Miksi boikotoit Osuuspankkia?
Kommentit (64)
Minä inhoan sitä pankkia koska se on niin joustamaton, POP joustaa ja asiat sujuu aina.
Mieheni oli ollut OP asiakkaana koko ikänsä, sitten tuli vaikeuksia sen pankin kanssa, ja hänkin vaihtoi parempaan (POP). Mieheni oli todella pettynyt saamaansa kohteluun, koska aina ollut hyvä asiakas, maksanut lainat ajallaan ym. ei mitään syytä kuin pelkkä vittumaisuus siinä tilanteessa.
Isännöitsijämme sanoi irti OP tilinsä koska palvelu oli niin luokatonta että ei voinut antaa anteeksi.
Muitakin olen kuullut, mutta en tähän hätään muista yksityiskohtia.
Mulla on ollut siellä tilit ja lainat koko ikäni, eli hyvin pitkään.
Ei mulla ole koskaan ollut mitään syytä boikotoida.
mutta palauttaessani löytämääni pankkikorttia virkailija pani minut tietämättömyyttään noloon tilanteeseen. Laitatti väkisin löytöpalkkiohakemuksen menemään (vaikka kyseessä oli laitoslöytö) ja sainkin sitten kohta luottokunnalta kirjeen jossa kyseltiin miksi haen löytöpalkkiota vaikka olin eri asemassa kuin tavallinen löytäjä.
Eli tietämätön virkailija nolasi minut ja edustamani yrityksen tämän kortin omistajan sekä luottokunnan silmissä!
Itse jo tiskillä sanoin korttia palauttaessani että minun tuskin kuuluu palkkiota saada, mutta virkailija piti päänsä.
mutta suosittelen kaikkia op:n asiakkaita lukemaan kaikki lainasopimukset yms. todella tarkkaan läpi sekä seuraamaan bonuksien käyttöä palvelumaksuihin! Meillä, vaikka molemmat ollaan pitkäaikaisia asiakkaita oli lainatarjouksessa, ei mihinkään op:n hinnastoon perustuva suuri nostomaksu (tästä huomautettaessa maksusta hävisi kolmannes). Tämän lisäksi ollaan jouduttu soittelemaan palvelumaksuista, kun niitä on tilitä veloitettu vaikka ei olisi pitänyt.
Joustava palvelu, palvelumaksut menevät bonuksista, joita kertyy, vaikka lainan määrä on alle 30 000. Lainan korkomarginaali alentui laittamalla pankinjohtajalle sähköpostilla lehtiartikkeli marginaaleista ja heti tippui. Marginaali oli hyvin kohtuullinen alunpitäenkin.
Osuuspankin verkkopankki on sitä paitsi helppokäyttöinen ja selkeä, toisin kuin Samlinkin ylläpitämä (paikallisosuuspankit ja säästöpankin ainakin käyttävät sitä).
en saanut avattua tiliä sinne, syynä luottotiedoissa ollut merkintä. En ollut pyytämässä pankkikorttia enkä lainaa, vain tavallista pankkitiliä. Eivät antaneet ja pahinta asiassa oli virkailijan käytös. Jos olisi ollut edes asiallinen mutta kun oli omahyväinen ja alentuva vaikkei edes tiennyt tilanteestani mitään.
eivät myöskään kuulemma anna esim. verkkopankkitunnuksia tai tavallista automaattikorttia vaikka tili olisikin jo olemassa jos on luottotiedoissa merkintä. me emme saaneet tavallista visa electronia uusittua luottotietomerkinnän takia (kysessä ei ole edes luottokortti). mainittakoon että meillä oli osakkeita ko.pankissa kunnes ero tuli ja muita vaikeuksia ja rahat menivät. eli silloin kyllä kelvattiin kun rahaa oli, enää ei. nordeasta kyllä saatiin lainaakin merkinnästä huolimatta. siellä on nyt kaikki tilit ja rahat.
voin maksaa vakuutusmaksut". Vertailkaapa oikeesti sitä vakuutuksen hintaa muihin vakuutusyhtiöihin ja sitten jos Pohjola/OP on yhä edullisin ja voitte maksaa bonuksilla, niin se on hieno juttu, mutta ei pidä sokeasti vain hokea tuota mantraa bonuksista!!
yksinkertaiset asiat käsittämättömän vaikeita, eivät esim saaneet autorahoituksen laskua tulemaan sovituksi eräpäiväksi. Itse piti soittaa ja kysyä että mites maksan ja mihin! tämäkin tieto piti kaksi kertaa kysyä ennenkuin vastasivat.
