Miksi boikotoit Osuuspankkia?
Kommentit (64)
pankkisalaisuus on siellä tuntematon käsite, meidän asioita soitettiin anopille.
Yrittivät kiristää meitä, että jos minä en tule asiakkaaksi sinne ei mieheni saa lainaa.
Sukulaiseni saneerattiin törkeästi sieltä pellolle, ikärasismia.
Lakkauttavat kaikki pienet konttorit.
Tekevät hirveästi virheitä, yrityksemme työntekijöiden palkat on tämän tästä myöhässä ja pankista johtuvasta syystä.
Kuka idiootti oikeasti menee katselemaan asuntoja ostomielessä ilman etukäteistä lainalupausta?
Mietippä tilannetta että itse istut siellä pankin tiskillä tekemässä lainapapereita ja joku soittaa ja vaatii että alat tekemään heti HÄNEN papereitaan. Onko se mielestäsi hyvää palvelua siinä tiskin toisella puolella istuvalle, jos virkailija alkaa tehdä toisen ihmisen lainaa ja keskeyttää sinun palvelusi?
Ja itse asioin minua hyvin kohdelleessa pankissa, osuuspankissa (ja kävin neuvottelemassa lainani jo hyvissä ajoin kun aloin suunnittelemaan asunnon etsimistä!!)
Itse olet totaaliurpo ja vetelet taas omia johtopäätöksiäsi. Kyseessä oli yllättävä tilanne asuntoasian osalta, ei sitä voinut ennakoida. Hyvä pankki pystyy joustamaan asiakkaan elämäntilanteen mukaan ja käsittelemään ne saakelin lainahakemukset. Osuuspankki ei ole hyvä pankki.
Ihan pakko kysyä että tulikos se hylkäyspäätös telepaattisesti vai miten? Jos pankista ei kerta otettu yhteyttä?
Mielestäni on hyvä että kuka tahansa ei saa lainaa, niin pysyy pankki vakavaraisena! Se on jo ihan muiden asiakkaiden etu :)Ehe ehe. Vakavaraisuudesta tässä ei ollut kyse, koska toinen pankki järjesti lainan alta aikayksikön. Osuuspankki ei vaivaudu ottamaan yhteyttä asiakkaaseen kysyäkseen lisätietoja tarvittaessa. Laittavat vaan hylsyn, jos ehtivät. :D No, eivätpä saaneet minusta asuntolaina-asiakasta, joka rahaa taloon tuo ;)
Eri pankeilla on eri kriteerit lainan antoon.. toisille riittää vähempikin! Ja jos oikeasti merkaa hoitovapaan tulot hakemukseen, niin ihme jos ei rahaa tuu. Olis pitäny laittaa ne oikeet tulot ja lisätietoihin että vielä hoitovapaalla. Ettekai te nyt oikeasti kuvittele että pankeista soitellaan kaiken maailman asiakkaiden perään.. eiköhän se tässäkin ole että rusinat pullasta, aikaisempaa ketjua lainatakseni!
Kuka idiootti oikeasti menee katselemaan asuntoja ostomielessä ilman etukäteistä lainalupausta?
Mietippä tilannetta että itse istut siellä pankin tiskillä tekemässä lainapapereita ja joku soittaa ja vaatii että alat tekemään heti HÄNEN papereitaan. Onko se mielestäsi hyvää palvelua siinä tiskin toisella puolella istuvalle, jos virkailija alkaa tehdä toisen ihmisen lainaa ja keskeyttää sinun palvelusi?
Ja itse asioin minua hyvin kohdelleessa pankissa, osuuspankissa (ja kävin neuvottelemassa lainani jo hyvissä ajoin kun aloin suunnittelemaan asunnon etsimistä!!)
Itse olet totaaliurpo ja vetelet taas omia johtopäätöksiäsi. Kyseessä oli yllättävä tilanne asuntoasian osalta, ei sitä voinut ennakoida. Hyvä pankki pystyy joustamaan asiakkaan elämäntilanteen mukaan ja käsittelemään ne saakelin lainahakemukset. Osuuspankki ei ole hyvä pankki.
hmm.. kuulostaa todella hienolta elämänhallinnalta, jos tunnin varoitusajalla tulee asunto taivaalta syliin, vaikkei ole edes ollut aikeissa ostaa mitään asuntoa XD Jännä että joku osasi sitä sinulle tarjota, vaikket edes etsinyt asuntoa! (ja jos nimesi oli välittäjällä, niin eihän sen silloin pitäisi olla mikään yllättävä tilanne)
Syynä miehen vanhempien rahavaikeudet.
