Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Äidinkielen opettaja haluaa uuden työn! Mihin kelpaisin koulutukseni puolesta?

Vierailija
05.04.2011 |

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai joko kaikki leppäkertut vei sun työt?

Vierailija
2/8 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nopeatempoiseen työhön (kukapa sinne haluaa...)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin silläkin alalla kilpailu on kovaa ja jossain pikkulehdessä saat puolet siitä palkasta kuin opettajana. Onko se open työ nyt ihan out? Ei se elämä sen helpompaa muualla ole ja paineet ne on muissakin töissä.

Itse vaihdoin opettajaksi ihan toiselta alalta ja olen tyytyväinen. Toki raskasta ajoittain, mutta raskas se vanhakin työ oli. Palkka on ihan ok. Ei se niin huono ole kuin puhutaan ja lomat kompensoi monia ikäviä puolia. "Suo siellä, vetelä täällä". Yksityisellä esimerkiksi tulospaineet on nykyään niin kovat, ettei julkiselta siirtyvä virkamies sitä usein tajuakaan. Työ ei ole pelkästään sitä, että tappelet ikävien asioiden ja ihmisten kanssa kuten opettajat vaan kaupan päälle saat taistella työpaikastasi ylipäätään. Tulos tai ulos.

Vierailija
4/8 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidinkielen opettaja

vai äidinkielenopettaja????????????????

Vierailija
5/8 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tässä:

kirjallisuuskriitikko

eilaisten sanataidekurssien pitämistä

artikkeleita, luentoja, sisällöntuotantoa, oppimateriaalia kirjallisuudesta

suomi kakkosen opetusta

Itse olen tehnyt kaikkea yllä olevaa + vielä vähän muuta, johon minulla on ammattitaitoa äidinkielenopettajan koulutuksen lisäksi.

Mutta varoituksen sana lienee paikallaan:

Vuosituloni ovat olleet n. 15 000 paitsi ollessani äidinkielenopettajana. Töitä pitää tehdä aina, kesälomaa ehkä kaksi viikkoa, talvella yksi. Myös iltaisin ja viikonloppuisin pitää tehdä töitä. Ja suurin osa vähäisestä vapaa-ajasta pitää lukea kirjoja ja lehtiä, että voisi pitää ammattitaitoa ajan tasalla.

Mielenkiintoista, ihanaakin, mutta silti sanon, että äidinkielenopettajan työ esim. yläkoulussa on siihen verrattuna lastenleikkiä. Ja joskus jopa ihanampaa. Ainakin palkkapäivänä. Ja kun tietää varmasti, että seuraavankin loman jälkeen on töitä.

Vierailija
6/8 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tähdätä mieluummin esim. lukion puolelle tai sellaiseen paikkaan, jossa sulle kertyy tunteja nykyistä vähemmän?

Monet opettajat työskentelee kouluttajina ym, mutta heillä on yleensä suhdeverkosto etukäteen hankittu, esim. poliittisten vaikuttajien kautta, ja samat henkilöt sitten junailevat aina pari isoa seminaaria opetettavaksi.

Vierailija
7/8 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että nykyinen olisi liian raskasta vaan muista syistä. Voisin välillä tehdä muutakin ja haea uusi haasteita.

(Äidinkielen opettaja voidaan kirjoittaa yhteen tai erikseen. Tässä halusin korostaa, että nyt olen äidinkielen opettaja, mutta voisin olla äidinkielen "joku muu".)

ap

Vierailija
8/8 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

k