Kyllästyin ja siirsin rahoituksen pois..
Olin ollut Op:n asiakas 27 vuotta, eikä koskaan minkäänlaisia maksuhäiriöitä. Kysyimme tarjouksia myös muista pankeista ja kaikista niistä olisimme lainan saaneet... Vaihdoimme sitten pankkia.
Olin ollut hoitovapaalla ja heti sen jälkeen irtisanottiin töistä (sain kotiin irtisanomisajanpalkan). Tuolla neljän kuukauden palkalla ostimme kotiin uuden kodinkoneet. Lainaa hakiessamme olin kuitenkin jo saanut uuden työpaikan, mutta palkka oli pienempi kuin aiemmassa työpaikassani. Virkailija ei myöntänyt lainaa, koska olimme tuhlanneet tuon irtisanomisajanpalkan niin nopeasti ja hän epäili ettei nykyiset palkkamme riittäisi lainan maksuun. Olimme kuitenkin maksaneet jo olemassa olevan lainan lyhennyksiä koko hoitovapaani ajan säntillisesti (vaikka tuloni olivat silloin huomattavasti pienemmät). Toisessa pankissa tuota ei nähty ongelmana ja laina myönnettiin.
kun on itse sössinyt taloutensa kuralle.
Itse olen tyytyväinen vakavarainen OP:n asiakas.
Ja minusta on hyvä, ettei minun pankkini lähde uhkarohkeasti rahoittamaan kaiken maailman urpojen lainoja.
Tuttu pankkitäti Op:sta kertoi etteivät haluakaan asiakkaiksi kaikkia, vaan tekevät karsintaa juuri tuolla tavalla, etteivät myönnä kaikille lainaa ja verkkopankkitunnuksia jne.
olen itsekin vakavarainen mutta neiti tiskillä ei edes viitsinyt vilkaisemaan tiliäni ja eväsi uuden visa electron varastetun tilalle. Olisi pitänyt odottaa kolme kuukautta jotta he näkevät että tulot ovat säännölliset! Ja muistipa hän vielä mainita oikein alentuvasti että "se ei kelpaa että joku kaveri pistää kerran kuussa rahaa tilille"! Olen 23-vuotias, keskivertokansalainen joka on vakitöissä mutta tuo työntekijä ei viitsinyt edes tarkistaa vaan heti tyrmäsi minut vaikka lompakkoni varastettiin ja kortti meni siinä. Nordea oli lähimpänä ja sielä sain oikein asiallista ja hyvää palvelua, eikä heillä ollut mitään kolmen kuukauden säännöllisten tulojen tarkistamispaskaa. Olen ollut supertyytyväinen ja asiointini osuuspankissa loppui siihen. Terv.Nordean äärityytyväinen asiakas.
Olen OP:n asiakas ollut koko ikäni. Aion vaihtaa nyt toiseen pankkiin, sillä lähipankistani en saa mitään palveluja ilman ajanvarausta. Aikaa voi joutua odottelemaan viikkojakin??
Sen lisäksi 4,50e/kk tilinhoitomaksuja on minusta aivan liikaa kun ottaa huomioon palvelun tasonkin.
Vaihdan S-pankkiin jossa tilinhoitomaksuja ei ole, palvelua saa 8-21 arkisin ja viikonloppuisinkin oikein hienosti! Jopa sunnuntaisin on pankkini auki.
Korkoni on suurempi kuin Osuuspankissa. En aio enää kääntyä Osuuspankkilaiseksi, vaikka koko ikäni tähän saakka olenkin sitä ollut.
Joustamattomia. Minä lähdin jo aikoja sitten. Mies halusi ottaa asuntolainan sieltä kun on lapsesta asti ollut asiakas, no pakottivat sitten ottamaan 120 tuhannen lainan päälle 15 tuhatta lisää vakuutuksen takia. Ihan turha, koska meillä on henkivakuutukset erikseen, miehellä vielä työn puolestakin (laina oli vain miehen nimissä) ja miehen työpaikka on vakituinen valtion virka, josta ei työt lopu koskaan. Mutta silti oli pakko maksaa velkana sitä turhaa vakuutusta työttömyyden tai kuoleman varalta. Ystävätär kertoi minulle että vakuutuksen voi sanoa irti, ja saada osan rahoista takaisin, mies meni pankkiin ja pyysi että niin tehtäisiin, kun vakuutus on oikeasti turha. Eivät suostuneet, no mies vaihtoi minun pankkiini, paikallisosuuspankkiin, ja kaikki on sujunut siitä asti tosi hyvin, aina kaikki järjestyy ja joustetaan.