Vähän siinä jäi hiljaiseksi ja mietti, että miten miehen vanhempien raha-asiat vaikuttaa meidän asioihin??? Vastausta emme saaneet sillä lainaa sai helposti muualta.
Oliko anoppi takaajana vai ihan muuten vaan soiteltiin? Tosi törkeetä.
Mutta myös muut pankit lopettavat pieniä konttoreitä (jos niitä on ylipäätänsä edes enää ollut) esim nordea lakkautti keskisuomessa kaksi konttoria siten, että asiointimatkaksi tuli eläkeläisillekkin yli 50km..
Ja jotain handelsbankenia ja sampoa ei edes taida olla kun kaupungeissa.
Eri pankeilla on eri kriteerit lainan antoon.. toisille riittää vähempikin! Ja jos oikeasti merkaa hoitovapaan tulot hakemukseen, niin ihme jos ei rahaa tuu. Olis pitäny laittaa ne oikeet tulot ja lisätietoihin että vielä hoitovapaalla. Ettekai te nyt oikeasti kuvittele että pankeista soitellaan kaiken maailman asiakkaiden perään.. eiköhän se tässäkin ole että rusinat pullasta, aikaisempaa ketjua lainatakseni!
Sä vissiin tyydyt olemaan "kaiken maailman asiakas". :) Kaikki ei tyydy, kun parempaakin on tarjolla. Nykyisessä pankissa meidän asiat hoituu. Meillä on jopa ihan omat yhteyshenkilöt siellä, kuuluu pankin toimintatapaan. En ollut hoitovapaalla, eli en ole jättänyt mitään sellaista tietoa ilmoittamatta. Täytin nettihakemuksen, mutta nettihakemus oli ainakin silloin vuosia sitten niin surkea, ettei siinä ollut kaikkia olennaisia kohtia.
Sä vissiin elät vielä sitä aikaa, että pankkiin menet hattu kourassa nöyristelemään, että josko joku lati heltiäisi lainaksi. Parempiakin pankkeja on, usko pois ;) Pankin voi valita, toisin kuin Verottajan tai Kelan :D
Sä vissiin tyydyt olemaan "kaiken maailman asiakas". :) Kaikki ei tyydy, kun parempaakin on tarjolla. Nykyisessä pankissa meidän asiat hoituu. Meillä on jopa ihan omat yhteyshenkilöt siellä, kuuluu pankin toimintatapaan. En ollut hoitovapaalla, eli en ole jättänyt mitään sellaista tietoa ilmoittamatta. Täytin nettihakemuksen, mutta nettihakemus oli ainakin silloin vuosia sitten niin surkea, ettei siinä ollut kaikkia olennaisia kohtia.Sä vissiin elät vielä sitä aikaa, että pankkiin menet hattu kourassa nöyristelemään, että josko joku lati heltiäisi lainaksi. Parempiakin pankkeja on, usko pois ;) Pankin voi valita, toisin kuin Verottajan tai Kelan :D
no meillä ainakin on myös ihan oma yhteyshenkilö ja suora numero hänelle.. ja vaikken enää asu samalla paikkakunnalla niin laina hoituu ihan kokonaan netin kautta ja puhelimitse, joten ne ei edes nää missä se lakkini on :D Ja miksi minun pitäisi vaihtaa pankkia jos sinä et ole saanut lainaa? Saman paikkakunnan nordeassa sai taas jonottaa iät ja ajat (kun hoiti yhdistyksen asioita) ja palvelu oli nyrpeää ja ylimielistä.. sinne kelpais vissiin vaan rikkaan yritykset!
olikin siitä, etteivät suostuneet siihen, että olisimme itse marssineet paikan päälle. Käskettiin tehdä hakemus netissä ja väärien ja puutteellisten tietojen takia vain hylättiin.
