Tarkkailitko painoasi raskausaikana? Rajoititko syömistäsi?
Kommentit (21)
Söin kun oli nälkä ja herkuttelin kun siltä tuntui.
kun ei ole vaakaakaan. Neuvolassa tietenkin punnitaan, joten sillä tavalla se painon kehitys on tietoisuudessa. En ole ihmeemmin rajoittanut syömisiäni. Mulla on ihan kauhea makeanhimo, sitä yritän hillitä, en osta kaupasta makeaa juurikaan. Mutta niin mä teen muutenkin, ei meillä ole koskaan herkkureserviä.
kun ei ole vaakaakaan. Neuvolassa tietenkin punnitaan, joten sillä tavalla se painon kehitys on tietoisuudessa. En ole ihmeemmin rajoittanut syömisiäni. Mulla on ihan kauhea makeanhimo, sitä yritän hillitä, en osta kaupasta makeaa juurikaan. Mutta niin mä teen muutenkin, ei meillä ole koskaan herkkureserviä.
mutta kiinnitin huomiota sen terveellisyyteen ja tasapainoisuuteen entistä enemmän. Toisaalta sallin itselleni herkkujakin entistä enemmän. Sitten ennen neuvolaa pihistelin pari päivää, että paino vähän tasaantuisi. 0=) Ah, muistan rutiinini neuvolasta päästyäni: kauppaan ostamaan suklaata. "Ansaitsen tämän ja saan syödä kahden edestä!" :D
Paino nousi yht. 12 kg, jotka olivat lähestulkoon poissa ristiäisiin mennessä
en edes omistanut vaakaa. Neuvola kyllä tarkkaili, paino alkoi nousta vasta puolivälin jälkeen.
Söin kaikkea ja paljon.
yritin kyllä syödä terveellisemmin.... alussa paino tippui 2 kg kun normisti syön karkkia ( ihan liikaa ) ja ekat 10 viikkoa olin karkkilakossa, ei vaan maistunut! Paino nousi kaikkinensa 7 kg, olin normipainon ylärajoilla/lievästi ylipainoinen kun aloin odottaa. Jonain viikkona loppuajoilla tuli muistaakseni 1.5 kg painoa ja sain huutia terkalta, että mitä oikein olen herkutellut... seuraavalla viikolla taiskin olla sitten -0.5 kg ja sitten sain huomautuksen, että en kai pinnaa syömisissäni! En tosiaan katellut enää loppuajoilla mitä ja minkä verran söin ja silti paino nousi noin vähän... no, meikäläinen sitten lihosikin imetysaikana, ei todellakaan kalorit palaneet ja ruoka maistui enemmän kuin hyvin! :(
mutta kiinnitin huomiota sen terveellisyyteen ja tasapainoisuuteen entistä enemmän. Toisaalta sallin itselleni herkkujakin entistä enemmän. Sitten ennen neuvolaa pihistelin pari päivää, että paino vähän tasaantuisi. 0=) Ah, muistan rutiinini neuvolasta päästyäni: kauppaan ostamaan suklaata. "Ansaitsen tämän ja saan syödä kahden edestä!" :D
Paino nousi yht. 12 kg, jotka olivat lähestulkoon poissa ristiäisiin mennessä
11kg tuli ja 16kg oli lähtenyt ennen ristiäisiä.
mutta täytyy myöntää, että on tullut herkuteltua oikein kunnolla :) Liikuntakin vähän sitten jäi, kun rupes jatkuvasti pyörryttämään,höh.
painoa tullut nytten..14kg :P ja rv37
en ota stressiä, itseasiassa katsoin tänään hississä peilikuvaani ja olin sangen tyytyväinen itseeni ja muotoihini.
tarkkaillut, hoitivat sen puolen neuvolassa enkä rajoittanut syömisiäni. Alkuraskaus meni pahoinvoinnin kanssa taistellessa, niin ei sitten enää huvittanut syömisten vahtiminen, kun vihdoin pystyin syömään. Loppua kohti tuli reilusti turvotusta, joten paino nousi n.20kg yhteensä, eivät olleet kuitenkaan neuvolassa huolissaan.
Jokaisen raskauden aikana olen syönyt mitä on tehnyt mieli enkä edes muista, minkä verran olen painanut raskauksien aikana.
Ainoastaan ykköstä odottaessa (siis ihan loppuvaiheessa), piti vähentää esim. suolan käyttöä kun tuli turvotusta, joka tosin sitten paljastuikin raskausmyrkytykseksi.
Vähän pakko rajoittaa syömisiä kun on raskausdiabetes. Painoa tullut nyt 3,5kg ja rv 34.
sitten tokassa (jossa laskin kaloreita rv30-36) 16kg.
nyt on rv 20 ja lasken arkisin kaloreita (yleensä n.1500kcal) ja sitten viikonloppuisin herkuttelen (pizzaa, jäätelöä, kebabia, suklaata).
Painoa tullut 3kg. Tavoite on maks. 13kg.
meni ihan överiksi, sairastuin vissiin anoreksiaan, söin alle 1000 kaloria jossain vaiheessa ja painoin synnyttämään mennessä vähemmän kuin nyt normaalipainossa. Kamalaa aikaa oli. Olin huvittavan näköinen tikkujalkoinen ja pallomahoineni.
minäkin joskus syön vain 1200kcal... :/
koska minulla raskausaikana nälkä ja todellinen energiantarve eivät kohtaa. Menestys ollut vaihtelevaa ja varsinkin loppuraskauden makeanhimo hankalasti hillittävissä. Raskauksissa tullut 12 kg, 13 kg ja 13 kg. Noin 10 kg jäänyt aina sairaalaan.
Ja kun ei pystynyt syömään mitään kovin rasvaista ja muissakin syömisissä oli paljon rajoitteita, niin ei paino päässyt nousemaan. Ja makean syöntiä taas piti rajoittaa raskausdiabeteksen vuoksi. Mä en tiedä paljonko kiloja tuli, kun mulla ei oo neuvolakorttia, mutta muistelisin, että ehkä 7 - 8 kiloa.
Eihän raskaus ole mikään tekosyy syösä ja herkutella mitä vaan. Raskauden aikana, vasta viimeisellä kolmanneksella, energian tarve kasvaa noin 300 kcal. En todellakaan syönyt ja porsastellut mitä vaan. Söin terveellisesti ja tarpeeksi. Herkuista ei ole mitään hyötyä kasvavalle sikiölle. Painoni nousi 5,5 kiloa. Ja kaikki lähti jo laitoksella.
ja ekat 8 kuukautta menikin ihan mukavasti, ruovalio oli hyvä ja söin pieniä annoskokoja. Nyt onkin sitten mennyt tämä viimeinen kuukausi ihan överiksi; minulla on jatkuvasti nälkä, ja kaikki menee mitä käsiini saan. Nyt rv 39 ja painoa tullut jo 14 kiloa, joten tosissaan saisin alkaa katsomaan mitä suuhuni pistän nämä viimeiset päivät/viikot. Jotenkin vaan alkaa viime metreillä motivaatio loppumaan.
ei pystyny syömään oikeen mittään...en siis tarkkaillu painoa enkä painon takia. Ja hassua,vaikka en oikeen "pystyny syömään mitään" paino nousi 12kg :)
meni ihan överiksi, sairastuin vissiin anoreksiaan, söin alle 1000 kaloria jossain vaiheessa ja painoin synnyttämään mennessä vähemmän kuin nyt normaalipainossa. Kamalaa aikaa oli. Olin huvittavan näköinen tikkujalkoinen ja pallomahoineni.