Myös taloyhtiömme isännöisijä lopetti osuuspankista tilinsä, kun sai niin huonoa kohtelua siellä, hänen firmallaan on tilit monessa muussakin pankissa.
Näitä esimerkkejä on monta, ja kaikki osuuspankista, ei mistään muusta.
Antoivat väärän pin-koodin. En tajua vieläkään miten tämä on mahdollista.
Iso perintö tulossa eikä yksikään euro siirry sen paskapankin tilille
Onneksi ei tarvitse sieltä ANOA lainaa
ERITTÄIN HUONOJA KOKEMUKSIA OSUUSPANKISTA!
Autolainaa menimme hakemaan tarkoituksenamme vaihtaa Osuuspankkiin kaikki muutkin raha-asiamme, jotka olivat aivan kunnossa ja hyvin hoidettuja. Virkailija kysyi ivallisesti "ettekö saaneet omasta pankistanne lainaa?", johon vastasimme, että "ei vielä ole edes kysytty, kun aioimme siirtyä Osuuspankin asiakkaiksi, mutta pitääkin tästä mennä omaan pankkiin, koska sieltä saamme aivan varmasti lainan! Kiitos ja hyvästi!"
Perustettiin yritys ja se menestyi hyvin. Osuuspankista alkoi tulla kosiokirjeitä, jotka meni saman tien uuniin! Pankinjohtajakin alkoi nyökkäillen tervehtiä, mutta ei auttanut enää kumartelu!
Viimeinen pisara oli, kun äitini joutui saattohoitoon ja minun piti hoitaa hänen raha-asiansa, jotka niin kauan meni Osuuspankissa ok, kun nuorempi virkailija oli kassalla, mutta kun kauemmin ollut sattui kerran paikalle, asioiden hoito loppui sillä kertaa: "ei näitä voi näin maksaa" ja seli seli!!! Äitini nimellä tulleita hänen omia saattohoitolaskujaan en voinut maksattaa hänen tililtään todistetulla valtakirjalla ja hänen pankkinsa neuvoja seuraten!
Itkien lähdin kotiin, mutta soitin äidin paikkakunnan Osuuspankkiin selittäen tilanteen ja kysyin neuvoa. Sieltä tuli pian vastaus, että asia on hoidettu ja voit mennä maksamaan äitisi laskuja sinne paikalliseen Osuuspankkiin. Mentyäni nuorempi virkailija tokaisi, että eikös äsken ollut puhetta, että niitä laskuja ei voi maksaa, mutta sanoin, että viittiks vilasta sitä tietokonettas, mulla on oikeus ja teillä velvollisuus hoitaa nämä kuolevan ihmisen asiat tässä ja nyt!
Asiat hoituivat, mutta äidin kuoltua tilin lopettaminen ei sitten onnistunut, kun tämä vanhempi virkailija tuli taas sanomaan, että kyllä teidän pitää nyt mennä sinne toiseen pankkiin lopettamaan se tili, vaikka nuori virkailija oli juuri selittäny meille, kuinka asia siinä voidaan hoitaa!!! Ja näin selitti se toinenkin pankki!
Viimeinen kerta, kun asioin Osuuspankissa!
Niin huonoa pankkipalvelua ei löydy mistään!!!!!
Alkoi tulla sitten soittoja (jostakin keskus-)Osuuspankista, mutta selitin soittajalle kokemamme törkeän kohtelun ja hän ymmärsi, ja kielsin heitä ottamasta meihin enää mitään yhteyttä, sillä ellei asioita hoideta silloin, kun ne ovat ajankohtaisia, on aivan turha tulla kerjäämään asiakkaaksi muulloin!!!!
Osuuspankki kauttaaltaan ihan perseestä, pankkipalvelut, kinteistönvälittäjien palvelut, vakuutustoiminta. Aivan maalaisjunttimeininkiä.
Älkää koskaan erehtykö sinne merkonoomituhertajien pakeille:
Myin asuntoani Opkk.n kautta Malmin konttorin kautta, myyjä oli eläkeikäinen muori, joka kieli pitkällä otti tietty toimeksiannon, kohde oli helppo myydä nopeasti: Omasta mielestään tämä muori antoi hyvän välityspalkkiohinnan, kun mulla oli nääs niitä bonuksiakin, tiedättehän.Tämä muori olisi ottanut heti valokuvat asunnostani tehdessämme toimeksiantosopimusta, sanoin ettei missään nimessä, asuntoani ei oltu siivottu eli eipä hän hirveästi välittänyt, että missä kunnossa myytävä asunto on. Siivosin asunnon ja otin itse kuvat, muorihan sääsit vaivaa siinä ettei tarvinnut ottaa kuvia. Lisäksi tämä muori oli unohtanut laittaa nettiesitteeseen, että kph+sauna oli remontoitu muutamaa vuotta aiemmin, tästäkin piti tälle "ammattilaiselle" erikseen huomauttaa. Asunto meni ekalla näytöllä.