Ja jos kysytään nykyisiä tuloja, niin en minä laita siihen tuloja, jotka pätevät puolen vuoden kuluttua. Oletin että näistä saa sitten laitettua johonkin lisätietoja ja sitten neuvotellessa kertoa tarkemmin, mutta tällaistapas mahdollisuutta ei ollut.
Toisessa pankissa pääsimme ilman nettihakemuksia suoraan juttelemaan ja laina saatiin heti.
Pankin vaihto edessä!!
Sairaan kalliit vakuutukset!
Ei mitään käsitystä asiakaspalvelusta, ei saa yhteyttä, eivät vastaa mailiin ei soittopyynyöön.
Verkkopankki rullaa, mutta heti kun haluaisi ihmisen langan päähän niin toivotonta.
Ei IKINÄ enää!!
oli pari vuotta verkkokaupan yritystili OP:ssä mutta siellä yrityspuolella palvelun saaminen oli niin vaikeaa ja töykeää että lopetin koko tilin alkuvuodesta. Nyt on OP:n palvelut ulkopuolisen maksupalvelun kautta eli ei enää tarvitse henkilökohtaisesti olla tekemisissä. Valitettavasti tarvitsen OP:n maksumahdollisuuden asiakkaiden takia.
Olen itse ollut pitkään osuuspankin asiakas. Joskus, kun opiskelin, olin yksinhuoltaja ja tulot olivat pienet, pääsi tili epähuomiossa ylittymään pari kertaa. Toiselta tililtä paikkasin tilanteen kuitenkin heti.
Nykyisin olen varsin hyvin toimeentuleva, ja nykyisen mieheni tulot ovat minua paremmat. Taloudellinen tilanteemme on erittäin hyvä.
Asunnon etsimisen yhteydessä kilpailutimme tietysti myös lainat. Kaikille muille pankeille olimme hyviä asiakkaita, mutta osuuspankki poikkesi linjasta pahasti.
Ensinnäkin tapaamisaikaa oli äärettömän vaikea saada (meille kelpasi useampi eri konttori) ja lopulta ajan sai parin viikon päähän.
Tapaaminen itsessään oli todella inhottava. Virkailijatar oli penseä, pahantuulinen ja töykeä, kyseenalaisti lähes kaiken mitä kerroin. Lainalupausta ei voitu antaa ennen kuin sijoitusasuntomme on myyty (no ei olla myymässä sijoitusasuntoamme) ja lisäksi minulle ei voitu antaa kirjallisesti minkäänlaisia lainalaskelmia tms. ennen esimiehen hyväksyntää (idioottimaista, sain vastaavat numerot itse näpyttelemällä nettipankista). Lisäksi vaativat takaajia osalle lainasummasta ja itse lainakin olisi ollut (kerrotun) lainalaskelman perusteella huomattavasti kalliimpi kuin muiden pankkien tarjoukset. Ja huom! Muut pankit olisivat antaneet lainaa reilusti enemmän kuin olisimme halunneet ja ilman takauksia.
Lopulta kyllästyin ja sanoin, ettei laina-asioista keskuteleminen ole ollut näin vaikeaa missään muussa pankissa. Tämän jälkeen virkailijan asenne hieman muuttui ja hän lupasi pyytää esimiehensä hyväksynnän erikseen normaaliprosessia nopeammin ja lisäksi virkailija myöntyi siihen, ettei mieheni tarvitse tuoda alkuperäistä (kopio ei kelpaa) palkkalaskelmaa tuloistaan.
Seuraavana päivänä virkailija soitti ja sanoi, että palkkalaskelma pitäisi kuitenkin tuoda. Silloin totesin, että me emme ole enää kiinnostuneita, sillä koko prosessi on hankala ja kallis, eikä meitä kiinnosta olla tuollaisen laitoksen asiakkaita. Omat raha-asiani hoidan jatkossa muiden pankkien kautta.
