän kateutta, vaikka aihettakaan ei olisi.

Minua ärsyttää eniten maanviljelijöiden tekopyhyys, kun puhutaan suomalaisesta "puhtaasta" ruoasta, maanviljely on yksi suurimpia vesistöjemme rehevöittäjiä. Lisäksi nämä suomalaisuuden puolesta puhujat ovat innokkaita ulkolaisen halpatyövoiman käyttäjiä, koska eivät maksa työstä siihen kuuluvaa palkkaa.

Vierailija
32/40 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos mietit sitä että sehän ei ole Helsingissä, niin myöskään ns. Pariisin lentokentät eivät sijaitse Pariisissa.

Että sinänsä tällä määritelmällä Helsinki olisi metropoli ;)

tunnistaa siitä, että kun kaupungin keskustasta lähtee bussilla kaupungista pois kohti kaupungin lentokenttää, sinne on jokseenkin tunnin ajomatka. Jos Helsingin keskustasta lähtee ajamaan bussilla pois, on tunnin päästä jo mennyt Porvoosta ohi. Mitenhän tämä on suurkaupungissa mahdollista?

Kävellen? Ei siinä kyllä tuntia mene kun Porvoosta pääsee n.30-40minuutissa sinne...

Vierailija
33/40 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi Helsinkiä ja Helsingissä asuvia saa haukkua, mutta maaseutua ei? Ylipäätään, miksi kumpaakaan tulisi haukkua... Itse olen asunut elämäni ensimmäiset parikymmentä vuotta maaseudulla pienehkössä (60 000 asukasta) kaupungissa, jonka jälkeen ensin muutaman vuoden Tampereella ja viimeiset neljä Helsingissä.

En haikaile takaisin lapsuuteni maisemiin, vaikka siellä onkin kiva vierailla. Mökki meillä on siellä, ja isovanhemmat. Olen matkustellut paljon ja asunutkin vuoden useamman miljoonan asukkaan kaupungissa Pohjois-Amerikassa. Helsinki on minusta ihmisen kokoinen kaupunki. Mukavasti palveluita ja mahdollisuuksia ja valinnanvaraa. Ihmiset ovat mielestäni ystävällisiä.

Jos kuva Helsingistä rakentuu pitkälti pikaisesta turistireissusta, jossa nähdään lähinnä ydinkeskusta ja siitäkin vain pieni alue, ei voi olettaa saavansa oikeaa kuvaa kaupungista.

Hesa sanana kalskahtaa itselleni korvaan. Kukaan täällä asuva ei sano Hesa. Itse sanon Helsinki, tai joskus leikillisesti Tsadi. Mutta jokainen saa sanoa juuri niin kuin haluaa!

Vierailija
34/40 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun joku asia ahdistaa, niin onhan se paha olla.

Mullakin on vähän samaa ahdistusta.

Lontoossa asuvana ahdistun helsinkiläisistä.

Kun tulen Helsinkiin järkytyn pienestä tuppukylästä.

Helsinkiläiset ihmiset pukeutuvat värittömästi ja katse jäyhänä kiirehtivät eteenpäin. Jos he osuvat toiseen ihmiseen, on turha odottaa anteeksipyyntöä.

Helsikiläiset on minä ensin, minä olen aina oikeassa-kansaa.

Kukaan ei uskalla poiketa muotista, kaikki näyttävät samalle.

ja helsinkiläisille on tärkeää mainostaa missä asuvat ja sisustaa kotia "merkkitavaroilla".

Lontoossa ollaan paljon vaputuneempia ja ystävällisempiä toisille, vaikka kaupunki on paljon isompi.

Ja se vasta hävettää, kun helsinkiläinen tulee Lontooseen puhumaan tönkköenglantia ja parveilemaan tien tukkona metroon ja nähtävyyksien lähelle.

Maalaine ottaa reilusti kartan esiin, mutta helsinkiläinen luulee pärjäävänsä, koska on "isosta" kaupungista ja kaupunkilainen.

Vierailija
35/40 |
11.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun joku asia ahdistaa, niin onhan se paha olla.

Mullakin on vähän samaa ahdistusta.

Lontoossa asuvana ahdistun helsinkiläisistä.

Kun tulen Helsinkiin järkytyn pienestä tuppukylästä.

Helsinkiläiset ihmiset pukeutuvat värittömästi ja katse jäyhänä kiirehtivät eteenpäin. Jos he osuvat toiseen ihmiseen, on turha odottaa anteeksipyyntöä.

Helsikiläiset on minä ensin, minä olen aina oikeassa-kansaa.

Kukaan ei uskalla poiketa muotista, kaikki näyttävät samalle.

ja helsinkiläisille on tärkeää mainostaa missä asuvat ja sisustaa kotia "merkkitavaroilla".

Lontoossa ollaan paljon vaputuneempia ja ystävällisempiä toisille, vaikka kaupunki on paljon isompi.

Ja se vasta hävettää, kun helsinkiläinen tulee Lontooseen puhumaan tönkköenglantia ja parveilemaan tien tukkona metroon ja nähtävyyksien lähelle.

Maalaine ottaa reilusti kartan esiin, mutta helsinkiläinen luulee pärjäävänsä, koska on "isosta" kaupungista ja kaupunkilainen.

No onpahan stereotypioita helsinkiläisistä!

Vierailija
36/40 |
11.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ärsyttää juntit, eikä junttimaisuus suinkaan katso elinpaikkaa. Niitä löytyy yhtä hyvin niin kaupungeista kuin maaltakin.

Junteilla ei ole käytöstapoja,

juntit eivät välitä ympäristöstään-elävät vain oman napansa ympärillä,

juntit ovat tyhmiä-heidän kanssaan on ihan turha keskustella mistään sivistyneesti,

juntit ovat usein myös lihavia, heillä on huono itsetunto ja he kiusaavat muita ihmisiä.

Juntit ovat sovinisteja, rasisteja sekä muuten kapeakatseisia. Eivät siedä myöskään homoseksuaaleja, transuja tai muita valtaväestöstä poikkeavia.

Juntit hakeutuvat kaltaistensa seuraan ja juntteilevat sitten yhdessä, hyvä näin. Itse en halua ajautua junttien elinpiirille enkä toivo myöskään heitä omalleni.

Kiitos.

Vierailija
37/40 |
11.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan täällä asuva ei sano Hesa. Itse sanon Helsinki, tai joskus leikillisesti Tsadi. Mutta jokainen saa sanoa juuri niin kuin haluaa!

Vierailija
38/40 |
11.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maalla naapurit tietävät sinusta kaiken ostoksesi apteekista ja alkosta. Terveyskeskus käyntisi ja laskusi, jotka postilaatikkoon saat ovat myös julkista tietoa. Jos ostat jotain uutta, joka näkyy (esim.auton) niin sekin on yleinen puheenaihe. Maalla kohtaat enemmän kateutta, vaikka aihettakaan ei olisi. .

Vierailija
39/40 |
11.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ap:lla vaikea elämä, kun tuostakin ahdistuu. Tiesitkö muuten, että kaupungissa on ihan yhtä tyhmiä ihmisiä kuin maallakin (molemmissa olen asunut, on omakohtaista kokemusta).

Ja ne sun HP:n Iittalat on ihan sitä samaa tavaraa kuin prisman, kalliimmalla vain ostit "tarjouksesta".

Säälittää tuollainen reppana.

Vierailija
40/40 |
11.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos joudut koko ajan pidättelemään: peiruja, seksihaluja, sanomisiasi. Höllää vahän niin helpottaa. Pieraise vaikka aluksi.