Kun myin pari vuotta myöhemmin taas asuntoani, kysyin toiselta välittäjältä saman ketjun puljusta eri konttorsta välityspalkkion hintaa, hinta oli noin 1000 euroa huokeampi boonusten kanssa, asunnot oli samantyyppisiä ja yhtä "vetovoimaisia, mutta välityspalkkiossa todella iso ero.
Myin asunnon sitten itse, teetätin paperit op.n lakipuolellam kylläkin joku merkonoomi ne teki. Kun oli kauppakirjojen allekirjoitusten vuoro, ei pankki ollutkaan toimittanut lainan panttina olleita osakekirjoja kaupantekotilaisuuteen, pankinjohtaja mielin kielin selitteli, että odotetaan, että osakekirjat ovat tulossa taksilla konttoriin...pankinjohtaja oli tullut aiemmin ilmoitetun virkailijan tilalle, kun tämä ryssimishomma huomattiin. Kun paperit oli allekirjoitettu sanoin pankinjohtajalle, että odotapas - mulla on asiaa, menin hänen huoneeseebnsa ja sanoin ,että todella ala-arvoista ja noloa, että pankki vaaransi minun asuntokauppani tuollaisella touhulla, että vaadin korvausta, sillä jouduin maksamaan asiakirjojen laatimisesta 400 euroa - pankinjohtaja tarjosi hyvitykseksi kaksi elokuvalippua -arvaa otinko ne -heitin liput hänelle ja tein kirjallisen valituksen hänen esimiehelleen, sain jotain toista sataa euroa hinnan alennusta asiakirjojen laatimisesta.
Vaihdoin noin 20 vuoden jälkeen pankkia, miten voi olla niin tyhmä, että alistuu noin helvetin huonoon palveluun.
Kolmas ja viimeinen niitti paskapalvelusta Pohjola-vakuutuksista, auto hajosi reissussa ja koetin tavoittaa autovahinkoihmistä puhelinaikana, koko ajan varattu, soitin jollekin vakuutusihmiselle ennen sulkemisaikaa, joka lupasi soittaa takaisin ,kun koettaa tavoittaa autopuolen henkilöä, virkailija soittikini, mutta sanoi ettei tavoittanut autopuolen ihmistä, pyysi soittamaan seur.pnä uudestaan. Siis haloo, mulla rikkinäinen auto ja halusin akuuttia apua talvi-iltana, sillä tiesin, että minulla on kasko+hinauspalvelu. En saanut edes hätäpalvelunroa. Jouduin itse tekemään päätökset mm.hinauksen suhteen. Enempää tarkemmin kertomatta pohjola korvasi noin 70 % kuluja, johon en tyytynyt. Tein kirjallisen valituksen kuluttaja-asiamiehelle, joka on edelleen käsittelyssä. Irtisanoin kaikki vakuutukset ja vaihdoin vakuutukset monta sataa euroa halvempaan vakuutustyhtiöön.
Älkää uskoko sokeasti kaikenmaailman boonusjuttuja ja keskittämisetuja ja se, että miten sinua kohdellaan maksavana tunnollisena asiakkaan, on kaikkein tärkeintä.
Mutta tuo op-pohjola-touhu haiskahtaa niin pahasti junttien amatööritouhulta, että en suosittele kenellekään noin ala-arvoista asioiden hoitamista.
Sain kerran väärää tietoa ja todella huonoa palvelua. Siirsin rahani seuraavana päivänä Nordeaan. Tämän jälkeen ei valittamista pankkipalveluissa.
sanotaan yksinkertaisesti näin: kaiken sen, mitä Op nuorelta asiakkaaltaan evää saa kysymättä Nordeasta. Näin kävi minulle ainakin. Sitten kun Nordealle osoitat että olet sen luottamuksen arvoinen, saat vielä enemmän. Ja pikkupankkien, tyyliin S-Pankin suosijoille, odottakaa vain, pankkinne kerää asiakaskuntaa, jolta alkaa kerätä niitä palvelumaksuja. Kauhean suuret mainoskampanjat käynnissä, pankinvaihtokampanjoita säätiedotuksien jälkeen yms. Kestävyysvaje tulossa ja palvelumaksuja tidossa, sanokaa mun sanoneen :)