Osuuspankki on jumahtanut 60 -luvulle, jolloin lainaa uskalsi hakea vasta kun oli ensin nuollut pankinjohtajan kengät ja senkin jälkeen vain hattu kourassaja katse lattiaan luotuna. Vaikka pankkien pitääkin olla tarkkoja, on tuollainen asennen nykypäivänä aivan käsittämätön.
olikin siitä, etteivät suostuneet siihen, että olisimme itse marssineet paikan päälle. Käskettiin tehdä hakemus netissä ja väärien ja puutteellisten tietojen takia vain hylättiin.
Ja jos kysytään nykyisiä tuloja, niin en minä laita siihen tuloja, jotka pätevät puolen vuoden kuluttua. Oletin että näistä saa sitten laitettua johonkin lisätietoja ja sitten neuvotellessa kertoa tarkemmin, mutta tällaistapas mahdollisuutta ei ollut.
Toisessa pankissa pääsimme ilman nettihakemuksia suoraan juttelemaan ja laina saatiin heti.
Sama kokemus! Eivät halunneet meitä paikan päälle, vaan käskivät täyttää nettihakemuksen. Nettihakemus ei ollut kaikenkattava ja hylkäsivät sen sitten kun viikon päästä kerkesivät käsitellä... Hohhoijaa. Surkea pankki.
Joko täyttää lainahakemuksen netissä tai ottaa tiedot mukaan pankkiin. Pankkiin voi soittaa ja varata ajan lainaneuvottelua varten. Yksinkertaista. Sain itse 6 vuotta sitten osuuspankista asuntolainan , vaikka en ollut vakituisessa työsuhteessa. Mutta koska työsuhteeni oli sairaanhoitajan pätkätöinä ollut muutaman vuoden jo varsin jatkuvaa, niin OP:ssa oltiin hyvin ymmärtäväisiä. Tänä keväänä olemme saaneet muhevan asuntolainan, vaikka itse olen hoitovapaalla vielä ainakin 2 vuotta. Lainahakemukseen laitoimme normaalit tulomme, kun olemme molemmat töissä. Pankissa selvitimme sitten yksityiskohdat. Hoitovapaan pienten tulojen aikana on mahdollista saada lyhennysvapaata esim vuosi.
Erittäin hyvää palvelua olemme saaneet Osuuspankista, hyvät tarjoukset marginaaleista ym. EI tulisi mieleenkään vaihtaa. Vaikkakin kilpailutuksen vuoksi pyysimme muistakin pankeista lainatarjouksia. Pankeilla on oikeus selvittää lainanhakijan tulot ja menot ja maksukyky mahdollisimman tarkasti, kaikkien etu.
(vaikka itse sanonkin). Viime kerralla kun olisin tarvinnut asiakaspalvelua, sain odottaa n. tunnin ennen kuin virkailijalla oli aikaa... Onneksi laina on kohta maksettu.
Säästöpankkilainen olin lapsena ja vanhempani edelleen. Itse otin tuon s-pankin, kun sillä pärjään. Olin hetken Nordeassakin, mutta jos ei ole omaisuutta yms. se on kallis-
En minäkään ymmärrä miksi eivät antaneet aikaa lainaneuvottelulle. Sanoivat vaan että täytä nettihakemus. Nettihakemuksessa ei ollut tarpeeksi kohtia, että oman tilanteensa olisi saanut ilmaistua kattavasti. Tulojen puutteesta tai maksukyvyn puutteesta ei ollut kyse, seuraava pankki myönsi lainan mukisematta
en saanut avattua tiliä sinne, syynä luottotiedoissa ollut merkintä. En ollut pyytämässä pankkikorttia enkä lainaa, vain tavallista pankkitiliä. Eivät antaneet ja pahinta asiassa oli virkailijan käytös. Jos olisi ollut edes asiallinen mutta kun oli omahyväinen ja alentuva vaikkei edes tiennyt tilanteestani mitään.
Ehe ehe. Vakavaraisuudesta tässä ei ollut kyse, koska toinen pankki järjesti lainan alta aikayksikön. Osuuspankki ei vaivaudu ottamaan yhteyttä asiakkaaseen kysyäkseen lisätietoja tarvittaessa. Laittavat vaan hylsyn, jos ehtivät. :D No, eivätpä saaneet minusta asuntolaina-asiakasta, joka rahaa taloon tuo ;)